"Experiment" este un cuvant des intalnit, in prezent, pe piata de media si publicitate. Este asociat, adesea, cu tentativa companiilor de a exploata noile canele interactive de comunicare. Dar si media traditionale apeleaza la "experimente" prin care incearca sa "cucereasca" publicul si sa rezolve problemele cu care se confrunta: scaderea consumului de presa, scaderea investitiilor de publicitate etc. Cristi Lupsa, editorul "Decat o Revista", trimestrial pornit ca "experiment" acum un an, si Adrian "Predu" Preda, director de creatie Tempo Advertising, au discutat online despre experimente in media si publicitate si rezultatele lor.

Cristi Lupsa, Adrian PredaFoto: Hotnews

Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:

  • Adrian Preda: Publicitatea care se facea inainte de criza a murit. Dupa ce va trece acest tsunami vom avea parte de ceva diferit. Deja granitele dintre medii incep sa se blureze. Un mesaj pe care il faci intr-un anumit mediu se duce si spre alte medii.
  • Cristi Lupsa: publicitatea poate crea continut
  • A.P.: Pe foamea asta si pe frica asta este normal sa nu faci schimbari majore, dar dupa ce va trece criza si clientii se vor schimba, isi vor schimba atitudinea
  • A.P.: Publicul nu vrea sa ne vada reclamele. Nimeni nu injura filmele care intrerup calupurile publicitare, e tocmai invers. Pentru ca omul sa te primeasca la el in casa trebuie sa ii multumesti, sa fii deferent, iar asta o faci dandu-i un pic de emotie.
  • C.L.: Este limpede ca presa de la noi s-a uitat la ce se intampla dincolo de granite, sa vada ce fel de experimente se fac. Nu cred, ca jurnalist, ca mai putem face ceva original
  • A.P.: Am sa te contrazic, pentru ca piata romaneasca de media este complet atipica. Eu nu cred ca presa din vest se confrunta cu aceleasi probleme ca cele de aici. Tocmai pentru ca proiectul "Decat o revista" este alfel ne-a atras si ulterior ne-a dat si idei pe care le vom pune in tractica.
  • A.P.: Presa pe hartie se va schimba in urmatorii 20 de ani. In acest moment se duce in bot si e pacat. Mie mi-e dor de mometele in care stau linistit si rasfoiesc un ziar la o cafea. Acum citesc ziarele pe mobil
  • A.P.: Pe vremea asta clientii nu prea mai sunt atrasi de nimic, oricat de inedita sau creativa ar fi o propunere. Stam toti ca pinguinii si asteptam sa vina pestele. Pentru noi a fost o surpriza ca toti clientii la care am prezentat "Decat o revista" au intrat cu bani in acest proiect.
  • C.L.: Eu nu spun ca facem jurnalism de profunzime, spun doar ca stam mai mult timp pe teren, ne gandim mai bine ce facem cu informatiile pe care le primim, incercam sa construim ceva pentru care nu mai exista timp, resurse, dar sper ca exista disponibilitate. Eu nu cred ca oamenii inca citesc.

Urmariti integral materialul video:

Interviu cu Cristi Lupsa si Adrian Predu ( 1 of 2)

Interviu cu Cristi Lupsa si Adrian Predu (2 of 2)