Reteaua media a grupului international de comunicare WPP, GroupM, estimeaza ca la nivel international cheltuielile publicitare vor creste cu 3,5% anul acesta - crestere de peste trei ori mai mare decat cea estimata anterior de GroupM, relateaza Brand Republic.

Sursa comenteaza ca estimarea GroupM este cel mai puternic semnal ca cele mai dificile momente ale recesiunii in publicitate au trecut.

Potrivit raportului "This Year, Next Year" realizat de GroupM, cheltuielile globale de publicitate vor atinge 451 miliarde de dolari anul acesta, urmand sa creasca in continuare, cu 4,5%, in 2011. In Europa Occidenta,a cheltuielile publicitare vor creste cu 2,1% in 2010 si cu 2,3% in 2011. Pe de alta parte, pe piata americana sursa citate estimeaza un declin de 1,3% in 2010 cumparativ cu anul precedent, declin ce va fi urmat, insa, de o crestere de 2,5% in 2011.

In Europa Centrala si de Est, cresterea estimata este de 6,5% in 2010, dupa o scadere de 17,7% in 2009, iar in 2011 este de asteptat, potrivit sursei citate, o crestere si mai mare, de 10,6%.