ZenithOptimedia: Piata globala de publicitate va creste cu 2,2% in 2010. Piata central si est-europeana va avea o crestere de 5,7%

de V.O.     HotNews.ro
Miercuri, 7 aprilie 2010, 13:56 Economie | Media & Publicitate

ZenithOptimedia si-a revizuit in sens pozitiv predictiile privind cheltuielile globale de publicitate in 2010, apreciind, in cel mai nou raport trimestrial, ca piata va creste cu 2,2% la nivel international anul acesta, potrivit Mad.co.uk. Este pentru a doua oara cand agentia isi imbunatateste previziunile, dupa ce in decembrie 2009 - la capatul unui an si jumatate de prognoze negative - apreciase ca piata globala de publicitate va creste cu 0,9% in 2010.

Pentru Europa Centrala si de Est, ZenithOptimedia prevede o crestere de 5,7%. Potrivit sursei citate, agentia apreciaza, totusi, ca pietele dezvoltate precum Europa Occidentala vor continua sa scada anul acesta, insa intr-un ritm mult mai lent decat anul trecut. Dupa un declin de 12,1% in 2009, pietele dezvoltate "se stabilizeaza", scaderea publicitatii reducandu-se la 0.8% in 2010, arata raportul agentiei detinute de grupul de comunicare Publicis.

Cresteri mari vor inregistra in 2010 si pietele de publicitate din Orientul Mijlociu (4,7%), America Latina (9,3%) si Asia-Pacific, fara Japonia (10%).

ZenithOptimedia prevede acum, pentru 2011, o crestere a pietei globale de publicitate de 4,1%, iar pentru 2012 - de 5,3%.

Acelasi raport apreciaza ca Internetul si-a marit felia de piata de la 10,5% in 2008 la 12,6% in 2009, multumita indeosebi publicitatii prin motoarele de cautare. Ponderea publicitatii online de tip display a scazut, dar acest segment este de asteptat sa creasca multumita unor noi formate, precum video online. Raportul ZenithOptimedia apreciaza ca in 2012 Internetul va revendica 17,1% din totalul cheltuielilor globale de publicitate.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

552 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri