Solutie in cazul AIMR vs. Trilulilu: site-ul de sharing introduce amprenta digitala anti-piraterie

de C.I.     HotNews.ro
Luni, 22 februarie 2010, 14:02 Economie | Media & Publicitate

Asociatia Industriei Muzicale din Romania (AIMR) a ajuns la o intelegere cu Trilulilu si Hostway prin care se pune capat actiunilor in instanta intreprinse de AIMR in vara anului trecut, anunta, luni, partile in doua comunicate de presa. Intelegerea s-a materializat intr-un "contract de tranzactie pentru asigurarea respectarii drepturilor de autor pentru produsele ce apartin producatorilor de muzica, membri ai AIMR si care sunt accesibile" pe Trilulilu.ro.

Prin acest contract, Trilulilu urmeaza sa implementeze, pana in data de 30 iunie, o masura tehnica de protectie - amprentarea digitala a continutului - prin care va putea filtra informatia "urcata" de utilizatori pe Trilulilu.ro, identificand fonogramele si videogramele din repertoriul membrilor AIMR, arata comunicatul Trilulilu. Sergiu Biris, general manager Trilulilu, a explicat pentru HotNews.ro ca materialele incarcate de utilizatori si identificate astfel drept parte a repertoriului unui membru AIMR "vor fi identificate ca apartinand acelui membru AIMR".

Ce se va intampla cu aceste materiale? "Depinde de fiecare acord pe care il vom incheia cu membrii AIMR", spune Biris, precizand ca, in functie de prevederile acestor acorduri, fisierele in cauza ar putea ramane pe site, identificate ca apartinand producatorului, sau accesul la ele va fi blocat, cum s-ar putea intampla, de exemplu, cu "unele fisiere care apar pe Trilulilu.ro inainte ca acele materiale sa fie lansate oficial".

Potrivit lui Biris, prin aceasta intelegere cele doua dosare deschise de AIMR impotriva Trilulilu/Hostway - un dosar de fond si o ordonanta presedintiala - s-au suspendat. Trilulilu urmeaza ca pana la 30 iunie sa implementeze amprentarea digitala a continutului, dar si sa incheie contracte de licenta cu fiecare membru AIMR in parte - discutiile in acest sens fiind deja, potrivit lui Biris, foarte avansate.

Potrivit comunicatului Trilulilu:
  • Aceasta masura (amprentarea digitala a continutului - n.r.) va permite producatorilor sa sesizeze reproducerile neautorizate, dar si sa beneficieze de promovare proprie sau de venituri viitoare sub forma publicitatii online sau a download-ului legal.
  • Sergiu Biris: "Suntem foarte fericiti ca ne-am adus contributia la o premiera in ceea ce priveste drepturile de autor in domeniul Internetului in Romania si totodata in sustinerea demersurilor anti-piraterie ale AIMR. Acordul semnat a reprezentat pentru noi unul dintre obiectivele cheie pentru 2010 si ne va permite atat noua, cat si membrilor AIMR o maximizare a potentialului economic al site-ului nostru. Exista asadar o situatie "win-win" pentru toate partile implicate".
  • AIMR, Trilulilu si Hostway impun o conduita fara precedent in Romania in ceea ce priveste site-urile si platformele care pun la dispozitia publicului prin Internet opere protejate de drepturi de autor. Practic, AIMR va promova in viitor noi forme de colaborare si cu alti furnizori de continut online, in incercarea de a-i determina pe acestia sa implementeze masuri tehnice de protectie.
  • Flaviu Radulescu, Director General Hostway Romania: "Respectarea drepturilor de autor este o prioritate pentru noi, avand in vedere ca distributia de continut audio/video online este in continua crestere si vrem sa capitalizam acest trend ascendent. De aceea, vom asigura tot ce este necesar din punct de vedere tehnic pentru a facilita colaborarea dintre Trilulilu si AIMR. In final, este vorba de o situatie in care toate partile implicate au de castigat".
  • Vezi comunicatul Trilulilu aici

Potrivit comunicatului AIMR:

  • In cadrul Dosarului 30662/3/2009 (ordonanta presedentiala) de pe rolul Tribunalului Bucuresti, reprezentantii AIMR, Trilulilu si Hostway au semnat in data de 27.01.2010 un contract de tranzactie prin care Trilulilu isi asuma responsabilitatea de a implementa masurile tehnice solicitate prin actiune, asigurand astfel o utilizare licita a produselor audio-video ce apartin caselor de muzica, membri AIMR
  • Acest lucru (amprentarea digitala a continutului - n.r.) va permite producatorilor sa sesizeze reproducerile neautorizate, si cu ajutorul tehnologiei va fi interzis sau restrictionat accesul publicului asupra acelor reproduceri atunci cand e cazul. Totodata aceasta tehnologie va oferi caselor de discuri posibilitatea sa monetizeze continutul de pe siteul www.trilulilu.ro
  • Instituirea acestor masuri tehnice raspunde modalitatilor de transmitere a informatiei pe internet si poate preveni eficient formele de piraterie (reproducerea si publicarea neautorizata a produselor purtatoare de drepturi de autor) existente pe platformele digitale.
  • George Cracea, avocatul care a reprezentat AIMR in proces: “Pentru unii instituirea masurilor tehnice de protectie parea imposibila ca si conceptie, incadrare juridica sau forma coercitiva a providerului de a asigura protectia creatiei intelectuale, insa pentru partile implicate in proces a reprezentat premisa conditiilor de licentiere pentru utilizarea pe internet a produselor caselor de muzica din Romania si din strainatate. Nu poti vorbi de modele de business privind exploatarea muzicii online fara a se asigura forme de protectie eficienta a muzicii pe internet”. Cazul “Trilulilu” sper sa fie unul cu final fericit, care sa inspire si alti provideri pentru a-si proteja si dezvolta afacerile specifice societatii informationale”.
  • Prin contractul de tranzactie dintre AIMR, Trilulilu SA si Hostway Romania s-a suspendat cauza de fond si s-a solutionat ordonanta presedentiala.
  • Vezi comunicatul AIMR aici


Citeste mai multe despre   






















3953 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    nasol (Luni, 22 februarie 2010, 16:03)

    nicu [anonim]

    Cred ca Trilulilu a gresit, ei nefiind raspunzatori pentru continutul postat de utilizatori. Altfel, ar rezulta ca AIMR va putea cere Hotnews sa implementeze un sistem similar.

    Mesajul afisat de Hotnews atunci cand postezi ceva:

    Avertisment: Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conţinutul acestuia şi îşi va asuma eventualele daune, în cazul unor acţiuni legale împotriva celor publicate.

    nu are nicio valoare, ci Hotnews trebuie sa cheltuiasca bani pentru a preveni/limita/bloca orice fel de incalcare de drep de autor.
  • -1 (1 vot)    
    aimr ... e degeaba! (Luni, 22 februarie 2010, 22:40)

    Nik [anonim]

    astia de la aimr nu-s cu toate piesele acasa? industria muzicala din romania??? mai frate, cine dracu va cumpara voua muzica? (ma refer la aia romaneasca). muzica romaneasca de acum, in cea mai mare parte e de toata jena (si sunt extrem de bland)!

    voi sunteti aceiasi, sau asemanatori la conceptii, si varsta, cu multi dintre cei care, de exemplu, aleg melodii pt eurovision? sunteti de aia care spun "slagar" in loc de hit? daca da, atunci e clar... . e clar de ce faceti asa... ofticatii lu' peste prajit!

    va bucurati ca ati "inchis" si unul-doua huburi? =)))) stiti cate au ramas deschise? faceti si voi balaceala ca sa va justificati existenta! sa "mananca" si gura voastra. si daca le-ati inchide pe toate, si toate site-urile de sharing, si tot tot tot, lumea chiar si asa nu o sa dea banii pe rasul vostru de muzica! voi tot nu intelegeti ca blocand un site, nu rezolvati problema? intotdeauna se vor gasi metode, site-uri in state "liberale" care sa furnizeze muzica gratis! si daca tot nu si nu, o sa cumpere cineva un cd, pe care o sa il dea din mana in mana, si ca voi tot nu o sa fie!

    credeti ca lumea e innebunita dupa un album atat de mult incat sa il cumpere? cei mai multi asculta pt ca au de unde il lua! daca interziceti voi un site, sau un hub, sau chiar pe toate... efectul nu va fi cresterea exponentiala a vanzarilor! si nici macar cu un procent bun voua!

