IAB Romania prezinta oficial Codul de conduita in publicitatea online si comertul electronic

de C.I.     HotNews.ro
Luni, 26 octombrie 2009, 15:46 Economie | Media & Publicitate

IAB Romania, organizatie a industriei online, a prezentat oficial, luni, Codul de autoreglementare in mediul online, cod ce include o serie de norme-cadru privind publicitatea online si a comertului electronic, protectia datelor personale, protectia minorilor, colaborarea cu alte organisme si cu autoritatile si o serie de norme privind aplicarea acestui document. Codul este insotit de o "marca de incredere" prin care siteurile care adopta si respecta documentul vor primi certificarea acestui fapt de la IAB Romania.

  • Citeste Codul de autoreglementare aici

Codul si marca de incredere au fost prezentate in cadrul evenimentului "Internet Responsabil", organizat de IAB Romania si AvocatNet. Potrivit participantilor la eveniment, codul "nu este un demers politienesc, ci unul constructiv", prin care se incurajeaza bunele practici in publicitatea online si comertul electronic din Romania.

Prezentarea a fost sustinuta de presedintele IAB Romania, Cristian Petriceanu (fost director al regiei Boom, intrata in insolventa, el fiind reconfirmat saptamana trecuta presedinte al IAB ca reprezentant al Inform Media, pentru care ofera in prezent consultanta), directorul executiv al IAB Ionut Oprea, vicepresedintele IAB Romania Cristi Parvan si Alin Popescu de la Avocatnet.ro.


Potrivit codului:
  • "Prezentul cod de responsabilitate in publicitate si comert pe internet isi propune sa defineasca un cadru legal, corect si echitabil pentru toate partile implicate in principalele activitati comerciale pe internet in Romania: comertul electronic si publicitatea online."
  • "De asemenea, efectele acestui cod vor ajuta la crearea unei relatii de incredere intre toate partile implicate in aceste activitati, la imbunatatirea acestor relatii, precum si la maximizarea beneficiilor pe care le ofera internetul ca mediu de afaceri."
  • "Marca de incredere pentru websiteurile romanesti este mecanismul prin care companiile care desfasoara astfel de activitati si respecta principiile de corectitudine enuntate in continuare pot sa arate public acest fapt."
  • "Prezentul sistem de marca de incredere nu este un sistem care instituie “politia internetului”. Este un angajament voluntar prin care un website alege sa sustina principiile internetului ca mediu de afaceri responsabil."
Dintre principiile privind publicitatea, incluse in cod:
  • Publicitatea trebuie sa fie onesta, adevarata si corecta.
  • Publicitatea trebuie sa evite orice element care ar fi in masura sa o discrediteze.
  • Publicitatea nu va contine elemente care sa atenteze la demnitatea persoanei, care sa genereze discriminare (pe motive de nationalitate, sex, rasa, orientare sexuala, convingeri religioase sau politice sau orice alta circumstanta personala ori sociala) sau care sa incite la comiterea de acte ilicite.
  • Publicitatea nu trebuie sa exploateze credulitatea si lipsa de experienta a copiilor.
  • Publicitatea va trebui sa respecte drepturile de proprietate intelectuala si industriala ale tuturor companiilor implicate in aceasta activitate.
  • Designul si prezentarea publicitatii trebuie sa permita sa fie clar si usor inteleasa.
  • Publicitatea nu trebuie sa fie mascata sau subliminala.
  • Continutul editorial nu va putea, in nici un caz, sa fie influentat de catre entitatea care patroneaza (sponsorizeaza - n.r.) in asa fel incat sa se atenteze la responsabilitatea si independenta editoriala a titularului paginii sau serviciului.
  • Subiectii prezentului cod vor trebui sa respecte standardele privind activitatea de email marketing, adoptate si revizuite permanent de Asociatia IAB Romania.
  • Publicitatea in world wide web nu va putea sa impiedice libera navigare a utilizatorului pe Internet. Mesajele publicitare pe care le primeste utilizatorul in timpul navigarii pe o pagina web vor trebui sa ii permita in orice moment sa acceseze informatiile pentru care a accesat pagina respectiva, conform standardelor IAB privitoare la publicitatea online.

Pentru aplicarea Codului IAB va apela la doua jurii - Juriul de Publicitate, respectiv Juriul de Comert Electronic. Acestea au rol in evaluarea siteurilor si in rezolvarea conflictelor ce apar pe marginea (ne)respectarii Codului de catre companiile care adera la el. Fiecare caz va fi judecat de catre cinci jurati. In cadrul evenimentului de luni, Alin Popescu a precizat ca aceste jurii vor fi formate, pentru inceput, din oameni care sunt foarte familiarizati atat cu aspecte legate de mediul online, cat si cu legislatia in vigoare, spunand ca exista o lista de mai multi potentiali jurati printre care se numara el, Bogdan Manolea, dar si reprezentanti ai IAB Romania, precum Cristian Petriceanu sau Cristi Parvan.

"Marca de incredere" acordata siteurilor care adera la acest cod si care il respecta - marca ce urmeaza sa fie afisata de fiecare astfel de site - va costa cateva zeci de euro anual pentru fiecare site in parte, in functie de mai multe criterii. Sumele stranse urmeaza sa acopere costurile legate de jurizare si costurile altor activitati ale echipei IAB care se ocupa de punerea in aplicare a codului.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1034 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Gargara (Luni, 26 octombrie 2009, 16:53)

    georgio [anonim]

    Deci reprezentantii unor agentii de publicitate falimentare cu reprezentatii unor magazine online "tepari" au pus de un "cod deontologic". Prezicerea mea e ca o sa fie exact ca cel al presei din romania: o hartie buna de sters la dos.
    Nu cred ca un grup de indivizi cu "agentii de publicitate" online care sunt stiuti ca mari manevratori de statistici (mai ceva ca agentiile de sondaj astea cu politica) sau un grup de indivizi cu "magazine online" cu 3/4 din "oferta minunata" fictiva (produse care nici macar nu sunt cu release oficial pe EU deci evident doar decorative pe site) au ceva credibilitate sa faca un cod deontologic.
    Din pacate in online-ul din RO e la fel de mult diletantism, falsitate si vorbe goale ca si in politica.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi