Antena 3, OTV, Etno TV si Taraf TV, amendate pentru dezechilibre in campanie

de C.M.     HotNews.ro
Miercuri, 2 decembrie 2009, 15:46 Economie | Media & Publicitate

Consiliul National al Audiovizualului a amendat, miercuri, posturile Antena 3, OTV, Etno Tv si Taraf TV cu cate 12.500 de lei pentru dezechilibre in reflectarea campaniei electorale, in perioada 26-30 noiembrie. Tot astazi, forul a sanctionat cu somatie publica posturile Antena 2 si Vox News, pentru dezechilibre in dezbaterile electorale si, respectiv, promovarea electorala a candidatilor la presedintie.

Conform monitorizarii CNA, Antena 3 a avut dezechilibre atat in emisiunile de promovare, unde Traian Basescu si reprezentantii lui au avut 612 secunde, iar Mircea Geoana si reprezentantii lui 2.200 de secunde, cat si in emisiunile de dezbatere, unde raportul a fost de 64 la 10 in favoarea lui Mircea Geoana si reprezentantilor acestuia.

Cristina Bachmeier, reprezentantul postului Antena 3 la CNA, a explicat ca participarea dezechilibrata la emisiunile de dezbateri se datoreaza PDL-ului, care nu a onorat invitatiile de participare la emisiuni. Potrivit acesteia, postul a invitat PDL sa-si trimita reprezentanti la dezbateri pentru zece emisiuni.

In replica, Ioan Onisei, vicepresedinte CNA, a tinut sa precizeze ca postul organizeaza opt dezbateri pe zi, fiind vorba, in total, de 40 de dezbateri in perioada 26-30 noiembrie, pe care forul a analizat-o.

"De ce exista diferente si la promovare? Nu cred ca s-ar opune vreun candidat sa fie transmis in direct", a spus, in completare, Narcisa Iorga, membru CNA.

De altfel, Iorga a votat, astazi, impotriva la toate propunerile de sanctionare ale forului, pe motiv ca "a fost ineficienta", pana acum, in sanctionarea posturilor care au ignorat normele privind reflectarea campaniei electorale.

"Daca CNA aplica sanctiuni mari de la prima abatere, nu cred ca si-ar fi permis sa plateasca amenzi mari in fiecare saptamana. Am dat amezi mici si uitati unde s-a ajuns", a spus ea.

OTV, Etno TV si Taraf TV - sanctionate ca l-au promovat doar pe Traian Basescu

In cazul OTV, membrii Consiliului au considerat ca postul a avut un dezechilibru major pe partea de promovare electorala (mitinguri si conferinte de presa ale candidatilor, transmise in direct n.r), de data aceasta raportul fiind de 7.245 de secunde acordate lui Traian Basescu si reprezentantilor acestuia si nicio emisiune pentru partea social-democrata.

Pe de alta parte, posturile de muzica populara Etno Tv si Taraf TV, detinute de Silviu Prigoana, l-au promovat pe Traian Basescu timp de 13.000 de secunde, si, respectiv, 29.000 de secunde, in timp ce Mircea Geoana nu a fost promovat deloc.

"Culmea, nu este un mogul. Este un politician care o face pe doua posturi deodata", a  comentat situatia Christian Mititelu, membru CNA.

Ioan Onisei, vicepresedintele CNA, a cerut membrilor Consiliului sa tina cont si de audienta celor doua posturi, propunand o amenda mai mica, de 10.000 de lei. El a fost, insa, contrazis de Attilla Szasz, membru CNA, care a sustinut ca audienta celor doua posturi este "mult mai expusa" decat cea a posturilor de stiri.

Presedintele CNA, Rasvan Popescu a argumentat, la randul sau: "Eu nu zic ca nu sunt probleme si la alte posturi, dar sunt unii care dispretuiesc legea total. (...)Au o singura culoare politica".

"Procedeaza si ei la fel ca Antena 3, care are mult mai mare audienta si impact", a conchis Narcisa Iorga, in opinia careia prezenta exclusiva a lui Traian Basescu la cele doua posturi pare justificata, in conditiile in care acesta nu se poate exprima pe alte posturi.

UPDATE: Tot in sedinta de miercuri CNA a sanctionat TVR 2 cu somatie publica pentru ca in data de 1 decembrie l-a promovat pe candidatul Mircea Geoana in alte emisiuni decat cele electorale, mai precis prin faptul ca a transmis pe larg de la mitingul electoral PSD-PNL de la Adamclisi.

Despre transmisia TVR 2 a scris si si Catalin Tolontan pe blogul sau.









Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1950 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    :) (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:00)

    Calin [anonim]

    Ce inseamna toate aceste amenzi si somatii publice? Banii acestia se scot dintr-o pauza publicitara. Poate este doar impresia mea, dar fraza "caini latra, ursul merge mai departe" mi se pare foarte adecvata.
  • -4 (4 voturi)    
    pedelistii? (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:31)

    altul [anonim]

    daca nu ar fi amendat si 0Tv-ul unde a fost base , ar fi fost un show aici de commenturi antimoguli si antipsd...dar asa, vad ca e liniste
  • +1 (1 vot)    
    Jegosi (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:31)

    ozi [anonim]

    Despre TVR nici o varba? Pe expiratii de la TVR ii platim noi. Irealitatea?
    De fapt, au vrut sa amendeze OTV, la care nici nu am putut sa ma uit, din cauza reporterilor de 2 bani, ptr ca, asa cum este OTV, ne-a aratat imagini in direct. Restul, in frunte cu prostu' de dinescu ne spuneau numai tembelitati. Atat de prosti sunt, incat nu-si dau seama ca, acum, accesul la informatie este altul (youtube de ex) - asta pana o inchide robinetul mafia rosie. Pana azi a dormit CNA-ul, cu gandul ca Basescu nu va avea unde vorbi pana joi si ca Timisoara va fi doar povestita, nu si vazuta. Daca nu se baga OTV-ul, nu-i amenda nici azi. Ptr Antena e o suma mica, ptr Elodia s-ar putea sa nu se stie...
    Am mai trait cu "imagini minunate" timp de 2 ore pe zi.
    Sa reinceapa emisiunile Europa Libera!!! Dar, de unde mai gasesti oamenii ce ne-au servit de la Europa Libera. O sa mearga Dinescu, Nistorescu si altii ca ei.
    • +1 (1 vot)    
      Dar B1? (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:49)

      Doru [anonim] i-a raspuns lui ozi

      Pai OTV e de amendat, dar B1? Ah, da. Au o audienta asa mare incat nici CNA-ul nu se uita la ei.
      :))
  • +2 (2 voturi)    
    CNA si televiziunile. (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:43)

    mircea [anonim]

    Daca TVR ar fi organizat dezbateri televizate,poate ca antenele,otv,etno,etc ar fi avut alta atitudine.Asa acestea au profitat de inactivitatea TVR si au facut campanie in stilul caracteristic.Amenda ar trebui sa o ia TVR,aceasta institutie care papa bani publici degeaba.
  • -2 (2 voturi)    
    vot (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:55)

    Dan Paul [anonim]

    Votez cu distrugatorul de partide, cu balbaitele (Elena B.) cu tarafaraguvern, cu josaivostri - susainostri, cu 5 ani de stagnare economica si degradare morala.......cu.......
    • +1 (1 vot)    
      E bine cand iti dai seama (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:03)

      ozi [anonim] i-a raspuns lui Dan Paul

      Ai dreptate, te-ai cam degradat. :)))
  • 0 (2 voturi)    
    OTV (Miercuri, 2 decembrie 2009, 16:55)

    gelu [anonim]

    pe otv ar trebui sa-l sanctioneze pe criterii inverse ca el face un deserviciu celui care apare acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu zaiet, nu pagadi (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:20)

    Emil [anonim]

    As dori ca si pe aceasta cale sa va semnalez un dezechilibru major in modul in care au abordat aceasta campanie posturile de televiziune Cartoon Network si Minimax. Condamnam cu toata fermitatea atitudinea acestor posturi de televiziune aservite, care au difuzat in mod repetat desene animate cu Popeye Marinarul.
    Surse din interiorul celor doua televiziuni, care binenteles ca au dorit sa-si pastreze anonimanul, au declarat in apararea lor ca desenele animate cu motanul incaltat, chucky sau pinochio nu fac audienta in acest moment pe piata romaneasca. Probabil dupa 2014.
  • +1 (1 vot)    
    rusine TVR (Miercuri, 2 decembrie 2009, 20:26)

    stana [anonim]

    sa le fie rusine celor de la TVR ,platiti din banii nostri,care aveau datoria sa ne informeze,sa prezinte imagini din Timisoara,asa cum s-au petrecut,nedeformate precum la Realitatea si antene:toate aceste evenimente ne fac sa ne aducem aminte de perioada comunista in care nu aveam acces la informatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai concret (Joi, 3 decembrie 2009, 9:04)

    mistydo [utilizator]

    Cred ca a venit timpul ca CNA sa se comporte altfel cu posturile TVR, pe care nu le mai plangem pentru situatia lor financiara, iar nivelul cheltuielilor se ridica cu mult peste cele ale posturilor private, mai ales din cauza numarului record de directori, a masinilor de lux si a consumului de carburant pentru acestea. Deci se impune si nominalizarea celor responsabili pentru difuzarea emisiunilor incriminate, care sa fie amendati, sa se prezinte reting-ul realizat de aceea emisiune, altfel inseamna ca plata amenzilor va ramane pe seama romanilor, care de regulaseuita forte putin la posturile satelit ale tvr.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version