Media online: Aproape jumatate dintre utilizatorii Google News citesc doar titlurile articolelor, fara a accesa si site-ul la care fac trimitere acestea

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:37 Economie | Media & Publicitate

Aproape jumatate din utilizatorii portalului de stiri Google News se multumesc sa citeasca doar titlurile articolelor, fara a accesa articolele la care acestea fac trimitere pe site-urile diferitelor ziare, potrivit unui sondaj publicat marti si citat de AFP.

"Desi Google genereaza o anumita frecventa pe site-urile ziarelor, el deturneaza, de asemenea, o buna parte" a traficului, afirma Ken Doctor, analist la cabinetul de consiliere Outsell, care a realizat sondajul, subliniind ca  "nu mai putin de 44% dintre vizitatorii Google News citesc doar titlurile, fara sa mearga pe site-urile ziarelor".

Acest sondaj sustine criticii Google, precum magnatul Rupert Murdoch, patronul News Corp., care acuza Google si alti agregatori ca nu impart retetele publicitare cu site-urile catre care fac trimitere.

Dintre respondenti, 30% spun ca nu folosesc Google pentru a accesa site-urile de stiri, preferand alte portaluri sau intrand direct pe site-urile media online care ii intereseaza.

12% dintre internauti folosesc Google pentru a merge pe site-urile de stiri si pentru a citi ulterior informatiile care ii intereseaza, direct de la sursa. 14% utilizeaza Google pentru a accesa site-urile media online dar revin ulterior pe Google News pentru a cauta alte articole.

Sondajul mai arata ca 57% dintre persoanele care doresc sa citeasca stiri se orienteaza cu prioritate catre mijloacele digitale: 31% folosesc agregatoare precum Google News, Yahoo!, MSN sau AOL, 30% televiziunea, in timp ce 8% merg direct catre site-urile media online, 18% prefera alte site-uri de internet si 7% radioul.

In timp ce numerosi patroni din presa americana intentioneaza sa introduca plata pentru utilizatorii paginilor online, sondajul arata ca doar 10% dintre respondenti ar fi gata sa plateasca un abonament la ziarele scrise pentru a accesa si versiunea digitala.

Sondajul a fost realizat in iulie 2009 asupra a 2.787 de persoane interesate de stiri, cu o marja de eroare de +/- 3%.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

707 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Normal (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:44)

    Ionescu [anonim]

    Daca se procedeaza ca-n mass-media noastra unde dupa titlu urmeaza in cel mai bun caz reluarea stirii de 4-5 ori. In cel mai rau caz stirea n-are nimic cu titlul, fiind o chestie insignifianta.
  • +1 (1 vot)    
    La Fel Fac Si Pe Hotnews (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:32)

    Costel [anonim]

    La fel se intampla si cu acest site ;)
  • 0 (0 voturi)    
    E normal sa apara astfel de "sondaje" (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:43)

    gigi [anonim]

    Pentru a justifica mai mult intentia marilor corporatii media de a cere bani userilor pentru a citi stirile online PE SITE-ul LOR sau de la Google pentru ca stirile lor sa poata fi indexate de aces motor de cautare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă