CNA respinge contestatiile Antenelor 1 si 3 si mentine sanctiunile: 10 minute de emisie intrerupta si amenda de 18.000 lei pentru scandalul Firea-Boureanu

de Camelia Moga     HotNews.ro
Marţi, 8 iunie 2010, 13:38 Economie | Media & Publicitate

Consiliul National al Audiovizualului a respins marti contestatiile depuse de Antena 1 si Antena 3, prin care cele doua televiziuni solicitau revizuirea sanctiunilor aplicate saptamana trecuta -  10 minute de emisie intrerupta pentru subiectele sexuale de la Acces Direct, respectiv o amenda de 18.000 lei pentru scandalul Firea-Boureanu.

Antena 1 va continua in instanta demersurile pentru revizuirea sanctiunilor aplicate de CNA.

Antena 3 primise o amenda de 18.000 de lei pentru schimbul de replici dintre Gabriela Vranceanu Firea si Cristian Boureanu (DPL), CNA acuzand degenerarea limbajului folosit, lipsa de impartialitate a moderatoarei si neasigurarea echilibrului intre opozitie si putere, in studio.

Antena 3 a solicitat, in contestatie, "reducerea cuantumului amenzii acordate", considerat "disproportionat in raport cu circumstantele in care s-a produs altercatia dintre Gabriela Vranceanu Firea si Cristian Boureanu".

"Chiar daca decizia CNA are acoperire in litera legii audiovizualului", hotararea de a amenda "in aceste circumstante radiodifuzorul poate constitui un precedent periculos in relatia dintre politicieni aflati la putere si jurnalisti", a fost unul dintre argumentele Antenei 3, respins insa de CNA, care a decis sa mentina amenda.

Cea de-a doua contestatie, apartinand Antenei 1, de aceasta data, viza decizia de intrerupere, timp de 10 minute, a emisiei, pentru derapajele din mai multe editii ale emisiunii Acces Direct, in care moderatorul Madalin Ionescu a abordat subiecte pe teme sexuale, care aveau minori ca protagonisti.

Antena 1 a sustinut, in contestatie, ca, inainte de comunicarea sanctiunii CNA, a "procedat la luarea de masuri interne care sa conduca la evitarea oricaror astfel de derapaje jurnalistice".

"Doar dorinta de a aduce cat mai grabnic inaintea autoritatilor o fapta prin care se incalca flagrant ordinea publica i-a facut pe unii membri cu mai putina experienta ai echipei noastre redactionale sa treaca la difuzarea materialelor in cauza", se arata in contestatia inaintata de Antena 1, care estima ca "tipul si intinderea sanctiunii sunt totusi situate la un nivel ce il depaseste pe cel al faptei incriminate".

La sedinta a venit si directorul general al Antenei 1, Sorin Alexandrescu, care a afirmat, in fata membrilor CNA ca este vorba despre "o sanctiune extrem de grava care aduce atingere reputatiei postului".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5665 vizualizari

  • +29 (29 voturi)    
    reputatia antenelor? (Marţi, 8 iunie 2010, 13:44)

    Anonim [anonim]

    grav prejudiciata? si vine RD s-o rezolve!

    precedent periculos... derapaje jurnalistice.... ei oricum au derapat cu totul periculos bine!
    • +17 (17 voturi)    
      "ABCES DIN RECT" - Emisiune de indobitocit poporul (Marţi, 8 iunie 2010, 14:03)

      ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Concurenta pe cascaval naste monstrii! Antena a incercat marea cu degetul - sa transforme jegul ala de emisiune in ceva xxx exact cum sunt si ziarele de la taraba de unde se inspira (click, libertatea, can-can etc)! Se stie ca pornografia se vinde cel mai bine si cum Motanul Felix a ajuns la fundul sacului de bani trebuie sa gaseasca acum mijloace sa si faca bani din tv nu doar sa le foloseasca pe post de "topoare de sticla".

      Referitor la Strambeanu Stirea mi se pare ridicol ca nu au primit amenda maxima posibila... Nici pe OTV nu ii vezi pe realizatorii de emisiuni injurand ci doar pe invitati! :))
      • +5 (9 voturi)    
        fundul sacului? asta e de bine (Marţi, 8 iunie 2010, 14:35)

        Unu [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

        Antena 1, 2, 3, 4 ,5......+ realitatea + prima tv nu fac audienta la un loc cat face protv. S-au publicat audientele pe diferite site-uri. Nu inteleg ce se mai streseaza asa.......
        • +3 (7 voturi)    
          Vadim? (Marţi, 8 iunie 2010, 14:40)

          G [anonim] i-a raspuns lui Unu

          Audientele sunt din aceleasi surse din care scoate si Vadim sondajele la fiecare alegeri?
          • +4 (4 voturi)    
            audientele (Marţi, 8 iunie 2010, 14:48)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui G

            Nu, audientele sunt generale si impartite pe ore de emisie. Si da, @Unu are dreptate Protv aproape ca are 50% all time. Im prime time nu se mai discuta...bate tot incontestabil. se vede ca nu e aservit politic si romanii apreciaza probabil asta....mai au si niste tiganeli dar in rest sunt ok.
            • -1 (5 voturi)    
              PROcentele PRO 50% - fix ca absenteismul (Marţi, 8 iunie 2010, 15:19)

              MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui anonim

              ...asta este - jumate din popor nu voteaza ...ci danseaza cu State & Banică de Romania ...

              Iar ca stiri prefera zeama incolora
              a Andreei Esca -
              ”un bebelus...beeeebeeeeluuush ... a fost muscat de un dulău pechinez...vom avea de scos mai multi bani din buzunar....si-a omorat soacra cu instingtoru....”

              Urmeaza filmul Academia de Politie....oau ....nu l-au difuzat de mai mult de 7000 de ori...
              • +4 (6 voturi)    
                de acord (Marţi, 8 iunie 2010, 15:37)

                tibirk [utilizator] i-a raspuns lui MIHAI 2

                De acord cu tine dat decat sa se uite la antene mai bine ca se uita la academia de politie si la rambo si danseaza cu banica.
              • +4 (4 voturi)    
                Pai... (Marţi, 8 iunie 2010, 16:08)

                hahalera [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

                cred ca o prezentatoare de stiri cam trebuie sa fie "incolora"... ca de aia e prezentatoare de stiri si nu formatoare de opinie. Dar in Romania nu se mai stie ce e fiecare...De exemplu M. Badea este etichetat de unii ca fiind "jurnalist" - pt cei care nu stiu, jurnalist e unul care scrie ceva intr-un ziar, nu ala care citeste ziarul - dar macar a avut decenta sa recunoasca ca nu e. Ciutacu se crede analist politic fara sa stie ca termenul e rezervat pentru aia care chiar analizeaza niste idei/doctrine/actiuni politice si nu pentru cei care latra constant prin gard indiferent daca au sau nu ceva de zis (aia se numesc latrai, ca sa nu jignesc cainii). Iar tanti Strambeanu-Stirea se da drept moderatoare TV in timp ce ea face sa paleasca si pirandele de mahala, singura diferenta intre ea si balaoachese fiind parul vopsit blond.
  • +23 (23 voturi)    
    sper ca e doar inceputul (Marţi, 8 iunie 2010, 13:49)

    teleenciclopedia [anonim]

    nu ma refer la disputa politica de la antena 3 unde e tot scandal mitocanesc ca la usa cortului si arata la ce nivel se pot comporta parlamentari sau ziaristi de "elita" a tarii. vreau sa ma refer la mitocanizarea televiziunilor si a telespectatorilor prin emisiuni prin care in mod ieftin si parsiv umple spatiul de emisie fara cheltuieli coborand cu nivelul televiziunii la nivelul satrelor si interlopilor. e adevarat ca libertatea de exprimare este un atribut al democratiei dar modul in care se face e un atribut al incompetentei profesionale in acest domeniu.
    • +16 (16 voturi)    
      S-au crezut mai presus de lege. (Marţi, 8 iunie 2010, 13:58)

      neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui teleenciclopedia

      Antenele si iRealitatea, dar tare presimt , ca vor pati ca Otv-u l !Nici comunistii nu erau atat de aprigi si inversunati...
  • +24 (24 voturi)    
    REPUTATIE? (Marţi, 8 iunie 2010, 13:49)

    LUC [anonim]

    Au reputatie aceste posturi de tv? Ar fi bine sa nu mai emiteti deloc, cu cate minciuni indrugati acolo
  • +13 (13 voturi)    
    Antenele (Marţi, 8 iunie 2010, 13:55)

    Telespectatorul [anonim]

    Reiau-poate cu mai mult succes de aceasta data - o postare anterioara : CLUBUL ROMAN DE PRESA MAI EXISTA ? Nu am vazut nici o reactie fata de derapajele incriminate de CNA ! Moderatorii respectivi nu au nici o raspundere in fata CRP pentru actiunile lor ? Domnilor de la CRP, TREZITI-VA !
    • +7 (7 voturi)    
      CRP ca CRP. Dar CTP? (Marţi, 8 iunie 2010, 13:18)

      virgilius74 [utilizator] i-a raspuns lui Telespectatorul

      E acolo unul la CRP pe care il cheama CTP. Si care s-a oparit imediat cand presedintele a vorbit in particular cu sotia despre o "tiganca imputita".
      Inca mai astept poate se opareste si acum, impotriva lu' Firea care a facut-o in direct, pe post si cu muuuuult mai grav.
      Mai uitati-va donmule CTP si in ograda proprie.
      • +3 (3 voturi)    
        CTP (Marţi, 8 iunie 2010, 14:32)

        Telespectatorul [anonim] i-a raspuns lui virgilius74

        Subscriu integral la cele spuse de Dvs.! Si pe el il aveam in vedere in postarea mea! Multumesc!
    • +1 (1 vot)    
      .... (Marţi, 8 iunie 2010, 14:28)

      gornistu CRP-ului [anonim] i-a raspuns lui Telespectatorul

      aaaa....cine ne deranjeaza ??? pentru ce ?....
      pai cum astfel de chestii ne deranjati ?...se poate ?
  • -11 (13 voturi)    
    ce va mai bucurati voi (Marţi, 8 iunie 2010, 14:06)

    Anonim [anonim]

    de raul altora... sa nu vi se intoarca.
    • +4 (4 voturi)    
      intoarcerea (Marţi, 8 iunie 2010, 14:23)

      Nea Vasile [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Asta este "intoarcerea", sau tu nu vezi raul pe care-l fac cei de la Antene 31.556.926 de secunde in fiecare an. Parerea mea este ca de abia acum au inceput sa li se intoarca. Le urez "la mai mare" si sa nu mai auzim de ei in veci.
      • -1 (1 vot)    
        Jos comunistii! (Marţi, 8 iunie 2010, 14:35)

        G [anonim] i-a raspuns lui Nea Vasile

        Sa li se intoarca?

        Pai doar li se poate intoarce din nou oricand, trebuie doar sa puna Base dulaii de la CNA cu botul pe ei... o sa mai vina... ca doar nu o sa le permita sa vorbeasca impotriva tocmai acum...

        Traiasca democratia, libertatea de exprimare, sa le inchida o data gura comunistilor astia dictatoriali, sa fie pace in lume!
  • +7 (7 voturi)    
    Reputatie (Marţi, 8 iunie 2010, 14:23)

    bigradu [anonim]

    Cred ca daca cei de la antena 1 ar trebui sa aiba o discutie cu jurnalistii ale caror emisiuni au fost penalizate. Ei sunt cei care construiesc reputatia postului. Din pacate, cu jurnalisti ca Madalin Ionescu si cu derapaje ca ale dnei. Firea, antena 1 ramane cu onoarea nereperata.
  • 0 (2 voturi)    
    Licentele de emisie sa fie (Marţi, 8 iunie 2010, 14:27)

    MAX [anonim]

    pe parale ! Adica daca in Europa democrata licentele se vand pe bani adevarati ( cca 10 mil. euro pentru TV) la noi de ce nu s-ar putea ? Am scapa de pareristii habarnisti in ale politicii si,iertati-ma ale jurnalisticii. Am zis.
  • +9 (9 voturi)    
    antenele (Marţi, 8 iunie 2010, 14:31)

    Anonim [anonim]

    Este ingrozitor ce se intampla la emisiunile acestui post.Manipulare,agresivitate,limbaj suburban,subiectivism.Amenzile sunt prea usoare.
  • +7 (7 voturi)    
    Ce e aia Audienta la A123...? (Marţi, 8 iunie 2010, 15:05)

    Anonim [anonim]

    Este rusinos cum aceste posturi(Antenele si Irealitatea ) instiga pur si simplu la violenta ! Aceasta asa-zisa jurnalista-moderatoare este pur si simplu o instigatoare nerusinata, care si-a vindut constiinta!
    Departe de mine gandul de a-l apara pe Boureanu, dar individa a procedat in ultimul hal, eu in locul lui ii dadeam vreo 2 in freza, sa-i iasa mucii prin par! Si acum se da lovita!
    Cat despre ABCES Direct, rar asa emisie de dejectii, cred ca nici Jerry Springfield n-a ajuns atit de jos cu mocirla umana !
  • -4 (4 voturi)    
    Multe confuzii (Marţi, 8 iunie 2010, 15:15)

    Anonim [anonim]

    Sunt curios cati dintre voi au vazut emisiunea in care a avut loc conflictul Firea- Boureanu. Daca tot sunteti uniti in cuget si-n necunoastere, sa scriu si eu , asa sa va stric "infierarea" dusmanilor vostri , Antenele mogulilor comunisti, rusi , care au vandut Marea Neagra, ca asa v-a invatat pe voi Basescu. Asadar: e o mare diferenta intre cele doua probleme, Acces direct e intr-adevar o mizerie, o emisiune tip OTV care ar trebui desfiintata de Antena 1. O cu totul alta problema este emisiunea D-nei Firea, de la Antena 3. Acolo, acel bivol numit Boureanu a jignit o femeie in renumitul sau stil de mitocan parvenit, de ecscroc imobiliar ce si-a cumparat o pozitie din care poate jigni pe toata lumea. Acum CNA vrea sa pedepseasca pe Firea, care are vina ca a raspuns, mult mai putin violent, acceselor acelui mitocan numit Boureanu, nume care i se potriveste, cu scuzele pentru boi. In rest, inainte de a va arunca cu ultimele puteri portocalii cu capul inainte, vedeti daca stiti ce vorbiti. Sau, desigur, urmariti in continuare vestitul canal b1! E pentru voi!
    • +5 (5 voturi)    
      Confuzii? (Marţi, 8 iunie 2010, 15:32)

      cititor9 [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Am vazut emisiunea si sunt de acord ca Boureanu e un mitocan. S-a mai vazut si cu alte ocazii.
      Dar in respectiva emisiune Gabriela Firea a fost de vina pentru incident. Ea a fost cea care si-a pierdut controlul doar pentru ca Boureanu i-a zis ca el a vorbit doar 1 minut si ceilalti 10.
      Despre Acces Direct - ar trebui sa le intrerupa emisia pe toata durata emisiunii...
    • +4 (4 voturi)    
      Chiar prea multe... (Marţi, 8 iunie 2010, 16:39)

      hahalera [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      eu cred ca tu esti ala care n-a vazut emisiunea sau, ma rog, secventa cu pricina. Daca imi aduc aminte bine Boureanu a refuzat sa raspunda la o anume intrebare pe care "jurnalista" voia sa i-o adreseze (pana aci nu vad nici o jignire). Dupa care aceeasi "jurnalista" il intreaba daca a mancat ceva stricat si cum sta cu febra (deja incepe sa semene putin a jignire, asta). Provocat, Boureanu raspunde ca a mancat ce-a gasit p-acolo pe la Antene, cam ce mananca ei in fiecare zi (desi a insinuat intr-un mod foarte vag/subtil, n-a pronuntat cuvantul "rahat", deci daca o luam ad-literam n-a fost nici o jignire - putea fi vorba de firma de catering de la A3). Dupa care Strambeanca, furioasa nevoie mare (ca i se citea furia pe fata, daca ai vazut emisiunea...) i-a pomenit de "cineva" care l-a etichetat drept "omul cu muci in freza" iar omul a intrebat-o daca stie asta de la amantul ei, fara sa dea nume insa. Tot ea a dedus ca ar fi vorba de Tariceanu. Deci pana la urma, nimeni n-a jignit pe nimeni, doar ca Strambeanca a citat o jignire a cuiva la adresa Boureanului, subscriind la aceasta. Asadar ea devine "complice la jignire" si tot ea se face vinovata de "degenerarea limbajului", ca pana la "muci in freza" nu am auzit vreun cuvant jignitor; vezi rezumatul de mai sus. Cat despre impartialitatea moderatoarei, cred ca tot vina ei e, ea pretinzandu-se moderatorea emisiunii. mai uita-te odata la emisiune si daca tot nu intelegi... mai incearca, nu dispera!

      P.S. Nu sunt un admirator al Boureanului, ci din contra... mi se pare ca este cam mahalagiu, tupeist si, intr-adevar, cam mitocan de regula, insa de data asta are o bila alba ca s-a purtat chiar decent (date fiind conditiile) pentru ce-i poate pielea...
  • +4 (4 voturi)    
    Solutia pentru Antena3 si Realitatea. (Marţi, 8 iunie 2010, 15:33)

    AlinN [anonim]

    PDL il lasa pe Boureanu sa il reprezinte in toate emisiunile in care participa politicieni.
    PDL la Realitatea ar trebui sa-l trimita pe Borueanu2. (altul in genul Boureanu - deci sa n-aiba nimic de-a face cu delicatetea, fragilitatea, dar sa fie suficient de inteligent sa nu jigneasca)
    Cum incep sa fie blocati de moderatorii "impartiali" Bourenii incep sa faca scandal. Raman in emisiune pana la capat si fac scandal, ori sunt lasati sa-si spuna ce au de spus ori o tin intr-un scandal. Dupa acest episod fac sesizare la CNA.
    In fiecare zi 4-5 emisiuni a 18.000RON 7zile pe saptamana, vor eroda nesimtirea moderatorilor acestor posturi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi