Dacia este marca auto cu cea mai mare acoperire media in 2009, ea fiind urmata de Renault, Ford, Volkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Opel, Toyota si Ferrari, conform unei analize realizate de Mediafax Monitorizare. Toate cele zece branduri au fost cel mai des mentionate in presa scrisa centrala, care detine o pondere de peste 60% din total, prin comparatie cu radioul si televiziunea.

Iata principalele concluzii ale analizei Mediafax Monitorizare:

  • Impreuna, cele zece marci auto din top - Dacia (10,9%), Renault (8,3%), Ford (6,7%), Volkswagen (6,3%), BMW (4,8%), Mercedes (4,7%), Audi (4,4%), Opel (4%), Toyota (3,8%), Ferrari (3,6%) - cumuleaza 57,5% din totalul mentiunilor, in timp ce restul sunt disputate de alte 34 de marci.
  • Presa scrisa genereaza cel mai mare numar de mentiuni. In raport cu radioul si televiziunea, presa scrisa cumuleaza intre 60% si 89% din totalul mentiunilor, in functie de marca. Ponderea cea mai mare este inregistrata de Audi - 89% dintre mentionarile acestei marci regasindu-se in cotidiene si periodice.
  • Televiziunea cumuleaza intre 8% si 27% din numarul de mentiuni monitorizate pentru o marca auto, in timp ce pe radio se inregistreaza intre 3% si 18%. Dintre cele zece marci, Dacia are cea mai mare pondere a acoperirii TV in ansamblul acoperirii sale media (27%). Aceeasi situatie este valabila pentru Ferrari pe radio (18%).

Analiza are la baza aproape 46.000 de mentiuni, referitoare la 44 de marci auto, din perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2009. Au fost monitorizate 152 de publicatii centrale (cotidiene, saptamanale, bilunare si lunare), 12 posturi TV si 8 canale radio.