Cheltuielile publicitare online in Europa vor creste in 2010 cu 7,6% fata de anul curent, potrivit unei evaluari citate luni de The Guardian. Potrivit raportului "The Marketer's Internet Ad Barometer", publicat de European Interactive Advertising Association, bugetele alocate publicitatii online in Europa vor creste si mai rapid (15%) in 2011.

Potrivit studiului, realizat online in randul directorilor de marketing din companii britanice, franceze, germane, italiene, spaniole, olandeze, belgiene, norvegiene, suedeze sau pan-europene:

  • 83% dintre respondenti au marit bugetele alocate publicitatii online pe parcursul lui 2009
  • 94% dintre respondenti planuiesc sa mareasca aceste bugete in 2010
  • targetarea audientelor si eficienta din punct de vedere al costurilor sunt percepute drept principalele motoare ale cresterii publicitatii online
  • publicitatea pe telefonul mobil creste rapid
  • responsabilii de marketing continua sa mute bani dinspre media traditionale spre online
  • 84% dintre respondenti sunt satisfacuti de performantele mediului online
  • 96% spun ca publicitatea online este "esentiala" sau "un mediu in crestere"
  • publicitatea prin email a castigat in popularitate in cea de-a doua jumatate a anului in curs, 61% dintre respondenti spunand ca investesc mai mult in aceasta forma de publicitate.
  • Peste o treime dintre respondenti redirectioneaza bugete dinspre televiziune spre online, pe masura ce continutul video devine tot mai accesibil online. Tendinta este mai pronuntata in randul companiilor mari.