Duma de Stat a luat prin surprindere piata de televiziune din Rusia aproband un proiect legislativ ce ar forta cel mai mare vanzator de publicitate TV sa-si reduca masiv cota de piata. Comisia Europeana atrage atentia ca la doi ani dupa adoptarea Directivei privind Serviciile Media Audiovizuale, numai Romania, Belgia si Slovacia au informat CE in legatura cu masurile luate in acest sens. Iar Mediaset face un pas mare pe plan european printr-un acord de 1 miliard de euro in Spania.

  • Piata de publicitate TV din Federatia Rusa a primit un soc la sfarsitul saptamanii trecute, cand Duma de Stat a aprobat un proiect legislativ ce ar forta unul dintre principalii actori din domeniul vanzarilor de publicitate TV, Video International, sa-si diminueze cota de piata la 35%, scrie The Moscow Times. Amendamentele aduse proiectului de lege interzic posturilor TV difuzate la nivel federal sa semneze acorduri cu regii de publicitate a caror cota de piata depaseste 35% si obliga acele posturi sa organizeze licitatii. Video International ar detine, potrivit estimarilor citate de The Moscow Times, o cota de piata de circa 67%, in timp ce cota principalului concurent, Gazprom-Media - care recent si-a acuzat rivalul de concurenta neloiala -, ar fi de 23,6%.
  • La doi ani dupa adoptarea Directivei privind Serviciile Media Audiovizuale, menita sa reformeze reglementarile in domeniu ale Uniunii Europene, numai trei tari - Romania, Belgia si Slovacia - au informat Comisia Europeana, conform legislatiei comunitare, in legatura cu masurile luate pentru a a pune in aplicare aceste reglementari, se arata intr-un comunicat al CE. Acesta arata ca la 19 decembrie a expirat termenul pana la care tarile membre UE ar fi trebuit sa implementeze Directiva la nivelul legislatiei nationale. Comisia initiaza proceduri de infringement contra oricarei tari care nu informeaza CE in legatura cu masurile luate pentru adoptarea directivelor UE in legislatia nationala, precizeaza comunicatul.
  • Mediaset, conglomeratul media controlat de Silvio Berlusconi, si-a consolidat pozitia de grup media european, dupa acordul evaluat la 1,05 miliarde de euro incheiat cu compania spaniola Prisa si anuntat la sfarsitul saptamanii trecute, comenteaza Financial Times. In urma acestui acord, Mediaset preia prin Telecinco - operatiunea de televiziune pe care o detine din Spania - controlul asupra Cuatro, canal detinut de Prisa, precum si un pachet de 22% in operatiunea de televiziune cu plata Digital Plus. Potrivit FT, este vorba despre cea mai mare extindere internationala a Mediaset dupa ce, in 2007, grupul a aderat la un consortiu pentru a prelua controlul asupra companiei Endemol.