    "artistii" ar trebui sa stie ca banii se scot din reclame, din concerte, nu din cd-uri. ca urmare, interzicand muzica pe site-uri sau pe huburi, popularitatea unor "artisti" o sa fie mai mica. logic, vanzarile or sa fie tot mici!

    ati auzit vreodata de asa ceva?
    "AIDA : Attention, Interest, Desire, and Action. This historic model is used to suggest how advertising works. First, advertising gets a customer's attention, then their interest, their desire, and eventually gets them to act, theoretically to buy their product or service."

    ce alt mod mai rapid si mai eficient decat (to be continued...)
  • -1 (1 vot)    
    sunteti degeaba... (Luni, 22 februarie 2010, 22:57)

    Nik [anonim]

    ce alt mod mai rapid si mai eficient decat internetul (prin site-urile de sharing si prin huburi, in special) stiti?

    aveti idee cat de mare e "puterea" acestora in popularizarea unor artisti sau melodii?

    si chiar daca veti reusi, o sa constatati un efect de boomerang. popularizare in ritm scazut, deci dorinta redusa de cumparare.

    una dintre reusitele succesului este "zgomotul comunicational". adica, explicat ca pentru anumite persoane din unele asociatii ale unor industrii... tre sa afle lumea de artisti, sa stie ca exista, ca sunt placuti!!! ceea ce nu o sa rezulte din actiunile voastre!

    unele persoane chiar primesc banii degeaba, si mimeaza munca... .

    ps: artistii aia care va dau dreptate, si insista sa faceti ceva, ca sa scoata si ei un ban, sunt aia pe care oricum nu o sa ii cumpere si asculte nimeni!
    cei ascultati scot bani in alte moduri, ba chiar sunt interesati ca muzica sa le fie ascultata gratis, pt ca EI stiu ca asta e un mod de a creste, de a se face cunoscuti, si cercul (nevicios :p) continua.
  • +1 (1 vot)    
    exista si lacomie (Marţi, 23 februarie 2010, 13:06)

    Mihai D. [anonim]

    AIMR isi justifica si ei existenta. Partea proasta pentru artisti este ca, de cand a aparut Internetul, intr-adevar nu se mai pot face bani din CD-uri. Se pot face bani din concerte si indirect din reclame, dar pentru asta trebuie sa fii deja cunoscut si cineva trebuie sa iti plateasca costurile pana atunci. Realitatea trista e ca publicului nu ii pasa de cum fac artistii bani si nici de cum incearca ei sa se faca cunoscuti. Morala povestii este ca oricat de ne-etic ar parea, artistii trebuie sa gaseasca (alte) mijloace de a face bani si sa foloseasca Internetul pentru a se face cunoscuti. In cele din urma, publicul va dori sa plateasca pentru a-i vedea live. Eventually. In povestea asta, AIMR a ramas doar un organism care vede cum nu mai castiga atat de mult de pe urma artistilor si se lupta cu o moara de vant in lipsa de altceva mai bun de facut.

    Pe de alta parte, daca as fi artist, nu mi-ar fi prea moale. Nu sunt artist, dar si eu creez continut pentru care sunt platit. Din aceasta perspectiva, nu imi vine sa dau pe gratis ceva decat daca astfel pot sa ma promovez. Dar trebuie sa traiesc si eu din ceva. Si nu pot sa o fac decat daca sunt printre cei mai buni, pentru ca oricat de mult gunoi s-ar gasi gratis, cineva e dispus sa plateasca pentru ceva mai de soi sau mai proaspat.
    • 0 (0 voturi)    
      Fata draga, nu fi trista (Marţi, 13 aprilie 2010, 20:21)

      AG [anonim] i-a raspuns lui Mihai D.

      Nu-i plange tu pe artisti, ca ei fac banii mai usor decat marea majoritate a romanilor. Multi dintre asa-zisii artisti nici macar nu canta live si primesc o caruta de bani doar ca topaie pe scena. Iar cei care creeaza orchestratii sunt platiti doar odata pentru acel material si apoi nu le mai pasa daca vor fi piratate acele materiale. Oricum artistii de niciunde nu beneficiaza de cine stie ce sume dupa vanzarea CD-urilor, ca sunt casele de discuri pe felie.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce discriminare?!?!? (Luni, 26 iulie 2010, 16:48)

    dan [anonim]

    de ce numai pt. AIMR, poate si altcineva are copyright pt. alte materiale...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri