Intact Interactive (In-In), divizia new media a grupului Intact, trebuie sa-si concentreze atentia, in 2010, pe dezvoltarea siteurilor din grupul Intact pentru ca acestea "sunt intr-o situatie delicata, cu mici exceptii. Sunt hostate prin tot felul de cotloane, sunt dezvoltate pe genunchi", spune pentru HotNews.ro Augustin Roman, recent numit director general al In-In. De la inceputul anului, el afirma ca, pe partea de vanzari de publicitate, in portofoliul de siteuri al In-In vor ramane doar siteuri ale grupului Intact - iar dintre acestea vor ramane cu siguranta Antena1.ro, RadioZu.ro si siteurile arondate GSP.ro.

Dupa mai multe schimbari petrecute incepand din vara in structura si conducerea diviziei, In-In a anuntat pe propriul site ca in 2010 "se va focusa pe dezvoltarea infrastructurii si a siteurilor grupului Intact, iar portofoliul BU de vanzari va fi format doar din siteuri ale grupului Intact. In In va oferi servicii complete de dezvoltare partenerilor externi". In In a anuntat in ultima perioada ca a dezvoltat o serie de proiecte pentru Antena 1, realizand pagini speciale pentru mai multe emisiuni importante ale postului.

  • Divizia de new media a grupului Intact isi modifica strategia in urma mai multor luni de schimbari la nivel de conducere. Sorin Danilescu, director de dezvoltare al GSP, anunta in august ca preia pozitia de director general al Intact Interactive, in locul lui Bogdan Gavrila. In septembrie, la capatul mai multor dispute, directorul executiv Magdalena Zander, directorul de vanzari Gabriel Boaca si alti cativa angajati se desparteau de In-In. Recent, pozitia lui Danilescu a fost preluata de Augustin Roman.

Gusti Roman a spus pentru HotNews.ro ca in portofoliul diviziei - care a cuprins anul acesta peste 80 de siteuri - vor ramane, cu siguranta, "cele 25 de siteuri ale GSP, Antena1.ro si RadioZu.ro". In-In poarta in prezent discutii si cu Antena3.ro - care negociaza si cu ArboInteractive pentru vanzarea spatiului publicitar in 2010 -, iar saptamana viitoare In-In va avea discutii cu Jurnalul National, respectiv cu publicatiile financiare ale grupului (Saptamana Financiara, Financiarul) si cu cele din Media Sport Group (BBC Top Gear, BBC Good Food) pentru a vedea daca vor lucra impreuna in 2010, potrivit lui Roman.

"Astfel de discutii sunt normale pentru 2009, avand in vedere ca nu a fost deloc un an usor", spune Gusti Roman despre discutiile purtate cu entitati din cadrul grupului Intact.

Gusti Roman: Pina cind siteurile Intact vor ajunge la performanta de "a se vinde singure" este cale lunga

Rep.: Dupa toate schimbarile din ultimele luni, cum arata exact, in prezent, structura si conducerea Intact Interactive?

Gusti Roman: Echipa de conducere a Intact Interactive in 2010 este formata din Augustin Roman - manager general, Sorin Danilescu - manager BU dezvoltare si Catalina Zaman - manager BU sales. In aceasta formula plecam pe noul drum.

Rep.: Cati oameni sunt implicati in activitatile de vanzari, respectiv cati sunt implicati in activitatile de dezvoltare pentru siteurile grupului / pentru parteneri externi?

G.R.: Catalina Zaman are libertate totala in a construi echipa de vinzari si va imbina cu siguranta experienta cu nucleul valoros creat de Sorin Danilescu la Intact Interactive in ultimele luni. Vorbesc de oamenii de online sales, de cei de la trafic si creatie.

La fel, Sorin Danilescu are decizia finala pentru toate actiunile de dezvoltare, beneficiind in coordonarea echipei create si de sprijinul lui Robert Popescu, a carui mina se vede deja pe produsele puse la de Intact Interactive in ultima perioada: VMS-ul (video management system) sau mini-siteurile dezvoltate pentru Antena 1.

Rep.: La lansare, Intact Interactive manifesta un interes mare pentru a-si creste rapid portofoliul de siteuri reprezentate in vanzarile de publicitate, inclusiv prin multe siteuri din afara grupului Intact. Acum anunta ca in 2010 va reprezenta la vanzare doar siteuri ale grupului, pentru partenerii externi oferind in schimb servicii de dezvoltare si editoriale. Ce a determinat aceste schimbari?

G.R.: Prefer sa nu vorbesc despre ce a fost - ce rost mai are? Dar sustin noua strategie. Pentru ca este nevoie de focusare pe produsele online ale grupului Intact, atit pe linie de dezvoltare, cit si pe vanzari.

De ce e nevoie de focusare? Pentru ca siteurile Intact sunt intr-o situatie delicata, cu mici exceptii. Sunt hostate prin tot felul de "cotloane", sunt dezvoltate pe genunchi sau de firme de cartier, nu au project manageri si echipe editoriale proprii. Este pacat ca un trust de dimensiunea Intact se afla intr-o asemenea situatie, pentru ca exista potential enorm. Contentul grupului Intact este speculat de toata lumea, mai putin de Intact. Este o anomalie.

La fel de important pentru un trust cu 5 televiziuni este sa aiba un VMS dezvoltat in-house si care sa fie folosit de toate aceste televiziuni in online. In ultimele 3 luni s-a lucrat intens la acest VMS si echipa lui Sorin Danilescu a facut o treaba excelenta. La nivel de vinzari iar este nevoie de focusare pe produsele Intact. Pina cind acestea vor ajunge la performanta de "a se vinde singure" este cale lunga.

Rep.: Se spune ca in noua formula echipa In In ar urma sa se concentreze pe GSP.ro, insa ultimele proiecte anuntate de In In sunt siteurile unor emisiuni Antena 1. Ce prioritate va avea - atat din punct de vedere al dezvoltarii, cat si al vanzarilor de publicitate - fiecare dintre siteurile grupului?

G.R.: GSP.ro a avut rezultate excelente in 2009, fiind aproape zilnic in top 3 cele mai vizitate siteuri din .ro. Este cel mai important produs online al trustului Intact si va beneficia de toata atentia noastra pentru a ramine in top. Insa planurile noastre contin si obiective foarte indraznete fata de alte siteuri din Intact, iar in acest moment se lucreaza intens la proiectul noului Antena1.ro. Prioritatile se vor seta in functie de performantele siteurilor si de potentialul lor.

Rep.: Ce planuri are In In pentru 2010 in privinta dezvoltarii de proiecte exclusiv online, neasociate direct cu brandurile TV/presa scrisa/radio ale grupului Intact? Ce pondere vor avea serviciile de dezvoltare pentru partenerii externi in activitatile In In?

G.R.: Sintem o agentie interactiva 100%, care ofera servicii complete catre toata piata. De la creatie, realizare pina la audienta. Acesta este marele nostru avantaj: ca putem oferi produse de calitate si putem garanta eficienta acestora. Cel mai bun exemplu este www.cupadelegenda.ro, creat de noi in 8 zile pentru partenereul Timisoreana, si care a generat in cele 2 saptamini o audienta de peste 200.000 de unici.

Focusul de dezvoltare este pe ceea ce presupune online-ul grupului Intact, insa nu vom refuza nici un proiect extern, pentru ca, repet, ii putem oferi toate ingredientele: idee, implementare, audienta, avantajul viitorilor parteneri fiind ca lucreaza cu o singura entitate, nu cu 3.