Cum s-a evaporat, dupa Revolutie, patrimoniul UGSR, mega-sindicatul epocii comuniste - ancheta Pro TV

de C.I.     HotNews.ro
Vineri, 22 octombrie 2010, 17:50 Economie | Media & Publicitate

Editia de duminica a emisiunii "Romania, te iubesc!", difuzata de Pro TV de la ora 18.00, va fi dedicata unei anchete despre felul cum s-a evaporat, dupa Revolutie, imensul patrimoniu al Uniunii Generale a Sindicatelor din Romania. Ancheta povesteste cum au fost preluate si in mare masura instrainate activele UGSR, ravnite de noile sindicate si miscari sindicale. "Este foarte greu sa patrunzi la informatii de acest gen (...) Oamenii din structurile sindicale au fost extrem de refractari sa raspunda la intrebarile noastre", spune pentru HotNews.ro Cosmin Savu, jurnalist Pro TV.

Materialul spune povestea banilor de care UGSR dispunea in 1989, la Bancorex si BNR: 4,7 miliarde de lei (echivalentul a cateva sute de milioane de dolari) si 2 milioane de dolari, 21.000 de imobile (blocuri, hoteluri, case de cultura, baze sportive) etc. Cea mai mare parte a acestui patrimoniu a disparut din momentul in care sindicatele nou aparute au preluat activele spre administrare, acestea fiind instrainate, ulterior, iar banii - retrasi din conturi.

Ancheta include interviuri cu lideri sindicali precum Victor Ciorbea, Miron Mitrea, Bogdan Hossu, Dumitru Costin, Marius Petcu, unii dintre ei aflati si acum in fruntea miscarii sindicale din Romania, care a inceput sa se infiripe in perioada guvernarilor Petre Roman si Theodor Stolojan de la inceputul anilor '90.

Cosmin Savu, jurnalist "Romania, te iubesc!"/Pro TV, pentru HotNews.ro:
  • Am reusit sa punem mana pe hartiile din 1990-1991, cand baietii aceia s-au ocupat mai intai de cash - cei 4,7 miliarde de lei. Liderii sindicali de atunci neaga, spun ca si-au impartit doar dolarii. 
  • In 1993, banii deja nu mai erau in conturi. In afara de bani mai erau activele imobile - intre altele, blocuri de locuinte, vandute pe legea chiriasilor, care se referea, insa, doar la imobile construite din bugetul de stat. S-au mai vandut case de oaspeti, sedii, s-a ajuns sa se vanda pana si case de cultura.
  • Prin lege noile sindicate nu au avut voie sa instraineze activele UGSR pe care le-au luat in administrare, pana cand avea sa fie organizat un congres. Acest congres nu a mai avut loc. De altfel, UGSR nu s-a desfiintat niciodata oficial.
  • Este foarte greu sa patrunzi la informatii de acest gen. Ancheta s-a intins pe parcursul a cateva luni, am filmat in Bucuresti, dar si in multe locuri din tara - Bistrita, Pascani, Voineasa, Vidra.
  • Oamenii din structurile sindicale au fost extrem de refractari sa raspunda la intrebarile noastre. La ei nu se aplica Legea liberului acces la informatii.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4940 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    ce sa raspunda ! (Vineri, 22 octombrie 2010, 18:07)

    tornado [utilizator]

    Va veni si vremea sa de si ei socotela cu tot patrimoniu sidical!! SIGUR SA FI ei !!
    • -6 (6 voturi)    
      Hai mai, ca miroase de la o posta.... (Vineri, 22 octombrie 2010, 22:13)

      Cetateanul anonim [utilizator] i-a raspuns lui tornado

      Miroase a facatura.
      Ziaristul C.I. (cum? nu ati auzit de celebrul C.I.?) scrie la ordin un articol care sa atace sindicatele. Care sindicate? pai cele actuale, nu UGSR-ul..
      La 20 de ani de la evenimente? Da, ce conteaza?
      daca sindicatele ridica nedisciplinat capul, daca ies din rand, trebuie sa le aratam pisica.
      Ciocu' mic! adica, expresie pdlista consacrata.
      in rest...sa traiti bine !
      • +1 (1 vot)    
        ce functie ai in sindicat? (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 11:55)

        curios [anonim] i-a raspuns lui Cetateanul anonim

        lepra activista! burtosii sefi de sindicat sunt multimilionari in euro (se vor publica averile pe 4 nov) si ti-e nu-ti pasa? ati delapidat impreuna?
      • +1 (1 vot)    
        ce conteaza.. (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 17:47)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanul anonim

        pai n-ai vrea sa stie si fraierii aia care cotizeaza la sindicate cine ii conduce? cine si de ce ii scoate in strada? iarta-ne ca ne permitem sa gandim singuri si nu lasam conducerea de la centru sa o faca pentru noi.
  • +1 (3 voturi)    
    sa intrebam... (Vineri, 22 octombrie 2010, 18:07)

    marius [anonim]

    serviciile de informatii, ca doar acestea investigheaza asemenea fapte dupa cum afirma domnii Tariceanu si Aligica, fiecare de pe o pozitie bine infipta in fundul gandirii....
    • +1 (1 vot)    
      Aligica - super star (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 0:33)

      Cia [anonim] i-a raspuns lui marius

      Ce aberatii a putut sa aduca in articolul

      <<Despre "servicii" si "securisti>>
      http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7954370-despre-servicii-securisti.htm

      intr-adevar a reusit cum cineva spunea pe scurt

      "Mistificarea perfectă: falsul a devenit adevăr în numele adevărului!"

      Sa-ti fie rusine aligica - cica preda in State ??? Pai sa traduca cineva in engleza eseul "savant" al acestui genialoid si sa-l arate la sefii lui de la catedra de economie din SUA si sa decida asupra influentei "sanatoase" pe care o poate aduce studentilor. :)
  • +7 (7 voturi)    
    UGSR sub lupa ! (Vineri, 22 octombrie 2010, 18:13)

    Liviu [anonim]

    UGSR, o mega-escrocherie pusa sub pres pana acum. Ar fi cazul sa se faca lumina si in acest caz. Ar trebui luati la bani marunti liderii sindicali care acum se dau rotunzi. Isi pot acestia justifica averile acumulate ?
  • +4 (4 voturi)    
    hoooopa! (Vineri, 22 octombrie 2010, 18:16)

    gf [anonim]

    Alo, Parchetul, se-aude?
    Preluati va rog legatura...
    Un subiect de mare interes public necesita a fi cercetat si solutionat.
  • +5 (5 voturi)    
    Patrimoniu RAAPPS (Vineri, 22 octombrie 2010, 18:31)

    Daniel [anonim]

    Toate resursele sunt gestionate prost si furate pe fata. Uitati-va la RAAPPS: de doi ani nu a mai publicat nicio licitatie pe site (procedura obligatorie pentru comunicare), nimeni nu cere socoteala pentru patrimoniul regiei. In plus, uitati-va cate vile din patrimoniul RAPPS sunt renovate zilele acestea prin cartierul Dorobanti: apar noi ambasade? sau chiriasi preferentiali? Cat costa renovarile? Ca firmele care lucreaza pentru RAAPPS par sa destul de select alese...
    Orice bun al statului poate deveni subiect de investigatie jurnalistica. Problema este ca, in aceeasi masura, orice subiect ilustreaza si zicala „cainii latra, caravana trece”...
    • -1 (1 vot)    
      Te doare?Seamana a diversiune. (Vineri, 22 octombrie 2010, 20:01)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      N-am inteles ce are RAAPS cu UGSR?Poate ca ai dreptate si cu RAAPS,dar incerci sa ascunzi UGSR.
  • +6 (6 voturi)    
    Sefii sindicatelor s-au sacrificat muncind (Vineri, 22 octombrie 2010, 18:37)

    hotnewsfil [utilizator]

    Chiar de la inceputul anului 1990, sindicatele nou formate aveau sefi cu staif. Sefii aveau birouri individuale, cu secretara la usa (secretarele erau recoltate dintre secretarele fostilor stabi ai PCR), situate in fostul comitet central al PCR, cu intrarea dinspre fostul teatru pentru copii (latura dreapta, privind imobilul din fata.
    Cel mai impozant, imbracat impecabil, mergand tantos pe coridoare, respectat de toti ceilalti sefi de sindicat (mergeau la doi pasi in urma lui), era Ciorbea, ca lider al colosului sindical CNSLR (unit ulterior cu sindicatul Fratia condus de Mitrea-camionagiul)..
    Bosii sindicali luau masa de pranz intr-un restaurant situat la un etaj superior. In timpul mesei, continuau sa negocieze impartirea patrimoniului mostenit de la sindicatele comuniste.
    Discutiile erau aprinse. Miza era enorma.
    Cei mai multi dintre acei bosi sindicali, incepand cu Ciorbea, au intrat in politica, au fost promovati in parlament si in guverne, s-au imbogatit. A meritat efortul facut in zilele cand negociau 'la sange' mostenirea lasata de comunism, construita cu efortul tuturor romanilor ce traiau in conditii austere.
    Azi, aceleasi 'figuri' conduc sindicatele. Ciorbea nu s-a umilit sa se mai intoarca la 'munca de jos', ca sindicalist, fie el si sef, dupa ce fusese un prim-ministru de mare succes.
    • +1 (1 vot)    
      bosi sindicali (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 9:34)

      ta31 [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Nu ai vrea sa spui care sunt bogatiile lui Ciorbea? SIncer sunt curios nu stiam ca e bogat si asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Tardiv si ineficient (Vineri, 22 octombrie 2010, 19:29)

    Gogu [anonim]

    Dupa imparteala averii mostenite au inceput sa vanda bunuri prin sindicate (dupa modelul celebrului telecolor). Banii erau incasati dar hartii nu se vor gasii nicaieri.
  • +3 (3 voturi)    
    marele jaf sindical (Vineri, 22 octombrie 2010, 19:29)

    mironica far' de frica [anonim]

    Terenuri miscatoare. Sa-i vedem pe mitrea, hosu, ciorbea si altii pe unde scot camasa. inca odata vedem un gest profesionist de la protv
  • +5 (5 voturi)    
    "Romania, Te iubesc!" (Vineri, 22 octombrie 2010, 20:27)

    outsider [anonim]

    "Romania, Te iubesc!" este una dintre putinele emisiuni, daca nu singura, care este la un nivel calitativ "occidental". Daca macar un sfert din jurnalisti ar lua exemplul realizatorilor emisiunii....
    • 0 (0 voturi)    
      nu e un pic cam tarziu? (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 15:15)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui outsider

      sunt de acord ca emisiunea "Romania, Te iubesc!" este BUNA.
      Dar referitor la patrimoniul UGSR, nu e cam tarziu acuma? ce dovezi mai exista, dupa 20 de ani? si char daca le-ar depista, nimeni nu mai poate fi pedepsit - dupa 20 de ani se prescrie si asasinatul, nu numai delapidarea!
  • +1 (1 vot)    
    promovari din UGSR (Vineri, 22 octombrie 2010, 20:46)

    ady [anonim]

    Multi din granzii UGSR, promovati de Roman si Iliescu se gasesc astazi in in pozitii cheie in MINISTERUl AFACERILOR EXTERNE
  • +1 (1 vot)    
    UGSR (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 10:42)

    coco [anonim]

    Astept cu nerabdare emisiunea !!! Marele avocat Ciorbea , liderii de sindicat Mitrea , Costin ,Hosu & comp...., vin acuma si se bat in piept ca ei sunt "curati" , ca lupta pentru binele celor multi si prosti !!!! Degeaba, am ajuns la concluzia neagra...,ne-au pradat toti , de aceea este lupta la cutite mereu ,mereu..., tocmai pentru a reusi ei sa "absoarba" cat mai pot , cat mai mult din seva acestui popor !!! LUpta partidele , lupta liderii de sindicat ...politicul este implicat in TOATE , cum se schimba culoarea politica se schimba directori de institutii , judecatori ,se "misca"roata in toate structurile ...tocmai ptr a avea ei oamenii fata de care sunt DATORI..., etc !!!
    Traim intr-o tara extrem de frumoasa dar cu oameni mizerabili (ma refer la cei care au bagheta , la cei care au fost in trecut si sunt sigura ca si cei care se gandesc si lupta sa vina,vor fi IDEM )
  • +1 (1 vot)    
    Lideri de sindicat-tupeu si nesimtire. (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 14:24)

    mircea [anonim]

    Lasand la o parte faptul ca nu sau mai facut alegeri la sindicate de nu stiu cand si daca s-ar face tot astia or castiga,pentru-ca au bani si-si aranjeaza voturile,dar liderii de sindicat sunt de o nesimtire si tupeu de te crucesti.Creaza probleme false pentru a provoca haos in tara,sa nu cumva sa -i vina cuiva ideia de a cerceta ce se intampla in spatele miscarii sindicale si ale caror indivizi apara interesele.Revendicarile sindicatelor din ultimul timp nu au nimic de a face cu salariatii pe care ,chipurile-i reprezinta.Ei protesteaza pentru mentinerea pensiilor mari-deci sindicatul celor cu pensii mari,pentru mentinerea salariilor la bugetari mari si in numar cat mai mare-deci sindicatul celor care traiesc din munca celor ce muncesc cinstit,productiv.Pe cine apara sindicatele?Hotii si pe ei care sunt niste hoti evoluati in lideri sindicali.A-ti auzit vre-un lider ,la televizor sa spuna unde sunt averea sindicatelor?
  • 0 (0 voturi)    
    Detalii (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 20:25)

    mara [anonim]

    Sumele in numerar erau depuse la CEC.Se poate vedea cu usurinta cune a ridicat sumele depuse in aceste conturi pentru ca nu cred ca documentele au fost distruse.Cine e interesat poate face o ancheta bazata pe documente. Celelalte active ale sindicatelor cred ca pot fi depistate pentru ca aveau evidenta contabila care nu a disparut ca ceata.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri