BBC ar putea sa anunte luna viitoare ca va inchide doua canale radio, va reduce la jumatate propriul website si va diminua considerabil cheltuielile pentru programe importate din SUA, anunta, vineri, The Times. Potrivit sursei citate, masurile fac parte dintr-un proces de reorganizare a serviciilor BBC, discutate in prezent de conducerea corporatiei publice de radiodifuziune din Marea Britanie, prin care institutia urmareste sa puna accent mai mult pe calitate decat pe cantitate si sa lase mai mult spatiu de manevra rivalilor sai comerciali.

The Guardian preia informatia si o citeaza pe o purtatoare de cuvant a BBC care a spus ca nu comenteaza "speculatii".

Potrivit The Times, directorul general BBC, Mark Thompson, ar urma sa admita ca institutia pe care o conduce si care beneficiaza de o finantare de 3,6 miliarde de lire sterline anual din taxa de licenta a crescut prea mult si trebuie sa isi diminueze activitatile, pentru a nu sufoca operatiunile rivalilor sai comerciali.

Masuri pe care ar putea sa le anunte BBC:

  • inchiderea statiilor de radio 6 Music si Asian Network
  • limitarea cheltuielilor pentru drepturile de difuzare ale unor evenimente sportive la 8,5% din taxa de licenta
  • inchiderea a doua posturi pentru adolescenti
  • redirectionarea a 600 de milioane de lire catre productia de continut de calitate mai buna
  • reducerea cu 25% a bugetului alocat pentru importul de programe straine
  • injumatatirea numarului de pagini web, masura insotita de o reducere de 25% a numarului de angajati pe acest segment.

Planurile sunt incluse intr-un raport discutat in prezent de organismul ce supervizeaza activitatea BBC, BBC Trust, raport ce ar urma sa fie facut public luna viitoare. Potrivit The Times, propunerile au fost elaborate de actualul director de strategie al BBC, John Tate, fost sef al unitatii de planificare politica a Partidului Conservator. Documentul, scrie ziarul citat, ar urma sa fie interpretat drept o tentativa de a demonstra unui posibil guvern conservator, dupa alegerile de anul acesta, ca BBC intelege efectul scaderii pietei de publicitate asupra rivalilor sai comerciali si ca nu are nevoie de interventii externe pentru a-si pune la punct activitatile.