Tarom isi face prima campanie de imagine intr-un an cu pierderi. Update: Ruxandra Brutaru, Tarom - Acum mai mult decat oricand companiile aeriene trebuie sa investeasca in imagine

de C. Ionescu     HotNews.ro
Joi, 23 septembrie 2010, 23:59 Economie | Media & Publicitate

Cadru din spotul TV Tarom
Foto: Ogilvy Group Romania
Compania de stat Tarom lanseaza, vineri, prima campanie de imagine din istoria sa, intr-un an in care, potrivit reprezentantilor sai, continua sa inregistreze pierderi. Campania de imagine a fost realizata de Ogilvy, va dura pana la sfarsitul acestui an si va fi insotita de campanii tactice, toate menite sa schimbe perceptia romanilor despre aceasta companie. Ogilvy a fost selectata sa realizeze creatia pentru aceasta campanie prin procedura cererii de oferta, contractul fiind de sub 20.000 de euro. Bugetul media, evaluat de Ruxandra Brutaru, director general Tarom la "cateva sute de mii de euro", este administrat direct de companie, care negociaza inca preturile cu statiile.

Potrivit Ruxandrei Brutaru, Tarom urmareste prin aceasta campanie sa-si imbunatateasca imaginea in randul populatiei. Un studiu de brand realizat de Brennan Research&Consultants in iulie-august arata ca Tarom este perceput drept un brand recunoscut pe piata, dar nu suficient, iar oamenii il considera invechit si conservator.

Ruxandra Brutaru, Tarom:

    * "Tarom a hotarit sa schimbe si isi doreste sa fie perceput drept un brand contemporan, modern, care face parte din elita aviatiei mondiale in urma intrarii aliantei Sky Team. Pozitionarea urmarita: brand dinamic, modern."
    * "Campania urmareste si cresterea gradului de loialitate si de incredere."
    * "Este un proiect inedit si in interiorul companiei. Fiind companie de stat, Tarom a intampinat intotdeauna greutati in desfasurarea unei campanii. Cu multe eforturi in acest an am reusit sa lansam acest proiect-pilot."
    * De ce lanseaza anul acesta o astfel de campanie? "Cu totii vedeti campaniile agresive ale competitorilor nostri. A fost un an foarte greu, dar am obtinut un buget, nu foarte mare, si am incercat sa-l folosim cat mai bine. Suma totala reprezinta in jur de 0,2% din cifra de afaceri. Trebuie sa fim proactivi, trebuie sa fim si formatori de opinie pe piata aviatica, iar noi am fost mai degraba pasivi. Si este si anul in care am intrat in alianta Sky Team"
    * "Sper ca in urmatorul an sa obtinem un buget mai mare, macar 1% din cifra de afaceri."
    * "Pentru moment este o campanie nationala. Spotul are varianta si in engleza, care va fi prezentata la targuri internationale."
    * "44% campanie de imagine care se va desfasura, probabil, preponderent la TV, dar vor fi si campanii tactice in presa, online, outdoor"
 
