Comisia tehnica a SATI (Studiul de Trafic si Audienta Internet) va discuta "in curand" situatia creata la sfarsitul saptamanii trecute, cand traficul site-ului Wall-street.ro a crescut brusc, ajungand in data de 2 mai la 357.000 de vizitatori unici. Dragos Stanca a semnalat problema luni, pe blogul sau. Adrian Motirlichie, director de proiect SATI, a declarat marti pentru HotNews.ro ca Departamentul Internet al BRAT va incerca sa gaseasca solutii pentru ca astfel de situatii sa nu se mai repete pe viitor.

Dragos Stanca, directorul F5, divizia new media a grupului Realitatea-Catavencu, a notat, luni dimineata, pe blogul sau ca site-ul Wall-street.ro, detinut de Internet Corp si activ pe nisa informatiilor de business, "a sarit, spectaculos, de la 40.000 de unici in cursul saptamanii trecute la 70.000 pe final, peste 250.000 vineri si un trafic fulminant de peste 350.000 de unici ieri, intr-o linistita zi de duminica, post-1 Mai :) Cu aceste rezultate, Wall-Street a fost ieri cel mai traficat site din .ro, dupa hi5.com si cu mult peste Trilulilu.ro. In SATI nu pare nicio eroare tehnica."

El a aratat, citand date SATI, ca Wall-Street.ro a inregistrat duminica, 2 mai, mai multe vizite din Turcia si Columbia decat din Romania, existand numerosi vizitatori si din Vietnam, Peru, Thailanda sau Egipt.

Intr-un comentariu pe blogul lui Dragos Stanca, Mihai Seceleanu, CEO Internet Corp, explica: "Am supradimensionat din greseala (cu un ordin de marime) niste costuri pe click si niste bugete de promovare, ceea ce ne-a dat o expunere foarte buna si clickuri/unici pe masura. Din pacate, am facut asta chiar inainte de a pleca din tara in vacanta, fara sa mai pot verifica lucrurile ca de obicei. Cel mai nasol lucru, pardon my french, este ca tocmai ce-am aflat costul acestei erori: peste 70,000 dolari in 3 zile… Si asta pe un fond in care dolarul s-a tot intarit in ultimele zile"

  • Incidentul a declansat o ampla discutie pe blogul citat, dar si acuzatii de spam din partea lui Zoso, in timp ce Constantin Cocioaba scrie pe Refresh.ro ca "tind totusi sa cred ca nu e nimeni atat de nebun incat sa investeasca pe praful asta zeci de mii de euro intr-un publicity stunt". Tot el semnaleaza un comentariu de pe blogul lui Dragos Stanca, referitor la dificultatile de a desfasura o astfel de campanie in Google AdWords.
  • Dragos Stanca precizeaza, in discutia declansata de postarea sa, ca "pana la proba contrarie, eu am o parere buna despre mihai (Mihai Seceleanu - n.r.) si plec de la ipoteza ca nu intotdeauna “seful” e de vina (...) oricat de “anti” internetcorp e cineva, e evident ca a fost o chestie legata de 1 mai, si ca daca se uita cineva in sati vineri vedea ca nu e in regula. mie mi se pare socant ca nu s-a prins nimeni timp de 3 zile. Altfel, ce nu e in regula este ca s-a dovedit ca “se poate” si, prin urmare, avem iar, ca industrie, o mica problema de credibilitate a datelor de trafic."

Adrian Motirlichie a declarat pentru HotNews.ro ca subiectul va fi discutat curand in Comisia Tehnica SATI si ca se pot face verificari privind felul cum a crescut traficul site-ului Internet Corp, dar a atras atentia ca acest lucru ar implica date care nu sunt publice si pot fi accesate doar de Internet Corp. "Teoretic, traficul astfel obtinut se poate corecta", a spus el, precizand ca nu poate oferi detalii privind solutia practica, situatia trebuind analizata mai intai in comisia tehnica a SATI. "Cu siguranta vom incerca sa gasim solutii" pentru ca asemenea incidente sa nu se repete pe viitor, a spus Motirlichie.