Iulian Comanescu: Expansiunea Patriciu-Sarbu-Vantu in tarile limitrofe

de Redactia HN     Media lui Comanescu
Joi, 18 februarie 2010, 19:48 Economie | Media & Publicitate

Proprietarii romani de media (ca sa nu le zicem moguli, pentru ca aici intra si Adrian Sarbu) si-au largit frumusel aria de interese in Balcani si alte tari estice, in ultima vreme. CME-ul condus de Adrian Sarbu a anuntat azi incheierea unei tranzactii asteptate: vanzarea bTV, liderul pietei bulgaresti, impreuna cu doua canale de cablu (bTV Cinema si bTV Comedy), plus 74% din compania de radio a grupului, Radio Company C.J., pe 400 de milioane de dolari. Ar fi momentul pentru o scurta socoteala, in ordine alfabetica:

Patriciu: A achizitionat Blik, fostul tabloid Ringier, si dupa Razvan Corneteanu, sondeaza pietele din Georgia, Moldova, Bulgaria, Serbia si Ungaria. O sursa relateaza despre operatiuni avansate in Georgia, cand am fost in Moldova se auzea deja despre Patriciu in mod imprecis. Se stie ca Adevarul Holding mizeaza, deocamdata, pe print, cu exceptia unei case de productie TV.

CME/Sarbu: Cehia, Croatia, Slovacia, Slovenia si Bulgaria (unde detinea deja Pro.BG si Ring.BG). A iesit din Ucraina, unde a vandut cu 300 de milioane Studio 1+1 si Kino. Se dovedeste ca banii au fost folositi pentru achizitia din Bulgaria, ceea ce inseamna, asa cum spune si Sarbu in comunicatul linkuit, o repozitionare pe Balcani si tarile in curs de aderare. La asta se mai adauga ceea ce o sursa mi-a descris ca implicari ale lui Sarbu in nume personal, in Serbia si Muntenegru. O alta sursa vorbeste despre vanzarea formatului de la “Baieti buni” (grozava idee, realizare cum s-a vazut) in Ungaria.

Vintu: Publika (Realitatea TV din Moldova) pe lansate, termenul initial era 15 februarie, dar cineva imi spune ca s-a amanat. A achizitionat portalul de stiri Unimedia.md. Intentii declarate (interviu in “Capital”) pentru Serbia si Ungaria.

Dintre cei “cinci mari”, numai Voiculescu (Intact-Antena) ramane fara intentii de extindere zonala cunoscute, iar Ringier trebuie, deocamdata, sa faca damage limitation in Romania.

Citeste materialul complet si comenteaza pe blogul lui Iulian Comanescu.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

560 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    tare (Joi, 18 februarie 2010, 20:01)

    Andrei [anonim]

    Citezi din tine...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri