In ziua in care Realitatea Catavencu a decis sa renunte la cea mai mare parte a publicatiilor sale din Romania, Dragos Stanca, directorul F5, divizia de new media a grupului Realitatea Catavencu, anunta pe blogul sau achizitia pachetului majoritar de actiuni in New Media Group, compania care editeaza portalul de stiri Unimedia.md. La randul sau, New Media Group anunta "un acord privind demararea procesului de preluare a pachetului majoritar" de catre "compania Stiri Media Grup din Chisinau, partenera a grupuluI Realitatea-Catavencu din Romania" si care opereaza noul post TV lansat de Sorin Ovidiu Vantu in Moldova, Publika TV.

UPDATEDragos Stanca a declarat pentru HotNews.ro ca Realitatea si F5 au rol de consultant pentru lansarea operatiunilor din Moldova, pentru F5 compania Stiri Media Grup fiind "un client" cu care are relatii contractuale. Potrivit lui Stanca, F5 contribuie la construirea siteului Publika si la elaborarea strategiei online, urmand sa vanda in regie siteurile din Republica Moldova si pe piata din Romania, iar pe viitor "vom vinde probabil in parteneriat siteurile nou lansate".

UPDATE 2Realitatea-Catavencu informeaza intr-un comunicat de presa ca investitia in operatiunile TV din Republica Moldova se ridica la 4,5 milioane de euro, iar in proiectul Publika TV au fost "angrenati" peste 150 de jurnalisti moldoveni, experti in business si analisti politici, 100 de tehnicieni si echipamente tehnice de ultima generatie.

Comunicatul R-C

Grupul Realitatea-Catavencu, prin compania partenera Stiri Media Grup din Chisinau, a pus bazele unui parteneriat strategic pentru dezvoltarea operatiunilor de televiziune si new media in Republica Moldova.

Grupul s-a extins deja in televiziune si internet in Republica Moldova, unde primele produse lansate vor fi televiziunea de stiri si business Publika TV si portalul publika.md.

De asemenea, au fost finalizate negocierile privind achizitia pachetului majoritar de actiuni al companiei online New Media Group din Moldova, care cuprinde portalul de stiri de limba romana lider in Republica Moldova - unimedia.md; site-ul de stiri in limba rusa vesti.md; site-ul dedicat femeilor ladyclub.md si regia de publicitate AdCenter.

Operatiunile in televiziune in Republica Moldova insumeaza o investitie de 4,5 milioane de euro. Lansarea statiei Publika TV este planificata pentru jumatatea lunii februarie 2010. In acest proiect au fost angrenati peste 150 de jurnalisti moldoveni, numerosi experti in business si analisti politici, 100 de tehnicieni si echipamente tehnice de ultima generatie. Publika TV va emite live, 24 de ore, 7 zile pe saptamana.

Dragos Stanca precizeaza pe blogul sau ca "intrucat Realitatea-Catavencu e implicata in lansarea unei noi televiziuni, care se va numi PUBLIKA TV, F5 va actiona in calitate de consultant si pentru lansarea portalului PUBLIKA.MD."

Potrivit Unimedia.md, "portalul PUBLIKA.md, care se va lansa la inceputul anului viitor o data cu televiziunea de stiri Publika TV, va fi operat de noua companie, alaturi de site-urile Unimedia (portalul de stiri nr. 1 din Moldova), LadyClub (singurul site dedicat femeilor din republica), Vesti.md (un nou produs de stiri, in limba rusa), la care se adauga regia de publicitate online AdCenter si produsele viitoare, care vor fi lansate in parteneriat, atat in Republica Moldova, cat si in Romania in parteneriat cu F5, divizia new media a companiei Realitatea Catavencu".

Ambele surse spun ca in Republica Moldova exista pana intr-un 1 milion de utilizatori de Internet, New Media Group spunand ca prin produsele sale atinge 215.000 de vizitatori unici lunar.