Operatorul Romtelecom lanseaza incepand de marti servicii IPTV (televiziune prin protocolul de internet) in zece orase din tara pentru clientii care dispun de conexiunea de banda larga potrivita, in ceea ce priveste viteza de transfer. Aria de acoperire se va extinde in urmatoarele luni, iar noi functionalitati vor fi adaugate periodic. Dolce Interactiv vine pe piata la trei ani de la lansarea Dolce, serviciul de televiziune prin satelit de la Romtelecom care acum are 850.000 de clienti, anunta compania.

Update: Romtelecom a revenit asupra listei celor 10 orase in care serviciile IPTV sunt disponibile. Lista corecta a celor 10 orase este: Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Piatra Neamt, Sibiu, Braila, Ploiesti, Constanta, Bacau.

IPTV (televiziune prin protocolul de internet) reprezinta un sistem prin care serviciul de televiziune este livrat pe internet prin reteaua unui operator, pe baza de abonament.

Dolce Interactiv va fi disponibil din aceasta luna in urmatoarele 10 orase: Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Piatra Neamt, Sibiu, Braila, Ploiesti, Constanta, Bacau(in comunicatul initial in locul celor 3 orase bolduite, Romtelecom a mentionat in mod gresit Galati, Craiova si Brasov). Acoperirea, precum si functionalitatile oferite utilizatorilor vor fi treptat extinse in viitor.

Noul serviciu ofera utilizatorilor posibilitatea de a selecta, inregistra si viziona programele favorite oricand doresc. Acestia nu vor mai pierde nicio parte din programele preferate, Dolce Interactiv permitand oprirea si inregistrarea transmisiilor live.

“Pana acum, televiziunea era un serviciu prin care primeai ceea ce difuza operatorul, furnizorul de programe TV. Astazi, IPTV ofera posibilitatea sa interactionezi mai mult cu serviciul pe care il doresti si sa il personalizezi asa cum iti place”, spune Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.

Continutul la cerere va fi de asemenea disponibil prin intermediul unei biblioteci cuprinzatoare. In plus, utilizatorul IPTV poate inregistra mai multe programe in acelasi timp.

Clientii care se aboneaza la Dolce Interactiv vor beneficia de oferta promotionala cu discount de 100% la abonament pana la sfarsitul lunii martie 2010 si gratuitate pentru primul receptor fara hard disk. Preturile pentru receptoarele suplimentare incep de la 99 euro, fara TVA. Pentru a accesa toate functionalitatile serviciului este nevoie de un receptor cu hard disk, disponibil la preturi reduse cu 50%, respectiv 99,5 euro, fara TVA, pentru clientii Clicknet.

In prezent, serviciul este disponibil pentru toti clientii din cele zece orase calificati din punct de vedere al vitezei. Din punct de vedere tehnic, Dolce Interactiv necesita o linie telefonica fixa si o conexiune de banda larga cu o capacitate de transfer de minim 8 Mbps.

Conform studiilor de piata realizate pentru Romtelecom in acest an, exista anumite caracteristici ale consumului de televiziune care au incurajat compania sa introduca IPTV:

* Clientii romani sunt interesati sa tina pasul cu noile tehnologii;

* Vad televiziunea ca o solutie pentru anumite nevoi– fie de divertisment, fie de relaxare (generatia tanara) sau de informatii de ultima ora (grup de varsta 36 – 45);

* Utilizatorii de televiziune cauta diversitate, orientandu-se din ce in ce mai mult catre canale specializate, in defavoarea celor de continut general;

* Controlul care poate fi exercitat asupra continutului este vazut ca un beneficiu de marea majoritate.