Circa un sfert dintre internautii romani din mediul urban citesc presa online si folosesc zilnic retelele sociale, potrivit unui studiu realizat pentru Mediafax de firma de cercetare 360insights. Pe de alta parte, tranzactiile bancare, plata facturilor si cumparaturile sunt activitatile cel mai putin practicate pe Internet, fiind in special intalnite in cazul persoanelor cu venituri mari.

Studiul, publicat in a zecea editie a raportului anual de piata Media &Advertising, cuprinde rezultatele unei cercetari referitoare la consumul de media si publicitate, realizata in randul a 800 de persoane din mediul urban, femei si barbati, cu varste intre 16 si 64 de ani.

Iata cateva dintre concluziile studiului:

  • 12% dintre utilizatori folosesc Internetul pentru a citi presa online de mai multe ori pe zi, iar 15%, pentru a o citi o data pe zi. De asemenea, 4% acceseaza site-urile de informatii de 4-5 ori pe saptamana, 4% - de 2-3 ori pe saptamana, 11% - mai rar, iar restul - niciodata.
  • In privinta retelelor sociale, precum Facebook sau hi5, 12% dintre internauti spun ca le folosesc de mai multe ori pe zi, iar 10% - o data pe zi.
  • 11% dintre utilizatori citesc sau scriu informatii pe bloguri zilnic, iar 14% intra pe forumuri cu aceeasi frecventa pentru a citi sau a scrie pe aceste platforme web.
  • Folosirea e-mail-ului si a messenger-ului reprezinta cele mai frecvente activitati ale internautilor: jumatate dintre ei utilizeaza posta electronica cel putin o data pe zi si poarta conversatii zilnic cu apropiatii prin intermediul messenger-ului sau al altor aplicatii similare.
  • Jocurile online sunt, in continuare, la mare cautare, in special in randul tinerilor si al barbatilor.
  • Acestea sunt urmate de ascultarea radioului online, vizionarea de clipuri amuzante si descarcarea de filme sau muzica, toate trei numarandu-se printre activitatile cu penetrare mai mare.
  • Tranzactiile bancare, plata facturilor si cumparaturile sunt activitatile cel mai putin practicate pe Internet, ele intalnindu-se, insa, in cazul persoanelor cu venit mare.
  • 6 din 10 romani din mediul urban folosesc Internetul saptamanal, acest canal de comunicare fiind, in special, alegerea adolescentilor si a tinerilor de pana in 34 ani, dar si a celor cu studii superioare si cu venituri mari.