Intalnire online

Felix Tataru, directorul GMP: "E prea misto" unde se poate ajunge cu netul

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2010, 18:18 Economie | Media & Publicitate

Felix Tataru
Foto: HotNews.ro
Felix Tataru, directorul agentiei de publicitate GMP, se declara optimist si spera ca in 2010 piata de publicitate "o sa fie ca anul trecut". Nu-si face griji, pentru ca "cel mai bun an al nostru a fost 2006, cel in care nu am avut nicio campanie electorala". Pentru GMP, campania prezidentiala "a fost cam un milion din 5 milioane de euro, cifra de afaceri aproximativa pentru 2009", precizeaza el. Pentru prima data dupa prezidentiale, Felix Tataru, directorul agentiei de publicitate GMP, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

  • Felix Tataru conduce o agentie de publicitate care, asemenea tuturor, a resimtit in ultimul an criza economica. A avut, insa, un "avantaj" - implicarea activa, pe partea de creatie, in doua campanii electorale, alaturi de PD-L (europarlamentare) si Traian Basescu (prezidentiale). Si este sef intr-o asociatie - IAA - ce reprezinta industria de comunicare, de la agentii si companii pana la mass-media lovita din plin de criza.

El a spus in discutia cu cititorii ca, spre deosebire de alte piete, in Romania se duc in continuare cei mai multi bani in TV deoarece oamenii consuma foarte mult televiziune si pentru ca preturile sunt printre cele mai mici din regiune. Dar spune ca "am fost in US 2 saptamani. Fac un MBA si am vazut unde se poate ajunge cu netul. Nu are cum sa nu ne ducem tot acolo. E prea misto:)"

Legat de campania prezidentiala, el a vorbit in discutia online despre "mogulii" care "s-au autodefinit prin tot ce au facut in ultimul an in special", despre "multe" momente in care era pe cale sa-si piarda increderea, despre cat de mult l-au enervat postacii de pe net si cum s-a dus batalia comunicarii in online.

  • La 36 de ani, Felix Tataru este director general al GMP, agentie independenta lansata acum 10 ani (iunie 2000), este presedinte IAA Romania si vicepresedinte IAA Worldwide. Portofoliul actual de clienti comerciali ai GMP include Alexandrion, Timisoreana, Prigat Itsy Bitsy, MNaR.

Citeste si: Felix Tataru despre publicitate in 2009: "Pragmatism si stat pe coada"

  • Intalnirea online s-a incheiat.


Citeste mai multe despre   


















Comentarii alese de moderator

  • intrebare (Miercuri, 24 februarie 2010, 19:09)
    george onisei [anonim]

    1. cat de greu ar fi fost agentiei dvs. fara implicarea in campaniile pentru traian basescu? v-au ajutat acei bani in aceasta perioada de criza?

    2. intr-o campanie pentru un politician, sa zicem asemanatoare cu cea pe care firma dvs. a realizat-o domnului basescu, cat de mult influenteaza/conteaza reusita actiunii faptul ca aveti, sau nu, incredere in politicianul respectiv?

  • intrebari (Miercuri, 24 februarie 2010, 20:01)
    haralambie stan [anonim]

    Care este parerea Dvs. asupra liniilor etice pe care trebuie sa le respecte o buna firma de imagine si pr. ? Poate un om de PR sa-si vanda sufletul Diavolului pentru cativa arginti ? Este moral sa sustina politicieni corupti si incompetenti ? Este etic sa creeze o imagine credibila de campanie stiind ca niciodata acele persoane nu-si vor respecta promisiunile ? Si daca asta se intampla, totusi, ce va spune constiinta Dvs. ? Credeti ca acum Romania este condusa de politicieni sau de oameni de imagine si pr ?

  • campania de referendum (Miercuri, 24 februarie 2010, 21:31)
    Iordache Ionut [anonim]

    O singura intrebare am pentru domnul Felix Tataru: la cat estimeaza ca s-a ridicat (in valoare) campania pentru referendum din timpul prezidentialelor de anul trecut (admitand ca dansul nu a avut nicio implicare in aceasta campanie). Asadar, daca am un brand de biscuti si vreau sa am expunerea publicitara pe care a avut-o domnul Traian Basescu in campania pentru referendu, cati bani ma sfatuieste domnul Tataru sa pregatesc?
    Multumesc

  • ''postacii'' (Miercuri, 24 februarie 2010, 23:45)
    Cristina [anonim]

    Buna ziua. Pe mine m-au scos din minti in ultima campanie electorala ''postacii'' de pe net, cei care, indiferent de subiectul articolelor/editorialelor, postau aceleasi mesaje pro sau anti. Cat de eficiente sunt aceste mesaje, aduc ele voturi in plus, reusesc sa-i convinga pe nehotarati? De exemplu mesajele gen ''Votez Crin Antonescu pentru ca e cel mai destept si mai frumos'' mi se pareau atat de comice incat la un moment dat am crezut ca provin de la echipa voastra

  • 2010 (Joi, 25 februarie 2010, 8:36)
    dan [anonim]

    Daca in 2009 v-ati dedicat probabil majoritatea resurselor pentru campaniile electorale, anul asta ce faceti sa va tineti afacerea pe roate? (criza etc)

  • afaceri necurate (Joi, 25 februarie 2010, 8:45)
    shpagasin [anonim]

    In ultima vreme se aude tot mai des ca ziarul sau televiziunea cutare ia bani pe NV sau santajeaza de-a dreptul companii ca sa bage "publicitate". Stiti astfel de cazuri actuale? Ce faceti in sensul asta, daca puteti face ceva? Cata reclama fara P vedeti in media acum?

  • Teo (Joi, 25 februarie 2010, 8:46)
    garcon [anonim]

    Cine vine in locul lui Teo Cucu?

  • Dupa zece ani (Joi, 25 februarie 2010, 8:50)
    D.V. [anonim]

    Buna ziua,
    In 2000 cand ati lansat GMP, cum va inchipuiati dupa zece ani, 2010? Aveti ceva din ce-ati facut de care acum va e rusine/sunteti extrem de mandru? (nu la nivel personal, ci la nivel de lucruri bune pentru piata)
    Multumesc

  • psd (Joi, 25 februarie 2010, 8:53)
    zzz [anonim]

    Felul cum a aparut congresul psd in media, mai ales pe tv, in weekendul trecut ce-a fost: reclama mascata, mult pr sau doar dorinta canalelor de a raspunde interesului imens al publicului larg fata de ce se intampla cu sefia unui partid?

  • bani (Joi, 25 februarie 2010, 8:55)
    andy d. [anonim]

    Financiar cum ati incheiat anul la gmp/gmppr/webstyler? Cat % a fost businessul electoral? Ce tinte aveti pe 2010?

  • net (Joi, 25 februarie 2010, 8:58)
    sinclair [anonim]

    Ce a insemnat, cat de mult a contat online-ul in campania prezidentiala?

  • 2 intrebari (Joi, 25 februarie 2010, 9:16)
    lugom [anonim]

    1. pentru voi alegerile europarlamentare au fost la fel de plictisitoare ca pentru politicieni sau mare parte din public?
    2. care a fost partea de creatie, sa zicem asa, intr-una din principalele linii de campanie ale lui base, razboiul cu mogulii? moguli de care nu mai zice nimic de aproape trei luni

  • intrebare... (Joi, 25 februarie 2010, 9:49)
    catalin [anonim]

    1.
    cat de mult va folositi de tehnici de manipulare in campaniile electorale si in ce mod utilizati lipsa de cultura democratica a cetatenilor romani (in marea lor majoritate) in cadrul acelorasi evenimente?
    2.
    v-a facut Traian basescu si PDL-ul "om"?.. in sensul in care v-a imbogatit..
    Multumesc

  • profesionisti in comunicare politica (Joi, 25 februarie 2010, 10:20)
    Gelu Adrian Talvar [anonim]

    1. Sunteti asociat cu lansarea si explozia brandului Basescu. Credeti ca veti mai putea contribui la ceva similar pe viitor in domeniul comunicarii politice? Din punctul meu de vedere, daca va veti mentine clientul, cea mai mare provocare pentru dumneavoastra este sa ridicati in urmatorii 3 ani un personaj care sa poata duce mai departe rolul de lider de imagine (cel putin) pentru PD-L sau constructia politica numita Partid Popular. Sunteti pregatit sa va asumati aceasta provocare?
    2. Ca si comunicator politic sunteti recunoscut dumneavoastra ca individ. Ati reusit sa cultivati langa dumneavoastra un tanar care sa invete aceasta meserie de la dumneavoastra spre care sa faceti transferul de know-how exclusiv pe acest palier sau nu ati intentionat niciodata acest lucru datorita faptului ca inca sunteti destul de tanar?
    3. Ce profile de politicieni ati admirat sau admirati din politica romaneasca si internationala sau pentru ce calitati anume ati fost vreodata in situatia de admira vreunul in afara de Traian Basescu?

  • Intrebari (Joi, 25 februarie 2010, 10:23)
    MB [anonim]

    1. Consilierea acordata de GMP politicienilor romani este o activitate in derulare sau are loc numai punctual inainte si in timpul campaniei electorale?
    2. Cat de docili sunt politicienii, cat de bine se pliaza recomandarilor pe care le faceti inainte si in timpul campaniilor electorale?
    3. Ati evaluat activitatea GMP in campania electorala prezidentiala? Daca da, credeti ca au existat aspecte care ar fi fost imbunatatite, din punctul de vedere al comunicarii?
    4. Avand in vedere lupta extrem de stransa din campania prezidentiala, se poate spune ca activitatea/implicarea GMP a fost mai restransa decat in campania prezidentiala anterioara?
    5. Judecand viata politica romaneasca si iesirile in presa dezordonate ale politicienilor, credeti ca mai exista loc pe piata pentru companii de comunicare politica? Credeti ca este o piata cu perspective de crestere?
    6. Pe scena politica isi face aparitia o noua generatie de politicieni, cei care au acum intre 30 si 45 de ani - credeti ca varsta ii face mai receptivi la recomandarile unui consilier?
    Multumesc,
    MB

  • festivaluri (Joi, 25 februarie 2010, 10:55)
    the cat [anonim]

    1. Anul trecut la premii si festivaluri au fost absente notabile, dar totusi s-a mai gasit de unde sa se aleaga niste campanii ok, ramase din 2008. Anul acesta ce se mai poate premia cu intunericeala din publicitate de anul trecut, campanii promotionale?
    2. Ati facut anul trecut vreo campanie care sa merite bagata la festivaluri, indiferent daca va puneti sau nu problema participarii?

  • tv-online (Joi, 25 februarie 2010, 10:58)
    Paun [anonim]

    De ce pe alte piete din regiune companiile spun ca pe 2010 vor sa bage mai putini bani in tv decat pana acum si mai multi bani in online si altele de genul asta, dar la noi, cum reiese din ce spun agentiile, tot in tv se vor duce cei mai multi bani?

  • pub online (Joi, 25 februarie 2010, 11:02)
    manic preacher [anonim]

    Ce asteptari de crestere sau descrestere sau evolutie generala aveti pentru online, care as cazut si el anul trecut? Pe ce va bazati asteptarile?

  • banii statului (Joi, 25 februarie 2010, 11:09)
    Criss [anonim]

    Buna ziua,
    Ce credeti, in contextul de anul asta se vor repeta situatiile cu "publicitate" de la ministere, gen cazul ridzi? Nu mai sunt alegeri, dar oricand se gaseste cate ceva de proptit...
    Totodata, as dori sa stiu ce credeti despre ceea ce se intampla cu brandul turistic, proces girat de asociatiile pub, dar derulat de o asociere aleasa doar pe criteriul pretului cm mic. Ce asteptari aveti?

    Multumesc

  • scenariu (Joi, 25 februarie 2010, 11:23)
    cine eu [anonim]

    Scenariu nu foarte greu de imaginat: Basescu se retrage la un moment dat. PDL reactioneaza greu. Vine alt partid, unul pe val, sa va ceara ajutorul. Ce faceti?

  • despre publicitatea romaneasca in criza (Joi, 25 februarie 2010, 11:39)
    Cristina T [anonim]

    Buna ziua,

    In ultimele luni sunt foarte multi oameni din publicitate, cu experienta, care au ramas fara locuri de munca. Din pacate, desi anul trecut multe voci din publicitate sustineau ca aceasta criza e un bun prilej sa se curete industria de "impostori", se pare ca aceasta criza a fost motivul perfect ca multi manageri sa scape de "angajatii incomozi". Cum va explicati aceasta frica generalizata de angajatii cu coloana si imposibilitatea ca astfel de oameni sa isi foloseasca experienta in alte agentii? Inca se fac vinovati publicitarii de pacatul "trufiei" dar si al "lacomiei" ca in anii trecuti si sunt pregatiti sa faca orice ca sa-si asigure nivelul de trai cu care s-au obisnuit?
    Va multumesc.

  • Politic (Joi, 25 februarie 2010, 12:20)
    Ana [anonim]

    Credeti ca alegerile din 2009 (prezidentiale) au fost mai greu de castigat decat cele din 2004? Care a fost punctul forte al lui TB? Cum apreciati actuala situatie pe scena politica? Nu vi se pare un mare circ?

  • 2009-2010 (Joi, 25 februarie 2010, 12:24)
    eu [anonim]

    se vorbeste despre o scadere de 10-15% a pietei anul asta. sunteti de acord? pe ceva bazati? Anul trecut, daca n-ar fi fost alegeri, cu cat ar fi scazut piata - altfel spus, cu cat au sarit politicienii in publicitate electorala?

  • slogan de campanie si educatie politica (Joi, 25 februarie 2010, 12:53)
    marian [anonim]

    Buna Felix. Locuiesc in Marea Britanie.
    mult diferit de Romania cand campaniile incep cu cu cateva saptamani inainte de ziua alegerilor, aici mesajele incep sa curga cu luni bune inainte.
    Pe moment, Conservatorii sant cei mai agresivi. In iarna vazusem postere cu liderul lor criticand sistemul de sanatate. Acum, am vazut un poster destept.
    Un instalator, om simplu, fotografiat in atelierul lui. Un alegator , tinta ideala (varsta, categorie sociala, nehotarat)si un mesaj normal :
    I never voted the Tories but it's time to sort out the economy. (N-am votat niciodata Consevartorii dar e timpul sa rezolvam economia.) Evident sigla si mesajul apartinand Paidului Conservator.
    Pe cand o astfel de imagine in campaniile ulterioare in Romania . Ca pana acum au fost de toate, mesaje tip Dero, faras, cina cea de taina si toata lumea imbracata la costum.

    inca o intrebare. de data asta vis a vis de manipularea mediatica. aceasta manipulare se poate face si prin lipsa oricarui mesaj.
    am observat asta la Europaralmentare. pe site-ul ambasadei romane , mesajele pt procedura de vot au inceput cu zece zile doar inainte de ziua alegerilor. si nici o informatie , mesaj, reclama despre candidati. majoritatea nu au avut nici macar un site personal in care sa aflu mai multe despre persoana si platforma program.(cred ca am gasit doar 1-2 site-uri doar). Si ca alegator, votez in intuneric pentru ca nu ai nici un suport informational.

    Combinand intrebarile si raspunsurile pt cele de mai sus, unde crezi ca e mai mare lipsa de educatie in Romania :la nivel politic sau la nivel social intre oamenii de rand.

  • Campania electorala 2009 (Joi, 25 februarie 2010, 13:21)
    media [anonim]

    In campania pentru prezidentiale, daca au existat astfel de momente, cand v-ati pierdut increderea in victoria lui Traian Basescu si cand ati inceput sa sperati din nou?

  • De la specialist la viitori specialisti :) (Joi, 25 februarie 2010, 13:29)
    Aurora [anonim]

    Ce experienta ofera, in opinia dumneavoastra, mai multe beneficii in vederea dezvoltarii profesionale? Munca intr-o agentie specilizata pe comunicare si consultanta politica sau la client?

    Ca specialist in domeniu, ce sfat ati oferi tinerilor care doresc sa-si contruiasca o cariera in PR si consultanta politica?...primul lucru care va vine in minte...

    Ce calitati trebuie sa aiba, dupa parerea dumneavoastra, un specialist in comunicare politica?

    Multumesc!

    Mult succes in continuare!

  • Campania de comunicare pt. referendum (Joi, 25 februarie 2010, 13:33)
    Florin Olteanu [anonim]

    Buna ziua dl. Tataru,


    Sunt interesat sa aflu din partea dumenavoastra un punct de vedere legat de "structurarea" campaniei de informare cu privire la referendumul organizat de dl. presedinte Traian Basescu.

    1.Considerati ca este normal/etic ca un referendum sa beneficieze de o campanie de informare orientata intr-o singura directie - aceea a sustinerii temei respective? (din cate am vazut eu, nu au existat informatii cu privire la dezavatajele/riscurile adoptari masurii supuse referendumului)

    2. Toate aprecierile pentru executiile realizate in acea campanie - foarte bine gandite si realizate.



    Multumesc,
    Florin

  • Angajari (Joi, 25 februarie 2010, 13:46)
    Ionut [anonim]

    Ziua buna,

    Exista vreo sansa sa se dezghete angajarile in publicitate anul acesta? Vor (re)creste salariile? Ce s-a intamplat cu toate "maimutele" (vorba lu' Naumovici) din advretising, sunt pe drumuri sau tot bine merci la adapostul multinationalelor?
    Ca si in alte domenii unii zic ca e un moment bun de investitii, asadar, GMP are in plan investitii in oameni, in angajari?

    Multumesc.

  • Doua intrebari (Joi, 25 februarie 2010, 14:21)
    Nicu [anonim]

    1. Veti lucra la campania de lansare a partidului intependentilor coordonat de Gabriel Oprea?
    2. Cate zerouri a investit PD-L prin GMP in campania lui Vasile Blaga la Primaria Capitalei?

    Multumesc








Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4273 vizualizari

  • intrebare (Miercuri, 24 februarie 2010, 19:09)

    george onisei [anonim]

    1. cat de greu ar fi fost agentiei dvs. fara implicarea in campaniile pentru traian basescu? v-au ajutat acei bani in aceasta perioada de criza?

    2. intr-o campanie pentru un politician, sa zicem asemanatoare cu cea pe care firma dvs. a realizat-o domnului basescu, cat de mult influenteaza/conteaza reusita actiunii faptul ca aveti, sau nu, incredere in politicianul respectiv?
    • rasp (Joi, 25 februarie 2010, 13:08)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui george onisei

      buna,
      trec direct la treaba:
      1. sigur ca ne-au ajutat. pe de alta parte, daca nu am fi facut campaniile electorale, cred ca am fi facut altceva in acest timp....
      2. este esential sa crezi. iar eu cred si am crezut cind majoritatea din jurul meu se indoia.
  • intrebari (Miercuri, 24 februarie 2010, 20:01)

    haralambie stan [anonim]

    Care este parerea Dvs. asupra liniilor etice pe care trebuie sa le respecte o buna firma de imagine si pr. ? Poate un om de PR sa-si vanda sufletul Diavolului pentru cativa arginti ? Este moral sa sustina politicieni corupti si incompetenti ? Este etic sa creeze o imagine credibila de campanie stiind ca niciodata acele persoane nu-si vor respecta promisiunile ? Si daca asta se intampla, totusi, ce va spune constiinta Dvs. ? Credeti ca acum Romania este condusa de politicieni sau de oameni de imagine si pr ?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:11)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui haralambie stan

      cred ca in afara de imagine si de propaganda pro sau contra, conteaza si daca vrei sau nu sa vezi ce se intimpla in jurul tau: bun sau rau. am eu impresia ca vrei sa vezi mai mult doar una dintre parti.

      viata nu e nici alb nici negru. ca daca ar fi asa, "cine e fara de pacat, sa ia piatra si sa arunce"
  • campania de referendum (Miercuri, 24 februarie 2010, 21:31)

    Iordache Ionut [anonim]

    O singura intrebare am pentru domnul Felix Tataru: la cat estimeaza ca s-a ridicat (in valoare) campania pentru referendum din timpul prezidentialelor de anul trecut (admitand ca dansul nu a avut nicio implicare in aceasta campanie). Asadar, daca am un brand de biscuti si vreau sa am expunerea publicitara pe care a avut-o domnul Traian Basescu in campania pentru referendu, cati bani ma sfatuieste domnul Tataru sa pregatesc?
    Multumesc
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:14)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iordache Ionut

      trebuie sa stiu mai multe despre tine si biscuitii tai, ca sa te pot ajuta.
      am fost implicat in aceasta campanie si stiu despre ce e vorba. nu se poate trage o linie.
  • ''postacii'' (Miercuri, 24 februarie 2010, 23:45)

    Cristina [anonim]

    Buna ziua. Pe mine m-au scos din minti in ultima campanie electorala ''postacii'' de pe net, cei care, indiferent de subiectul articolelor/editorialelor, postau aceleasi mesaje pro sau anti. Cat de eficiente sunt aceste mesaje, aduc ele voturi in plus, reusesc sa-i convinga pe nehotarati? De exemplu mesajele gen ''Votez Crin Antonescu pentru ca e cel mai destept si mai frumos'' mi se pareau atat de comice incat la un moment dat am crezut ca provin de la echipa voastra
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:17)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina

      noi nu avem postaci. pt nimeni, politic sau comercial.
      si pe mine m-au enervat. chiar si asa, am putut vedea diferenta intre postaci si reactii pe bune. de exemplu, cind Crin a anuntat logodna cu Mircea, in prima zi dupa primul tur, tot netul, foarte favorabil lui in primul tur, a explodat. ori saracii postaci, indiferent de unde erau, nu aveau cum sa faca fata furiei cauzate de sentimentul de tradare.
  • 2010 (Joi, 25 februarie 2010, 8:36)

    dan [anonim]

    Daca in 2009 v-ati dedicat probabil majoritatea resurselor pentru campaniile electorale, anul asta ce faceti sa va tineti afacerea pe roate? (criza etc)
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:19)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      campania prezidentiala a fost cam un milion din 5 milioane de euro, cifra de afaceri aproximativa pt 2009. so, nu-mi fac griji. cel mai bun an al nostru a fost 2006, cel in care nu am avut nicio camp electorala....
  • afaceri necurate (Joi, 25 februarie 2010, 8:45)

    shpagasin [anonim]

    In ultima vreme se aude tot mai des ca ziarul sau televiziunea cutare ia bani pe NV sau santajeaza de-a dreptul companii ca sa bage "publicitate". Stiti astfel de cazuri actuale? Ce faceti in sensul asta, daca puteti face ceva? Cata reclama fara P vedeti in media acum?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:21)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui shpagasin

      din pacate e o practica accentuata de criza.
      am primit la IAA mai multe semnale. am si luat pozitie, public, sau direct cu cei incriminati.
      mai multe nu pot spune decit ca daca exista o problema, IAA poate sa fie de folos. sigur ca ar mai fi si legea...
  • Teo (Joi, 25 februarie 2010, 8:46)

    garcon [anonim]