UPDATE Ruxandra Brutaru pentru HotNews.ro:
    * Initiasem aceasta campanie la inceputul anului. Din pacate, din cauza anumitor acte normative, a trebuit sa mai amanam. In cele din urma, tema a fost aderarea Sky Team. Am decis sa inchidem tot ce ne-am propus in timpul verii din motive comerciale, deoarece nu era un moment bun sa lansam campania. Am hotarat sa o lansam acum, la inceputul toamnei.
    * Despre situatia financiara a Tarom: Din pacate nu cred ca anul acesta compania va fi pe profit. Speram sa fie rezultate mai bune decat anul trecut. Ceea ce am reusit pana in prezent este sa reducem cheltuiala pe pasageri cu peste 12%, am reusit sa crestem numarul de pasageri si din momentul realizarii bugetului pentru anul acesta compania si-a dorit pasageri, cota de piata, pentru ca stiam ca va fi un mediu economic ostil. Desi a fost un an dificil si din punct de vedere bugetar nu am depasit zona de cheltuieli. Am avut si avem de luptat cu un pret al petrolului in continua crestere si cu o zona de schimb valutar nefavorabila, pentru ca dolarul a luat foarte mult avans in fata euro. Incasarile noastre sunt in foarte mare parte in euro, in timp ce foarte multe dintre platile companiei sunt in dolari.
    * Despre momentul ales pentru lansarea campaniei: Trebuie sa explici foarte bine nevoia acestei companii de a avea prezenta. Si analizele noastre facute in piata demonstreaza ca Tarom este prezent in mintea calatorului, dar nu este suficient, trebuie sa fie dorit. Consideram ca este oportun acest an deoarece acum ne-am aliniat Sky Team. (...) Fiind un an dificil, cu o foarte mare concurenta in piata - dupa cum ati vazut, competitorii nostri sunt foarte agresivi - e important sa fim prezenti acolo, publicul sa nu uite de noi si sa ne aleaga. Tocmai pentru ca am bugetat o suma foarte mica, sunt de parere ca in acest momente mai mult decat oricand companiile trebuie sa investeasca in imagine. Iar daca va uitati la tot ce au transmis companiile aeriene anul acesta in piata, inclusiv companii care stau prost, au spus ca anul acesta, mai mult decat oricand, vor investi in imagine.
    * Daca noi dorim sa fim prezenti in aceasta liga, compania trebuie sa fie prezenta pe toate palierele. Nu poti sa promovezi vanzari online daca nu comunici online, daca esti absent online, pentru ca pasagerul tau nu va avea canalele sa ajunga la tine. In acest an, accentul este mai mare pe TV pentru imagine. In urmatorul an, eu as construi, in functie de rezultatele pe care le vom avea in urma actualei campanii, o campanie foarte agresiva pe zona de vanzari. Campaniile tactice cred ca vor sustine foarte bine aceasta imagine creata.
    * Ogilvy a fost aleasa printr-o cerere de oferta datorita bugetului relativ mic pe care il alocasem (pentru conceperea campaniei - n.r.). Toate sumele de sub 20.000 de euro se incadreaza in cerere de oferta. Brief-ul a fost anuntarea aderarii Tarom la alianta Sky Team

Campania va demara la finalul lunii septembrie si va dura pana pe 25 decembrie 2010. Ea va cuprinde:
  • spot TV, machete de presa, spot radio, campanie interactiva, outdoor si indoor, proiect special in cinema, campanie de relatii publice.

Tarom a inregistrat pierderi in 2008-2009. Cifra de afaceri neta a Tarom in 2009 a fost de 267 de milioane de dolari. Pierderea a fost, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor, de 77,2 milioane de dolari (calculata la cursul mediu de 3,04 lei/dolar).​


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1503 vizualizari

  • -5 (5 voturi)    
    Ma intrebam daca ai zburat si tu cu Tarom? (Vineri, 24 septembrie 2010, 0:57)

    Pentru Ruxandra! [anonim]

    Eu unul da, si cu sinceritate iti spun ca atat timp cat mentalitatea ramane la stadiul de roman balcanic, nici o alianta nu o sa va schimbe. Serviciul de doua parale sau nici atat. Am zburat cu Tarom in perioada de recesiune, roman fiind sa ajut si eu o companie romanesca, visand ca Tarom nu mai este ce-a fost odata. M-am inselat amarnic si am platit pentru asta. Personal a fost ultima oara cand a fost sa folosesc serviciile Tarom. De la fetele acre(se pare sa sunt in continuare caracteristica nationala, plus faptul ca ne faceti intodeauna o favoare) la intarziieri enorme, pierdut bagaje, intrebi la oficiu si t-i se raspunde ca nu are idee, in loc sa puna mana pe telefon si sa afle ce se intampla, pana la pretul aproape de limita piperata. Exemple a-r mai fi dar nu-si mai au rostul.
    Fost Tarom client!
    • +4 (4 voturi)    
      Ce vorbesti mestere? (Vineri, 24 septembrie 2010, 5:38)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui Pentru Ruxandra!

      Tu poate ai zburat in vis cu Taromul, de generalizezi porceste.
      Eu am zburat de cel putin 15 ori cu ei (intern si extern) si nu am avut niciun fel de probleme.
      Singurele eventual probleme erau reprezentate de diversi tarani care credeau ca daca si-au luat bilet de avion inseamna ca au cumparat si stewardesele.
      Probabil esti unul din acei bolovani care a crezut ca daca a platit 200 de euro pentru un zbor pana in Italia, va primi rata la cuptor si jack daniels.
      Crezi ca daca zbori cu British Airways sau Air France primesti un lap dance gratuit?
      • -3 (3 voturi)    
        Nu mai zbor cu Tarom (Vineri, 24 septembrie 2010, 10:37)

        Stef [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        Bagajul de cala mi-a fost "verificat" si mi-au disparut obiecte personale. Inca ma "lupt" cu ei pentru despagubiri. Probabil voi ajunge la proces. Daca aveti de ales folositi serviciile unei companii serioase si evitati aeroportul din Bucuresti.
        Mentionez ca nu am avut nici un altfel de probleme cu ei, ba eram chiar multumit pana la incidentul cu pricina.
        • +2 (2 voturi)    
          pb cu bagajele = aeroporturile (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:58)

          sorin-b [anonim] i-a raspuns lui Stef

          Salut, problema e ca bagajele sunt pierdute de cele mai multe ori de operatorii din aeroporturi. Deci daca ai ceva de impartit cu ei, cere o explicatie celor de la Henri Coanda ...sau alt aeroport din ruta ta. In afara de piloti si stewardese nici un reprezentatnt al companiei de zobr (Tarom in cazul de fata) nu se imlplica si transportul propriu zis. Deci nu cred eu ca pilotii tarom umbla prin bagaje... si nici stwardesele. Nici n-ar avea cum :) Nu ei le incarca sau le descarca. Din momentul in care bagajul a fost etichetat si pus pe banda rulanta nimeni de la Tarom nu se mai atinge de el si NICI NU ARE CUM (chiar daca ar vrea). Din acel moment cei de la aeroport sunt raspunzatori de transportul bagajului pana la avion sau de la avoin la terminalul de bagaje(la sosire).
          ATENTIE aeroporturile sunt institutii total diferite si indenpendente de companiile de zbor. Tarom plateste taxe de aeroport la Henri Coanda ca orice alta companie (Lufthansa de ex.).
        • +2 (2 voturi)    
          Pentru bagaje (Vineri, 24 septembrie 2010, 12:12)

          voda.tepes [utilizator] i-a raspuns lui Stef

          nu este de vina compania aeriana, indiferent care ar fi aceea, ci compania de handling. Iar aceste lucruri se intampla si pe aeroporturi mai mari si cu pretentii (ex: JFK)
      • 0 (0 voturi)    
        Generalizat porceste? (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 8:56)

        Pentru muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        Poate ca am zburat in vis, cine mai stie. Daca ai fi citit ce-am scris poate ca intelege-ai si ce-am spus, dar se pare ca tu esti cel de genul care citeste prima pagina la o carte dupa care sari la coperta din spate. Nu am platit 200 de euro pana in Italia si nici nu am zburat prima oara cu avionul. Dar sa spunem ca incerc sa inteleg si opinia ta., numai ca ai raspuns intr-un stil neaos romanesc care inca ne caracterizeaza. Incultura si obraznicia nu o sa ne ia nimeni. Revenind la bagajele pierdute, nu aeroportul este cel care te ajuta sa-ti gasesti bagajele ci compania aeriana care o foloseesti. Dar cand te duci la ghiseu si esti tratat ca si cum i-ai deranja, tu sa-mi spui ce faci in acel caz.
  • 0 (0 voturi)    
    In sfarsit ... (Vineri, 24 septembrie 2010, 2:00)

    sorin-b [anonim]

    In sfarsit se misca ceva intr-un mod destept si intr-o companie de stat. Deci se poate atunci cand se vrea.
  • 0 (0 voturi)    
    de cati ani e (Vineri, 24 septembrie 2010, 9:40)

    arici [anonim]

    2009: - 21 mil euro
    2008: - 1,7 mil euro

    intr-adevar se misca. din pacate in mod negativ.
  • +1 (1 vot)    
    La TAROM nu se aplica (Vineri, 24 septembrie 2010, 9:47)

    Audit [utilizator]

    Memorandumul guvernului 398 / 2010 privind publicitatea?

    Anca Boagiu are propriile reguli?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri