Grupul elvetian Ringier anunta ca a incheiat anul 2009 pe profit, in pofida crizei economice, care s-a resimtit in rezultatele financiare ale grupului, anuntate joi. Pe piata din Romania, Ringier arata ca "piata de publicitate in presa scrisa s-a prabusit cu aproximativ 70% in 2009, cu un impact pe masura asupra Ringier Romania". Pe plan local, grupul detine, in prezent, cotidianul Libertatea si i-a vandut recent omului de afaceri Bobby Paunescu publicatiile Evenimentul Zilei si Capital.

Rezultatele detaliate pentru Ringier Romania vor fi anuntate la finalul lunii, in cadrul unei conferinte de presa.

Potrivit anuntului Ringier:

  • Cifra de afaceri si profitul Grupului Ringier in 2009 au avut de suferit de pe urma crizei economice si a prabusirii pietei de publicitate, cum de altfel s-a intamplat cu majoritatea companiilor.
  • In anul 2009, cifra de afaceri a Grupului Ringier a atins valoarea de 1.3 miliarde CHF (anul precedent fiind de 1.54 miliarde), iar EBITDA a fost de 70.8 milioane CHF (anul precedent a fost de 121.6 milioane). Profitul net dupa impozitare a fost de 17.2 milioane CHF (anul precedent acesta a fost de 62.2 milioane).
  • Reduceri masive de costuri au permis companiei sa ramana in zona profitului, in timp ce abordarea pietelor cu crestere in segmentul digital au permis Grupului Ringier sa simta primele semnale pozitive in al patrulea trimestru.
  • Ringier a reusit sa-si mentina sau chiar sa-si imbunatateasca pozitia puternica. Numarul vizitatorilor atrasi de portalurile online precum si volumul vanzarilor au crescut.
  • Cifra de afaceri a fost cu 15.6% mai mica decat in anul precedent. Scaderea vanzarilor cu 9.5% pe piata din Elvetia a fost insotita de o prabusire a vanzarilor pe unele piete din Europa de Est. Monedele nationale slabite de criza in unele tari est-europene au crescut impactul negativ asupra rezultatului financiar. Indeosebi in Republica Ceha si Slovacia, acest factor a deviat usor rezultatele altfel foarte bune ale afacerilor Ringier din aceste tari.
  • Veniturile raportate de domeniul digital s-au ridicat la 112,3 milioane CHF, matematic mai mici decat in anul precedent (130.5 milioane), totusi veniturile produselor luate separat au fost mai mari decat cu un an in urma in majoritatea cazurilor.
  • Ca proportie din total vanzari, veniturile din domeniul digital au ajuns la 8.7%.  
  • In Romania, piata de publicitate in segmentul ziarelor s-a prabusit, cu un procent de pana la 70%, acest fapt avand un puternic impact si asupra Ringier Romania. In ciuda relansarii ziarului Libertatea si a revistei dedicate femeilor Libertatea pentru femei, efectele crizei nu au putut fi stopate.
  • Ringier Romania a adoptat un program stringent de reducere a costurilor, ceea ce a dus si la decizia inchiderii cotidianului gratuit Compact.
  • Popularitatea internetului a cunoscut in 2009 o crestere masiva in Romania: libertatea.ro si-a crescut numarul de vizitatori cu un impresionant 82%, ajungand la peste 1.26 milioane de clienti unici pe luna. Si celelalte website-uri ale companiei Ringier au inregistrat cresteri substantiale. Lansarea noii tipografii Ringier Print in mai 2009 este cel mai important eveniment al anului pentru Ringier Romania.  
  • In ciuda contextului economic dificil, Ringier Republica Ceha a reusit sa-si mentina pozitia fruntasa in piata de publishing, chiar daca veniturile din publicitate s-au diminuat, iar tirajele majoritatii publicatiilor au scazut usor. Titlurile Ringier din aceasta tara au incheiat si anul 2009 cu succes.
  • Ringier Slovacia a trebuit sa faca fata erodarii veniturilor din publicitate, dar a reusit sa-si pastreze pozitia de lider al pietei.
  • Ungaria a resimtit criza economica mai puternic decat alte tari. Cu toate acestea, Ringier a cumparat pachetul de actiuni detinut de grupul media Bauer in compania joint-venture Euromedia, devenind astfel unic actionar.  
  • Ringier Serbia si-a aparat pozitia fruntasa in piata de publishing.

Vezi comunicatul Ringier aici