Brandul turistic al Romaniei va fi realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA, asociere desemnata castigatoare la licitatia organizata de Ministerul Turismului. Castigatoare a fost declarata oferta cu pretul cel mai scazut, se arata intr-un comunicat al ministerului.

Suma pe care o va plati Ministerul Turismului pentru serviciile asocierii castigatoare este de 894.970 de euro, bani alocati Romaniei in acest scop de catre Uniunea Europeana, prin Programul Operational Regional - Domeniul Major de Interventie 5.3: „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica".

Pentru brandul turistic al Romaniei au concurat treisprezece companii sau grupuri de companii, din care trei s-au calificat in ultima etapa a selectiei.

Pe locul doi in ceea ce priveste criteriul pret s-au aflat asocierea TBWA Bucuresti SRL - SC GFK Romania SRL cu 993.740 euro, urmata de asocierea Saffron Brand Consultants SA - Brandient Consult SRL - Acacia Avenue Limited cu 1.615.299 euro.

Brandul turistic al Romaniei va fi realizat pana cel tarziu in luna aprilie a anului viitor. Brandul presupune elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a tarii noastre pe pietele sursa de turism; determinarea avantajelor competitive ale Romaniei comparativ cu alte destinatii; identificarea celei mai bune pozitionari a Romaniei ca destinatie turistica; conceptualizarea, crearea si proiectarea identitatii vizuale a brandului, liniile directoare pentru implementare si pentru strategia de comunicare.