    Cine vine in locul lui Teo Cucu?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:23)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui garcon

      a venit deja :)
      tinara, desteapta, are experienta de campanii mari cu multe Effie-uri - cred ca deja sunt citeva indicii ajutatoare. in curind o sa vina si reveal-ul :)
  • Dupa zece ani (Joi, 25 februarie 2010, 8:50)

    D.V. [anonim]

    Buna ziua,
    In 2000 cand ati lansat GMP, cum va inchipuiati dupa zece ani, 2010? Aveti ceva din ce-ati facut de care acum va e rusine/sunteti extrem de mandru? (nu la nivel personal, ci la nivel de lucruri bune pentru piata)
    Multumesc
    • si,si (Joi, 25 februarie 2010, 13:26)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui D.V.

      adica sunt si lucruri de care mi-e rusine, dar si lucruri care ma bucura cind imi amintesc de ele.

      inainte de 2000 eu nu am lucrat in adv. asa ca am invatat de la colegii mei, de la clienti, gresind si luind aminte.

      ref la ce gindeam atunci: ca netul va fi tare. si de aceea, cind nu prea se stia ce e net, impreuna cu Bogdan Nitu, am fondat Webstyler. se pare ca am avut dreptate, chiar daca a fost greu si am facut mult pionierat si am incercat sa deschidem ochii celor din jurul nostru, desi inca poate nu venise timpul...
      dar acum a venit :)
  • psd (Joi, 25 februarie 2010, 8:53)

    zzz [anonim]

    Felul cum a aparut congresul psd in media, mai ales pe tv, in weekendul trecut ce-a fost: reclama mascata, mult pr sau doar dorinta canalelor de a raspunde interesului imens al publicului larg fata de ce se intampla cu sefia unui partid?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:28)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui zzz

      ceva normal.

      cum crezi ca ar fi fost daca erau alegeri interne la Republicani sau Democarti, in state?

      putea sa fie si mai bine, dar cred ca acest congres este un pas inainte pt psd si pt politica romaneasca.
  • bani (Joi, 25 februarie 2010, 8:55)

    andy d. [anonim]

    Financiar cum ati incheiat anul la gmp/gmppr/webstyler? Cat % a fost businessul electoral? Ce tinte aveti pe 2010?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:31)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui andy d.

      bine. multumesc de intrebare;)
      gmp pr nu a fost deloc implicat in electorale. de altfel noi nu facem PR politic/electoral.

      in gmp, impactul politicului (europarlamentare+prezidentiale) asupa businessului a fost de aprox 25%-30%.
  • net (Joi, 25 februarie 2010, 8:58)

    sinclair [anonim]

    Ce a insemnat, cat de mult a contat online-ul in campania prezidentiala?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:33)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui sinclair

      in turul unu, liberalii au condus onlineul. Crin a avut mai mare priza la net.

      insa in turul 2, noi am preluat de departe initiativa, si liberalii si social-demacratii nu au mai facut fata.

      pe scurt: destul de mult :) se putea si mai bine, dar practici de genul POSTACI, au facut ca publicul sa fie refractar la multe tactici online.
  • 2 intrebari (Joi, 25 februarie 2010, 9:16)

    lugom [anonim]

    1. pentru voi alegerile europarlamentare au fost la fel de plictisitoare ca pentru politicieni sau mare parte din public?
    2. care a fost partea de creatie, sa zicem asa, intr-una din principalele linii de campanie ale lui base, razboiul cu mogulii? moguli de care nu mai zice nimic de aproape trei luni
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:40)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui lugom

      1. nu. noua ne-a placut f mult campania pt europarlamentare. e prima data cind am facut o campanie in care nu am avut fete de politicieni ci oameni. si cind am introdus una dintre valorile esentiale ale popularilor: familia.
      (in familie trecem mai usor peste greutati)
      si este un insight cit se poate de adevarat in timp de criza. oamenii au nevoie de un punct de sprijin in timpuri grele.
      2. pai "lupta pentru tine" si "de ce LE e frica nu scapa" ii prindea clar si pe ei. ei s-au autodefinit prin tot ce au facut in ultimul an in special.
      cine stie, poate au invatat lectia si de aia nu mai sunt atit de vocali. poate ii lasa pe jurnalisti sa-si faca meseria...desi vad ca le e cam greu unora sa iasa din atmosfera de campanie....
  • intrebare... (Joi, 25 februarie 2010, 9:49)

    catalin [anonim]

    1.
    cat de mult va folositi de tehnici de manipulare in campaniile electorale si in ce mod utilizati lipsa de cultura democratica a cetatenilor romani (in marea lor majoritate) in cadrul acelorasi evenimente?
    2.
    v-a facut Traian basescu si PDL-ul "om"?.. in sensul in care v-a imbogatit..
    Multumesc
    • xx (Joi, 25 februarie 2010, 13:46)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui catalin

      1. cred ca aparitia lui Traian Basescu pe piata politica romaneasca a facut ca aceasta cultura democratica sa evolueze. hai sa ne gindim cite stiam cu totii acum 10 ani de DNA, Procurori, comisii parlamentare, jocuri de culise, moguli, etc.
      si toate astea si mai mult decit atit, existau si atunci. cum au ajuns ele in public. cine a declansat razboiul public? cum au ajuns ca televiziunile de stiri sa aiba rating de televiziune generalista ?
      ref la manipulare, pot spune ca ce facem noi, industria de comunicare, este cel mai bine exprimat de sloganul McCann Erikson : Truth Well Told.
      2. nu. daca in ultimii 5 ani, GMP sau firmele din grup ar fi lucat cu statul, poate ca s-ar fi intimplat.

      in acelasi timp, nu ma pling. multumesc lui Dumnezeu pentru tot ce sunt si am!
  • profesionisti in comunicare politica (Joi, 25 februarie 2010, 10:20)

    Gelu Adrian Talvar [anonim]

    1. Sunteti asociat cu lansarea si explozia brandului Basescu. Credeti ca veti mai putea contribui la ceva similar pe viitor in domeniul comunicarii politice? Din punctul meu de vedere, daca va veti mentine clientul, cea mai mare provocare pentru dumneavoastra este sa ridicati in urmatorii 3 ani un personaj care sa poata duce mai departe rolul de lider de imagine (cel putin) pentru PD-L sau constructia politica numita Partid Popular. Sunteti pregatit sa va asumati aceasta provocare?
    2. Ca si comunicator politic sunteti recunoscut dumneavoastra ca individ. Ati reusit sa cultivati langa dumneavoastra un tanar care sa invete aceasta meserie de la dumneavoastra spre care sa faceti transferul de know-how exclusiv pe acest palier sau nu ati intentionat niciodata acest lucru datorita faptului ca inca sunteti destul de tanar?
    3. Ce profile de politicieni ati admirat sau admirati din politica romaneasca si internationala sau pentru ce calitati anume ati fost vreodata in situatia de admira vreunul in afara de Traian Basescu?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 13:55)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gelu Adrian Talvar

      1. nu m-am propus sa fac un business din comunciarea politica. lucram doar in campanii electorale. si facem ce stim sa facem: advertising si comunicare de brand.
      nu mi s-a cerut asta. nu m-am gindit. am ajuns sa lucrez in mediu politic dintr-o intimplare. l-am cunoscut pe TB si consider ca lucrind cu el si pentru el fac un lucru bun pt tara mea. de care imi pasa.
      daca mi s-ar cere, si acest lucru nu ramine doar un exercitiu de imagine ci ar fi insotit si de continut, asa cum TB a dovedit si dovedeste, sigur ca nu o sa zic nu.
      2. nu am fost singur in experienta politica. inca de acum 10 ani, am inceput cu Bogdan Nitu cred ca e cel care stie cel mai bine din Ro cum e cu comunicare politica online. am facut 12 campanii. am pierdut una. am avut cu totii de invatat. mai ales cind am pierdut.
      sunt si citiva oameni care au furat cite ceva din ce am facut pina acum. Lucian, Iulia, Teo etc.
      nu am avut un plan clar , atita timp cit nu mi-am propus sa profilez businessul nostru catre specializare politica.
      3. L-am cunsocut pe Corneliu Coposu. si l-am admirat. George Bush - tatal.
  • Intrebari (Joi, 25 februarie 2010, 10:23)

    MB [anonim]

    1. Consilierea acordata de GMP politicienilor romani este o activitate in derulare sau are loc numai punctual inainte si in timpul campaniei electorale?
    2. Cat de docili sunt politicienii, cat de bine se pliaza recomandarilor pe care le faceti inainte si in timpul campaniilor electorale?
    3. Ati evaluat activitatea GMP in campania electorala prezidentiala? Daca da, credeti ca au existat aspecte care ar fi fost imbunatatite, din punctul de vedere al comunicarii?
    4. Avand in vedere lupta extrem de stransa din campania prezidentiala, se poate spune ca activitatea/implicarea GMP a fost mai restransa decat in campania prezidentiala anterioara?
    5. Judecand viata politica romaneasca si iesirile in presa dezordonate ale politicienilor, credeti ca mai exista loc pe piata pentru companii de comunicare politica? Credeti ca este o piata cu perspective de crestere?
    6. Pe scena politica isi face aparitia o noua generatie de politicieni, cei care au acum intre 30 si 45 de ani - credeti ca varsta ii face mai receptivi la recomandarile unui consilier?
    Multumesc,
    MB
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:00)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui MB

      1. numai in campanii
      2. e munca de echipa
      3. da. multe.
      4. munca a fost mult mai multa si mai grea. a fost cea mai grea campanie. dar nu inseamna ca rezultatul a fost influentat la fel de mult ca alta data de ce am facut noi.
      5. e o pare oportunitate. pt cine vrea si poate.
      6. nu tine de virsta.

      cu placere!
  • festivaluri (Joi, 25 februarie 2010, 10:55)

    the cat [anonim]

    1. Anul trecut la premii si festivaluri au fost absente notabile, dar totusi s-a mai gasit de unde sa se aleaga niste campanii ok, ramase din 2008. Anul acesta ce se mai poate premia cu intunericeala din publicitate de anul trecut, campanii promotionale?
    2. Ati facut anul trecut vreo campanie care sa merite bagata la festivaluri, indiferent daca va puneti sau nu problema participarii?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:02)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui the cat

      incepind de anul trecut, noi am lasat-o mai moale cu premiile.

      premiile ne-au adus si multe bucurii, dar si multe pierderi (dupa fiecare mare succes, am pierdut oameni f buni)

      da.
  • tv-online (Joi, 25 februarie 2010, 10:58)

    Paun [anonim]

    De ce pe alte piete din regiune companiile spun ca pe 2010 vor sa bage mai putini bani in tv decat pana acum si mai multi bani in online si altele de genul asta, dar la noi, cum reiese din ce spun agentiile, tot in tv se vor duce cei mai multi bani?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:03)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paun

      pt ca oamenii consuma f mult tv. si pt ca pretul per punctul de audienta e printre cele mai mici din zona.
  • pub online (Joi, 25 februarie 2010, 11:02)

    manic preacher [anonim]

    Ce asteptari de crestere sau descrestere sau evolutie generala aveti pentru online, care as cazut si el anul trecut? Pe ce va bazati asteptarile?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:05)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui manic preacher

      partenerul meu din Webstyler poate rapsunde mai bine la asta.

      il gasiti pe twitter :)

      am fost in US 2 saptamini. fac un MBA si am vazut unde se poate ajunge cu netul. nu are cum sa nu ne ducem tot acolo. e prea misto :)
  • banii statului (Joi, 25 februarie 2010, 11:09)

    Criss [anonim]

    Buna ziua,
    Ce credeti, in contextul de anul asta se vor repeta situatiile cu "publicitate" de la ministere, gen cazul ridzi? Nu mai sunt alegeri, dar oricand se gaseste cate ceva de proptit...
    Totodata, as dori sa stiu ce credeti despre ceea ce se intampla cu brandul turistic, proces girat de asociatiile pub, dar derulat de o asociere aleasa doar pe criteriul pretului cm mic. Ce asteptari aveti?

    Multumesc
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:08)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Criss

      IAA a fost una dintre asociatiile care au consultat ministerul.

      oricare din consortiile care au ajuns in finala are expertiza si priceperea de a face lucruri f bune.

      asta e legea. dar procedura a prevazut o selectie in prealabil pe baza de criterii calitative, astfel incit, la ruleta ruseasca numita pret, sa ajunga doar cei mai buni.
      si asa a fost.
  • scenariu (Joi, 25 februarie 2010, 11:23)

    cine eu [anonim]

    Scenariu nu foarte greu de imaginat: Basescu se retrage la un moment dat. PDL reactioneaza greu. Vine alt partid, unul pe val, sa va ceara ajutorul. Ce faceti?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:08)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui cine eu

      nu stiu. e despre ce crezi. si in cine crezi.
  • despre publicitatea romaneasca in criza (Joi, 25 februarie 2010, 11:39)

    Cristina T [anonim]

    Buna ziua,

    In ultimele luni sunt foarte multi oameni din publicitate, cu experienta, care au ramas fara locuri de munca. Din pacate, desi anul trecut multe voci din publicitate sustineau ca aceasta criza e un bun prilej sa se curete industria de "impostori", se pare ca aceasta criza a fost motivul perfect ca multi manageri sa scape de "angajatii incomozi". Cum va explicati aceasta frica generalizata de angajatii cu coloana si imposibilitatea ca astfel de oameni sa isi foloseasca experienta in alte agentii? Inca se fac vinovati publicitarii de pacatul "trufiei" dar si al "lacomiei" ca in anii trecuti si sunt pregatiti sa faca orice ca sa-si asigure nivelul de trai cu care s-au obisnuit?
    Va multumesc.
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:12)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina T

      e foarte importat sa ai coloana vertebrala.
      si cer asta de la mine, in primul rind.
      daca am facut si compromisuri, m-am uitat la finalitatea actiunii mele.

      sa tin agajat un om pe care daca il dau afara nimeni nu-l angajeaza, e un compromis de business, dar o virtute ca om. si tot timpul esti in aceasta dilema. si alegi. uneori mai bine, alteori prost.
  • anul asta? (Joi, 25 februarie 2010, 11:58)

    dan [anonim]

    daca ar fi sa definim anul intr-un cuvant, ca la zodiacul chinezesc, anul trecut a fost anul crizei. despre anul acesta ce putem spune? anul cui va fi?
  • Politic (Joi, 25 februarie 2010, 12:20)

    Ana [anonim]

    Credeti ca alegerile din 2009 (prezidentiale) au fost mai greu de castigat decat cele din 2004? Care a fost punctul forte al lui TB? Cum apreciati actuala situatie pe scena politica? Nu vi se pare un mare circ?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:15)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      puctul forte: a fost el.
      si atunci cind s-a bilbit la Realitatea in fata unui ecran in care se vedea intr-o postura incredibila, si cind a jurat pe biblie, si cind a ragusit etc.

      acest cirdc e un proces. nu-mi place....
      dar daca e sa ne gindm oare cum s-a scris si rescris de zeci de ori constitutia americii, ma gidesc ca si acolo a fost circ.
      e o etapa prin care se pare ca trebuie sa trecem ca sa invatam ceva.
  • 2009-2010 (Joi, 25 februarie 2010, 12:24)

    eu [anonim]

    se vorbeste despre o scadere de 10-15% a pietei anul asta. sunteti de acord? pe ceva bazati? Anul trecut, daca n-ar fi fost alegeri, cu cat ar fi scazut piata - altfel spus, cu cat au sarit politicienii in publicitate electorala?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:16)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui eu

      nu situ exact.
      eu sunt mai optimist din fire. si am speranta ca o sa fie ca anul trecut.

      nu cred ca politicul a contribuit prea mult la piata publicitatii...cel putin nu oficial :)
  • slogan de campanie si educatie politica (Joi, 25 februarie 2010, 12:53)

    marian [anonim]

    Buna Felix. Locuiesc in Marea Britanie.
    mult diferit de Romania cand campaniile incep cu cu cateva saptamani inainte de ziua alegerilor, aici mesajele incep sa curga cu luni bune inainte.
    Pe moment, Conservatorii sant cei mai agresivi. In iarna vazusem postere cu liderul lor criticand sistemul de sanatate. Acum, am vazut un poster destept.
    Un instalator, om simplu, fotografiat in atelierul lui. Un alegator , tinta ideala (varsta, categorie sociala, nehotarat)si un mesaj normal :
    I never voted the Tories but it's time to sort out the economy. (N-am votat niciodata Consevartorii dar e timpul sa rezolvam economia.) Evident sigla si mesajul apartinand Paidului Conservator.
    Pe cand o astfel de imagine in campaniile ulterioare in Romania . Ca pana acum au fost de toate, mesaje tip Dero, faras, cina cea de taina si toata lumea imbracata la costum.

    inca o intrebare. de data asta vis a vis de manipularea mediatica. aceasta manipulare se poate face si prin lipsa oricarui mesaj.
    am observat asta la Europaralmentare. pe site-ul ambasadei romane , mesajele pt procedura de vot au inceput cu zece zile doar inainte de ziua alegerilor. si nici o informatie , mesaj, reclama despre candidati. majoritatea nu au avut nici macar un site personal in care sa aflu mai multe despre persoana si platforma program.(cred ca am gasit doar 1-2 site-uri doar). Si ca alegator, votez in intuneric pentru ca nu ai nici un suport informational.

    Combinand intrebarile si raspunsurile pt cele de mai sus, unde crezi ca e mai mare lipsa de educatie in Romania :la nivel politic sau la nivel social intre oamenii de rand.
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:31)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui marian

      una se atrage pe alta. de sus in jos.
      asa e de cind pamintul.

      am mai avut si noi campanii bune pe aici pe la noi. chiar apreciate si aplaudate pe afara. dar sunt de acord ca e loc de mult mai bine. nici noi, publicul, nu suntem englezi, nu? :)
  • Campanii electorale (Joi, 25 februarie 2010, 13:12)

    DenisaC [anonim]

    1. Intr-o campanie electorala, in afara de oamenii de creatie, cine mai participa la realizarea imaginii unui candidat? (aici ma refer la designeri vestimentari, consilieri de imagine, etc)
    2. De ce in campaniile electorale nu se pune mai mult accent pe platforma electorala si pe realizari? Asta deoarece multi nu au acces la internet sau nu stiu cum/unde sa le caute. Inteleg, de multe ori sunt stufoase, dar nu ar fi util ca incetul cu incetul sa ne educam alegatorii cum ar trebui ales un candidat?
    Multumesc anticipat,
    DC
  • Campania electorala 2009 (Joi, 25 februarie 2010, 13:21)

    media [anonim]

    In campania pentru prezidentiale, daca au existat astfel de momente, cand v-ati pierdut increderea in victoria lui Traian Basescu si cand ati inceput sa sperati din nou?
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:20)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui media

      nu e un moment. cred ca au fost mai multe.

      acolo, latent, aveam ceva care nu ma lasa sa cred ca se poate sa piarda. acelasi lucrur care m-a facut sa cred in 2000 ca va fi Primarul Bucurestiului, desi nimeni nu-si propusese asta.

      cind ma uitam la ce faceau ceilalti, cu toata organziarea lor, cu partide, moguli etc, ma apuca disperarea. cind ma ascultam pe mine, tirziu in noapte, cind ma culcam, sau devreme cind ma sculam, stiam ca o sa fie bine.
  • De la specialist la viitori specialisti :) (Joi, 25 februarie 2010, 13:29)

    Aurora [anonim]

    Ce experienta ofera, in opinia dumneavoastra, mai multe beneficii in vederea dezvoltarii profesionale? Munca intr-o agentie specilizata pe comunicare si consultanta politica sau la client?

    Ca specialist in domeniu, ce sfat ati oferi tinerilor care doresc sa-si contruiasca o cariera in PR si consultanta politica?...primul lucru care va vine in minte...

    Ce calitati trebuie sa aiba, dupa parerea dumneavoastra, un specialist in comunicare politica?

    Multumesc!

    Mult succes in continuare!
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:21)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Aurora

      nu situ. eu nu prea fac asta.

      consultanta politica e o alta micare de peste. (as zice de rechini :)
  • Campania de comunicare pt. referendum (Joi, 25 februarie 2010, 13:33)

    Florin Olteanu [anonim]

    Buna ziua dl. Tataru,


    Sunt interesat sa aflu din partea dumenavoastra un punct de vedere legat de "structurarea" campaniei de informare cu privire la referendumul organizat de dl. presedinte Traian Basescu.

    1.Considerati ca este normal/etic ca un referendum sa beneficieze de o campanie de informare orientata intr-o singura directie - aceea a sustinerii temei respective? (din cate am vazut eu, nu au existat informatii cu privire la dezavatajele/riscurile adoptari masurii supuse referendumului)

    2. Toate aprecierile pentru executiile realizate in acea campanie - foarte bine gandite si realizate.



    Multumesc,
    Florin
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:24)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin Olteanu

      multumesc Florin. putea fi si mai bine.

      ne-ar fi ajutat foarte mult o dezbatere de idei.

      si tocmai de aceea, ceilalti au preferat sa nu o faca, pt ca ne-ar fi tinut subiectul nostru in atentie, pe de o parte si pt ca nu prea aveau argumente solide care sa prinda in acel context.
  • Angajari (Joi, 25 februarie 2010, 13:46)

    Ionut [anonim]

    Ziua buna,

    Exista vreo sansa sa se dezghete angajarile in publicitate anul acesta? Vor (re)creste salariile? Ce s-a intamplat cu toate "maimutele" (vorba lu' Naumovici) din advretising, sunt pe drumuri sau tot bine merci la adapostul multinationalelor?
    Ca si in alte domenii unii zic ca e un moment bun de investitii, asadar, GMP are in plan investitii in oameni, in angajari?

    Multumesc.
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:28)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionut

      nu cred. imi pare rau, dar e bine sa fiu sincer.
      macar sa stii ce vine.

      dar de la sfirsitul anului, cred ca se schimba situatia.

      stie el ce spune. cred ca impostura scade.

      in primul rind in proprii oameni :)
  • Doua intrebari (Joi, 25 februarie 2010, 14:21)

    Nicu [anonim]

    1. Veti lucra la campania de lansare a partidului intependentilor coordonat de Gabriel Oprea?
    2. Cate zerouri a investit PD-L prin GMP in campania lui Vasile Blaga la Primaria Capitalei?

    Multumesc
    • x (Joi, 25 februarie 2010, 14:32)

      Felix Tataru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicu

      1. cine e Oprea ? : )
      2.nu mai stiu. oricum nu e relevant, pt ca noi, in toate campaniile, am derulat doar o parte din buget.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi