Intalnirile Media&Advertising

VIDEO Adrian Preda - Tempo Advertising: "Granitele dintre medii incep sa se blureze. Un mesaj pe care il faci intr-un anumit mediu se duce si spre alte medii"

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 25 octombrie 2010, 15:23 Economie | Media & Publicitate

Cristi Lupsa, Adrian Preda
Foto: Hotnews
"Experiment" este un cuvant des intalnit, in prezent, pe piata de media si publicitate. Este asociat, adesea, cu tentativa companiilor de a exploata noile canele interactive de comunicare. Dar si media traditionale apeleaza la "experimente" prin care incearca sa "cucereasca" publicul si sa rezolve problemele cu care se confrunta: scaderea consumului de presa, scaderea investitiilor de publicitate etc. Cristi Lupsa, editorul "Decat o Revista", trimestrial pornit ca "experiment" acum un an, si Adrian "Predu" Preda, director de creatie Tempo Advertising, au discutat online despre experimente in media si publicitate si rezultatele lor.

Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:
  • Adrian Preda: Publicitatea care se facea inainte de criza a murit. Dupa ce va trece acest tsunami vom avea parte de ceva diferit. Deja granitele dintre medii incep sa se blureze. Un mesaj pe care il faci intr-un anumit mediu se duce si spre alte medii.
  • Cristi Lupsa: publicitatea poate crea continut
  • A.P.: Pe foamea asta si pe frica asta este normal sa nu faci schimbari majore, dar dupa ce va trece criza si clientii se vor schimba, isi vor schimba atitudinea
  • A.P.: Publicul nu vrea sa ne vada reclamele. Nimeni nu injura filmele care intrerup calupurile publicitare, e tocmai invers. Pentru ca omul sa te primeasca la el in casa trebuie sa ii multumesti, sa fii deferent, iar asta o faci dandu-i un pic de emotie.
  • C.L.: Este limpede ca presa de la noi s-a uitat la ce se intampla dincolo de granite, sa vada ce fel de experimente se fac. Nu cred, ca jurnalist, ca mai putem face ceva original
  • A.P.: Am sa te contrazic, pentru ca piata romaneasca de media este complet atipica. Eu nu cred ca presa din vest se confrunta cu aceleasi probleme ca cele de aici. Tocmai pentru ca proiectul "Decat o revista" este alfel ne-a atras si ulterior ne-a dat si idei pe care le vom pune in tractica.
  • A.P.: Presa pe hartie se va schimba in urmatorii 20 de ani. In acest moment se duce in bot si e pacat. Mie mi-e dor de mometele in care stau linistit si rasfoiesc un ziar la o cafea. Acum citesc ziarele pe mobil
  • A.P.: Pe vremea asta clientii nu prea mai sunt atrasi de nimic, oricat de inedita sau creativa ar fi o propunere. Stam toti ca pinguinii si asteptam sa vina pestele. Pentru noi a fost o surpriza ca toti clientii la care am prezentat "Decat o revista" au intrat cu bani in acest proiect.
  • C.L.: Eu nu spun ca facem jurnalism de profunzime, spun doar ca stam mai mult timp pe teren, ne gandim mai bine ce facem cu informatiile pe care le primim, incercam sa construim ceva pentru care nu mai exista timp, resurse, dar sper ca exista disponibilitate. Eu nu cred ca oamenii inca citesc.
Urmariti integral materialul video:

Interviu cu Cristi Lupsa si Adrian Predu ( 1 of 2)

Interviu cu Cristi Lupsa si Adrian Predu (2 of 2)


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2583 vizualizari

  • nefacute (Luni, 25 octombrie 2010, 16:02)

    D.D. [anonim]

    domnilor invitati, puteti sa dati macar exemplu de un proiect in televiziune, presa scrisa, orice canal care nu e online, care a presupus, in ultimii doi ani sa zicem, o "nefacuta" publicitara si care a fost pe bani sanatosi si a avut succes? Adica sa multumeasca si compania care-si face reclama, sa fie si bine primita de public, sa aduca si ceva bani in portofelul presei si care sa nu fie pe discount de 75-80%? Eu n-am auzit...
    • Exemple (Marţi, 26 octombrie 2010, 11:59)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui D.D.

      Tin minte ca in 2008, in primavara, Esquire-ul romanesc a incercat o "nefacuta" cu Bulgari. Era o sticluta de parfum stantata in interiorul revistei, in stilul "pistol-in-biblie". Dificil de realizat si implementat, dar a fost o miscare benefica pentru ambele parti.

      Am facut si noi un pictorial-publicitar in DoR #2, impreuna cu The Practice, pentru Gusto Pufuleti: http://issuu.com/decatorevista/docs/gusto-dor-2

      Sunt convins ca nu sunt singurele.
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:01)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui D.D.

      Buna ziua tuturor, ma bucur de invitatia Hotnews si de oportunitatea de a va raspunde la intrebari.
      Distinsului interlocutor: primul exemplu care imi vine in minte este unul din ograda proprie (fireste :D) facut de colegele noastre de la Rogalski Grigoriu.
      Proiectul s-a numit Scoala de Bani si a fost dezvoltat pentru BCR.
      A fost primul proiect de educatie financiara facut la scara mare si s-a dus in toate mediile posibile: on line, tv, presa scrisa.
      A fost un succes foarte mare, cu o rata de inscriere dublu fata de cea estimata initial (peste 10.000 de inscrieri efective.
      Importanta este ideea de la care pornesti si modul in care este implementata.
      Multumesc
  • de ce... (Luni, 25 octombrie 2010, 16:13)

    baiat [anonim]

    ... ar face cineva "proiecte speciale" sau "experimente" sau cum vreti sa-i ziceti intr-un ziar sau intr-o revista? Ca sa demonstreze ce? Si la ce bun? Inteleg pe teve, inteleg mai ales online sa vreti sa faceti "interactivitate", dar in presa scrisa...

    Puneti-va in ipostaza unui ziar. Ce-i mai sigur sa vinzi mai mult si sa ai asa-zisa "relevanta", premii de un milion sau rahan sau limba engleza sau ce mai ofera astia in pachet "cd+ziar"? sau "independenta" non-politica sustinuta cu reclame unicat?

    A castigat decat o revista vreun ban pentru treaba cu tempo? castiga decat o revista ceva, in general?
    • RE (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:05)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui baiat

      Prima intrebare pare usor retorica; nu pareti sa credeti ca e vreun sens sa faci asta. Intregul proiect DoR a pornit de la premisa ca merita sa incerci sa faci si altfel -- sa interactionezi altfel cu cititorii, sa documentezi si sa editezi altfel, sa faci partea vizuala altfel. De ce? Pentru ca presa pe care o consumam nu mai livra deloc surpriza. Pentru ca lumea n-a pierdut gustul pentru obiecte de colectie care nu sunt cataloage de arta, ci colectii de povesti (si ad-uri) care apartin timpurilor in care traim.

      Da, DoR a castigat bani din proiectul cu Tempo -- suficient sa ne acoperim costurile de tipar. Ba chiar mai bine.

      Ce castiga revista pe termen lung? Speram sa se vada ca suntem un loc care e deschis creatiei si experimentelor. Ca e un produs viu. Ca exista modalitati de a imbina jurnalismul de calitate cu publicitatea facuta cu cap si cu suflet.
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:08)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui baiat

      Tocmai din acest motiv: traim niste vremuri imputite, in care principalul lucru este sa supravietuim. Ideea de a sprijini jurnalismul de calitate prin advertising altfel este una altfel. Iar proiectul a depasit granitele hartiei. Daca veti cumpara revista, veti vedea si ad-uri care se duc in online, de content al revistei etc.
      Pana si faptul ca sunt aici, raspunzandu-va Dvs., este un exemplu.

      Ziarele sunt alta poveste, vorbim de tiraje de milioane de exemplare. Demersul nostru a fost pentru o revista de nisa, de calitate. Si o premiera in industria de media, din cate stiu.

      De bani, il voi lasa pe Cristi sa vorbeasca. Pot sa spun insa ca am ramas surprins de empatia clientilor si de dorinta lor de a participa la proiect.
      Le multumesc inca o data. Decat o data :D
  • felicitari! (Luni, 25 octombrie 2010, 16:28)

    Iann [anonim]

    Am cumparat revista de curiozitate sa vad cum arata niste ad-uri unicat. Cine are nelamuriri sa mearga sa cumpere revista - ad-urile sunt interactive si asta demonstreaza ca poti fi interactiv si in print.
    Pentru criza in care se zbate presa tiparita in Romania, acest experiment poate fi o gura de inspiratie.
    Felicitari Tempo si Decat o Revista!
    Si acum intrebarea: ati vandut mai multe reviste decat ati fi vandut fara buzz-ul creat in jurul acestui proiect? Cu alte cuvinte: v-a ajutat ideea lui Tempo sa vindeti mai multe reviste decat de obicei?
    Si intrebare pentru Tempo: cum ati reusit totusi sa convingeti advertiseri sa dea bani pentru proiect? Nu l-au perceput prea tactic? Prea scump pentru o audienta asa restransa?
    Multumesc
    • Cifre (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:08)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iann

      Iann, multumesc pentru cuvintele de lauda.

      E prea devreme sa vorbim despre cifre concrete -- revista a iesit abia joi seara --, dar cu siguranta simtim ca temperatura din jurul acestui numar e mai mare decat a fost in jurul celor de pana acum si Tempo poarta cu siguranta o parte din vina.

      In rest, nu cred ca 2.500 de reviste e o tinta imposibil de atins. Sa vedem :-)
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:13)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iann

      Multumim mult pentru aprecieri.
      Revista a fost lansata la sfarsitul saptamanii trecute, asa ca este prea devreme sa ne pronuntam. Eu sper sa fie best-seller.
      Reactia clientilor a fost extraordinara, fireste ca le-am prezentat intreaga idee din spatele proiectului. Daca era vorba sa calculeze rece, la nivel de audienta si eficienta media, probabil ca nu ar fi investit nimeni.
      Insa norocul nostru este ca in Romania exista si clienti extrem de inteligenti si empatici :)
  • trei (Luni, 25 octombrie 2010, 17:18)

    je [anonim]

    trei intrebari pentru domnul Preda: Cat de mare e gradul de miscare pe care il permit reglementarile din audiovizual cu privire la publicitate, adaptate la directiva europeana, ce urmeaza sa fie introduse in codul audiovizual dupa ce-au fost introduse deja principial in lege?

    cat de dispusi sunt clientii pe care ii are tempo sa incerce lucruri noi, in care sa investeasca serios, pe langa bombardamentul de promotii si ciudatenii gen "da' el cu cine face banking"?

    credeti ca exista o criza de identitate, de creativitate, de structura in publicitatea romaneasca, cum se plang diversi practicieni? Tempo ce face contra acestei crize, daca ea exista?
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:22)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui je

      1. Imi cer scuze, insa intrebarea ar trebui sa fie mai specifica. Daca va referiti la reglementarile din legislatia europeana, fireste ca ele sunt respectate cu sfintenie.
      e.g. nu veti vedea niciodata pe cineva band bere in timp ce conduce o decapotabila sau o reclama la alcool inainte de 10 noaptea.

      2. Incercam, in functie de profilul fiecarui client si de publicul lui tinta, sa avem proiecte care sa treaca dincolo de granita ATL-ului (Above the Line, adica publicitate traditionala) si care se duce in online sau evenimente speciale.
      Este normal, granitele dintre medii incep sa se blureze si un eveniment poate deveni un viral incredibil (vezi cazul T-mobile).
      Sunt o multime de cazuri foarte reusite de campanii care nu au avut TV absolut de loc.

      3. Da. Insa este legata de multi factori: economic, maturizarea pietei, frica indusa de criza, etc. E un subiect mult prea vast ca sa fie tratat in cateva cuvinte.
      Ce face Tempo? Pai cred ca proiectul DoR 4 este un exemplu foarte bun.
  • ... (Luni, 25 octombrie 2010, 18:09)

    Razvan B [anonim]

    Cat din continutul revistei lui Cristi Lupsa, in print sau pe facebook sau pe unde mai e prezenta, a devenit reper in media, a fost asumat ca model de urmat pe forma sau fond? In cate experimente s-a inhamat Tempo anul acesta in online sau in alte media/crossmedia si cate dintre au dat niste rezultate la care sa spuneti "da, dom'le, vad ca abordarea asta da rezultate, o vom mai folosi"?
    va rog argumente pentru raspunsurile voastre
    • Repere (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:13)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Razvan B

      Razvan,

      E dificil de evaluat daca ai ajuns sau nu un reper. Fara a dori sa supar pe cineva, multi publisheri cred ca ei fac deja asemenea publicatii si astfel de jurnalism, ceea ce e fals. Sunt victorii ocazionale si doar cateva publicatii constante si constiente de ce fac. In rest, se trage pe intuneric.

      Acolo as dori sa devenim un reper - in dinamica dintre reporter si editor, in definirea notiunii de editor, in modul in care dezbatem un subiect, in modul in care implici publicul etc.

      Pot spune ca DoR a impulsionat probabil o serie de alte initiative independente care au aparut in ultimul an -- reviste mai ales, unele tiparite, majoritatea online. Cred ca le-am spus ca "se poate", ca "e loc si pentru o voce care nu doreste sa vanda 20.000 de exemplare".
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:28)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui Razvan B

      DoR este un reper in industria de media, iar acum vorbesc ca simplu cititor.
      Nu stiu daca se poate masura chestia asta, insa pot sa spun ca am ramas impresionat de calitatea oamenilor (atat pe Facebook cat si la evenimentul de lansare).
      "Inhamat" este un termen cam dur. Noi ii spunem munca :)
      Majoritatea proiectelor noastre contin declinarile unui concept pe toate mediile disponibile in mix.
      Daca va referiti strict la proiectu DoR 4, el este o premiera. Insa pregatim si lucruri noi, foarte interesante, de care veti mai auzi.
  • doua scurte (Luni, 25 octombrie 2010, 19:23)

    Deea [anonim]

    Doua intrebari scurte:
    - criza presei scrise are legatura cu lipsa de relevanta a continutului sau cu lipsa de atractivitate a publicitatii pe care o atrage?
    - care este cea mai importanta lectie pe care ati invatat-o (Cristi si dl Preda) in acest expertiment? Ce veti face mai departe pentru cititorii / clientii vostri?
    • RE (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:19)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Deea

      Deea,

      1. Din punctul meu de vedere, e o mare problema cu relevanta si calitatea continutului pe toata plaja media. In mare, e slab. Idei exista, subiecte la fel, dar executia sufera. Si nu ma refer doar la scriitura, ci la conceptie, la timpul petrecut rumegand ce ai de gand sa faci si sa spui. Se simte ca nici reporterul, nici editorul, nici publisherul n-au prea mult timp de gandit.

      E un cerc vicios aici: lene, lipsa limpede de resurse, presiuni de tot felul si necunoastere. Impreuna nasc tragedii.

      2. E prea devreme pentru o lectie mai profunda decat "se poate". Se poate atat la nivel de agentie, cat si la nivel de clienti. Asa ca, teoretic, de aici lucrurile ar trebui sa mearga in sus. Eu unul asta sper -- cu siguranta nu vom incerca sa facem mai putin pentru cei care cred in acest proiect.
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:34)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui Deea

      1. Criza presei (pe hartie) apare ca o consecinta directa la schimbarea paradigmei. Oamenii nu mai citesc presa "de hartie" asa mult ca inainte, ci s-au mutat pe online si mobil. Cand a fost ultima data cand ati stat la cafea cu un ziar quality in mana?
      Nu cred ca e vorba de relevanta, tabloidele vand in draci si nu cred ca mustesc de probleme relevante.

      2. Din nou, am ramas surprins de entuziasmul tuturor celor ce au facut parte din proiect (DoR, noi, clienti) si de bucuria de a participa la ceva diferit.
  • viitor (Luni, 25 octombrie 2010, 20:52)

    Angela [anonim]

    Care este viitorul unei astfel de initiative? Ce asteapta Decat o Revista / Tempo de la ea?

    Altfel felicitari - e prima initiativa pe care o vad in presa / publicitatea romaneasca in ultimii 2 ani de criza si care sa fie si altceva decat lamentari.
    • Nimic de pierdut (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:22)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Angela

      Multumim, Angela.

      DoR asteapta curaj; de la alte agentii care sa vrea sa faca un astfel de proiect cu noi, de la clienti, de la la piata in general. Suntem intr-o situatie in care paradigmele profesiilor de comunicare se schimba -- nu avem nimic de pierdut.

      In acest context, creativitatea chiar are o sansa, pentru ca totul e in miscare.
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:36)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui Angela

      Multumim mult!

      Si pentru noi a fost o experienta foarte interesanta si planuim sa o ducem mai departe. Nu pot sa dau amanunte, pentru ca in acest moment suntem la nivel de propuneri. Insa da, aceasta idee de presa altfel/ publicitate altfel va continua.
  • de ce (Marţi, 26 octombrie 2010, 0:03)

    jolie [anonim]

    cat de bine e pentru un produs sa enerveze cetatenii ca "noi, 100% romani, ne-am americanizat" (vezi cazul rom) sau sa agaseze lumea cu diverse clipuri bagate pe net (adica nu devenite) ca "viral" sau "campanii pe bloguri"? cat de bine e sa masori succesul unei campanii in cati oameni ai reusit sa enervezi? cat de bine e pentru un site, ziar, orice sa devina o platforma pentru astfel de campanii riscante? cat de bine e pentru un post de radio sa inoveze bagand bazait de fundal, ca sa poata spune ca alunga tantarii?
    la noi de ce exista atat de putina inspiratie care sa nu agaseze?
    • Scuturare (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:28)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui jolie

      Jolie: am sa-l las pe Predu sa spuna mai multe aici. Am sa-ti raspuns din punct de vedere al consumatorului de media -- publicitate si jurnalism.

      Eu cred ca e bine ca media sa ne si scuture putin. E adevarat ca in Romania aceasta "scuturare" e deseori agresiva, uneori bascalioasa, dar cred ca e doar un inceput si vom ajunge si la o "scuturare matura".
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:39)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui jolie

      "Enervant" este ceva subiectiv. Personal, consider ca Rom este o campanie excelenta, ce a intarit ADN-ul romanesc al brandului. Pe ideea de "nu-ti dai seama ca iubesti ceva, decat atunci cand iti lipseste".
      In rest, da, aveti dreptate, exista o multime de reclame care se vor "virale" si nu sunt nici macar in acelasi sistem solar cu ideea de "viral".
  • un loc unde vrei sa muncesti (Marţi, 26 octombrie 2010, 8:46)

    cosmin drama [anonim]

    Acu 15 ani presa era un loc de munca ideal pentru tineri. Acu 10-4 ani era ideal sa lucrezi in publicitate. Acum nu mi se mai pare niciunul un domeniu unde sa iti doresti sa muncesti, ca tanar, daca stii ce se intampla in interior. Voi ati recomanda unui tanar acum sa isi caute un loc de munca in media sau publicitate, in 2010? de ce?
    • Merita (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:31)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui cosmin drama

      Cosmin,

      E o vorba despre interiorul oricarei profesii: nu vrei sa vezi cum se faca salamul. Nu cred ca asta o descalifica in totalitate.

      Eu unul nu prea cred in nostalgii de tipul: "pe vremea aia". Intotdeauna lumea a crezut ca a fost mai bine inaintea lor.

      Da, e neplacuta aceasta epoca in media. Dar e neplacuta la nivel institutional, la nivel decizional. La nivel individual, la calitatea muncii pe care o poti presta tu ca jurnalism, e la fel ca intotdeauna. Daca vrei sa faci munca de calitate, nu te opreste nimeni. Macar libertatea asta ne-am castigat-o. Iar daca nu vrea seful tau sa o publice, pune-o pe net. Daca e buna, lumea o va gasi.
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:42)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui cosmin drama

      Asa este, publicitatea ca loc de munca si-a pierdut din stralucirea de la inceputul anilor 2000.
      Din mai multe motive, unul dintre ele fiind ca se castiga relativ bine ca entry level si in alte domenii.
      Personal (ca profesor si la Jurnalism si la ADC) le-am spus studentilor ca publicitatea este cea mai frumoasa meserie din lume, insa numai daca iti doresti s-o faci.
  • o intrebare (Marţi, 26 octombrie 2010, 9:20)

    sebastian [anonim]

    O intrebare pentru dl Cristi Lupsa: Costurile primului numar al revistei le-ati platit din propriul buzunar (3.000 de euro) pentru ca, in ciuda promisiunii de sponsorizare, agentia Graffiti BBDO nu si-a onorat plata?
    • Incorect (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:33)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui sebastian

      Era vorba de Graffiti PR si promisiunea de sponsorizare a fost pe deplin onorata.

      Eram pregatiti sa platim costurile de tipar -- in jur de 4.000 de euro -- din bani proprii, dar imediat dupa ce DoR #1 a iesit din tipar, Graffiti a intrat pe fir si ne-a ajutat sa evitam sa platim, ceea ce fusese botezat in echipa ca "banii pentru nunta lui Lupsa".
  • Bravo! (Marţi, 26 octombrie 2010, 10:38)

    Ina [anonim]

    Foarte faina initiativa, felicitari! Cum v-a venit ideea?
    • Povestea DoR (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:35)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ina

      E o poveste mai lunga :-) Am spus-o si aici: http://www.ascrie.org/2009/11/23/decat-o-revista-decat-o-explicatie/
      • RE (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:53)

        Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristi Lupsa

        Referitor la proiectul cu Tempo, el s-a nascut dintr-o intalnire fericita cu Eliza Rogalski, CEO-ul grupului. Eliza a vazut numarul #3, a vazut o discutie pe Facebook si ne-a chemat la o intalnire. Restul e istorie si o serie de ad-uri unicat construite de echipa lui Predu.
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:49)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ina

      Multumim!
      Ideea a pornit de pe Facebook, unde DoR a lansat o intrebare cititorilor, despre brandurile care s-ar potrivi ca si reclama in revista. Si unele dintre brandurile de acolo erau in portofoliul Tempo Creative Group.
      Noi l-am contactat pe Cristi si am empatizat foarte bine. In plus, numarul de idei propuse a fost foarte mare, aproape dublu fata de cel final.
      Insa intotdeauna se intampla asa.
  • Daca vrei sa muncesti in domeniu... (Marţi, 26 octombrie 2010, 11:09)

    Ana [anonim]

    As dori sa stiu ce sanse se dau tinerilor care nu au neaparat studii de specialitate ,dar ar putea avea idei bune ,pentru a lucra in cadrul unei companii de publicitate, daca se considera ca acestia au potential.
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:57)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      Orice om normal la cap care conduce un departament isi cauta oameni buni. Insa acesti oameni trebuie sa deschida zavorul, ca sa ma exprim asa.
      Un CV banal, de genul "hobby: excursiile, muzica, filmele si calatoriile." plus "carnet de conducere categoria B" nu va fi niciodata observat.
      Sfat: fa-ti un portofoliu. Ia branduri si fa-le propriile reclame. Vino cu idei neconventionale pentru a iesi din clutter.
      Un student din strainatate s-a angajat la o agentie mare, cumparand Google Adwords cu numele directorilor de creatie. Atunci cand acestia isi cautau propriul nume pe Google (pentru ca sa vada ce se mai scrie despre ei) aparea numele studentului.
      O idee extraordinara, care a costat cateva zeci de dolari.
  • Internetul (Marţi, 26 octombrie 2010, 11:12)

    Mircea [anonim]

    In ultimul timp se vorbeste tot mai mult, cand vine vorba de presa, de binomul care se completeaza (in loc de a se concura) print - online. Avand in vedere asta, cat si faptul ca inclusiv DoR are o semnificativa comunitate Facebook, deci canal de comunicare virtual, nu vedeti necesar ca advertiserii sa foloseasca mai mult si mai eficient Internetul, inclusiv prin mijloace de genul binomului de mai sus? Publicul - al advertiserilor si desigur, clientilor - a migrat demult pe Net, si am impresia ca exista o departare semnificativa intre ce ofera advertiserii si zona unde se misca "targetul" lor. DoR, prin campanii de genul celei din nr. 4, dar cu o mai profunda interactiune via Net, ar putea fi un exemplu.
    • RE (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:39)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Mircea,

      Cred ca Predu va putea spune mai multe despre cum se integreaza publicitatea in "lumea noua". Din punctul meu de vedere, trebuie gasite niste solutii de completare. Faptul ca online-ul creste nu inseamna ca nu mai merita facute experimente tipar.

      Doar ca trebuie gasita o cale care nu e agresiva. Mie nu-mi plac bannerele care imi explodeaza in fata si alte creatii virtuale. Imi place sa fie implicat intr-o discutie sincera si constructiva, sa fac ceva alaturi de un produs sau de o publicatie.

      Sper sa participam si noi la discutie si la copt idei :-)
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 13:04)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Buna Mircea

      In principiu, ai perfecta dreptate, insa asta a fost un proiect diferit.
      Tocmai asta a fost provocarea. Sa aducem ceva diferit in DoR4. Daca clientii ar fi calculat la rate card si eficienta, nu ar fi avut nici un motiv sa participe.
      Insa asta e ideea binomului de care vorbeai: trecerea granitei intre online si offline.
      Sunt convins ca DoR4 se va vinde mai bine, datorita intregului buzz creat pe net.
  • Pana unde merge experimentul (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:01)

    Ioana [anonim]

    Cred ca este DOR este laudabil ca si initiativa, o data pentru ca este foarte specific targetat, apoi pentru ca promoveaza un nou tip de jurnalism. Totusi, cat de departe se poate merge in numele adevarului jurnalistic si al experimentului? Sa zicem ca, in cazul in care scriem despre transplantul de cord al unui adolescent, adolescentul respectiv va afla din numitul articol ca operatia lui are o data de expirare. Cat de onorabil este adevarul in cazul acesta?
    • RE (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:51)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana

      E pe langa subiect aceasta intrebare, dar am sa raspund.

      Banuiesc ca e vorba de articolul pe care l-am scris pentru Tabu anul trecut: http://www.tabu.ro/articol_5560/story__inima_noua_a_lui_vlad.html

      Am sa incep prin a cita una dintre cartile mele preferate, The Journalist and the Murderer: "Every journalist who is not too stupid or too full of himself to notice what is going on knows that what he does is morally indefensible."

      Dar jurnalismul bine facut nu e pentru subiectii lui. Sigur, el trebuie facut cu sinceritate si grija pentru cei vulnerabili, dar in acest caz cred ca am procedat corect. Da, am spus care e rata de supravietuire la un transplant de cord. Si am spus-o, pentru ca e prima intrebare pe care si-o va pune cititorul. Iar eu scriu ca el sa inteleaga dimensiunea reala a ce se intampla.

      Daca vreau sa protejez subiectii articolelor pe care le scriu, ar trebui sa ma mut intr-un ONG.

      Sigur, in acest caz e mult de zis despre unde e transparenta in actul medical in Romania. In nicio tara civilizata nu afli dintr-un articol ce am spus eu. Daca asa s-a intamplat aici, atunci e inca un text important de scris despre ce spun si ce nu spun doctorii pacientilor si de ce fac asta. Care, din nou, sigur va fi considerat a fi ne-onorabil.

      PS: Ce facem nu e un tip nou de jurnalism. E unul care se face de zeci de ani in alte locuri. Nu e experimental. E doar ceva mai profund si mai meticulos decat ce vezi zi de zi sau luna de luna.
  • Off the record (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:19)

    ioana [anonim]

    Mai exista, in ultima perioada a jurnalismului romanesc, vreo delimitare intre ceea ce trebuie sa ajunga la multime si ceea ce este destinat doar urechilor jurnalistului? Cum decide un jurnalist ca ceea ce i s-a spus off the record, doar pentru o mai buna intelegere a contextului, poate sa ajunga ulterior in articolul pe care il scrie? Care sunt raporturile intre jurnalist si subiect, in cadrul acestor experimente?
    • RE (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:56)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana

      Ar trebui sa fie. Iar decizia trebuie luata dupa discutii repetate intre editor si reporter si negocieri cu omul care a spus ceva. E mult de spus aici, depinde mult de categoria din care face parte sursa etc. In principiu, jurnalistul nu ar trebui sa fie intr-o pozitie de a decide singur/singura. De aceea e nevoie de editori care stiu ce fac si de ce fac ce fac.
  • DOAR o multumire (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:31)

    carmen [anonim]

    Buna ziua! Buna, Cristi.

    Intrebarea mea...mai bine zis, comentariul meu, se bazeaza pe experienta pe care am avut-o cu DoR 3.
    Am luat revista de la Solution, din Bran si vreo 3-4 zile nici nu am avut timp sa o deschid. Prima impresie: super calitate a "materialului". M-am intors in Bucuresti si am innebunit-o pe colega mea pomenindu-i de 10 ori pe zi "ce tare e revista", "pacat ca nu am timp sa o citesc". Pana la urma, am avut nevoie de doua drumuri Bucuresti-provincie si niste stropi de timp in rest ca sa o parcurg.
    Ti-am promis la pranzul de dupa intalnirea noastra ca o sa iti trimit un mail in care iti povestesc cum mi s-a parut. Pana acum, nu mi-am facut timp. Planul B era sa citesc nr. 4 si apoi sa combin impresiile.
    Si eu sunt curioasa ce parere voi avea dupa nr. 4. Pentru ca sunt un cititor foarte exigent (asa zic eu), iar nr. 3 m-a naucit. Nu am cititi NICI O alta revista cu atata sete ca acum, iar punctul culminant pentru mine, a fost povestea surorilor care s-au reintalnit (din ratiuni personale, fireste...). Stii cum se intampla in desene animate sa ii pice unui personaj falca in pamana de mirare? Eh, cam asa ceva eram si eu. Si oricat de fals si de dramatic ar parea, chiar asa eram. Pana si spre surprinderea mea...
    Asadar, pornesc in calatoria DoR #4 cu asteptari FOARTE mari. E o provocare si pentru mine, de partea cealalta a paginii.

    De fapt, asta e si intrebarea. Cum te/va descurci/-ati cu feedback-ul asta? Te onoreaza? Te impulsioneaza? Te intimideaza?

    Felicitari! Multumesc!

    Promisiunea ramane valabila. O sa-ti scriu un mail mai amplu. Revista m-a facut (la nivel imaginar, deocamdata) sa imi frec palmele, sa ma asez in fata laptopului si sa...scriu. Un articol-recenzie-multumire. Abia astept!
    • RE (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:59)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui carmen

      Carmen,

      Multumesc de comentariu. Astept mailul pe care il promiti -- dor@decatorevista.ro. Orice feedback e relevant -- bun sau rau -- atata timp cat e constructiv.

      PS: Nu cred in lipsa timpului pentru citit. Cred ca exista lucruri care nu te prind, care nu te intereseaza, dar cred ca timp pentru citit ar trebui sa ne facem cu totii. "Citim ca sa nu fim singuri", spunea CS Lewis.
  • inovatie (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:46)

    cristian [anonim]

    Toata povestea asta cu DOR este un soi de motiv de a exista pentru hipstereala bucuresteana. asa ca, draga Cristi, cum iti asumi statutul asta de guru al jurnalismului narativ? Cred ca momentan sunt oameni care cumpara revista pentru ca "asa se face" si nu pentru jurnalismul de calitate pe care spune toata lumea ca il promoveaza.
    • DoR e de citit (Marţi, 26 octombrie 2010, 13:02)

      Cristi Lupsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristian

      Nu poti controla ce percepe publicul. DoR este si va ramane o revista de citit. Daca cineva a luat-o pentru ca "asa se face" sunt onorat, dar a pierdut esenta si scopul ei daca a lasat-o necitita.
  • Blocarea reclamelor online (Marţi, 26 octombrie 2010, 12:50)

    Orhan [anonim]

    Buna ziua,

    Am vrut sa va intreb initial daca nu vi se pare o ironie ca pe pagina asta de discutie nu apare nici o reclama, insa mi-am adus aminte ca browser-ul meu (Firefox) foloseste permanent o extensie care anihileaza reclamele :-)

    Ma intereseaza ce parere aveti despre asta: blocarea de catre utilizatori a reclamelor online este "furt" sau constituie o elementara libertate?

    Multumesc,

    Orhan
    • Raspuns (Marţi, 26 octombrie 2010, 13:09)

      Adrian Preda [hotnews.ro] i-a raspuns lui Orhan

      Mi-ar fi placut sa fie aici si Radu, de la Kinecto, divizia noastra de online (insa e in saptamana de miere :D).

      Dragul meu, pe toata lumea enerveaza bannerele tampite. Stai linistit, este libertatea fiecaruia.

      Publicitatea buna este cea care te amuza/ emotioneaza/ misca intr-un fel. Nu cea care iti urla in fata de discount-ul la pulpe de pui.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version