Piata de publicitate din Ungaria a fost afectata puternic de criza globala in 2009, cheltuielile alocate scazand 19,2%, pana la 162 miliarde forinti (608,4 milioane euro). Singurele domenii in care s-au inregistrat cresteri sunt publicitatea pe internet si in cinematografe, arata datele publicate de Broadband TV News.

Potrivit Hungarian Advertising Association (MRSZ), cheltuielile cu publicitatea TV au scazut cu 16,5%, pana la 65,39 miliarde forinti, in timp ce in sectorul print reducerea a fost de 27,8%, pana la 50 miliarde. Cea mai mare scadere a fost inregistrata de sectorul publicitatii radio, care s-a contractat cu 30,1%, pana la 8,19 miliarde.

Singurele sectoare care au inregistrat cresteri sunt internetul (6,9%, 23,30 mld.) si cinematografia (8,1%, 0,8 mld).

Piata de publicitate s-a cifrat in Romania, in 2009, la circa 350 milioane euro, in scadere cu circa 40% fata de anul anterior, potrivit estimarilor analistilor citati de IQads.