Cum se oglindeste in publicitate confuzia din economie, la sfarsit de 2010? Radu Florescu / Centrade-Saatchi&Saatchi, a discutat online

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 17 noiembrie 2010, 16:33 Economie | Media & Publicitate

Radu Florescu
Foto: Hotnews
Se spune ca piata de publicitate este o oglinda a economiei. Cum se oglindeste in publicitate confuzia din economia romaneasca in 2010, cu bataie spre 2011? Unul dintre veteranii pietei locale de publicitate, Radu Florescu, fondatorul grupului Centrade/Saatchi&Saatchi, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.
  • Intalnirea s-a incheiat
Dupa o scadere de 35-40% a pietei romanesti de publicitate in 2009, comparativ cu anul precedent, publicitarii romani sunt, in general, rezervati si pentru anul in curs, iar pentru anul viitor asteapta semnale mai clare din economie.

Ce mesaje recepteaza ei acum si ce fel de mesaje asteapta? Ce contributie au ei la revitalizarea  publicitatii? Ce atitudine au marile companii internationale-clienti de publicitate, pe o piata ramasa in urma multor altora din Europa? Raspunde:
  • Radu Florescu, 49 de ani, a fondat in 1990 compania Centrade, care in 1992 s-a afiliat la reteaua internationala Saatchi&Saatchi. Este CEO al grupului Centrade/Saatchi&Saatchi, care reuneste acum agentia de publicitate Saatchi&Saatchi, agentia media Zenith Media, agentia Saatchi&Saatchi X (BTL), agentia de relatii publice Saatchi&Saatchi PR, Cable Direct si casa de productie Pantone. Este, intre altele, membru fondator al IAA (International Advertising Association) Romania si cofondator Fulbright.


Citeste mai multe despre   















Comentarii alese de moderator

  • reclame proaste (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 17:24)
    menisc [anonim]

    Sunteti de acord ca nu a fost niciodata publicitate mai proasta ca acum de 15 ani incoace?

  • Intrebari pentru Radu Florescu (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 18:31)
    ciocaltei mircea [anonim]

    Ma bucur ca o parte a fostilor mei studenti Multimedia (UNATC) sunt foarte "activi" la Chaisow.
    As intreba cum reuseste sa-si implineasca si dorinta de a oferi cadrul profesional si pentru film (postproductie) , nu numai pt publicitate , cam care este "aportul" material al fiecarei componente.
    Care sunt criteriile dupa care se selecteaza colaborarea cu agentiile (portofoliul, notorietatea ei, bugetele angajate - caci si ele sunt importante ca argument)?
    Acum citiva ani , cind am discutat de o eventuala colaborare precum si de un numar de tineri ce ar fi trebuit sa completeze personalul, am intilnit un om ce dorea , cu sinceritate, sa faca sa existe un nou studio cladit pe competente si profesionalism, cu argumente tehnice (echipament) de cea mai buna calitate si competitive, cu un portofoliu consistent si care sa se impuna rapid, nui numai in Romania.
    Cunoscindu-l pe Radu Florescu din intilnirile anterioare (pe cind colaboram cu Castel film si Abis studio) am gasit locul pe care l-am recomandat cu caldura celor mai buni studenti ai mei la Multimedia.
    Il salut si ii urez succes si pe mai departe!
    Sper ca lumea aceasta a publicitatii sa creasca (sa-si revina), nu numai cantitativ ci si calitativ. De la un timp exista o oarecare "oboseala" creativa, poate din cauza reducerilor bugetelor! Poate!
    Cu cele mai bune ginduri, Mircea Ciocaltei
    PS - poate ne vom intilni la un film romanesc!

  • Cum vedeti, va rog... (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 18:37)
    spectator [anonim]

    Din perspectiva meseriei pe care o aveti, ce intelegeti dumneavoastra, ce tendinte vedeti cand:
    1. sindicalistii promit 100.000 de oameni in strada, dar vin 30.000?
    2. opozitia se agita cu motiuni de cenzura si nu reuseste nimic?
    3. Isarescu spune ca in 2011 va fi crestere economica, dar insuficienta si spune ca inflatia e influentata de stirile de senzatie ale trancanitorilor de la tv?
    4. in doar doi ani toata media cu care v-ati obisnuit sa lucrati s-a dat complet peste cap?
    5. puterea zice ca va continua disponibilizarile de la stat dar ca va creste salariile bugetarilor?

  • Raul necesar? (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 21:22)
    Frobenius [anonim]

    Domnule "publicitar",
    va cer ajutorul intru propria lamurire. Ca sa fie mai clar am sa descriu foarte succint trei exemple (doar trei)
    1. Pe un panou de pe strada un personaj cu chip buhait se straduieste sa muste dintr-o telecomanda; nu este precizat motivul.
    2. Tot pe un panou stradal un alt personaj, purtator de belciug, incearca sa isi infiga un telefon in ochi; pe ecranul telefonului se poate vedea un fragment din layout-ul Facebook.
    3. Din difuzorul televizorului o voce exaltata imi spune ca _am_ niste obiecte, obiecte pe care nu le doresc si, culmea tupeului obraznic (sic!), nici nu le am.
    Credeti ca:
    1. autorii "publicitari" au niste lipsuri? (eufemism!)
    2. publicul vizat este cel care are niste lipsuri? (idem!)
    3. este un semn de criza?

  • 2 (Joi, 18 noiembrie 2010, 1:16)
    somebody [anonim]

    Cum explicati dvs ca agentiile au profit - majoritatea lor covarsitoare - in timp ce media sunt pe minus pe linie, practic?
    Cat de suprapopulata e acum piata media si cat de suprapopulata e piata de publicitate?
    Multumesc

  • Retorica Intrebarii ! (Joi, 18 noiembrie 2010, 1:34)
    profesor [anonim]

    *** 3 intrebari scurte, pe care de asemenea, cred ... ca ar trebui sa si le puna toate agentiile de publicitate:
    1) este buna o publicitate excesiv de agresiva ... ?
    2) lipsa ideilor duce cate o data la vulgaritate, oare este bine ?
    3) publicitatea care da publicului subantelesuri ale unor orientari sexuale, oare este necesara ?

  • angajari tineri (Joi, 18 noiembrie 2010, 1:51)
    Marcelino [anonim]

    Buna ziua,

    Cand credeti ca vor reincepe angajarile in pub? Oameni tineri, la inceput de drum. Am vazut ca au inceput din nou anunturile de angajare, dar se cauta doar oameni cu experienta de ani de zile...

    Multumesc

  • q: (Joi, 18 noiembrie 2010, 9:30)
    ddd [anonim]

    Care sunt cauzele pentru care a scazut atat de mult calitatea reclamelor si au reaparut lucruri pe care le credeam de domeniul trecutului si al tristei amintiri (reclame online cu sunet de exemplu)? Ce treaba are criza cu talentul si calitatea?

  • cateva (Joi, 18 noiembrie 2010, 10:23)
    DanB. [anonim]

    Buna ziua, iata intrebarile mele:
    Cum arata sfarsitul anului in publicitate si cum vedeti anul viitor, macar prima parte?

    Dintre toate agentiile Saatchi, care merg, acum, bine, multumitor, respectiv prost comparativ cu anul trecut si cu alte agentii similare din piata?

    Faceti ceva special pe segmentul online?
    Numai bine

  • btl, productie (Joi, 18 noiembrie 2010, 11:37)
    Dobrin [anonim]

    As dori sa stiu cat de mare este cererea de BTL si cum merg afacerile de productie. Multumesc

  • atunci si acum (Joi, 18 noiembrie 2010, 12:35)
    raducu [anonim]

    Cu ce perioada din ultimii 20 de ani comparati piata de publicitate de acum?

  • mizerii (Joi, 18 noiembrie 2010, 12:36)
    andone [anonim]

    Domnule Florescu, cat de des credeti ca se intampla urmatoarele si cum credeti ca afecteaza credibilitatea canalelor media:
    piar pe bani (articole publicitare nemarcate), materiale care intra/ies la cererea publicitarilor, publicitate data pe prietenie, respectiv publicitate data moka in ideea ca pe viitor poate vor veni si campanii pe bani?
    -

  • publicitate la tv? da' de ce? (Joi, 18 noiembrie 2010, 12:40)
    GG [anonim]

    Nu inteleg cine ar vrea, in afara de vanzatorii de bigudiuri si knorr, sa-si faca publicitate la TV cand e plin de mizerii de emisiuni ca happy hour sau show pacatos. Ma puteti lamuri, va rog?

  • originalitate (Joi, 18 noiembrie 2010, 13:35)
    ins [anonim]

    De ce sunt cei de la Saatchi nelipsiti la festivaluri pub, uneori cu lucrari care declanseaza discutii de ghost/lipsa de originalitate? Cu ce mai ajuta festivalurile astea? Cat de mult va intereseaza inovatia in ce faceti pentru clientii dvs? Puteti da exemple de remarcabil, o media spectaculoasa, un online interactiv, altceva decat tv sau machete?

  • banii (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:10)
    sorin [anonim]

    Cat va mai conta ca tv este atat de ieftin, cat timp vor mai fi alocate bugetele pe cantitate (tv), nu pe calitate?

  • indoor (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:40)
    Andrei Tudor [anonim]

    Buna ziua, de ce nu se specializeaza 1-2 oameni din agentii, pe indoor? sunt cateva medii f bune care pot fi folosite, atl+btl, toalete, saloane de infrumusetare, malluri, etc. Calitativ ar fi peste TV si outdoor iar la costuri, probabil un procent nesemnificativ dintr-un buget anual. Multumesc

  • q: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:22)
    Mihai [anonim]

    Buna ziua,

    sunt un tanar viitor absolvent si vreau sa incerc sa lucrez in publicitate ptr ca ma consider o persoana foarte creativa. Ce pasi mi-ati recomanda? Nu neaparat adaptati la piata noastra, cea din Ro, ptr ca traiesc in strainatate, mai precis in Olanda. Exista un parcurs recomandabil tuturor, niste etape care trebuie parcurse, gen incepe cu un internship?

    Exista si vreo posibilitate sa-mi dau seama ca nu mi se potriveste domeniul, inainte de a incerca sa lucrez in publicitate?calitati care te califica/descalifica?

    Multumesc anticipat pentru raspuns!
    Cu recunostinta,
    Mihai

  • regizori (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:27)
    sergiu [anonim]

    colaborati si cu regizori romani in productia de reclame? mai ales acum, in perioada de criza (stiut fiind faptul ca regizorii romani sunt mai ieftini, dar nu neaparat mai slab pregatiti decat cei straini care vin de-obicei in romania)? lansati si regizori tineri in productie de spoturi publicitare?










Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2965 vizualizari

  • reclame proaste (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 17:24)

    menisc [anonim]

    Sunteti de acord ca nu a fost niciodata publicitate mai proasta ca acum de 15 ani incoace?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:40)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui menisc

      Este o intrebare foarte subiectiva. Am avut si inainte si publicitate proasta, si buna. Este acelasi lucru acum: avem si reclame proaste, si bune. Din fericire, standardul si calitatea reclamelor sunt la un nivel mai ridicat decat oricand. Mai avem de lucrat, dar sunt convins ca vom ajunge la un nivel, la un standard international. Astept parerea dumneavoastra oricand.
  • Intrebari pentru Radu Florescu (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 18:31)

    ciocaltei mircea [anonim]

    Ma bucur ca o parte a fostilor mei studenti Multimedia (UNATC) sunt foarte "activi" la Chaisow.
    As intreba cum reuseste sa-si implineasca si dorinta de a oferi cadrul profesional si pentru film (postproductie) , nu numai pt publicitate , cam care este "aportul" material al fiecarei componente.
    Care sunt criteriile dupa care se selecteaza colaborarea cu agentiile (portofoliul, notorietatea ei, bugetele angajate - caci si ele sunt importante ca argument)?
    Acum citiva ani , cind am discutat de o eventuala colaborare precum si de un numar de tineri ce ar fi trebuit sa completeze personalul, am intilnit un om ce dorea , cu sinceritate, sa faca sa existe un nou studio cladit pe competente si profesionalism, cu argumente tehnice (echipament) de cea mai buna calitate si competitive, cu un portofoliu consistent si care sa se impuna rapid, nui numai in Romania.
    Cunoscindu-l pe Radu Florescu din intilnirile anterioare (pe cind colaboram cu Castel film si Abis studio) am gasit locul pe care l-am recomandat cu caldura celor mai buni studenti ai mei la Multimedia.
    Il salut si ii urez succes si pe mai departe!
    Sper ca lumea aceasta a publicitatii sa creasca (sa-si revina), nu numai cantitativ ci si calitativ. De la un timp exista o oarecare "oboseala" creativa, poate din cauza reducerilor bugetelor! Poate!
    Cu cele mai bune ginduri, Mircea Ciocaltei
    PS - poate ne vom intilni la un film romanesc!
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:43)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ciocaltei mircea

      Va multumesc pentru comentariile frumoase. Bineinteles, exista aceasta oboseala creativa din cauza crizei economice pe ca o traim. Este o perioada foarte dificila pentru noi toti - cum sa mentinem standardul creativ, cand bugetele sunt mai mici. Sunt de parere ca o idee buna nu are nicio legatura cu banii, ci tine de calitatea oamenilor. Pe baza aceasta, am avut destul de mult succes cu bugete mici, dar cu idei mari. Traim intr-o alta lume acum si trebuie sa ne obisnuim cu acest lucru.
  • Cum vedeti, va rog... (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 18:37)

    spectator [anonim]

    Din perspectiva meseriei pe care o aveti, ce intelegeti dumneavoastra, ce tendinte vedeti cand:
    1. sindicalistii promit 100.000 de oameni in strada, dar vin 30.000?
    2. opozitia se agita cu motiuni de cenzura si nu reuseste nimic?
    3. Isarescu spune ca in 2011 va fi crestere economica, dar insuficienta si spune ca inflatia e influentata de stirile de senzatie ale trancanitorilor de la tv?
    4. in doar doi ani toata media cu care v-ati obisnuit sa lucrati s-a dat complet peste cap?
    5. puterea zice ca va continua disponibilizarile de la stat dar ca va creste salariile bugetarilor?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:46)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui spectator

      Mi se pare ca o mare problema in Romania este ca vorbim prea mult si facem putin. Cuvantul unui om stabileste credibilitate si incredere. Inca o data, mi se pare ca lipsesc amandoua: de ce facem niste promisiuni pe care nu le tinem? Bineinteles, un om bun la relatii publice are o sarcina sa prezinte lucrurile in cea mai buna lumina posibila, dar in acelasi timp trebuie sa dovedim faptele. Este, probabil, motivul pentru care cuvantul in engleza "accountability" nu se traduce in Romania.
  • Raul necesar? (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 21:22)

    Frobenius [anonim]

    Domnule "publicitar",
    va cer ajutorul intru propria lamurire. Ca sa fie mai clar am sa descriu foarte succint trei exemple (doar trei)
    1. Pe un panou de pe strada un personaj cu chip buhait se straduieste sa muste dintr-o telecomanda; nu este precizat motivul.
    2. Tot pe un panou stradal un alt personaj, purtator de belciug, incearca sa isi infiga un telefon in ochi; pe ecranul telefonului se poate vedea un fragment din layout-ul Facebook.
    3. Din difuzorul televizorului o voce exaltata imi spune ca _am_ niste obiecte, obiecte pe care nu le doresc si, culmea tupeului obraznic (sic!), nici nu le am.
    Credeti ca:
    1. autorii "publicitari" au niste lipsuri? (eufemism!)
    2. publicul vizat este cel care are niste lipsuri? (idem!)
    3. este un semn de criza?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:50)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Frobenius

      Suntem afectati de aceasta criza economica. Dar sunt niste reguli de marketing pe care trebuie sa le aplicam indiferent daca suntem intr-o piata in crestere sau in scadere. Un layout al unui panou trebuie sa fie, dupa mine, simplu si direct. Daca punem prea multe informatii, prea multe imagini, impactul este mult mai scazut. Indiferent de mediu, trebuie sa ne gandim la audienta noastra si care este cea mai buna metoda sa o atingem. Un semn de criza, "you can bet your life".
  • 2 (Joi, 18 noiembrie 2010, 1:16)

    somebody [anonim]

    Cum explicati dvs ca agentiile au profit - majoritatea lor covarsitoare - in timp ce media sunt pe minus pe linie, practic?
    Cat de suprapopulata e acum piata media si cat de suprapopulata e piata de publicitate?
    Multumesc
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:57)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui somebody

      Noi, la Saatchi, am avut noroc ca am castigat noua din zece pitch-uri, in acelasi timp cand bugetul clientilor a fost in scadere. Datorita echipei noastre, cu o directie de creativitate excelenta din partea lui Jorg Riommi si partea strategica a Cristinei Iordanescu si a altor membri din Saatchi, iesim din anul de criza 2010 destul de bine. Nu pot vorbi despre celealte agentii si nici nu spun ca profitul nostru este extraordinar.

      2. Intr-adevar, piata de televiziune este foarte fragmentata, Romania fiind singura tara din Europa cu cinci canale de televiziune terestre - in comparatie cu Franta, unde sunt numai trei. Acelasi lucru este valabil si pe piata presei, dar, dupa ce am vazut recent, piata presei se normalizeaza, in sensul ca sunt mai putine publicatii disponibile. Din punct de vedere al agentiilor de publicitate, avem un echilibru destul de bun. Sunt prezente agentiile internationale si niste agentii locale, romanesti, foarte bune.
  • Retorica Intrebarii ! (Joi, 18 noiembrie 2010, 1:34)

    profesor [anonim]

    *** 3 intrebari scurte, pe care de asemenea, cred ... ca ar trebui sa si le puna toate agentiile de publicitate:
    1) este buna o publicitate excesiv de agresiva ... ?
    2) lipsa ideilor duce cate o data la vulgaritate, oare este bine ?
    3) publicitatea care da publicului subantelesuri ale unor orientari sexuale, oare este necesara ?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:02)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui profesor

      1. Depinde de client, audienta si produs. Daca merge, nimeni nu poate discuta succesul. Suntem intr-o piata foarte aglomerata si, daca vrem sa fim "vazuti", trebuie sa facem ceva care este remarcat. Definitia aceasta este destul de subiectiva.
      2. Vulgaritatea poate avea si idei bune in spate. Fiind un om mai traditional, as prefera sa evit vulgaritatea cand este vorba de publicitate. Dar sunt deschis, daca este o gluma buna.
      3. Sa fim onesti, "sex sells". Daca vorbim despre o fata frumoasa sau un baiat atragator, impactul este evident.
  • angajari tineri (Joi, 18 noiembrie 2010, 1:51)

    Marcelino [anonim]

    Buna ziua,

    Cand credeti ca vor reincepe angajarile in pub? Oameni tineri, la inceput de drum. Am vazut ca au inceput din nou anunturile de angajare, dar se cauta doar oameni cu experienta de ani de zile...

    Multumesc
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:03)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marcelino

      Cine spune ca am oprit sa angajam tineri la noi? Avem un program de stagii la Saatchi&Saatchi, iar dintre cei care au terminat programul cativa au fost angajati. Tinerii in general sunt, dupa mine, viitorul publicitatii. Un mos ca mine trebuie sa se gandeasca totdeauna la un inlocuitor.
  • q: (Joi, 18 noiembrie 2010, 9:30)

    ddd [anonim]

    Care sunt cauzele pentru care a scazut atat de mult calitatea reclamelor si au reaparut lucruri pe care le credeam de domeniul trecutului si al tristei amintiri (reclame online cu sunet de exemplu)? Ce treaba are criza cu talentul si calitatea?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:08)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ddd

      Criza ne-a afectat pe toti si, bineinteles, cand este vorba despre un buget redus va exista un impact asupra calitatii. Dar, cum am spus mai devreme, o idee buna nu costa nimic. Imi pare rau ca dumneavoastra credeti ca este in scadere calitatea reclamelor. Sunt convins ca anul 2011 va aduce o noua perspectiva si vom produce niste campanii mai bune decat ce am avut in acest an. Cum am spus, nu este vorba de bani, e mai degraba o chestiune legata de timpul acordat, care este foarte scurt.
  • cateva (Joi, 18 noiembrie 2010, 10:23)

    DanB. [anonim]

    Buna ziua, iata intrebarile mele:
    Cum arata sfarsitul anului in publicitate si cum vedeti anul viitor, macar prima parte?

    Dintre toate agentiile Saatchi, care merg, acum, bine, multumitor, respectiv prost comparativ cu anul trecut si cu alte agentii similare din piata?

    Faceti ceva special pe segmentul online?
    Numai bine
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:13)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui DanB.

      Din fericire, ultimul trimestru arata destul de bine. Suntem foarte ocupati, avem alte pitch-uri si sunt mai optimist acum decat oricand. Pana acum trei luni, ma asteptam la altceva, mai prost.
      Stiu ca este in general destul de greu. Nu cunosc politica altor agentii. Noi ne concentram pe o abordare mai larga, in sensul ca nu vorbim despre un clip de televiziune sau macheta de presa, ne gandim la orice idee care se aplica in beneficiul clientului.
      Online este viitorul. Avem trei firme in grupul nostru care se concentreaza pe online. Daca putem lua in consideratie ca din venitul Publicis Groupe 40% vine din online, eu cred ca acelasi lucru se va intampla si in Romania pe viitor - nu stiu cand.
  • btl, productie (Joi, 18 noiembrie 2010, 11:37)

    Dobrin [anonim]

    As dori sa stiu cat de mare este cererea de BTL si cum merg afacerile de productie. Multumesc
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:15)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dobrin

      BTL merge foarte bine, dar as vrea sa precizez ca noi ne concentram nu numai pe BTL, ci si pe shopper marketing. Razboiul pentru consumatori are loc in magazine si exact cand acesti consumatori sunt la cumparaturi este momentul adevarului si acolo trebuie sa lucram. Publicitatea traditionala este numai o prima etapa. Cererea este in crestere.
  • atunci si acum (Joi, 18 noiembrie 2010, 12:35)

    raducu [anonim]

    Cu ce perioada din ultimii 20 de ani comparati piata de publicitate de acum?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:17)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui raducu

      Niciodata. In 20 de ani de experienta in publicitate nu am trait un an atat de dificil. M-am confruntat alte chestiuni dificile in trecut, dar 2009 si 2010 au depasit toate limitele.
  • mizerii (Joi, 18 noiembrie 2010, 12:36)

    andone [anonim]

    Domnule Florescu, cat de des credeti ca se intampla urmatoarele si cum credeti ca afecteaza credibilitatea canalelor media:
    piar pe bani (articole publicitare nemarcate), materiale care intra/ies la cererea publicitarilor, publicitate data pe prietenie, respectiv publicitate data moka in ideea ca pe viitor poate vor veni si campanii pe bani?
    -
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:22)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andone

      Exista un conflict de interese cand este vorba de PR si un ziar adevarat, obiectiv. Nu se amesteca. Daca luam un exemplu bun, New York Times, cu opiniile lor, editoriale probabil subiective, dar niciodata amestecate cu un interes. Aici, in Romania, in majoritatea cazurilor, nu este o distinctie intre cele doua. Din aceasta cauza, credibilitatea ziarelor este subminata.
      Cand este vorba de televiziune, in mod normal product placement-ul este platit. Este acelasi lucru ca un clip platit si nici nu vad de un conflict de interes, e vorba despre o tranzactie comerciala. Un exemplu bun de product placement ar fi folosirea unor masini in filmele James Bond.
      Publicitatea data pe prietenie inseamna bani aruncati. Treaba lor.
  • publicitate la tv? da' de ce? (Joi, 18 noiembrie 2010, 12:40)

    GG [anonim]

    Nu inteleg cine ar vrea, in afara de vanzatorii de bigudiuri si knorr, sa-si faca publicitate la TV cand e plin de mizerii de emisiuni ca happy hour sau show pacatos. Ma puteti lamuri, va rog?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:24)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui GG

      Nici eu nu sunt un mare consumator de astfel de emisiuni, dar decizia nu este a mea. Alegerea grilei de programe este facuta numai dupa rating/audienta. As dori sa vad mai multe emisiuni de calitate ridicata, dar din pacate sunt o minoritate. Ideea este: daca o emisiune merge, inseamna ca e buna.
  • originalitate (Joi, 18 noiembrie 2010, 13:35)

    ins [anonim]

    De ce sunt cei de la Saatchi nelipsiti la festivaluri pub, uneori cu lucrari care declanseaza discutii de ghost/lipsa de originalitate? Cu ce mai ajuta festivalurile astea? Cat de mult va intereseaza inovatia in ce faceti pentru clientii dvs? Puteti da exemple de remarcabil, o media spectaculoasa, un online interactiv, altceva decat tv sau machete?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:32)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ins

      Cunosc foarte bine problema ghost-urilor si cea a lipsei de originalitate. Eu si colegii mei din industrie am fondat ADOR, Effie, IAA, RAAA. Intotdeauna am incercat sa abordam problema standardelor publicitatii si, bineinteles, aceste puncte legate de creativitate.
      Festivalurile, in general, prezinta o oportunitate sa aratam cine suntem si ce putem face. Stiu ca au fost niste probleme discutate la Saatchi, daca am copiat sau nu o campanie pentru Greenpeace, pentru care a fost acordat un premiu la Portoroz. Noi am fost foarte transparenti de la inceput si am stiut ca au fost doua campanii similare in acelasi timp, dar campania noastra a fost dezvoltata inaintea celeilalte. M-am confruntat cu orgoliul colegilor mei din industrie, care au petrecut foarte mult timp sa ne submineze. Directorul de creatie Jorg Riommi este cel mai bun creativ de pe piata si nu are nevoie sa copieze pe nimeni. Este un om cu originalitate, creativitate si energie unice pe aceasta piata. Sunt foarte mandru sa avem un coleg ca el.
      Acum doua zile am castigat un premiu pentru campanie online pentru Raiffeisen Bank. Mai bine sa va uitati la ea si-mi spuneti daca este originala sau nu. As fi interesat sa vad ce parere aveti.
  • banii (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:10)

    sorin [anonim]

    Cat va mai conta ca tv este atat de ieftin, cat timp vor mai fi alocate bugetele pe cantitate (tv), nu pe calitate?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:34)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin

      N-am auzit niciodata un client care sa-mi spuna ca televiziunea este atat de ieftina. Dimpotriva. Nu putem vorbi despre televiziune, radio sau presa sau online. La orice media trebuie sa aplicam un standard international si de impact. Calitatea, cum ati spus, este ceea ce conteaza. Noi ne straduim sa facem acest lucru in fiecare zi. Uneori reusim, alteori mai putin. Dar in majoritatea cazurilor sunt foarte multumit.
  • indoor (Joi, 18 noiembrie 2010, 14:40)

    Andrei Tudor [anonim]

    Buna ziua, de ce nu se specializeaza 1-2 oameni din agentii, pe indoor? sunt cateva medii f bune care pot fi folosite, atl+btl, toalete, saloane de infrumusetare, malluri, etc. Calitativ ar fi peste TV si outdoor iar la costuri, probabil un procent nesemnificativ dintr-un buget anual. Multumesc
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:36)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei Tudor

      de ce credeti ca nu avem pe cineva specializat pe indoor? daca o sunati pe Maria Tudor, la Zenith, o sa vedeti ca este foarte deschisa sa discute orice proiect legat de indoor. Dar aveti grija, este foarte tough, dar in acelasi timp cea mai buna profesionista de pe piata.
  • q: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:22)

    Mihai [anonim]

    Buna ziua,

    sunt un tanar viitor absolvent si vreau sa incerc sa lucrez in publicitate ptr ca ma consider o persoana foarte creativa. Ce pasi mi-ati recomanda? Nu neaparat adaptati la piata noastra, cea din Ro, ptr ca traiesc in strainatate, mai precis in Olanda. Exista un parcurs recomandabil tuturor, niste etape care trebuie parcurse, gen incepe cu un internship?

    Exista si vreo posibilitate sa-mi dau seama ca nu mi se potriveste domeniul, inainte de a incerca sa lucrez in publicitate?calitati care te califica/descalifica?

    Multumesc anticipat pentru raspuns!
    Cu recunostinta,
    Mihai
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:38)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Ma bucur ca sunteti interesat de domeniul publicitatii. Daca-mi trimiteti un CV, voi vorbi cu colegii mei la Saatchi in Olanda si ma voi interesa daca exista vreo posibilitate de stagiu acolo. Piata este foarte dificila acum, iar oportunitatile sunt putine. Dar un om cu energie, pasiune si vointa poate face orice.
  • regizori (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:27)

    sergiu [anonim]

    colaborati si cu regizori romani in productia de reclame? mai ales acum, in perioada de criza (stiut fiind faptul ca regizorii romani sunt mai ieftini, dar nu neaparat mai slab pregatiti decat cei straini care vin de-obicei in romania)? lansati si regizori tineri in productie de spoturi publicitare?
    • r: (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:39)

      Radu Florescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sergiu

      N-am ales niciodata un regizor pentru ca este roman sau strain. Totul depinde de talentul regizorului si experienta lui. Daca ne uitam un pic la regizorii din Romania, precum Cristian Mungiu si altii, putem spune ca avem si noi un standard destul de ridicat. Oricum, preturile sunt mai rezonabile in timpul crizei.
  • Ethics (Vineri, 19 noiembrie 2010, 14:02)

    Mirel Plesca [anonim]

    Radu, which is your opinion regarding the corporate governance and ethics behaviour in our industry? Is that increasing in Romania or are we still contemplating things which we know they are not genuine?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă