In ultimele saptamani, patru ziare centrale si-au incetat aparitia – Cotidianul, Business Standard, Gardianul si Ziua, dar multe altele se afla intr-o situatie financiara nu tocmai roz, astfel ca in perioada urmatoare, pe fondul incercarilor de reducere a costurilor, ne putem astepta la noi concedieri atat in presa scrisa, cat si in cea audio-video.

Odata cu disparitia ziarelor mentionate mai sus, a inceput sa se discute tot mai insistent despre dificultatile financiare cu care se confrunta mass-media romaneasca, iar pentru a vedea cum stau lucrurile de fapt, sa analizam evolutia din ultimii ani a pierderilor inregistrate de unele ziare si televiziuni.

Televiziuni – Realitatea si Antena 3

Realitatea Media SA, societatea care opereaza licenta pentru Realitatea TV, nu a fost niciodata profitabila din punct de vedere financiar, inregistrand in 2008 pierderi de 20,7 milioane euro (echivalente cu 55% din venituri!!), asta dupa ce in 2007 a mai pierdut 8,1 milioane euro.

Pentru a acoperi pierderile inregistrate intre 2001 si 2008, actionarii au luat deciziade a diminua capitalul social cu 131 milioane lei, dar intrebarea este cu ce vor acoperi pierderile din 2009, pierderi ce se anunta a fi semnificative in conditiile in care piata publicitatii a scazut anul trecut cu cel putin o treime.

In acelasi timp insa, concurentul direct al Realitatii TV, Antena 3, a fost profitabila in ultimii 3 ani, rata de profit in 2008 fiind de 19%, detalii in graficul din stanga, click pentru detalii. Sursa: Ministerul Finantelor Publice.

Tot pe fondul investitiilor pe care le-a realizat, (si o parte din pierderile Realitatii se datoreaza investitiilor) Dogan Media (Kanal D) a inregistrat un rezultat negativ de 43 milioane euro in 2007 si 2008, iar rezultatele privitoare la audienta si venituri sunt departe de ceea ce turcii asteptau de la aceasta investitie.

Citeste mai mult si comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.