Romanii cu cele mai mari venituri din drepturi de autor

de Cosmin Navadaru     HotNews.ro
Luni, 27 septembrie 2010, 21:34 Economie | Media & Publicitate

Bobby Stoica (Voltaj)
Foto: Cristian Radu Nema
Bobby Stoica (claparul trupei Voltaj), Andrei Ropcea (Randi, membru al trupei Morandi) si manelistul Ninel Cristea (Ninel de la Braila) conduc topul artistilor cu cele mai mari venituri din drepturi de autor pe 2009, informeaza Mediafax, citand Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA). In topul drepturilor pentru autorii de opere scrise se afla nume precum Constantin Chirita, Rodica Popescu Bitanescu, Tudor Musatescu, Alexandru Kiritescu, Zaharia Stancu si Radu Beligan.   

Top 10 artisti in functie de sumele obtinute din drepturi de autor (sumele sunt nete si au fost repartizate de CREDIDAM)
  • locul 1 - Bobby Stoica (Mihai Stoica, pe numele sau real) - 444.616 lei
  • locul 2 - Andrei Ropcea (Randi de la Morandi) - 398.903 lei
  • locul 3 - Ninel Cristea (interpret de muzica de petrecere si manele) - 249.953 lei
  • locul 4 - Fuego (numele sau real Paul Ciprian Surgiu) - 249.697 lei
  • locul 5 - naistul Gheorghe Zamfir - 233.025 lei
  • locul 6 - Cristina Ioana Socolan (Celia) - 220.211 lei
  • locul 7 - Loredana Groza - 188.299 lei
  • locul 8 - Cristi Minculescu - 162.639 lei
  • locul 9 - Ciprian Parghel (fiul Ancai Parghel) - 151.334 de lei
  • locul 10 - Adela Popescu - 148.111 lei
Printre cei mai bine platiti interpreti se mai afla nume cunoscute, precum:
  • locul 14 - Laurentiu Duta - 140.399 lei
  • locul 19 - Anda Adam - 105.525 lei
  • locul 34 - Marcel Pavel - 76.804 lei
Sumele au fost date publicitatii de catre ORDA si au fost repartizate de organismele de gestiune colectiva: Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor (UCMR-ADA), Centrul Roman pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM), Societatea de Gestiune a Drepturilor de Autor (COPYRO), Societatea de Gestiune Colectiva a Drepturilor de Autor in Domeniul Artelor Vizuale (VISARTA), Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania (UPFR) si Uniunea Producatorilor de Film si Audiovizual din Romania - Asociatia Romana de Gestiune a Operelor din Audiovizual (UPFAR-ARGOA).

In mai 2010, un bilant financiar al UMCR-ADA arata ca cele mai mari venituri obtinute din drepturile de autor pe anul 2009 vin dintr-un domeniu muzical de nisa. Intre primii cinci la incasari se numara un singur compozitor cunoscut, Laurentiu Duta, ceilalti patru fiind creatori de jingle-uri si muzica pentru spoturi publicitare: Alexandru Blaj, Sorin Vladimir Cretu, Iulian Udrea, Laurentiu Duta si Cristian Stefanescu.

Conform datelor furnizate de ORDA, veniturile obtinute de compozitori din partea UCMR-ADA sunt:
  • locul 1 - Alexandru Blaj - 774.576 lei
  • locul 2 - Sorin Vladimir Cretu - 334.015 lei
  • locul 3 - Iulian Udrea - 319.490 lei
  • locul 4 - Laurentiu Duta - 184.939 lei
  • locul 6 - Marius Moga - 173.128 lei
  • locul 7 - Dan Balan - 132.874 lei
  • locul 8 - Stefan Banica Jr. - 126.095 lei
  • locul 9 - Costi Ionita - 99.724 lei
Potrivit topului COPYRO, organismul de gestiune colectiva care se ocupa de drepturile autorilor de opere scrise, cele mai mari incasari in 2009 au fost impartite astfel:
  • celor patru mostenitori ai lui Constantin Chirita (27.366 de lei fiecaruia)
  • Rodica Popescu Bitanescu (26.770 lei)
  • Tudor Musatescu (mostenitorul sau a incasat 25.763 lei)
  • Alexandru Kiritescu (mostenitorul sau a incasat 23.573 de lei)
  • Zaharia Stancu (mostenitorii sai au incasat 20.936 si respectiv 18.639 lei)
  • pe locul 10 s-a clasat Radu Beligan (17.256 lei)


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

8945 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    nu par atat de saraci... (Luni, 27 septembrie 2010, 21:49)

    neutrino [anonim]

    pe cat tipa pe la tv...
    si orice stat normal si civilizat se platesc taxe (impozit) pe drepturile de autor..
  • +1 (7 voturi)    
    Sper sa-i taxati si pe acesti "artisti".... (Luni, 27 septembrie 2010, 22:03)

    Dan Mihai [anonim]

    Sper sa incepem sa ii taxam si pe privilegiatii Romaniei ca nu mai suntem pe vremea lui Ceasca.
    • +1 (1 vot)    
      privilegiul de a crea pentru o natie condusa de (Marţi, 28 septembrie 2010, 0:19)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Dan Mihai

      ............................ [a se completa de catre utilizatori]
  • +2 (8 voturi)    
    destul de mici veniturile (Luni, 27 septembrie 2010, 22:47)

    Adi [anonim]

    Se pare ca au destul de mici venituri autorii de top din Romania.
    • -1 (3 voturi)    
      cu cele ale scriitorilor le-a fost rusine :) (Marţi, 28 septembrie 2010, 0:17)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Adi

      scriitorii nu iau cumulat nici 475.000 de lei

      din care peste 120.000 ii impart cei patru mostenitori ai lui C-tin Chirita

      doar 50 de scriitori primesc bani dela copyro, 15 dintre ei in calitate de mostenitori si doar jumatate din total trec de 5.000 de lei anual

      jale! :)

      acum o sa plateasca si contributii sociale la banii astia sau o sa plece; norocul lui boc e ca-s batrani si nu o sa plece usor, deci ii poate jupui cat mai traiesc...
  • -5 (5 voturi)    
    care e relevanta publica a acestor date? (Luni, 27 septembrie 2010, 23:57)

    Dan [anonim]

    s-ar putea sa ma insel, dar de cand niste venituri private pot fi postate oriunde, oricand?

    care e scopul? acestia nu sunt bani publici, totusi...

    incercati sa fortati oamenii astia sa plece dintr-o asemenea rezidenta fiscala "transparenta"?

    sau scopul e pur de informare? sa stie hotii unde sa bage stanga? de ce nu le dati si adresele?

    de ce nu ne dati si veniturile voastre din drepturi de autor, ale adminilor de pe hotnews?
    • +2 (2 voturi)    
      Mare e gradina domnului (Marţi, 28 septembrie 2010, 4:51)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      si multi mai posteaza pe hotnews. Ai citit articolul macar?
      • -3 (3 voturi)    
        explica-mi tu (Marţi, 28 septembrie 2010, 10:09)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui alexpro

        am citit articolul, intrebarea ramane:

        de ce nu este respectat caracterul confidential al acestor venituri?

        de ce sa nu se faca publice, bunaoara, sumele primite de oameni inapoi din regularizarile de venit, ca tot "de la buget" vin?

        nu cumva acum trebuie infierati cu manie proletara cei care obtin venituri din DDA?

        in locul lor, eu as da in judecata ORDA pentru ca a facut publice aceste venituri
        • +2 (2 voturi)    
          Pentru ca (Marţi, 28 septembrie 2010, 11:13)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Dan

          "Publicăm aceste topuri pentru că au existat suspiciuni faţă de activitatea organismelor de gestiune colectivă (OGC) privind corecta colectare şi repartizare a remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor. Drepturi care nu sunt mici: numai în anul 2009 ele se ridică la 50 milioane de euro. Ca autoritate publică ce avizează şi supraveghează aceste OGC-uri, ORDA îşi propune să facă publică activitatea de repartizare a acestor sume. Iar statul să se asigure, prin noi, că aceşti bani ajung la titularii de drepturi: autori, artişti, producători ş.a.", directorul ORDA, Robert Bucur.

          Conform legii, ORDA este proprietarul acestor informatii. Presupun ca poti da in judecata linistit dar va trebui sa te retragi din organizatie si implicit din sistemul gestiune colectiva a drepturilor de autor si nu cred ca convine nici unui artist.

          http://www.orda.ro
          • -2 (4 voturi)    
            presupui gresit (Marţi, 28 septembrie 2010, 13:31)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui alexpro

            folosirea operei va impune plata dreptului de autor

            doar ca va trebui sa o colectez personal si nu printr-un "organism" care se apuca sa spuna tuturor cat am colectat

            de fapt asta e si buba datelor de mai sus: nu sunt doar irelevante, ci si absolut incomplete

            o palmutza caldutza pe obrazul catorva autori/artisti
            • +2 (2 voturi)    
              ma indoiesc (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:20)

              alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Dan

              ca exista cadrul legal prin care sa poti colecta personal. Dar nu sunt expert in drept si nici nu sunt nici economist, deci s-ar putea sa ma insel.
              • 0 (2 voturi)    
                e bine ca ai rezerve ... (Miercuri, 27 octombrie 2010, 10:00)

                the [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                de fapt in România functioneaza inca sute de foste agentii "de stat" pentru colectat parale, numai ca de data asta fac camatarie pe cont propriu.
                PE vremuri ORDA se numea OSTA ...
                Ce dracu s-a schimbat in România, cu singurul detaliu ca, acum, niste bani intra in buzunare particulare, in loc sa intre in tezaurul statului ?
                Poate intr-o suta de ani sa se schimbe ceva ... si nici atunci !
    • 0 (0 voturi)    
      re: (Joi, 30 septembrie 2010, 7:15)

      adib [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Cind cumperi un cd/dvd blank, cind faci o copie xerox, cind iti iei televizor, radio, cd player, dvd writer pt pc, ii platesti si pe baietii astia . asta e relevanta publica a acestor date.
  • +4 (4 voturi)    
    :) (Marţi, 28 septembrie 2010, 1:55)

    :) [anonim]

    Nu vad niciun manelist pe aici, astia nu primesc drepturi de autor, adik nici nu ar trebui, toate sunt plagiate, dar cand os a il vad pe , ACM, LP Guta si multi altii sa plateasca impozit la stat?
    • 0 (2 voturi)    
      aia nu platesc (Marţi, 28 septembrie 2010, 7:17)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui :)

      plata consta in manele electorale portocalii, ai uitat?
  • +1 (1 vot)    
    Ce chestie... (Marţi, 28 septembrie 2010, 9:07)

    Pantera Roz [utilizator]

    Randi din trupa lui Morandi a castigat mai multi bani decat Morandi?!Va dati seama cum se declara veniturile...Mai Randi-asta e exces de zel...Sau corectitudine extrema.Dar l-ai bagat pe Morandi in ceata fiscala.:)))In plus,cum au sesizat si cei de mai sus,unde "e" manelistii,nene???Aia cu "fara numar",cu "meleoanele",cu "dusmanii care moare de ciuda"???Nenea Fiscu',ce faci,bre???
  • +1 (3 voturi)    
    E clar (Marţi, 28 septembrie 2010, 9:38)

    chachapoya [utilizator]

    Astia sunt artisti mai corecti care au declarat ceva. Nu cred ca manelistii isi declara miile de euro lipiti pe frunte pe la nunti. Era de astepta, ca eu nu am vazut vreodata un manelist sa participe la vreo actiune civica, de voluntariat, etc, ceea ce demonstreaza caracterul lor superficial si materialist.
  • 0 (0 voturi)    
    taxare (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:13)

    Bobby Stoica [anonim]

    Oameni buni, impozit pe drepturile de autor noi am platit dintotdeauna.

    V-ati gandit ca domnul Boc doreste sa opreasca acum si contributii pentru pensii dar.. compozitorii NU beneficiaza de pensie guvernamentala?
    • 0 (0 voturi)    
      Stim asta (Marţi, 28 septembrie 2010, 16:40)

      ready4war [anonim] i-a raspuns lui Bobby Stoica

      voi ati cazut la mijloc....scandalul a incepuut deoarece manelistii si lautarii nu platesc deloc impozite, au case de discuri pirat, ceea ce incaseaza la nunti nu declara, si tot asa....
      Nu te simti prost din cauza asta-plus ca sumele ar trebuisa fie mai mari daca ar fi mai putini cei care copie de pe net.
      Iar in top nu vad artisti care au declarat in presa ca au castigat mult mai mult(ex Inna- 800000 de euro)
    • 0 (0 voturi)    
      solutia (Miercuri, 29 septembrie 2010, 20:33)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Bobby Stoica

      Nu mai lucrati cu statul roman. Sunt atatea paradisuri fiscale...
  • 0 (0 voturi)    
    CAS si Somaj (Joi, 30 septembrie 2010, 13:50)

    Ion [anonim]

    Cand ma gandesc ca unu din astia de fiecare data cand ajungea la spital se trata pe banii mei si a altora care muncesc in tara asta ma gandesc ca l-aș taxa puțin retroactiv.
    • 0 (0 voturi)    
      CAS (Duminică, 28 noiembrie 2010, 13:11)

      Bobby Stoica [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Aici gresesti, compozitorii au platit mereu CAS.

      Acum niste ani plateau indiferent daca erau salariati sau nu (un abuz, practic), in ultimii ani se opreau contributii CAS din drepturi numai celor care nu erau salariati.
      Compozitori, scriitori, artisti plastici.. astia-s putini. Gandeste-te cati oameni care fac parte din.. sa zicem.. "anumite categorii socio-demografice" merg la spital pe banii tai.. ai mei.. etc.

      Eu personal sunt de acord sa platesc contributia pentru somaj, cred ca mai sunt si altii care gandesc asa. Chiar daca probabil nu o sa aplic niciodata pentru banii aceia de somaj :).


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri