VIDEO Reporter pe front. Jurnalistul Adelin Petrisor a discutat online despre razboaiele pe care le-a trait ca jurnalist 

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 23 septembrie 2010, 16:07 Economie | Media & Publicitate

Adelin Petrisor a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre experientele traite pe front ca reporter de razboi. A relatat bombardamentele din Irak in 2003 si in 1998, campania NATO in Iugoslavia in 1999, Afganistan in 2002 sau conflictul dintre Liban si Israel. Cu ocazia publicarii cartii in care isi povesteste aventurile pe front, Adelin Petrisor a raspuns la intrebari despre cum se pregateste un reporter de front, care sint riscurile si cum pot fi ele micsorate, despre costurile unei deplasari si ce redactie mai poate sustine un astfel de proiect.​







Conflictele relatate ca reporter TV:

- Liban 1996;
- Albania 1997;
- Algeria 1998;
- Operațiunea “Vulpea deșertului”,  Irak 1998;
- Campania NATO din Iugoslavia 1999;
- Afganistan 2002;
- Cisiordania și Gaza 2002;
- Irak
- Liban & Israel 2006 (sursa: blogul lui Adelin Petrisor)

Adelin Petrisor lanseaza joi "Razboaiele mele", volumul editat de Polirom adunind zece povestiri de front.


Nota redactiei:
  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori. Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate.


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 alice

    Vad o lista impresionanta de tari cu probleme. Ce tara vi s-a parut mai riscanta pentru un reporter, dar cea mai atragatoara din punct de vedere jurnalistic?
    Cu ce ramane omul Adelin Petrisor dupa ce vede toate grozaviile din lume?

    • Adelin Petrisor

      Irakul in perioada 2005-2007. Au murit in acea perioada cateva zeci de jurnalisti. Unii au fost decapitati, altii impuscati. A fost crunt. DPDV jurnalistic imi e greu sa spun care a fost cea mai ofertanta. Raman cu povesti, cu amintiri de multe ori legate de evenimente istorice.

  • Întrebarea nr. 2 george

    Cred ca-ti trebuie un stomac de fier sa rezisti la toate grozaviile vazute. Care e cea mai crincena amintire?

    multam si bafta la tvr!

    • Adelin Petrisor

      Iti trebuie nervi. Cele mai crancene amintiri sunt legate de suferintele copiilor. Am filmat in Irak un micut care risca sa moara de septicemie. tatal a apelat la medicii americani, punandu-si in acest fel intreaga familie in pericol. Dilema lui a fost: sa-si lase copilul sa moara, sau sa apeleze la americani si sa riste ca insurgentii sa-i omoare intreaga familie. cam greu de ales...

  • Întrebarea nr. 3 Florin Maier

    Buna ziua
    Ma intereseaza cum construiti, in detaliu, bugetul unei deplasari: de unde luati info despre cazare, intretinere, transport, cum evaluati cheltuielile ne-decontabile (calauze etc)? Si cam cit e media de pret a unei deplasari de o luna?

    Va multumesc si sper sa va vad cit mai des pe micul ecran.

    FM

    • Adelin Petrisor

      imi e greu sa dau un buget mediu. probabil cateva mii de euro. transmisiunile sunt cele mai scumpe. de exemplu antena a platit in Irak, in timpul bombardamentelor din 2003 cam 100.000 de dolari. transmisiunile au fost cele mai costisitoare.

  • Întrebarea nr. 4 Dragos B.

    Blogul dvs. si aparitiile televizate imi dau senzatia unui profesionist care pretuieste atit meseria in sine, cit si limba romana. Doua intrebari as vrea sa va adresez:
    1. Ce studii aveti?
    2. Ati fost invitat sa predati un curs/seminar/laborator de vreo facultate de jurnalism?

    Succes!

    • Adelin Petrisor

      Sunt absolvent de drept. Am facut diverse burse la NATO si US State Department. La un moment dat am ajuns si la Jurnalism la Columbia University. Am fost invitat sa le vorbesc studentilor de la jurnalism la Cluj si Bucuresti de multe ori. Mai am de invatat pana sa ajung sa predau.:)

  • Întrebarea nr. 5 Ronnie

    1. Cum ati inceput? Sunt curios care a fost gandul dvs cand ati luat decizia sa deveniti reporter de front. A existat un reporter pe care l-ati avut ca model?

    2. Ce sfaturi ati da cuiva care ar dori sa se specializeze in acest domeniu? Ce sfaturi ati da cuiva care ar dori sa devina jurnalist?

    Multumesc si mult succes in viitor

    • Adelin Petrisor

      Am ajund dintr-o intamplare. In 1996 am fost in Liban pentru tele 7abc. Mi-a placut si am continuat. Am modele: John Simpson, Brent sadler. Am avut si onoarea sa-i cunosc si sa stau de vorba cu ei.
      Sfaturi imi e greu sa dau. Cred ca e bine sa fii perseverent... si norocos.

  • Întrebarea nr. 6 Imperator

    Adelin, cu exceptia razboaielor din Balcani, ai acoperit in general razboaie din zona musulmana orientala, Sa asteptam relatari si din alte zone fierbinti sau inca fumegande (gen Darfur, Rwanda, chiar si un Yemen) ?

    • Adelin Petrisor

      Imperator, am fost si prin Algeria. Visul meu e sa ajung in darfur. As vrea sa fac un material cu copii soldati din africa. Sper sa se indeplineasca.

  • Întrebarea nr. 7 Cici

    Daca a existat vreodata un moment in care ti-a fost frica de faptul ca s-ar putea sa fie ultimul tau live, vreun moment in care te-ai temut pentru viata ta si a colegului cameraman? Si ce anume te-a facut dsa mergi inainte, indiferent de riscurile meseriei?

    • Adelin Petrisor

      da, au fost momente de acest gen. Cateva sunt povestite in carte. Cel mai complicat a fost la un moment dat in Liban, in 2006. Totul e bine cand se termina cu bine. :)

  • Întrebarea nr. 8 iri

    Dincolo de imaginea oficiala spuneti va rog cateva cuvinte despre viata militarilor romani din teatrele de operatii. Ce impresie au facut in cadrul fortelor NATO? Care este imaginea lor in randul afganilor? Dar a irakienilor? Care sunt punctele lor slabe?

    • Adelin Petrisor

      Punctul slab este clar dotarea. Sunt apreciati de parteneri. sa nu uitam ca in Afganistan sunt in sud, unde e mai greu. Germani si franta sunt in Nord, unde e ceva mai liniste. imi e greu sa spun cum ii vad localnicii. Unii ii apreciaza, altii ii considera dusmani care le ocupa tara. Starea de spirit este greu de masurat si in acele zone lucrurile sunt foarte fluide, se schimba f repede.

  • Întrebarea nr. 9 ASIMO

    ... omul de pe sticla, asta e clar. Un profesionist pana-n maduva oaselor. Eu insa as intreba cine v-au fost cameramanii de-a lungul timpului? Ei sunt "nevazutii" din reportaje, sunt insa la fel de expusi ca si dumneavoastra si cel putin la fel de temerari.
    Si pentru ca sunt un om cu un simt al umorului deosebit de bine dezvoltat, va intreb care a fost cea mai nostima intamplare traita pe front. Aventura in meseria dumneavoastra nu e doar periculoasa ci si "condimentata" cu umor, nu? :-) Mult succes in tot ceea ce veti intreprinde in viitor si sper ca tinerii jurnalisti sa vada in dumneavoastra un model demn, ce merita urmat!

    • Adelin Petrisor

      Am vorbit intotdeauna despre cameramani. dani gecui e mai cunoscut decat mine. :) A mai fost Florin dobre cu care-s coleg la tvr. Ei nu sunt doar cameramani, sunt prietenii mei foarte buni. Uneori am peterecut cu ei mai mult timp decat cu sotia.
      In carte este descrisa o astfel de intamplare. dobre a fugit cu pantalonii-n vine pe scarile hotelului de frica unei bombe. Eu il urmam, dar eram imbracat. Am admirat pret de cateva secunde o luna plina...:)

  • Întrebarea nr. 10 dana

    Care dintre multele personaje/personalitati pe care le-ai intilnit te-au marcat cel mai tare? De ce?

    • Adelin Petrisor

      toate m-au impresionat intr-un anumit fel. Arafat, rossi, liderul hezbollah sunt oameni puternici, cunoscuti. Si de la oamenii simpli intalniti prin razboaie poti invata multe. Sunt mult mai sinceri si-ti dau o alta perspectiva asupra razboiului.

  • Întrebarea nr. 11 sergiu

    Am observat ca aveti tangente si cu fotografia si din cate tin minte ati avut si o expozitie personala .Ati putea numi un moment sau o situatie fotografiata de dumneavoastra care v-a emotionat profund?

    • Adelin Petrisor

      Sunt fotograf amator. recent am fotografiat o mama cu doi copii. Unul dormea cu capul pe geanta, pe o banca din statia de autobuz. Fotografia o puteti vedea pe blogul meu. M-a emotionat profund acea imagine...

  • Întrebarea nr. 12 haiducul

    Dar si foarte riscanta,totusi intrebarea mea este.De ce ati ales sa fiti reporter de razboi,vi sa parut mai putin riscanta decat a fi reporter/jurnalist in tara?

    • Adelin Petrisor

      am raspuns. s-a intamplat si mi-a placut foarte mult.nu m-am gandit la partea riscanta. Risc exista-n toate. Am scapat din atatea razboaie si era sa mor la o filmare in Moldova. In 2000, cand a fost asasinat liderul de sindicat de la Tepro, alergam spre subiect. La Roman, un aro ne-a taiat calea si ne-am facut praf. Noi aveam peste 100 de km pe h. Am avut 12 fracturi pe bratul stang. Am in mana o placa de 30 de cm si 17 suruburi. Shit happens :)

  • Întrebarea nr. 13 un ziarist

    Adelin, vorbesti destul de mult despre starea proasta a presei si tabloidizare. Ai trait mult timp in redactiile televiziunilor care au impus aceasta agenda deformata. Care e mecanismul prin care s-a pervertit actul jurnalistic? Ai incercat sa-l schimbi, sa te lupti cu el?

    • Adelin Petrisor

      E un cerc vicios. Publicul vrea, presa comerciala livreaza pentru ca trebuie sa traisca. Publicul elevat nu se mai uita de multa vreme la TV. Acesta a fost si motivul pentru care am scos cartea. daca am luptat? eu spun ca asta fac si in prezent. de aceea am ales TVR, pentru ca oamenii de aici mi-au promis ca voi putea face in continuare reportaje si nu stiri lejere.

  • Întrebarea nr. 14 Mer

    Salut, ai simtit vreodata ca esti din "alta lume" printre jurnalistii de razboi a la reuters/bbc? te intreb pentru ca am auzit multe istorisiri ca in hotelul cutare sau cutare din bagdad sau belgrad niciun jurnalist din "trupa" nu misca un deget pana nu le spunea omul de la bbc sau reuters sau cnn ca e ok sa iasa, e ok sa se duca acolo sau acolo si ca trebuie sa faca a, b,c si d ca sa se protejeze. cat de impamantenita e regula asta?
    si inca o intrebare: ce retete ai sa-ti administrezi stresul cand te duci undeva unde se intampla lucruri urate?

    • Adelin Petrisor

      da, ei dau tonul. Au informatii si logistica, ambele net superioare. in Irak, in 2003, am stat cu BBC. Ai mei din Antena facusera o intelegere cu Londra ca in cazul unei evacuari fortate sa ne ia cu ei. Noi nu aveam nici macar asigurari de viata. In Israel, unul de la Reuters m-a dat jos din masina lor blindata cand a auzit ca n-am asigurare. Nu vroia sa plateasca firma lui pentru mine. :)))
      Stresul... Am pasiuni frumoase, o familie super, ma distrez cu Maria si Smaranda, am prieteni. Jucariile mele sunt motorul si placa de snowboard. Cred ca lucrurile acestea pot sublima toate energiile negative acumulate in timp.

  • Întrebarea nr. 15 Gabriela Ciobanu

    In prezent, se spune ca razboaiele sunt mai mult de ordin imagologic. Meseria de reporter de razboi mai este pretabila, in acest caz?

    • Adelin Petrisor

      Da, razboiul informatiilor este mai important decat cel din teren. reporterul de razboi nu-ti recita o lista cu ce se intampla pe tot frontul. Fizic nu poate face asta, nu poate acoperi tot. El poate sa-ti transmita acasa fragmente din atmosfera locala, lucruri care-ti dau masura nebuniei de acolo. asta e meseria lui, sa te introduca in atmosfera. Eu cred ca e util un astfel de jurnalist.

  • Întrebarea nr. 16 Mandela

    Dupa tot ce ai vazut si experientele militare avute, e bine sa mergem pe acelasi drum cu americanii sau sa stam in bancutza noastra la umbra ursului de la rasarit?

    • Adelin Petrisor

      Suntem in NATO si UE. personal cred ca trebuie sa ne pastram drumul si sa evoluam. Aceasta cale nu exclude relatii civilizate cu Rusia. M-as bucura daca in materie de politica externa ne-am apropia mai mult de China. sa nu uitam ca ne-a cam salvat prin 1999( ne-a garanta un imprumut cand eram cu un picior in groapa). Am vazut ca in 2025 va fi pe locul doi in lume.

  • Întrebarea nr. 17 frontline assembler

    Cat costa sa va duceti, tu si operatorul, doua saptamani in Irak de exemplu? Ce intra in aceste costuri?

    Iti iei vreodata bani de acasa cand te duci in zone de conflict? Aduci vreodata suveniruri - ce-or fi ele, cartuse goale, caramizi impuscate, cd-uri cu muzica afgana?

    • Adelin Petrisor

      Am vorbit ceva mai sus de costuri. suveniruri nu prea aduc. Am cd-uri cu muzica din zona. Am acasa o bucata din F117 doborat de sarbi langa belgrad. cam atat. Si fotografii. Multe. Foarte multe.








[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3549 vizualizari

  • intrebari (Joi, 23 septembrie 2010, 19:46)

    alice [anonim]

    Vad o lista impresionanta de tari cu probleme. Ce tara vi s-a parut mai riscanta pentru un reporter, dar cea mai atragatoara din punct de vedere jurnalistic?
    Cu ce ramane omul Adelin Petrisor dupa ce vede toate grozaviile din lume?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:02)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui alice

      Irakul in perioada 2005-2007. Au murit in acea perioada cateva zeci de jurnalisti. Unii au fost decapitati, altii impuscati. A fost crunt. DPDV jurnalistic imi e greu sa spun care a fost cea mai ofertanta. Raman cu povesti, cu amintiri de multe ori legate de evenimente istorice.
  • cumplit (Joi, 23 septembrie 2010, 22:08)

    george [anonim]

    Cred ca-ti trebuie un stomac de fier sa rezisti la toate grozaviile vazute. Care e cea mai crincena amintire?

    multam si bafta la tvr!
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:06)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui george

      Iti trebuie nervi. Cele mai crancene amintiri sunt legate de suferintele copiilor. Am filmat in Irak un micut care risca sa moara de septicemie. tatal a apelat la medicii americani, punandu-si in acest fel intreaga familie in pericol. Dilema lui a fost: sa-si lase copilul sa moara, sau sa apeleze la americani si sa riste ca insurgentii sa-i omoare intreaga familie. cam greu de ales...
  • Bugete (Joi, 23 septembrie 2010, 22:18)

    Florin Maier [anonim]

    Buna ziua
    Ma intereseaza cum construiti, in detaliu, bugetul unei deplasari: de unde luati info despre cazare, intretinere, transport, cum evaluati cheltuielile ne-decontabile (calauze etc)? Si cam cit e media de pret a unei deplasari de o luna?

    Va multumesc si sper sa va vad cit mai des pe micul ecran.

    FM
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:08)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin Maier

      imi e greu sa dau un buget mediu. probabil cateva mii de euro. transmisiunile sunt cele mai scumpe. de exemplu antena a platit in Irak, in timpul bombardamentelor din 2003 cam 100.000 de dolari. transmisiunile au fost cele mai costisitoare.
  • Educatie (Joi, 23 septembrie 2010, 22:20)

    Dragos B. [anonim]

    Blogul dvs. si aparitiile televizate imi dau senzatia unui profesionist care pretuieste atit meseria in sine, cit si limba romana. Doua intrebari as vrea sa va adresez:
    1. Ce studii aveti?
    2. Ati fost invitat sa predati un curs/seminar/laborator de vreo facultate de jurnalism?

    Succes!
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:10)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos B.

      Sunt absolvent de drept. Am facut diverse burse la NATO si US State Department. La un moment dat am ajuns si la Jurnalism la Columbia University. Am fost invitat sa le vorbesc studentilor de la jurnalism la Cluj si Bucuresti de multe ori. Mai am de invatat pana sa ajung sa predau.:)
  • Inceput (Vineri, 24 septembrie 2010, 3:14)

    Ronnie [anonim]

    1. Cum ati inceput? Sunt curios care a fost gandul dvs cand ati luat decizia sa deveniti reporter de front. A existat un reporter pe care l-ati avut ca model?

    2. Ce sfaturi ati da cuiva care ar dori sa se specializeze in acest domeniu? Ce sfaturi ati da cuiva care ar dori sa devina jurnalist?

    Multumesc si mult succes in viitor
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:12)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ronnie

      Am ajund dintr-o intamplare. In 1996 am fost in Liban pentru tele 7abc. Mi-a placut si am continuat. Am modele: John Simpson, Brent sadler. Am avut si onoarea sa-i cunosc si sa stau de vorba cu ei.
      Sfaturi imi e greu sa dau. Cred ca e bine sa fii perseverent... si norocos.
  • In the hot zone (Vineri, 24 septembrie 2010, 8:03)

    Imperator [anonim]

    Adelin, cu exceptia razboaielor din Balcani, ai acoperit in general razboaie din zona musulmana orientala, Sa asteptam relatari si din alte zone fierbinti sau inca fumegande (gen Darfur, Rwanda, chiar si un Yemen) ?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:13)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Imperator

      Imperator, am fost si prin Algeria. Visul meu e sa ajung in darfur. As vrea sa fac un material cu copii soldati din africa. Sper sa se indeplineasca.
  • reportaje periculoase (Vineri, 24 septembrie 2010, 8:08)

    Cici [anonim]

    Daca a existat vreodata un moment in care ti-a fost frica de faptul ca s-ar putea sa fie ultimul tau live, vreun moment in care te-ai temut pentru viata ta si a colegului cameraman? Si ce anume te-a facut dsa mergi inainte, indiferent de riscurile meseriei?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:15)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cici

      da, au fost momente de acest gen. Cateva sunt povestite in carte. Cel mai complicat a fost la un moment dat in Liban, in 2006. Totul e bine cand se termina cu bine. :)
  • armata noastra (Vineri, 24 septembrie 2010, 8:44)

    iri [anonim]

    Dincolo de imaginea oficiala spuneti va rog cateva cuvinte despre viata militarilor romani din teatrele de operatii. Ce impresie au facut in cadrul fortelor NATO? Care este imaginea lor in randul afganilor? Dar a irakienilor? Care sunt punctele lor slabe?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:17)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui iri

      Punctul slab este clar dotarea. Sunt apreciati de parteneri. sa nu uitam ca in Afganistan sunt in sud, unde e mai greu. Germani si franta sunt in Nord, unde e ceva mai liniste. imi e greu sa spun cum ii vad localnicii. Unii ii apreciaza, altii ii considera dusmani care le ocupa tara. Starea de spirit este greu de masurat si in acele zone lucrurile sunt foarte fluide, se schimba f repede.
  • Sunteti... (Vineri, 24 septembrie 2010, 9:25)

    ASIMO [anonim]

    ... omul de pe sticla, asta e clar. Un profesionist pana-n maduva oaselor. Eu insa as intreba cine v-au fost cameramanii de-a lungul timpului? Ei sunt "nevazutii" din reportaje, sunt insa la fel de expusi ca si dumneavoastra si cel putin la fel de temerari.
    Si pentru ca sunt un om cu un simt al umorului deosebit de bine dezvoltat, va intreb care a fost cea mai nostima intamplare traita pe front. Aventura in meseria dumneavoastra nu e doar periculoasa ci si "condimentata" cu umor, nu? :-) Mult succes in tot ceea ce veti intreprinde in viitor si sper ca tinerii jurnalisti sa vada in dumneavoastra un model demn, ce merita urmat!
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:20)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui ASIMO

      Am vorbit intotdeauna despre cameramani. dani gecui e mai cunoscut decat mine. :) A mai fost Florin dobre cu care-s coleg la tvr. Ei nu sunt doar cameramani, sunt prietenii mei foarte buni. Uneori am peterecut cu ei mai mult timp decat cu sotia.
      In carte este descrisa o astfel de intamplare. dobre a fugit cu pantalonii-n vine pe scarile hotelului de frica unei bombe. Eu il urmam, dar eram imbracat. Am admirat pret de cateva secunde o luna plina...:)
  • Personaje (Vineri, 24 septembrie 2010, 10:23)

    dana [anonim]

    Care dintre multele personaje/personalitati pe care le-ai intilnit te-au marcat cel mai tare? De ce?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:22)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana

      toate m-au impresionat intr-un anumit fel. Arafat, rossi, liderul hezbollah sunt oameni puternici, cunoscuti. Si de la oamenii simpli intalniti prin razboaie poti invata multe. Sunt mult mai sinceri si-ti dau o alta perspectiva asupra razboiului.
  • moment (Vineri, 24 septembrie 2010, 10:34)

    sergiu [anonim]

    Am observat ca aveti tangente si cu fotografia si din cate tin minte ati avut si o expozitie personala .Ati putea numi un moment sau o situatie fotografiata de dumneavoastra care v-a emotionat profund?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:23)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui sergiu

      Sunt fotograf amator. recent am fotografiat o mama cu doi copii. Unul dormea cu capul pe geanta, pe o banca din statia de autobuz. Fotografia o puteti vedea pe blogul meu. M-a emotionat profund acea imagine...
  • Frumoasa meserie. (Vineri, 24 septembrie 2010, 10:37)

    haiducul [anonim]

    Dar si foarte riscanta,totusi intrebarea mea este.De ce ati ales sa fiti reporter de razboi,vi sa parut mai putin riscanta decat a fi reporter/jurnalist in tara?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:26)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui haiducul

      am raspuns. s-a intamplat si mi-a placut foarte mult.nu m-am gandit la partea riscanta. Risc exista-n toate. Am scapat din atatea razboaie si era sa mor la o filmare in Moldova. In 2000, cand a fost asasinat liderul de sindicat de la Tepro, alergam spre subiect. La Roman, un aro ne-a taiat calea si ne-am facut praf. Noi aveam peste 100 de km pe h. Am avut 12 fracturi pe bratul stang. Am in mana o placa de 30 de cm si 17 suruburi. Shit happens :)
  • starea presei (Vineri, 24 septembrie 2010, 10:40)

    un ziarist [anonim]

    Adelin, vorbesti destul de mult despre starea proasta a presei si tabloidizare. Ai trait mult timp in redactiile televiziunilor care au impus aceasta agenda deformata. Care e mecanismul prin care s-a pervertit actul jurnalistic? Ai incercat sa-l schimbi, sa te lupti cu el?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:29)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui un ziarist

      E un cerc vicios. Publicul vrea, presa comerciala livreaza pentru ca trebuie sa traisca. Publicul elevat nu se mai uita de multa vreme la TV. Acesta a fost si motivul pentru care am scos cartea. daca am luptat? eu spun ca asta fac si in prezent. de aceea am ales TVR, pentru ca oamenii de aici mi-au promis ca voi putea face in continuare reportaje si nu stiri lejere.
  • ceilalti (Vineri, 24 septembrie 2010, 10:55)

    Mer [anonim]

    Salut, ai simtit vreodata ca esti din "alta lume" printre jurnalistii de razboi a la reuters/bbc? te intreb pentru ca am auzit multe istorisiri ca in hotelul cutare sau cutare din bagdad sau belgrad niciun jurnalist din "trupa" nu misca un deget pana nu le spunea omul de la bbc sau reuters sau cnn ca e ok sa iasa, e ok sa se duca acolo sau acolo si ca trebuie sa faca a, b,c si d ca sa se protejeze. cat de impamantenita e regula asta?
    si inca o intrebare: ce retete ai sa-ti administrezi stresul cand te duci undeva unde se intampla lucruri urate?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:33)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mer

      da, ei dau tonul. Au informatii si logistica, ambele net superioare. in Irak, in 2003, am stat cu BBC. Ai mei din Antena facusera o intelegere cu Londra ca in cazul unei evacuari fortate sa ne ia cu ei. Noi nu aveam nici macar asigurari de viata. In Israel, unul de la Reuters m-a dat jos din masina lor blindata cand a auzit ca n-am asigurare. Nu vroia sa plateasca firma lui pentru mine. :)))
      Stresul... Am pasiuni frumoase, o familie super, ma distrez cu Maria si Smaranda, am prieteni. Jucariile mele sunt motorul si placa de snowboard. Cred ca lucrurile acestea pot sublima toate energiile negative acumulate in timp.
  • Razboiul de imagine (Vineri, 24 septembrie 2010, 10:58)

    Gabriela Ciobanu [anonim]

    In prezent, se spune ca razboaiele sunt mai mult de ordin imagologic. Meseria de reporter de razboi mai este pretabila, in acest caz?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:35)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriela Ciobanu

      Da, razboiul informatiilor este mai important decat cel din teren. reporterul de razboi nu-ti recita o lista cu ce se intampla pe tot frontul. Fizic nu poate face asta, nu poate acoperi tot. El poate sa-ti transmita acasa fragmente din atmosfera locala, lucruri care-ti dau masura nebuniei de acolo. asta e meseria lui, sa te introduca in atmosfera. Eu cred ca e util un astfel de jurnalist.
  • Alegere? (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:01)

    Mandela [anonim]

    Dupa tot ce ai vazut si experientele militare avute, e bine sa mergem pe acelasi drum cu americanii sau sa stam in bancutza noastra la umbra ursului de la rasarit?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:37)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mandela

      Suntem in NATO si UE. personal cred ca trebuie sa ne pastram drumul si sa evoluam. Aceasta cale nu exclude relatii civilizate cu Rusia. M-as bucura daca in materie de politica externa ne-am apropia mai mult de China. sa nu uitam ca ne-a cam salvat prin 1999( ne-a garanta un imprumut cand eram cu un picior in groapa). Am vazut ca in 2025 va fi pe locul doi in lume.
  • bani (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:09)

    frontline assembler [anonim]

    Cat costa sa va duceti, tu si operatorul, doua saptamani in Irak de exemplu? Ce intra in aceste costuri?

    Iti iei vreodata bani de acasa cand te duci in zone de conflict? Aduci vreodata suveniruri - ce-or fi ele, cartuse goale, caramizi impuscate, cd-uri cu muzica afgana?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:39)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui frontline assembler

      Am vorbit ceva mai sus de costuri. suveniruri nu prea aduc. Am cd-uri cu muzica din zona. Am acasa o bucata din F117 doborat de sarbi langa belgrad. cam atat. Si fotografii. Multe. Foarte multe.
  • manipulari (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:13)

    Octav [anonim]

    salut adelin. te-ai simtit vreodata manipulat, imbarligat de aia care va organizeaza in spatiu (pe voi jurnalistii adica) in zone militarizate/de razoi? "vrajit" pe fata sau la modul ca iti dai seama ca va aburesc, dar nu stii exact cum decat la sfarsit, cand se termina povestea? poti sa dai exemple?
    multumesc
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:40)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octav

      da, toate partile incearca sa faca asta. e normal. de aceea cel mai bine e sa citezi sursa. telespectatorul isi poate da seama atunci cum trebuie sa ia informatia respectiva. In Irak, comicul ali, ministrul de externe ne zicea ca americanii ard in tancurile lor si ei intrasera deja in bagdad.
  • cartea (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:17)

    M.V. [anonim]

    A fost greu sa scrii cartea, ca om de TV, cat de greu e sa pui in cuvinte o imagine, mai mult, un video/film?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:42)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui M.V.

      E o alta meserie. usor nu mi-a fost. Noi la tv suntem mai superficiali pentru ca imaginea e cea care conteaza. eu m-am straduit. tu imi poti spune daca am reusit. stiu ca a citit-o domnul plesu care a spus ca as putea avea talent. pentru mine e deja prea mult. :)
  • local/international (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:23)

    Ofuscatio [anonim]

    O curiozitate, Adelin: nu te supara niciodata ca pentru jurnalistii romani e foarte greu sa ajunga sa faca astfel de lucruri, dintr-o mie de motive, pe cand in tari "normale" e o traditie sa ai, ca redactie, om intr-o zona de conflict, daca este un conflict major? Te deranjeaza in vreun fel ca te lupti sa ajungi mai stiu eu unde si ca transmiti de acolo si ca informatia pe care o dai, care poate e tare, ajunge la un numar relativ limitat de oameni - telespectatorii care urmaresc postul unde lucrezi - si nu e mai niciodata preluata si transmisa mai departe de canale internationale, cum preiau statiile romanesti lucrurile tari pe care le dau canalele internationale?
    • r (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:46)

      Adelin Petrisor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ofuscatio

      Nu ma supara. Asta ma ambitioneaza si ma face, ca macar in sinea mea, sa ma simt mai important. :) Nu am astfel de probleme. Sunt foarte impacat cu statutul meu. Ma impac bine cu mine. :) deocamdata
  • intrebare (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:54)

    simona [anonim]

    dupa tot ceea ce ai trait pana acum, dupa toate aceste "aventuri", nu te simti "obosit"?
  • blog (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:55)

    Adi Labos [anonim]

    Buna ziua, Adelin! Ce reprezinta blogul pentru tine? Iti pun aceasta intrebare ca un cititor al paginii tale de internet, unde am observat ca ai "prestat" activ cat timp ai fost acasa cu Smaranda.
  • Intrebare tarzie (Vineri, 24 septembrie 2010, 16:44)

    Geo [anonim]

    Cred ca m-am trezit cam tarziu sa pun intrebarea, insa incerc totusi fiindca nu se stie niciodata, poate mai intri si primesc raspuns...
    Deci, Adelin, in Europa exista o zona de conflict inghetat, unde stationeaza o armata 'pacificatoare' . Da, desigur, este vorba de Transnistria.
    Te-ai gandit vreodata la un reportaj avand ca subiect armata rusa stationata in Transnistria? Stiu ca este extrem de periculos, poate cu mult mai periculos de cat in Irak, dar totusi, cine sunt soldatii aceia? De cata vreme stau acolo, sunt aceiasi din 92 pana acum sau sunt altii? Cu ce se ocupa ei in Transnistria, fiindca de razboi nu poate fi vorba?
    Nu crezi ca ar fi un reportaj interesant?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri