Analiza ActiveWatch - AMP: O luna de campanie electorala, doar doua ore de dezbatere

de C.M.     HotNews.ro
Joi, 3 decembrie 2009, 18:47 Economie | Media & Publicitate

ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei a analizat in intervalul 2 - 20 noiembrie principalele emisiuni cu caracter electoral difuzate de posturile Antena 3, Realitatea TV si TVR 1. Concluzia: Crin Antonescu a fost cel mai prezent candidat in emisiunile si dezbaterile cu caracter electoral, iar posturile comerciale au acordat intaietate "subiectelor zilei", trecand programele electorale ale candidatilor in plan secund.

Agentia a dedicat, ca urmare a sesizarilor din mass-media, si un studiu de caz emisiunii "Nasul", difuzata de postul B1TV.

Principalele concluzii ale analizei ActiveWatch - AMP:
  • Subiectele zilei, considerate relevante pentru agenda jurnalistilor, si scandalurile de campanie au eclipsat platformele candidatilor, acestia fiind mult mai des identificati in ipostaza de analisti si comentatori.
  • In cazul posturilor Antena 3, Realitatea TV si B1TV cadrul de dezbatere a fost in buna masura influentat de personalitatea moderatorilor.
  • Cu exceptia zilei de 20 noiembrie, nu au fost identificate formate de dezbatere axate pe confruntarea dintre candidati.
  • Crin Antonescu a fost cel mai prezent candidat in emisiunile si dezbaterile cu caracter electoral (12 aparitii).
  • Traian Basescu a fost prezent in doar 3 emisiuni electorale, insa prin reprezentarea sa de catre Sever Voinescu, in alte 6 aparitii (toate inregistrate la Realitatea TV), acesta a ocupat locul secund in topul vizibilitatii candidatilor.
  • Candidatii Remus Cernea, Ovidiu Iane si Constantin Rotaru au fost invitati doar in emisiunile organizate de postul public de televiziune.
  • Emisiunile electorale au purtat amprenta personalitatii moderatorilor, acestia transferandu-si, fara rezerve, opiniile si perceptiile cu privire la starea de fapt si/sau invitati.
  • Candidatii identificati la B1TV au avut aparitii singulare, cu exceptia lui Crin Antonescu, care a inregistrat 2 aparitii in intervalul analizat. Pe de alta parte, postul a alocat cel mai mare spatiu reprezentantilor PD-L, cu 13 aparitii in cadrul emisiunilor analizate.
  • Postul Antena 3 a fost singura televiziune angajata intr-o campanie de decredibilizare si intimidare a membrilor unei institutii publice, Consiliul National al Audiovizualului.
  • Unul dintre cele mai discutate subiecte in emisiunile de dezbatere au vizat tocmai performanta slaba a presei in a asigura un cadru de dezbatere autentic.
Rezultatele detaliate ale analizei pot fi accesate la www.activewatch.ro.


Citeste mai multe despre   






















533 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sa ma lamureasca si pe mine cineva (Joi, 3 decembrie 2009, 20:01)

    ampersand [anonim]

    Care-i rolul si, mai ales, eficienta acestei Agentii de Monitorizare a Presei? Doar asa, de constatare, mai constata ceva, apoi da un comunicat sa stim si noi ce-a constatat? De constatat pot sa constat si singur, nu-mi trebuie inca un organism d-asta care sa-mi explice ce-ar fi trebuit sa constat, in opinia membrilor ei.
    • +1 (1 vot)    
      ras (Joi, 3 decembrie 2009, 22:25)

      simplex [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      de ce vrei sa iti controleze statul informatia ?
      CNA ?
      tu deja constati dar tu nu ai voce, ei au voce mai mare ca a ta.
      tine bine minte asta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version