Intalnire online

AUDIO VIDEO Bogdan Enoiu, McCann Erickson: E posibil ca in 2011 sau 2012 online-ul sa depaseasca presa scrisa la incasari din publicitate

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 25 ianuarie 2010, 15:12 Economie | Media & Publicitate

Bogdan Enoiu
Foto: HotNews.ro
Bogdan Enoiu, managing director McCann WorldGroup Romania, apreciaza ca este posibil ca online-ul sa depaseasca presa scrisa la incasari din publicitate in 2011 sau 2012, daca printul va inregistra inca o scadere de 50% anul acesta. Enoiu spune ca, in moneda nationala, McCann Erickson a inregistrat o scadere mai mica de 20% in 2009 si ca agentia va face tot posibilul sa recupereze in cursul acestui an contul Vodafone - care de la 1 februarie va trece la OMD, dupa mai bine de un deceniu la McCann. Bogdan Enoiu a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre evolutia pietei de publicitate in 2010, dupa un an in care aceasta piata a cunoscut o scadere abrupta pe fondul crizei economice.

Asculta interviul cu Bogdan Enoiu




Descarca interviul in format MP3


Bogdan Enoiu pentru HotNews.ro:

  • In ianuarie 2010 nu este o mare diferenta fata de ceea ce se intampla in urma cu un an pe piata de publicitate. Acum clientii stiu la ce se se astepte, insa incertitudinea din punct de vedere al negocierii preturilor si al bugetelor nu este inca rezolvata.
  • Cred ca piata va mai cobori in cel mai bun caz cu 10-15%, anul acesta
  • La inceputul acestui an presiunea pe pret este inversa. Sunt oferte care mai de care mai atragatoare. Scaderea dramatica de anul trecut a venit din faptul ca in primul trimestru cheltuielile au fost foarte putine si in restul anului nu s-a mai putut recupera si am ajuns la o scadere a pietei de aproape 38%.
  • Furnizorii de media au invatat lectia. Anul trecut i-a prins cu garda jos. Insa anul acesta este cu totul altceva - au venit ei in intampinarea noastra si a clientilor cu oferte foarte bune pentru perioada asta. Schimbarea se simte in toate mediile, dar cu precadere in TV.
  • Interesul companiilor pentru publicitate in presa scrisa este egal cu interesul cititorilor. Cat de mic este interesul cititorilor, la fel de mic este si interesul agentiilor. Tendinta simtita inca de anul trecut in privinta investitiilor in print se va accentua.
  • Daca mediul online se va mentine la nivelul din 2009 va fi o performanta buna
  • La McCann, in 2010 vom incerca sa ne mentinem cota de profit la nivelul lui 2009 si daca este posibil sa o marim cu 5%
  • Derulam in continuare campanii pentru Vodafone pana la sfarsitul lunii martie. Vom fi intotdeauna pregatiti - ca sa spun asa asteptam la colt oportunitatea sa redevenim partenerii si pe media ai Vodafone. Vom fi extrem de proactivi
  • Despre influenta iesirii Vodafone din portofoliul McCann asupra planurilor sale de exit: Este posibil ca eu sa iau mai putini bani, dar asta nu mai conteaza. In the grand scheme of things, se va completa din alta parte.Bogdan Enoiu apreciaza ca in 2010 piata va scadea in continuare cu 10-15% si ca "in cel mai bun caz, in ultimul trimestru este posibil sa avem semnale pozitive de la companii in ceea ce priveste bugetele lor".



Bogdan Enoiu este unul dintre pionierii pietei de publicitate din Romania si se afla de un deceniu si jumatate la conducerea McCann Erickson. De atunci, a fost participant si martor la evolutia dificila de la sfarsitul anilor '90 si inceputul anilor 2000, perioada de crestere constanta a industriei de publicitate ce a culminat in 2008, la efectele dramatice ale crizei economice in 2009, angajandu-se pe parcurs si in organizarea de evenimente, legate indeosebi de domeniul sportiv, precum BCR Open Romania sau Gala Hagi.

In 2009, McCann Erickson, unde actionar majoritar este grupul global de comunicare Interpublic, a trecut printr-o serie de schimbari, precum numirea unui director operational in persoana lui Sagit Tzur Lahav, pana atunci vicepresedinte marketing la Tnuva Romania. Tot anul trecut, in urma unei licitatii internationale, grupul Vodafone a decis ca reteaua OMD sa gestioneze la nivel global contul sau de media, evaluat la 800 milioane de lire sterline. In urma acestei decizii la nivel de grup, Vodafone Romania a anuntat luni, 25 ianuarie ca de la 1 februarie 2010 contul sau de media, unul dintre cele mai mari pe piata romaneasca si care este administrat de 12 ani de Universal McCann, va fi gestionat de OMD, compania urmand sa colaboreze in continuare cu McCann Erickson pentru serviciile de creatie publicitara.

Grupul McCann Worldroup Romania este format din agentia McCann Erickson, agentia de media Universal McCann, agentia de marketing experiential Momentum, agentia de relatii publice McCann PR si agentia de marketing interactiv MRM Worldwide Romania.


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Maria

    As fi vrut sa stiu cum se poate garanta o recrutare optima si corecta in domeniul publicitatii. De exemplu, cum va dati seama daca un om este valoros si are potential pentru a lucra in domeniul publicitatii?
    Credeti ca un tanar talentat dar "fara spate" si fara recomandari poate lucra in agentia dvs?
    Ce calitati trebuie sa aiba o persoana pentru a lucra in departamentul dvs de creatie?
    Privind in spate,in toti acesti ani de publicitate,exista ceva ce ati vrea sa schimbati in activitatea dvs?Sa faceti altfel?Aveti regrete?
    Am interactionat cu dvs si McCann Erickson acum ceva ani buni si vroiam sa stiu daca mai sunteti la fel de direct .
    Va doresc un an mult mai bun decat cel care a trecut.

    • Bogdan Enoiu

      Cred ca am ramas la fel de direct. Din pacate, sau din fericire, nu mai sunt implicat direct in activitatea de recrutare la nivel de juniori. Fiecare departament sau sef de departament are libertatea sa-si ia oamenii pe care ii considera potriviti. In schimb ma implic in recrutarea oamenilor de la middle-management in sus si in continuare ma bazez pe feeling. Sunt doua intrebari pe care le pun intotdeauna: ce liceu a absolvit si daca face sport.

  • Întrebarea nr. 2 Misu

    Buna ziua.
    Domnule Enoiu, puteti sa explicati de ce toata lumea zice ca piata de media a scazut cu 30-40% anul trecut, dar toate agentiile care s-au facut auzite, inclusiv toate agentiile mari, care pot sa incline balanta intr-o parte sau in alta la ora bilantului, spun ca au incheiat cu scaderi mai mici decat media pietei?

    • Bogdan Enoiu

      E o intrebare buna. Matematic vorbind, in ceea ce ne priveste, noi am coborat doar pe McCann, nu pe grup, de la 280 milioane de RON in 2008 (193 milioane RON in 2007) la aproximativ 240 milioane de RON in anul 2009 - o scadere mai mica de 20%, in RON. Daca vom calcula in euro, se adauga si devalorizarea. Si suntem multumiti ca am depasit 2007, pentru ca 2008, din punct de vedere al economiei, este un an care nu va fi repetat in urmatorii cinci ani, fiind o exceptie. Deci am coborat mai putin decat media pietei, deoarece am castigat clienti noi. Si asta este posibil pentru ca o parte din bugetele de pe unele medii s-au realocat. Si intr-adevar piata a coborat cu 37% anul trecut, in euro, cu variatii pe fiecare medie in parte, cei mai afectati fiind presa si outdoorul, urmate de radio si TV. Scaderea pietei este datorata micsorarii bugetelor alocate pentru marketing si publicitate. Dar in interiorul acestei placinte a pietei de publicitate fiecare a incercat sa-si taie o felie cat mai mare, noi marindu-ne market share-ul in 2009. Preconizez ca anul 2010 va fi mai dificil, deoarece anul trecut am avut oarece rezerve din 2008. Din punct de vedere al profitului, in RON, noi ne-am marit profitul din 2008, avand in euro o valoare apropiata cu cel din 2008 in 2009, ceea ce ma multumeste.

  • Întrebarea nr. 3 McGrigore

    Si-a facut McCann calculele pentru 2009? Am vazut pe undeva saptamana trecuta parca o cifra legata de MRM, dar cam atat. Ce cifre de afaceri au avut fiecare dintre agentiile grupului anul trecut? (please detalii pe creatie McCann Erickson si media Universal McCann, daca aveti)

    • Bogdan Enoiu

      Pentru McCann vedeti mai sus - cu un profit de 8 milioane RON net. Pentru MRM spuneti ca le-ati vazut (2,5 milioane RON, cu un profit net de 250.000 RON). Momentum a facut 7 milioane RON cifra de afaceri, cu un profit net de 600.000 RON.

  • Întrebarea nr. 4 apa fonica

    Cat insemna (%) contul de media al Vodafone, despre care scrie in text? Cat a rulat in total Universal anul trecut trecut? Ce va face agentia sa acopere golul?

    • Bogdan Enoiu

      Din pacate, cifrele sunt confidentiale referitor la contul Vodafone. Ce va face agentia sa acopere golul? Castigand noi clienti si facand tot posibilul sa recupereze in cursul acestui an contul Vodafone.

  • Întrebarea nr. 5 Roger Rabbit

    Domnule Bogdan Enoiu,
    Care sunt motivele pentru care oamenii din publicitate si media, inclusiv dumneavoastra si altii din McCann, spun ca publicitatea va scadea si anul acesta, desi va cunoaste o imbunatatire in semestrul 2? Ce va face sa fie mai bine in a doua jumatate, cand vedem numai prognoze triste in economie?
    In al doilea rand, lasand deoparte posibilele prietenii, ce credeti despre actuala putere politica si deciziile ei de la inceput de an? Ce fac ei acum e bine sau rau pentru companiile care baga bani grei in marketing?

    • Bogdan Enoiu

      Estimarea mea este ca piata va scadea cu 10-15% si in acest an si, in cel mai bun caz, din punct de vedere al pietei de publicitate, in ultimul trimestru este posibil sa avem semnale pozitive de la companii in ceea ce priveste bugetele lor, in masura in care vanzarile lor vor avea o usoara crestere. Dar dumneavoastra ati sesizat corect, odata bugetele anuntate, ele foarte rar se maresc, de cele mai multe ori ele coboara. Iar presiunea pe preturi va fi foarte mare si in acest an.

      Referitor la taxele anuntate, traversam o perioada atipica economic, cu propuneri de masuri atipice. Vom vedea la sfarsitul anului 2010 daca masurile luate au fost corecte sau nu.

  • Întrebarea nr. 6 flacarosul

    Probabil ca si pentru dumneavoastra ca om de comunicare v-a fascinat povestea cu flacara violet si atacurile energetice. Ce le-ati recomanda dlui Geoana&co, sa-si revina?

    • Bogdan Enoiu

      Ma depaseste intrebarea. Dar cred ca tine foarte mult de moralul si puterea interioara a fiecarui om sa-si atinga scopurile propuse, indiferent de circumstante.

  • Întrebarea nr. 7 best in town

    Ce se intampla cu contul de creatie al Vodafone, exista riscuri si acolo de-a fost nevoie sa puneti om dedicat pentru clientul asta? Pana cand aveti contract pe creatie?

    • Bogdan Enoiu

      Contractul este pana la finalul lui 2010. Dar la fel aveam contract si pe media. Asa ca orice se poate intampla in conjunctura economica mondiala actuala. Din punctul nostru de vedere, anul 2009 a fost un varf al prestatiei noastre creative pe acest cont. Insa sa nu uitam ca si pe media am ocupat in 2009 locul 1 in lume in sistemul Vodafone, in privinta prestatiei noastre. Si tot nu ne-a ajutat sa pastram contul pe media. Intotdeauna am avut o echipa dedicata pe contul acesta, nu doar un om. Sa nu uitam ca am tinut acest cont incepand din 1997, deci 13 ani batuti pe muchie.

  • Întrebarea nr. 8 un baiat

    Ati declarat recent ca e important pentru agentie sa nu plece oameni anul asta. inseamna ca nu va trebui sa plece nimeni chiar daca ati pierdut vodafone?

    pdap, cum stati cu planurile de exit? se schimba in vreun fel din cauza vodafone?

    • Bogdan Enoiu

      Corect. Nu pleaca nimeni. Avem o echipa super si voi face tot ce-mi sta in putinta sa ramana cu noi.

