Aproape jumatate din utilizatorii portalului de stiri Google News se multumesc sa citeasca doar titlurile articolelor, fara a accesa articolele la care acestea fac trimitere pe site-urile diferitelor ziare, potrivit unui sondaj publicat marti si citat de AFP.

"Desi Google genereaza o anumita frecventa pe site-urile ziarelor, el deturneaza, de asemenea, o buna parte" a traficului, afirma Ken Doctor, analist la cabinetul de consiliere Outsell, care a realizat sondajul, subliniind ca "nu mai putin de 44% dintre vizitatorii Google News citesc doar titlurile, fara sa mearga pe site-urile ziarelor".

Acest sondaj sustine criticii Google, precum magnatul Rupert Murdoch, patronul News Corp., care acuza Google si alti agregatori ca nu impart retetele publicitare cu site-urile catre care fac trimitere.

Dintre respondenti, 30% spun ca nu folosesc Google pentru a accesa site-urile de stiri, preferand alte portaluri sau intrand direct pe site-urile media online care ii intereseaza.

12% dintre internauti folosesc Google pentru a merge pe site-urile de stiri si pentru a citi ulterior informatiile care ii intereseaza, direct de la sursa. 14% utilizeaza Google pentru a accesa site-urile media online dar revin ulterior pe Google News pentru a cauta alte articole.

Sondajul mai arata ca 57% dintre persoanele care doresc sa citeasca stiri se orienteaza cu prioritate catre mijloacele digitale: 31% folosesc agregatoare precum Google News, Yahoo!, MSN sau AOL, 30% televiziunea, in timp ce 8% merg direct catre site-urile media online, 18% prefera alte site-uri de internet si 7% radioul.

In timp ce numerosi patroni din presa americana intentioneaza sa introduca plata pentru utilizatorii paginilor online, sondajul arata ca doar 10% dintre respondenti ar fi gata sa plateasca un abonament la ziarele scrise pentru a accesa si versiunea digitala.

Sondajul a fost realizat in iulie 2009 asupra a 2.787 de persoane interesate de stiri, cu o marja de eroare de +/- 3%.