Grupul Central European Media Enterprises (CME), care controleaza in Romania posturile din reteaua Pro, a inregistrat anul trecut, din activitatile desfasurate in Romania, venituri nete de 176,50 milioane de dolari, fata de 274,62 milioane in anul anterior. Veniturile inregistrate in ultimul trimestru s-au ridicat la 55,87 milioane de dolari, potrivit datelor anuntate oficial marti de grup.

Profitul EBITDA (profitul inainte de calcularea dobanzii, impozitelor, deprecierii si amortizarii) s-a ridicat anul trecut la 38,51 milioane de dolari in Romania si la 9,31 milioane in trimestrul patru. Profitul operational s-a ridicat la 5,49 milioane de dolari in Romania, in septembrie-decembrie, respectiv la 24,20 milioane de dolari pe intregul an.

  • Adrian Sarbu, presedinte si CEO CME, citat in comunicatul de miercuri privind rezultatele grupului: "O criza economica fara precedent in regiunea noastra a determinat o scadere a cheltuielilor publicitare TV cu 30% fata de 2008. Cheltuieli publicitare TV de 800 de milioane de dolari au disparut intr-un singur an, reducand dramatic veniturile noastre. In acest context dificil ne-am intarit operatiunile mentinandu-ne pozitia de leader din punct de vedere al audientelor, crescand cota de piata si redefinindu-ne ca o companie media integrata vertical. Facem corectiile necesare in portofoliul nostru pentru a obtine un EBITDA pozitiv in toate operatiunile noastre in 2010. Anul acesta ne vom concentra energia pentru a creste profitabilitatea celor trei noi divizii ale noastre - broadcasting, Internet si continut"

Rezultatele sunt considerabil mai mici decat cele inregistrate in 2008, cand, in Romania, CME a inregistrat venituri de 77,50 milioane de dolari in ultimul trimestrul si de 274,62 milioane de dolari pe intregul an si un profit EBITDA de 29,99 milioane dolari in perioada septembrie-decembrie si de 111,78 milioane de dolari in cele patru trimestre ale anului. Profitul operational al grupului in Romania a fost in 2008 de 96,63 milioane de dolari si de 26,43 milioane de dolari in ultimul trimestru.

La nivel de grup, CME a inregistrat in 2009 o scadere cu 30% a veniturilor nete, de la 1,01 miliarde de dolari in in 2008 la 713,97 milioane si un profit EBITDA de la 74,90 milioane dolari, cu 75% mai putin decat in anul anterior.

Vezi aici rezultatele complete ale CME pentru anul 2009

UPDATE Estimari ale oficialilor CME pentru 2010, facute miercuri cu ocazia prezentarii rezultatelor pe 2009:

  • Pietele unde suntem prezenti vor incepe sa-si revina in a doua jumatate a anului in curs
  • PIB-ul si piata de publicitate sunt de asteptat sa creasca anul acesta cu cateva puncte procentuale pe pietele din regiune
  • Estimam ca pietele de publicitate TV vor stagna sau vor scadea in primul trimestru, comparativ cu anul trecut
  • Vom ajusta volumele si preturile de publicitate in functie de revenirea pietei
  • Prioritatea pentru noi ramane mentinerea statutului de lider de piata
  • Plan de actiune in 2010: sa ne mentinem audientele si cota de piata; sa operam la costuri mai mici decat in 2009 si sa crestem profitabilitatea activitatilor de televiziune; sa ne diversificam sursele de venit; sa extindem distributia produselor si serviciilor MediaPro in afara pietelor CME; sa ne concentram pe crearea de valoare prin crestere organica