      Nu.

  • Întrebarea nr. 9 perfect

    Buna ziua domnule Enoiu,

    Cum ati descrie cheltuielile publicitare pe cap de om in romania, comparativ cu alte piete din regiune si credeti ca se va schimba ceva in sensul asta in viitorul apropiat, anul asta/anul viitor? As fi de asemenea curios, vorbind in general despre piata nu despre ce se intampla la mccann erickson, cine spuneti dumneavoastra ca are cel mai greu cuvand in decizia finala anul asta - clientul, agentia sau furnizorul.

    • Bogdan Enoiu

      Cheltuielile publicitare pe cap de om in Romania sunt inca mici, deoarece asa e economia romaneasca, suntem inca departe de media europeana.

      Iar la a doua intrebare - clientul.

  • Întrebarea nr. 10 unul in pragul mortii

    Moare presa?

    Cum se relationeaza agentia pe care o conduceti la faptul ca nu mai e publicitate in ziare si ca ziarele urla in agonie sau se inchid?

    • Bogdan Enoiu

      Cred ca se va reincarna. Urletul ei e mondial, nu e doar in Romania. Modul in care citim ziarele si consumam stirile s-a schimbat si se va schimba in continuare fundamental. Publicitatea in print a coborat anul trecut cu 50%,

  • Întrebarea nr. 11 merk

    Depaseste online-ul presa scrisa la incasari din publicitate anul asta?

    • Bogdan Enoiu

      Estimarea mea pentru 2009: print - 40 de milioane, iar internet - 13 milioane. Daca printul mai cade inca 50% anul acesta, este posibil ca nu in 2010, dar in 2011 sau 2012 online-ul sa depaseasca presa scrisa.

  • Întrebarea nr. 12 marian

    buna ziua.
    ar fi interesant de stiut care au fost masurile efective aplicate de compania dumneavoastra pentru a face fata crizei in 2009 si planurile de baiate de a reveni in 2010 pe o nota mai pozitiva.

    • Bogdan Enoiu

      Masuri efective: inghetarea salariilor in roni; urmarirea restului cheltuielilor extrem de strict, bilunar; si multa buna dispozitie, necesara moralului si castigarii de new business. Nu schimbam nimic in 2010.

  • Întrebarea nr. 13 fan ping pong

    Cum credeti ca vor evolua piata de media, respectiv creatia in 2010 comparativ cu anul trecut? Pe media cine sunt marii perdanti si cine sunt "invingatori" si de ce? Daca sunt diferente majore intre evolutia cheltuielilor de media si cea a cheltuielilor de creatie, de unde apar aceste diferente?

    • Bogdan Enoiu

      Am raspuns cum va evolua piata de media si creatie in 2010 - overall 10-15%. Marii perdanti sunt retelele internationale mai slabe, insa piata este destul de fluida si nu putem estima la inceputul anului cine va castiga sau va pierde, doar la final, cand vom vedea bilanturile.
      Si cheltuielile cu creatia au scazut, insa nu intr-un ritm atat de drastic ca cele de media.

  • Întrebarea nr. 14 funny

    Buna seara. Serban Alexandrescu de la Headvertising zicea anul trecut ca ecosistemul publicitatii e devastat de practici mai vechi si gaunoase, ca "there's no fun left in advertising" si ca fara schimbari profunde nu va supravietui. Sunteti de acord cu el sau nu? De ce?

    • Bogdan Enoiu

      Am fost intotdeauna de acord cu Serban si nu voi face exceptie nici de data aceasta. Insa si aici, din pacate, se aplica regula "cel mai puternic va supravietui". Deci ecosistemul publicitatii egal jungla. (Sunt putin mai optimist decat Serban)

  • Întrebarea nr. 15 Olivian Breda

    Sa zicem ca am o companie mica, mica, dar voinica :) in domeniul Turismului.

    Am un buget lunar de 500 de Euro si timp 2 ore pe zi.

    Cu aceste resurse, care ar fi canalul media spre care sa ma intreb?

    Cum sa investesc timpul meu si cei 500 de Euro pentru promovare pe care ii am?

    • Bogdan Enoiu

      Eu spun sa mancati fructe si legume din jumatate, iar din cealalta jumatate investiti in sport, sa vada lumea cat de frumos si sanatos sunteti. Si o sa va mearge bine si business-ul

  • Întrebarea nr. 16 d.m.

    Eram curios cat mai stati prin agentie dupa venirea doamnei Lahav la McCann. Cum va impartiti treaba cu ea? Ce tinte are de atins pe new business, pe prezervare de conturi etc si cat de mare e ajutorul pe care i-l dati? Multumesc

    • Bogdan Enoiu

      Daca va referiti la timpul zilnic pe care il petrec in agentie, de cand a venit Sagit petrec mai mult. Daca va referiti la cati ani mai stau in publicitate, exit-ul meu este in 2014 - o data tehnica este 1 ianuarie 2015.

      Fiecare dintre noi are responsabilitati diferite. Si cred ca noi, ca McCann, ne-am facut treaba foarte bine din punct de vedere al cifrelor, iar treaba ei este mai degraba pe catalizarea energiilor si sinergiilor din grupul McCann.

  • Întrebarea nr. 17 un semi-tiz

    Domnule Enoiu, presupun ca si dumneavoastra cititi presa tot pe net, dimineata, poate chiar pe telefon, mi-e greu sa cred ca aveti timp si placere sa stati sa rasfoiti ziare. Caror ziare le preziceti un viitor mai lung de 3-5 ani "pe hartie", in ro?

    De asemenea, as fi curios care este parerea dumneavoastra despre eficienta publicitatii in ziare cumparate pentru carti si cd-uri si dvd-uri, gandindu-ma aici in primul rand la grupul de presa care rupe tot pe vanzari si marketing de un an incoace.

    • Bogdan Enoiu

      Gresiti. Nu citesc nimic pe net. Citesc in fiecare dimineata trei ziare - Gazeta Sporturilor intotdeauna prima (la toaleta), Evenimentul Zilei si Ziarul Financiar la birou.

      Nu sunt prezicator in aceasta privinta.

      La ultima intrebare: nu stiu cifrele de profit ale lor. Este o strategie care a functionat foarte mult si in Italia. Cu cat mai multe carti in casele romanilor, cu atat mai bine.

  • Întrebarea nr. 18 Alexandru Jecu

    D'le, din toata publicitatea asta, cat este instrument de crestere a vanzarilor, cat instrument de deturnare (furt, spalare de bani, etc) de fonduri?

    • Bogdan Enoiu

      Ar trebui sa fie 110% instrument de crestere a vanzarilor.

  • Întrebarea nr. 19 Ionel

    Vreau sa scot un ziar, am finantarea pentru un an de zile asigurata. Stiu ca datele pe care le ofer sunt mai mult decat putine, dar exista vreo posibilitate de a trai peste un an, cu un management bun?

    • Bogdan Enoiu

      Daca editati un singur exemplar si il si cititi in fiecare zi, da.

  • Întrebarea nr. 20 Ciprian Alexandrescu

    Buna ziua Domnule Bogdan Enoiu,
    sunt un tanat regizor, eu zic talentat si apreciat, cu premii internationale in festivaluri de clasa A, selectat la Cannes ( Festivalul de Film). Ce pot sa fac sa am acces in publicitate ca regizor roman. Dupa cum stiu, si eu zic ca deja mi-am format o parere, ponderea in executiile de spoturi publicitare o au regizori straini ( 60-70% ), nu neaparat mai talentati, dar destul de scumpi. Nu credeti ca ar fi mai sanatos ( mai ales pe termen lung ) sa investiti ( chiar si doar incredere ) in noul val de regizori romani tineri? Sau macar in cei romani cu precadere? Cum putem, cei mai " nou" veniti sa intram in acest domeniu?
    Sincer incerc de 2 ani si nu reusesc, am mai mult succes in Rep. Moldova si Slovenia decat in propia tara. De la casele de productie ni se spune ca Agentia decide, dar noi nu avem acces la Agentii. Deci?

    • Bogdan Enoiu

      Noi lucram cu regizorii romani. Insa aveti dreptate, ca in orice domeniu este greu sa patrunzi, ca regizor tanar, printre sacalii vechi. Insa noi va promitem ca va vom da o sansa. Ma contactati la birou.

  • Întrebarea nr. 21 Grig

    Care ar fi top 5-ul celor mai ieftine medii pentru publicitate, acum in ianuarie, unde pe 1 e cel mai ieftin, pe 5 cel mai scump? Dupa parerea dvs cum ar trebui sa arate de fapt acest top?

    • Bogdan Enoiu

      1, 2, 3, 4, 5 - TV.

  • Întrebarea nr. 22 amator

    Buna ziua,
    poate e cam devreme, dar totusi intreb: cat de bun a fost businessul bcr open ultima editie? presupun ca nu v-ati facut planuri pentru urmatoarea editie...

    • Bogdan Enoiu

      A fost ok si bineinteles ca ne-am facut planuri pentru urmatoarea editie si lucram din greu sa facem si din BCR Open 2010 un succes.

  • Întrebarea nr. 23 carablu

    Domnule Enoiu, personal intelegeti ceva, la modul aplicat, din toata povestea asta cu publicitatea pe Internet sau ii lasati doar pe oamenii din agentie sa se descurce cum stiu ei mai bine sau mai putin bine?

    • Bogdan Enoiu

      Ceva, ceva inteleg. Dar modul in care noi suntem organizati pune digitalul in centrul activitatii noastre.

  • Întrebarea nr. 24 Dan Banea

    Credeti ca viitorul poate consta in asa numitele managed services,;publicitate si comunicare in contracte pe termen lung adaptate la un grad de comunicare mai diversificat si mai complex dar mai constant decit cel clasic?

    • Bogdan Enoiu

      Cred ca viitorul apartine intotdeauna oamenilor destepti, muncitori si extrem de inventivi.

  • Întrebarea nr. 25 Sigmund

    Buna ziua domnule Enoiu!

    As dori sa stiu cat de mult influenteaza Agentia decizia clientului (al carui cont il gestioneaza ) de a se parteneria la un eveniment si care credeti ca sunt must-urile unui proiect de acest fel.

    Ce sfaturi aveti pentru organizatorii de eventuri pentru acest an si anii ce vin?

    Va multumesc!

    • Bogdan Enoiu

      Influenteaza foarte mult agentia, in sens pozitiv. Insa acesta este un task dificil si nu pot sa dau niciun sfat organizatorilor de evenimente pentru acest an, pentru ca stiu ei mai bine cum sa-si faca evenimentele sa iasa pe plus.

  • Întrebarea nr. 26 messi

    Ce e mai important din punctul dumneavoastra de vedere, ca sef al unei companii afiliate la o retea internationala, ca aceasta companie sa-si mentina profitul, performanta economica la un nivel cat mai mare pe termen scurt sau sa ajute piata sa-si revina pe termen mediu si lung, atat cat poate?

    • Bogdan Enoiu

      Ambele.

  • Întrebarea nr. 27 Moris

    Buna ziua!

    Cum credeti ca s-a reasezat piata evenimentelor dupa criza si care credeti ca va fi tendinta in anii urmatori?

    In ce tip de evenimente vor investi companiile si cat de mult cantareste faptul ca un eveniment este local sau national ?

    Multumesc.

    • Bogdan Enoiu

      Companiile vor investii in evenimente care le vor aduce vanzari masurabile, in mod direct. Nu are nicio importanta daca evenimentul este local sau international

  • Întrebarea nr. 28 florin

    Daca ar fi sa o luati de la inceput ,ce ati schimba?
    Cat din succesul dv-tra se bazeaza pe intamplare si cat pe "mediul favorabil "de afaceri de la noi?

    • Bogdan Enoiu

      Daca si parca nu conteaza. Iar succesul se bazeaza pe intamplare, n-as putea sa spun in ce proportie, insa foarte mult pe intuitie si gandire pozitiva. Iar mediul de afaceri favorabil de la noi - in aceeasi proportie ca intamplarea.

  • Întrebarea nr. 29 diana

    Ce vedete din Romania au potential de a li se face campanii de personal branding?
    Mai sunt in Romania "modele" bune de urmat?

    • Bogdan Enoiu

      Toata lumea are potential de personal branding, indiferent de domeniu. Si mai sunt in Romania modele bune de urmat.

  • Întrebarea nr. 30 Anabela

    Va rugam sa ne explicati ce este rebate-ul (pe care il solicita agentiile de publicitate regiilor sau clientilor) si de ce se practica acest lucru. Sunteti de acrod cu rebate-ul?
    Apoi, de cate ori scriu la agentia dvs - nu imi raspunde nimeni . Ca amanunt, detin site-ul nr 1 intr-o categorie... si totusi sunt tratata cu aroganta la orice propunere de campanie online. Adica sunt ignorata. De ce?
    Nu credeti ca este timpul pentru o schimbare de atitudine la adresa online-ului?
    Multumesc

    • Bogdan Enoiu

      E un bun inceput ca va raspund eu acum. Si daca ati fost cu tratata cu refuz, imi cer scuze in numele agentiei si va propun sa o contactati pe Bogdana Butnar - bogdana_butnar la mrmworldwide.ro

      Rebate-ul este procentul din volumul total cheltuit de catre o agentie pe media respectiva care ii revine la sfarsitul anului si care poate varia in functie de medie si de volum. De ce se practica acest lucru? Pentru ca are business sense.

  • Întrebarea nr. 31 Tov. Mazel

    Lumea nu ar fi mai buna fara publicitate ? :)

    • Bogdan Enoiu

      Nu








Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5867 vizualizari

  • advertising (Luni, 25 ianuarie 2010, 17:43)

    Maria [anonim]

    As fi vrut sa stiu cum se poate garanta o recrutare optima si corecta in domeniul publicitatii. De exemplu, cum va dati seama daca un om este valoros si are potential pentru a lucra in domeniul publicitatii?
    Credeti ca un tanar talentat dar "fara spate" si fara recomandari poate lucra in agentia dvs?
    Ce calitati trebuie sa aiba o persoana pentru a lucra in departamentul dvs de creatie?
    Privind in spate,in toti acesti ani de publicitate,exista ceva ce ati vrea sa schimbati in activitatea dvs?Sa faceti altfel?Aveti regrete?
    Am interactionat cu dvs si McCann Erickson acum ceva ani buni si vroiam sa stiu daca mai sunteti la fel de direct .
    Va doresc un an mult mai bun decat cel care a trecut.
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:03)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Cred ca am ramas la fel de direct. Din pacate, sau din fericire, nu mai sunt implicat direct in activitatea de recrutare la nivel de juniori. Fiecare departament sau sef de departament are libertatea sa-si ia oamenii pe care ii considera potriviti. In schimb ma implic in recrutarea oamenilor de la middle-management in sus si in continuare ma bazez pe feeling. Sunt doua intrebari pe care le pun intotdeauna: ce liceu a absolvit si daca face sport.
  • "media pietei" (Luni, 25 ianuarie 2010, 18:08)

    Misu [anonim]

    Buna ziua.
    Domnule Enoiu, puteti sa explicati de ce toata lumea zice ca piata de media a scazut cu 30-40% anul trecut, dar toate agentiile care s-au facut auzite, inclusiv toate agentiile mari, care pot sa incline balanta intr-o parte sau in alta la ora bilantului, spun ca au incheiat cu scaderi mai mici decat media pietei?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:14)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Misu

      E o intrebare buna. Matematic vorbind, in ceea ce ne priveste, noi am coborat doar pe McCann, nu pe grup, de la 280 milioane de RON in 2008 (193 milioane RON in 2007) la aproximativ 240 milioane de RON in anul 2009 - o scadere mai mica de 20%, in RON. Daca vom calcula in euro, se adauga si devalorizarea. Si suntem multumiti ca am depasit 2007, pentru ca 2008, din punct de vedere al economiei, este un an care nu va fi repetat in urmatorii cinci ani, fiind o exceptie. Deci am coborat mai putin decat media pietei, deoarece am castigat clienti noi. Si asta este posibil pentru ca o parte din bugetele de pe unele medii s-au realocat. Si intr-adevar piata a coborat cu 37% anul trecut, in euro, cu variatii pe fiecare medie in parte, cei mai afectati fiind presa si outdoorul, urmate de radio si TV. Scaderea pietei este datorata micsorarii bugetelor alocate pentru marketing si publicitate. Dar in interiorul acestei placinte a pietei de publicitate fiecare a incercat sa-si taie o felie cat mai mare, noi marindu-ne market share-ul in 2009. Preconizez ca anul 2010 va fi mai dificil, deoarece anul trecut am avut oarece rezerve din 2008. Din punct de vedere al profitului, in RON, noi ne-am marit profitul din 2008, avand in euro o valoare apropiata cu cel din 2008 in 2009, ceea ce ma multumeste.
  • cifre mccann (Luni, 25 ianuarie 2010, 18:11)

    McGrigore [anonim]

    Si-a facut McCann calculele pentru 2009? Am vazut pe undeva saptamana trecuta parca o cifra legata de MRM, dar cam atat. Ce cifre de afaceri au avut fiecare dintre agentiile grupului anul trecut? (please detalii pe creatie McCann Erickson si media Universal McCann, daca aveti)
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:19)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui McGrigore

      Pentru McCann vedeti mai sus - cu un profit de 8 milioane RON net. Pentru MRM spuneti ca le-ati vazut (2,5 milioane RON, cu un profit net de 250.000 RON). Momentum a facut 7 milioane RON cifra de afaceri, cu un profit net de 600.000 RON.
  • vodafone (Luni, 25 ianuarie 2010, 18:17)

    apa fonica [anonim]

    Cat insemna (%) contul de media al Vodafone, despre care scrie in text? Cat a rulat in total Universal anul trecut trecut? Ce va face agentia sa acopere golul?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:21)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui apa fonica

      Din pacate, cifrele sunt confidentiale referitor la contul Vodafone. Ce va face agentia sa acopere golul? Castigand noi clienti si facand tot posibilul sa recupereze in cursul acestui an contul Vodafone.
  • crestere descrestere (Luni, 25 ianuarie 2010, 18:31)

    Roger Rabbit [anonim]

    Domnule Bogdan Enoiu,
    Care sunt motivele pentru care oamenii din publicitate si media, inclusiv dumneavoastra si altii din McCann, spun ca publicitatea va scadea si anul acesta, desi va cunoaste o imbunatatire in semestrul 2? Ce va face sa fie mai bine in a doua jumatate, cand vedem numai prognoze triste in economie?
    In al doilea rand, lasand deoparte posibilele prietenii, ce credeti despre actuala putere politica si deciziile ei de la inceput de an? Ce fac ei acum e bine sau rau pentru companiile care baga bani grei in marketing?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:25)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Roger Rabbit

      Estimarea mea este ca piata va scadea cu 10-15% si in acest an si, in cel mai bun caz, din punct de vedere al pietei de publicitate, in ultimul trimestru este posibil sa avem semnale pozitive de la companii in ceea ce priveste bugetele lor, in masura in care vanzarile lor vor avea o usoara crestere. Dar dumneavoastra ati sesizat corect, odata bugetele anuntate, ele foarte rar se maresc, de cele mai multe ori ele coboara. Iar presiunea pe preturi va fi foarte mare si in acest an.

      Referitor la taxele anuntate, traversam o perioada atipica economic, cu propuneri de masuri atipice. Vom vedea la sfarsitul anului 2010 daca masurile luate au fost corecte sau nu.
  • violetul energetic (Luni, 25 ianuarie 2010, 18:34)

    flacarosul [anonim]

    Probabil ca si pentru dumneavoastra ca om de comunicare v-a fascinat povestea cu flacara violet si atacurile energetice. Ce le-ati recomanda dlui Geoana&co, sa-si revina?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:27)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui flacarosul

      Ma depaseste intrebarea. Dar cred ca tine foarte mult de moralul si puterea interioara a fiecarui om sa-si atinga scopurile propuse, indiferent de circumstante.
  • Vodafone (Luni, 25 ianuarie 2010, 18:44)

    best in town [anonim]

    Ce se intampla cu contul de creatie al Vodafone, exista riscuri si acolo de-a fost nevoie sa puneti om dedicat pentru clientul asta? Pana cand aveti contract pe creatie?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:30)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui best in town

      Contractul este pana la finalul lui 2010. Dar la fel aveam contract si pe media. Asa ca orice se poate intampla in conjunctura economica mondiala actuala. Din punctul nostru de vedere, anul 2009 a fost un varf al prestatiei noastre creative pe acest cont. Insa sa nu uitam ca si pe media am ocupat in 2009 locul 1 in lume in sistemul Vodafone, in privinta prestatiei noastre. Si tot nu ne-a ajutat sa pastram contul pe media. Intotdeauna am avut o echipa dedicata pe contul acesta, nu doar un om. Sa nu uitam ca am tinut acest cont incepand din 1997, deci 13 ani batuti pe muchie.
  • doua intrebari (Luni, 25 ianuarie 2010, 18:50)

    un baiat [anonim]

    Ati declarat recent ca e important pentru agentie sa nu plece oameni anul asta. inseamna ca nu va trebui sa plece nimeni chiar daca ati pierdut vodafone?

    pdap, cum stati cu planurile de exit? se schimba in vreun fel din cauza vodafone?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:32)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui un baiat

      Corect. Nu pleaca nimeni. Avem o echipa super si voi face tot ce-mi sta in putinta sa ramana cu noi.

      Nu.
  • cine decide asa tristete (Luni, 25 ianuarie 2010, 18:57)

    perfect [anonim]

    Buna ziua domnule Enoiu,

    Cum ati descrie cheltuielile publicitare pe cap de om in romania, comparativ cu alte piete din regiune si credeti ca se va schimba ceva in sensul asta in viitorul apropiat, anul asta/anul viitor? As fi de asemenea curios, vorbind in general despre piata nu despre ce se intampla la mccann erickson, cine spuneti dumneavoastra ca are cel mai greu cuvand in decizia finala anul asta - clientul, agentia sau furnizorul.
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:33)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui perfect

      Cheltuielile publicitare pe cap de om in Romania sunt inca mici, deoarece asa e economia romaneasca, suntem inca departe de media europeana.

      Iar la a doua intrebare - clientul.
  • presa (Luni, 25 ianuarie 2010, 19:02)

    unul in pragul mortii [anonim]

    Moare presa?

    Cum se relationeaza agentia pe care o conduceti la faptul ca nu mai e publicitate in ziare si ca ziarele urla in agonie sau se inchid?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:35)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui unul in pragul mortii

      Cred ca se va reincarna. Urletul ei e mondial, nu e doar in Romania. Modul in care citim ziarele si consumam stirile s-a schimbat si se va schimba in continuare fundamental. Publicitatea in print a coborat anul trecut cu 50%,
  • estimare (Luni, 25 ianuarie 2010, 19:04)

    merk [anonim]

    Depaseste online-ul presa scrisa la incasari din publicitate anul asta?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:37)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui merk

      Estimarea mea pentru 2009: print - 40 de milioane, iar internet - 13 milioane. Daca printul mai cade inca 50% anul acesta, este posibil ca nu in 2010, dar in 2011 sau 2012 online-ul sa depaseasca presa scrisa.
  • piata publicitate (Luni, 25 ianuarie 2010, 19:44)

    marian [anonim]

    buna ziua.
    ar fi interesant de stiut care au fost masurile efective aplicate de compania dumneavoastra pentru a face fata crizei in 2009 si planurile de baiate de a reveni in 2010 pe o nota mai pozitiva.
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:38)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marian

      Masuri efective: inghetarea salariilor in roni; urmarirea restului cheltuielilor extrem de strict, bilunar; si multa buna dispozitie, necesara moralului si castigarii de new business. Nu schimbam nimic in 2010.
  • creatie si media (Luni, 25 ianuarie 2010, 20:40)

    fan ping pong [anonim]

    Cum credeti ca vor evolua piata de media, respectiv creatia in 2010 comparativ cu anul trecut? Pe media cine sunt marii perdanti si cine sunt "invingatori" si de ce? Daca sunt diferente majore intre evolutia cheltuielilor de media si cea a cheltuielilor de creatie, de unde apar aceste diferente?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:40)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui fan ping pong

      Am raspuns cum va evolua piata de media si creatie in 2010 - overall 10-15%. Marii perdanti sunt retelele internationale mai slabe, insa piata este destul de fluida si nu putem estima la inceputul anului cine va castiga sau va pierde, doar la final, cand vom vedea bilanturile.
      Si cheltuielile cu creatia au scazut, insa nu intr-un ritm atat de drastic ca cele de media.
  • fun in advertising (Luni, 25 ianuarie 2010, 20:45)

    funny [anonim]

    Buna seara. Serban Alexandrescu de la Headvertising zicea anul trecut ca ecosistemul publicitatii e devastat de practici mai vechi si gaunoase, ca "there's no fun left in advertising" si ca fara schimbari profunde nu va supravietui. Sunteti de acord cu el sau nu? De ce?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:43)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui funny

      Am fost intotdeauna de acord cu Serban si nu voi face exceptie nici de data aceasta. Insa si aici, din pacate, se aplica regula "cel mai puternic va supravietui". Deci ecosistemul publicitatii egal jungla. (Sunt putin mai optimist decat Serban)
  • Metode de promovare (Luni, 25 ianuarie 2010, 20:54)

    Olivian Breda [utilizator]

    Sa zicem ca am o companie mica, mica, dar voinica :) in domeniul Turismului.

    Am un buget lunar de 500 de Euro si timp 2 ore pe zi.

    Cu aceste resurse, care ar fi canalul media spre care sa ma intreb?

    Cum sa investesc timpul meu si cei 500 de Euro pentru promovare pe care ii am?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:44)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Olivian Breda

      Eu spun sa mancati fructe si legume din jumatate, iar din cealalta jumatate investiti in sport, sa vada lumea cat de frumos si sanatos sunteti. Si o sa va mearge bine si business-ul
  • sagit tzur lahav (Luni, 25 ianuarie 2010, 21:31)

    d.m. [anonim]

    Eram curios cat mai stati prin agentie dupa venirea doamnei Lahav la McCann. Cum va impartiti treaba cu ea? Ce tinte are de atins pe new business, pe prezervare de conturi etc si cat de mare e ajutorul pe care i-l dati? Multumesc
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:46)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui d.m.

      Daca va referiti la timpul zilnic pe care il petrec in agentie, de cand a venit Sagit petrec mai mult. Daca va referiti la cati ani mai stau in publicitate, exit-ul meu este in 2014 - o data tehnica este 1 ianuarie 2015.

      Fiecare dintre noi are responsabilitati diferite. Si cred ca noi, ca McCann, ne-am facut treaba foarte bine din punct de vedere al cifrelor, iar treaba ei este mai degraba pe catalizarea energiilor si sinergiilor din grupul McCann.
  • presa (Luni, 25 ianuarie 2010, 21:37)

    un semi-tiz [anonim]

    Domnule Enoiu, presupun ca si dumneavoastra cititi presa tot pe net, dimineata, poate chiar pe telefon, mi-e greu sa cred ca aveti timp si placere sa stati sa rasfoiti ziare. Caror ziare le preziceti un viitor mai lung de 3-5 ani "pe hartie", in ro?

    De asemenea, as fi curios care este parerea dumneavoastra despre eficienta publicitatii in ziare cumparate pentru carti si cd-uri si dvd-uri, gandindu-ma aici in primul rand la grupul de presa care rupe tot pe vanzari si marketing de un an incoace.
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:50)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui un semi-tiz

      Gresiti. Nu citesc nimic pe net. Citesc in fiecare dimineata trei ziare - Gazeta Sporturilor intotdeauna prima (la toaleta), Evenimentul Zilei si Ziarul Financiar la birou.

      Nu sunt prezicator in aceasta privinta.

      La ultima intrebare: nu stiu cifrele de profit ale lor. Este o strategie care a functionat foarte mult si in Italia. Cu cat mai multe carti in casele romanilor, cu atat mai bine.
  • Definitia publicitatii (Luni, 25 ianuarie 2010, 22:26)

    Alexandru Jecu [anonim]

    D'le, din toata publicitatea asta, cat este instrument de crestere a vanzarilor, cat instrument de deturnare (furt, spalare de bani, etc) de fonduri?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:51)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru Jecu

      Ar trebui sa fie 110% instrument de crestere a vanzarilor.
  • Ziar (Luni, 25 ianuarie 2010, 22:47)

    Ionel [anonim]

    Vreau sa scot un ziar, am finantarea pentru un an de zile asigurata. Stiu ca datele pe care le ofer sunt mai mult decat putine, dar exista vreo posibilitate de a trai peste un an, cu un management bun?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:52)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionel

      Daca editati un singur exemplar si il si cititi in fiecare zi, da.
  • Accesul in publicitate (Marţi, 26 ianuarie 2010, 0:25)

    Ciprian Alexandrescu [anonim]

    Buna ziua Domnule Bogdan Enoiu,
    sunt un tanat regizor, eu zic talentat si apreciat, cu premii internationale in festivaluri de clasa A, selectat la Cannes ( Festivalul de Film). Ce pot sa fac sa am acces in publicitate ca regizor roman. Dupa cum stiu, si eu zic ca deja mi-am format o parere, ponderea in executiile de spoturi publicitare o au regizori straini ( 60-70% ), nu neaparat mai talentati, dar destul de scumpi. Nu credeti ca ar fi mai sanatos ( mai ales pe termen lung ) sa investiti ( chiar si doar incredere ) in noul val de regizori romani tineri? Sau macar in cei romani cu precadere? Cum putem, cei mai " nou" veniti sa intram in acest domeniu?
    Sincer incerc de 2 ani si nu reusesc, am mai mult succes in Rep. Moldova si Slovenia decat in propia tara. De la casele de productie ni se spune ca Agentia decide, dar noi nu avem acces la Agentii. Deci?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:54)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian Alexandrescu

      Noi lucram cu regizorii romani. Insa aveti dreptate, ca in orice domeniu este greu sa patrunzi, ca regizor tanar, printre sacalii vechi. Insa noi va promitem ca va vom da o sansa. Ma contactati la birou.
  • top 5 (Marţi, 26 ianuarie 2010, 8:54)

    Grig [anonim]

    Care ar fi top 5-ul celor mai ieftine medii pentru publicitate, acum in ianuarie, unde pe 1 e cel mai ieftin, pe 5 cel mai scump? Dupa parerea dvs cum ar trebui sa arate de fapt acest top?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:56)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Grig

      1, 2, 3, 4, 5 - TV.
  • bcr (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:05)

    amator [anonim]

    Buna ziua,
    poate e cam devreme, dar totusi intreb: cat de bun a fost businessul bcr open ultima editie? presupun ca nu v-ati facut planuri pentru urmatoarea editie...
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:56)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui amator

      A fost ok si bineinteles ca ne-am facut planuri pentru urmatoarea editie si lucram din greu sa facem si din BCR Open 2010 un succes.
  • internet (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:10)

    carablu [anonim]

    Domnule Enoiu, personal intelegeti ceva, la modul aplicat, din toata povestea asta cu publicitatea pe Internet sau ii lasati doar pe oamenii din agentie sa se descurce cum stiu ei mai bine sau mai putin bine?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:58)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui carablu

      Ceva, ceva inteleg. Dar modul in care noi suntem organizati pune digitalul in centrul activitatii noastre.
  • outsourcing (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:54)

    Dan Banea [anonim]

    Credeti ca viitorul poate consta in asa numitele managed services,;publicitate si comunicare in contracte pe termen lung adaptate la un grad de comunicare mai diversificat si mai complex dar mai constant decit cel clasic?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:59)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan Banea

      Cred ca viitorul apartine intotdeauna oamenilor destepti, muncitori si extrem de inventivi.
  • BTL (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:11)

    Sigmund [anonim]

    Buna ziua domnule Enoiu!

    As dori sa stiu cat de mult influenteaza Agentia decizia clientului (al carui cont il gestioneaza ) de a se parteneria la un eveniment si care credeti ca sunt must-urile unui proiect de acest fel.

    Ce sfaturi aveti pentru organizatorii de eventuri pentru acest an si anii ce vin?

    Va multumesc!
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:01)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sigmund

      Influenteaza foarte mult agentia, in sens pozitiv. Insa acesta este un task dificil si nu pot sa dau niciun sfat organizatorilor de evenimente pentru acest an, pentru ca stiu ei mai bine cum sa-si faca evenimentele sa iasa pe plus.
  • interes de companie si interesul pietei (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:17)

    messi [anonim]

    Ce e mai important din punctul dumneavoastra de vedere, ca sef al unei companii afiliate la o retea internationala, ca aceasta companie sa-si mentina profitul, performanta economica la un nivel cat mai mare pe termen scurt sau sa ajute piata sa-si revina pe termen mediu si lung, atat cat poate?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:01)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui messi

      Ambele.
  • Evenimente (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:46)

    Moris [anonim]

    Buna ziua!

    Cum credeti ca s-a reasezat piata evenimentelor dupa criza si care credeti ca va fi tendinta in anii urmatori?

    In ce tip de evenimente vor investi companiile si cat de mult cantareste faptul ca un eveniment este local sau national ?

    Multumesc.
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:02)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Moris

      Companiile vor investii in evenimente care le vor aduce vanzari masurabile, in mod direct. Nu are nicio importanta daca evenimentul este local sau international
  • mediu de afaceri (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:13)

    florin [anonim]

    Daca ar fi sa o luati de la inceput ,ce ati schimba?
    Cat din succesul dv-tra se bazeaza pe intamplare si cat pe "mediul favorabil "de afaceri de la noi?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:06)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui florin

      Daca si parca nu conteaza. Iar succesul se bazeaza pe intamplare, n-as putea sa spun in ce proportie, insa foarte mult pe intuitie si gandire pozitiva. Iar mediul de afaceri favorabil de la noi - in aceeasi proportie ca intamplarea.
  • personal branding (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:39)

    diana [anonim]

    Ce vedete din Romania au potential de a li se face campanii de personal branding?
    Mai sunt in Romania "modele" bune de urmat?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:07)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui diana

      Toata lumea are potential de personal branding, indiferent de domeniu. Si mai sunt in Romania modele bune de urmat.
  • rebate si aroganta pentru online (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:41)

    Anabela [anonim]

    Va rugam sa ne explicati ce este rebate-ul (pe care il solicita agentiile de publicitate regiilor sau clientilor) si de ce se practica acest lucru. Sunteti de acrod cu rebate-ul?
    Apoi, de cate ori scriu la agentia dvs - nu imi raspunde nimeni . Ca amanunt, detin site-ul nr 1 intr-o categorie... si totusi sunt tratata cu aroganta la orice propunere de campanie online. Adica sunt ignorata. De ce?
    Nu credeti ca este timpul pentru o schimbare de atitudine la adresa online-ului?
    Multumesc
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:10)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anabela

      E un bun inceput ca va raspund eu acum. Si daca ati fost cu tratata cu refuz, imi cer scuze in numele agentiei si va propun sa o contactati pe Bogdana Butnar - bogdana_butnar la mrmworldwide.ro

      Rebate-ul este procentul din volumul total cheltuit de catre o agentie pe media respectiva care ii revine la sfarsitul anului si care poate varia in functie de medie si de volum. De ce se practica acest lucru? Pentru ca are business sense.
  • O lume mai buna (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:46)

    Tov. Mazel [anonim]

    Lumea nu ar fi mai buna fara publicitate ? :)
  • salarii 2010 (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:58)

    Razvan [anonim]

    Cum vedeti evolutia salariilor in 2010 in cadrul Agentiei pe care o reprezentati? Prevedeti o actualizate a salariilor care au stagnat in 2009 ?
    • Raspuns (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:13)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Razvan

      Ca principiu de baza si Avand in vedere temperatura de afara, raspunsul este gheata la mal. Insa s-ar putea sa fie si exceptii.
  • Vreti sa-mi da-ti o sansa ? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:28)

    Mario [anonim]

    Buna ziua,

    sunt un art cu 10 ani de experienta. Desi am avut cele mai mari conturi din Cluj in perioada 2002-2005 si ma consider unul din cei mai buni art directori din transilvania, totusi de 2 ani nu reusesc sa gasesc un job, din simplul motiv ca piata actuala nu are nevoie de calitate. Sunteti dispus sa-mi oferiti o sansa de a creea din nou?

    Puteti viziona porfolio-ul meu aici
    http://www.portfolios.ro/MarioTeodoru/portofoliu

    Multumesc
  • Siiigur ca da... (Joi, 25 martie 2010, 16:45)

    COCO [anonim]

    Bla bla bla,nu vreau sa fiu rautacios dar las o prietene enoiu mai moale ca nu toti romanii sunt gaste.In publicitate ca in orice alta afacere din romanica asta de k$k$t totul dar absolut totul merge pe dat cu g$a$o$a$z$a,parandaraturi si implicari politice.Daca tu ai facut una din cele de mai sus suntem curiosi sa stim si noi care e aceea?Te ai blocat nu i asa?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi