Intalnirile Media&Advertising

UPDATE VIDEO Roxana Dumitru/Leo Burnett: In 2011 "nu vad luminita de la capatul tunelului". Online-ul va bate TV-ul in anumite categorii in mai putin de cinci ani

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 2 decembrie 2010, 15:18 Economie | Media & Publicitate

Roxana Dumitru
Foto: HotNews.ro
In mai putin de cinci ani vor fi categorii de publicitate in care online-ul va bate TV-ul, pe masura ce Romania se va apropia de pietele dezvoltate, a spus vineri Roxana Dumitru, managing director Leo Burnett&Target, in cadrul intalnirii online cu cititorii HotNews.ro. In privinta evolutiei de pe piata de publicitate, ea a spus, intr-un interviu in studioul HotNews.ro, ca anul acesta au existat categorii de clienti unde cheltuielile au scazut si cu 25% si, "ca sa nu fiu foarte pesimista", scaderea estimata pentru 2011 este de 10-15%. Roxana Dumitru, managing director al agentiei Leo Burnett&Target, a discutat despre tendintele si rezultatele pietei de creatie publicitara anul acesta si despre asteptarile pentru 2011.

Roxana Dumitru in studioul HotNews.ro:



  • 2011 se vede putin mai slab decat 2010, pentru ca efectele masurilor pe care le-a luat guvernul la jumatatea anului acesta se vor resimti foarte puternic la anul. Romanii sunt obisnuiti sa consume, nu stiu daca ati observat, sunt pline hypermarketurile de oameni care cumpara intr-o veselie, ai impresia ca in Romania nu este criza (...) Dar la un moment dat resursele financiare ale multora dintre acestia se vor termina. (...) Foarte multe bugete sunt construite in marketing dupa eficienta in vanzari. Si asta va avea un impact.
  • Noi avem foarte multe branduri mari in portofoliu si aceste branduri mari au planuri pe macar un an de acum inainte. Evident, planurile se regandesc pe la jumatatea anului.
  • Trebuie sa gasim la ce ar reactiona cel mai bine consumatorul, ca sa ajunga sa-ti cumpere brandul tau in loc de brandurile competitiei. Pentru ca de consumat, se consuma. Mai putin decat ne-am dori, dar tot se consuma.
  • Anul acesta sunt  categorii care au scazut si cu 25%. Si atunci, ca sa nu fiu foarte pesimista, "sper" intr-o reducere de 10% (a cheltuielilor de publicitate in 2011 - n.r.), poate anumite categorii sa scada cu 15%. Din punct de vedere economic, nu vad luminita de la capatul tunelului.
  • Din fericire pentru noi (Leo Burnett&Target - n.r), o sa inchidem foarte bine si anul acesta. (...) Anul trecut ne-am dat seama ca noi putem sa avem foarte strict in control cheltuielile, pentru ca pe venituri nu te poti baza. La sfarsitul anului 2010 va fi bine, cu profit. Cu profitul asteptat.
  • Exista foarte multe branduri in portofoliul grupului. Fiecare brand are anumite necesitati online. E imposibil pentru o simpla firma de interactive sa faca fata provocarilor atator branduri, cu varii nevoi. Cele trei firme (agentiile interactive din grupul Leo Burnett - n.r.) au puncte comune, sunt foarte bune pe segmentul online, dar au si veleitati diferite, specifice. Fiecare se dezvolta intr-o arie diferita. (...) Noi ne-am schimbat foarte mult in interior pentru ca pentru a putea lucra cu o agentie de online, in primul rand noi trebuie sa intelegem foarte bine online-ul. Toata echipa de brand a ajuns sa aiba know-how si pe aceasta parte, pentru ca in momentul in care se lucreaza pe un proiect, se lucreaza in echipa, nu conteaza daca esti de la Leo, sau iLeo, sau Geeks.
  • [Toamna aceasta] au fost foarte multe pitch-uri pe piata, mai multe decat ne-am asteptat. Noi am participat la cateva pitch-uri foarte mari, unele le-am castigat, unele le-am pierdut. (...) La momentul acest avem cel putin doua noi branduri in portofoliu, dar informatia este confidentiala inca.



Roxana Dumitru este managing director al agentiei Leo Burnett&Target din 2006, dupa ce, in prealabil, a lucrat ca new business director si brand communication director (din 2001) si account manager (din 1999) la aceeasi agentie.
  • Anul acesta, Leo Burnett a inregistrat doua premii la Effie Romania si a obtinut titlul de agentia anului la festivalul de creatie Ad'Or, cu o campanie pentru Bergenbier. Ambele festivaluri au avut un numar extrem de mic de lucrari inregistrate si premii, reflectand situatia dificila cu care se confrunta, de anul trecut, creatia publicitara romaneasca.
Leo Burnett&Target face parte din grupul de comunicare Leo Burnett, alaturi de agentiile Starcom MediaVest Group, The Practice, iLeo, 23 Communication Ideas, TruMedia. De anul acesta, grupul include doua noi agentii interactive - Digital Star si The Geeks. Printre clientii Leo Burnett&Target se numara Doncafe, Bergenbier, Petrom, Groupama, produse Procter&Gamble.



Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 somebody

    La tv e plin de reclame, dar in afara de cosmote si vodafone vad aproape numai reclame traduse. pana la urma cat de mult aveti de munca perioada asta?

    • Roxana Dumitru

      Mie nu mi se pare situatia atat de dramatica, poate esti tu putin pesimist :-). Sunt mai multe branduri care isi fac campanii locale. Si Leo Burnett are o multime de campanii dezvoltate local. Si as vrea sa mai precizez un amanunt: chiar daca o campanie nu apare la TV, asta nu inseamna ca nu are o multime de alte componente. Un exemplu relevant este campania pentru Herbal Essences care a pornit din BTL si a avut o componenta mare pe online. Si chiar si fara sa aiba componenta de TV a putut sa castige un Gold Effie si sa fie candidata la Grand Effie. Concluzie: se munceste mult in agentie, se fac campanii frumoase si complexe, pe multe medii, uneori fara TV. Si cu rezultate bune pentru brand :-)

  • Întrebarea nr. 2 sapte

    Cata libertate mai aveti, la Leo, sa faceti campanii pe care sa le considerati rezonabile? Cata libertate credeti ca mai permit comapniile agentiilor, in general, sa faca ce cred ele mai bine?

    Cand credeti ca "va fi mai bine" din punctul acesta de vedere?

    • Roxana Dumitru

      Cred ca este greu sa se mai puna problema de "libertate". Responsabili de cresterea unui brand sunt si Clientul si Agentia. Uneori in egala masura. Perioada de "copilarie" din advertising a cam trecut. Vremea in care Agentia putea sa faca ce vrea - doar brandul trebuia sa apara la TV si... gata, se si vindea - a cam trecut. Cu totii am fost fortati sa ne maturizam. Poate mai repede decat ne-am dorit. Astazi brandurile trec prin diferite faze: de la nevoia de supravetuire, la oportunitatea de a castiga din cota de piata pierduta de competitie. Iar Agentia trebuie sa ii fie partenera Clientului, sa inteleaga nevoia brandului in momentul respectiv si sa aduca cea mai buna solutie de comunicare. In momentul in care Agentia ofera acea solutie care aduce cele mai bune rezultate, atunci primeste si "libertatea" de a face ce cred ca este cel mai bine pentru brand.

  • Întrebarea nr. 3 PetcuS

    Cum va impartiti cu toate agentiile de online pe care le aveti grup, cine ia deciziile cand faceti ceva pe online si cati sunt clienti comuni, cati sunt clienti separati? De ce e nevoie de trei agentii de interactiv diferite?
    Multumesc

    • Roxana Dumitru

      Grupul Leo Burnett creste peste 160 de branduri, de la 78 de clienti care activeaza in 40 de categorii. Pe multe din aceste branduri se lucreaza cu una, doua, uneori si 4 agentii din grup. Nevoia de a face online pentru un brand la un anumit moment vine din oportunitatile pe care le are brandul respectiv. Avand in vedere diversitatea nevoilor pe care le are fiecare brand in parte, trebuia sa avem raspuns pentru oricare dintre acestea. De aici si nevoia de a avea mai multe entitati de online care au capabilitati comune dar care s-au dezvoltat si diferit.

  • Întrebarea nr. 4 stefan

    care credeti ca este viitorul fotografiei publicitare, avand in vedere trendul descendent al campanillor pe print si ascensiunea campaniilor pt online/tv?

    • Roxana Dumitru

      Cred ca am acelasi raspuns pe care il asteptai: din pacate, printul este pe o panta descendenta care nu se va schimba prea curand. Insa talentul creativilor se poate manifesta foarte vizual si la TV/ online unde impactul poate fi chiar mai mare. Dar nu trebuie sa te descurajezi foarte tare: exista inca branduri care cred in continuare si in comunicarea in presa, deci un viitor inca exista.

  • Întrebarea nr. 5 paperboy

    Cum comparati dumneavoastra investitiile in publicitate de anul acesta cu anul trecut? La ce va asteptati anul viitor? Ok, economia scade, dar cat pot sa scada cheltuielile cu publicitatea - care ar putea fi bottom-ul?

    • Roxana Dumitru

      Atata timp cat economia nu se redreseaza, este absolut firesc ca nici investitiile in publicitate sa nu se redreseze. Brandurile puternice stiu insa ca au nevoie de vizibilitate, ca este important, mai ales in perioadele de recesiune, sa comunice. Previziunile pentru 2011 insa nu sunt foarte roz, se asteapta o scadere a investitiilor in publicitate cu inca 10-15%. Care este bottom-ul? Putin mai jos de atat :-)

  • Întrebarea nr. 6 Viorel

    Cat din munca depusa intr-o companie producatoare de publicitate tine de idee de creatie, imaginatie, creatie prin joc al mintii? Legat de asta, un angajator cum reuseste sa stie cat de potrivit este un candidat pentru munca in compania sa? Sunt acceptati candidati fara CV-uri impresionante marcare de activitate in acelasi domeniu? Va multumesc.

    • Roxana Dumitru

      Munca depusa intr-o agentie este exclusiv creativa. Orice tip de job ai avea, trebuie sa gasesti solutii creative la orice problema. In general, in Leo Burnett avem o testare care se da la angajare, testare care ne spune multe despre caracterul candidatului, cat si despre cat de creativ poate fi intr-o situatie data. Chiar daca nu avem neaparat un "opening" la momentul primirii CV-ului, intotdeauna retinem candidatii cu adevarat interesanti, care au o experienta de viata diferita de a noastra. In general, este bine sa ai o echipa formata din oameni foarte diferiti, care se pot completa reciproc.

  • Întrebarea nr. 7 velvet under

    Ce sacrificii ati facut sa ramaneti pe profit?

    Cati oameni mai lucreaza acum in agentia dvs?

    • Roxana Dumitru

      In grupul Leo Burnett suntem acum 170 de colegi, din care, in agentia Leo Burnett suntem peste 60. Cred ca nu exista companie din Romania care sa nu fi facut sacrificii intr-o forma sau alta. Si la noi, in primul si primul rand am redus "la sange" cheltuielile administrative, am eliminat cheltuielile inutile sau "nice to have". Abia apoi am recurs la sacrificiul final, acela de a ne desparti de unii dintre colegii nostri. Dar nu inainte de a gasi pentru cei mai multi dintre ei alte variante de relocare in agentiile din grup sau in piata. Si pentru ca toti erau oameni buni, nu au avut nicio problema in acest demers.

  • Întrebarea nr. 8 2x2

    Buna ziua. Incercati sa fiti sincera si, fara sa luati in considerare reclamele pe care le-au facut firmele dvs, puteti spune ce vedeti placut si interesant, daca vedeti, in pauza de publicitate?

    • Roxana Dumitru

      Foarte haioasa mi se pare campania de la Vodafone, cu seria de spoturi "Maximia" si Cerebel.

  • Întrebarea nr. 9 qurtos

    Cum mai e treaba cu clientul RMGC de care se ocupa colegul Naumovici? Mai face(ti) ceva pt ei sau au preluat piaristii tot?

    • Roxana Dumitru

      Comunicarea pentru RMGC este extrem de complexa si se adapteaza obiectivelor de business pe care aceasta companie le are. Anul trecut am trecut prin faza comunicarii de masa, prin advertising, pentru a darama miturile construite de opozitie in anii anteriori. Dupa ce s-a realizat acest obiectiv (conform studiilor), comunicarea RMGC a trecut intr-o faza mai "tintita" care trateaza mai degraba prin mijloace de PR cele 4 mari segmente ale proiectului: economic, mediu, patrimoniu si comunitate. Bogdan Naumovici face in continuare parte din echipa care se ocupa de strategia de comunicare RMGC, indiferent de mijloacele prin care aceasta se intampla.








Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3505 vizualizari

  • munca (Joi, 2 decembrie 2010, 16:32)

    somebody [anonim]

    La tv e plin de reclame, dar in afara de cosmote si vodafone vad aproape numai reclame traduse. pana la urma cat de mult aveti de munca perioada asta?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:06)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui somebody

      Mie nu mi se pare situatia atat de dramatica, poate esti tu putin pesimist :-). Sunt mai multe branduri care isi fac campanii locale. Si Leo Burnett are o multime de campanii dezvoltate local. Si as vrea sa mai precizez un amanunt: chiar daca o campanie nu apare la TV, asta nu inseamna ca nu are o multime de alte componente. Un exemplu relevant este campania pentru Herbal Essences care a pornit din BTL si a avut o componenta mare pe online. Si chiar si fara sa aiba componenta de TV a putut sa castige un Gold Effie si sa fie candidata la Grand Effie. Concluzie: se munceste mult in agentie, se fac campanii frumoase si complexe, pe multe medii, uneori fara TV. Si cu rezultate bune pentru brand :-)
  • companiile (Joi, 2 decembrie 2010, 17:37)

    sapte [anonim]

    Cata libertate mai aveti, la Leo, sa faceti campanii pe care sa le considerati rezonabile? Cata libertate credeti ca mai permit comapniile agentiilor, in general, sa faca ce cred ele mai bine?

    Cand credeti ca "va fi mai bine" din punctul acesta de vedere?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:15)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui sapte

      Cred ca este greu sa se mai puna problema de "libertate". Responsabili de cresterea unui brand sunt si Clientul si Agentia. Uneori in egala masura. Perioada de "copilarie" din advertising a cam trecut. Vremea in care Agentia putea sa faca ce vrea - doar brandul trebuia sa apara la TV si... gata, se si vindea - a cam trecut. Cu totii am fost fortati sa ne maturizam. Poate mai repede decat ne-am dorit. Astazi brandurile trec prin diferite faze: de la nevoia de supravetuire, la oportunitatea de a castiga din cota de piata pierduta de competitie. Iar Agentia trebuie sa ii fie partenera Clientului, sa inteleaga nevoia brandului in momentul respectiv si sa aduca cea mai buna solutie de comunicare. In momentul in care Agentia ofera acea solutie care aduce cele mai bune rezultate, atunci primeste si "libertatea" de a face ce cred ca este cel mai bine pentru brand.
  • lbt-online (Joi, 2 decembrie 2010, 19:09)

    PetcuS [anonim]

    Cum va impartiti cu toate agentiile de online pe care le aveti grup, cine ia deciziile cand faceti ceva pe online si cati sunt clienti comuni, cati sunt clienti separati? De ce e nevoie de trei agentii de interactiv diferite?
    Multumesc
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:28)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui PetcuS

      Grupul Leo Burnett creste peste 160 de branduri, de la 78 de clienti care activeaza in 40 de categorii. Pe multe din aceste branduri se lucreaza cu una, doua, uneori si 4 agentii din grup. Nevoia de a face online pentru un brand la un anumit moment vine din oportunitatile pe care le are brandul respectiv. Avand in vedere diversitatea nevoilor pe care le are fiecare brand in parte, trebuia sa avem raspuns pentru oricare dintre acestea. De aici si nevoia de a avea mai multe entitati de online care au capabilitati comune dar care s-au dezvoltat si diferit.
  • viitorul imaginii in campanii? (Joi, 2 decembrie 2010, 19:57)

    stefan [anonim]

    care credeti ca este viitorul fotografiei publicitare, avand in vedere trendul descendent al campanillor pe print si ascensiunea campaniilor pt online/tv?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:34)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui stefan

      Cred ca am acelasi raspuns pe care il asteptai: din pacate, printul este pe o panta descendenta care nu se va schimba prea curand. Insa talentul creativilor se poate manifesta foarte vizual si la TV/ online unde impactul poate fi chiar mai mare. Dar nu trebuie sa te descurajezi foarte tare: exista inca branduri care cred in continuare si in comunicarea in presa, deci un viitor inca exista.
  • money (Joi, 2 decembrie 2010, 22:18)

    paperboy [anonim]

    Cum comparati dumneavoastra investitiile in publicitate de anul acesta cu anul trecut? La ce va asteptati anul viitor? Ok, economia scade, dar cat pot sa scada cheltuielile cu publicitatea - care ar putea fi bottom-ul?
    • p (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:38)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui paperboy

      Atata timp cat economia nu se redreseaza, este absolut firesc ca nici investitiile in publicitate sa nu se redreseze. Brandurile puternice stiu insa ca au nevoie de vizibilitate, ca este important, mai ales in perioadele de recesiune, sa comunice. Previziunile pentru 2011 insa nu sunt foarte roz, se asteapta o scadere a investitiilor in publicitate cu inca 10-15%. Care este bottom-ul? Putin mai jos de atat :-)
  • Imaginatia in publicitate (Joi, 2 decembrie 2010, 22:26)

    Viorel [anonim]

    Cat din munca depusa intr-o companie producatoare de publicitate tine de idee de creatie, imaginatie, creatie prin joc al mintii? Legat de asta, un angajator cum reuseste sa stie cat de potrivit este un candidat pentru munca in compania sa? Sunt acceptati candidati fara CV-uri impresionante marcare de activitate in acelasi domeniu? Va multumesc.
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:44)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel

      Munca depusa intr-o agentie este exclusiv creativa. Orice tip de job ai avea, trebuie sa gasesti solutii creative la orice problema. In general, in Leo Burnett avem o testare care se da la angajare, testare care ne spune multe despre caracterul candidatului, cat si despre cat de creativ poate fi intr-o situatie data. Chiar daca nu avem neaparat un "opening" la momentul primirii CV-ului, intotdeauna retinem candidatii cu adevarat interesanti, care au o experienta de viata diferita de a noastra. In general, este bine sa ai o echipa formata din oameni foarte diferiti, care se pot completa reciproc.
  • ... (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:11)

    velvet under [anonim]

    Ce sacrificii ati facut sa ramaneti pe profit?

    Cati oameni mai lucreaza acum in agentia dvs?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:51)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui velvet under

      In grupul Leo Burnett suntem acum 170 de colegi, din care, in agentia Leo Burnett suntem peste 60. Cred ca nu exista companie din Romania care sa nu fi facut sacrificii intr-o forma sau alta. Si la noi, in primul si primul rand am redus "la sange" cheltuielile administrative, am eliminat cheltuielile inutile sau "nice to have". Abia apoi am recurs la sacrificiul final, acela de a ne desparti de unii dintre colegii nostri. Dar nu inainte de a gasi pentru cei mai multi dintre ei alte variante de relocare in agentiile din grup sau in piata. Si pentru ca toti erau oameni buni, nu au avut nicio problema in acest demers.
  • o intrebare (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:22)

    2x2 [anonim]

    Buna ziua. Incercati sa fiti sincera si, fara sa luati in considerare reclamele pe care le-au facut firmele dvs, puteti spune ce vedeti placut si interesant, daca vedeti, in pauza de publicitate?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:53)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui 2x2

      Foarte haioasa mi se pare campania de la Vodafone, cu seria de spoturi "Maximia" si Cerebel.
  • rosia (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:08)

    qurtos [anonim]

    Cum mai e treaba cu clientul RMGC de care se ocupa colegul Naumovici? Mai face(ti) ceva pt ei sau au preluat piaristii tot?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:00)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui qurtos

      Comunicarea pentru RMGC este extrem de complexa si se adapteaza obiectivelor de business pe care aceasta companie le are. Anul trecut am trecut prin faza comunicarii de masa, prin advertising, pentru a darama miturile construite de opozitie in anii anteriori. Dupa ce s-a realizat acest obiectiv (conform studiilor), comunicarea RMGC a trecut intr-o faza mai "tintita" care trateaza mai degraba prin mijloace de PR cele 4 mari segmente ale proiectului: economic, mediu, patrimoniu si comunitate. Bogdan Naumovici face in continuare parte din echipa care se ocupa de strategia de comunicare RMGC, indiferent de mijloacele prin care aceasta se intampla.
  • sanse (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:00)

    smaranda [anonim]

    Ce sanse ai sa sa te angajezi dupa absolvirea sectiei de Publicitate din cadrul unei universitati din Romania?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:00)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui smaranda

      Am raspuns mai sus
  • pretentiile clientilor (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:10)

    zzz [anonim]

    In medie, in ce consta acum realizarea unei campanii pentru clientii vostri? Ce vrea clientul - in medie, repet, nu ma refer nici la cei care nu vor nimic, nici la cei care baga tare de tot? (creatie pentru promotii sau camp de brand, cata munca pentru ce fel de spoturi etc.) Cat de subtire este nivelul de calitate pe care il cere compania?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:01)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui zzz

      Am raspuns mai sus
  • 2 (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:53)

    referrer [anonim]

    Citesc ca va ocupati de groupama. Agentia dvs a facut campania groupama in2015? Mi s-a parut foarte interesanta, desi stirile "SF" erau facute cu stangacie.

    Aveti campanii mari fara componenta online?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:04)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui referrer

      A raspuns mai jos foarte corect Ioana
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:15)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui referrer

      Campanii mari fara componenta online exista, atunci cand targetul brandului nu "este" online decat absolut accidental si atunci nu se justifica investitia. De exemplu, brandul Noroc nu a avut componenta online.
  • ori ori (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:20)

    garcon [anonim]

    Ce e mai bine pentru un produs: o reclama proasta, foarte proasta sau lipsa reclamei?
  • RMGC??? (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:26)

    mada [anonim]

    va era foame rau de ati acceptat sa faceti reclama pentru RMGC???

    o intrebare mai generala: ati refuzat vreodata un client atunci cand obiectul reclamei era in contradictile cu principiile personale? are dreptul un angajat leo burnett sa refuze un task pe motive de etica? sau nu va puneti probleme din astea?
  • to refferer (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:51)

    ioana [anonim]

    Campania online in2015 a fost facuta de kinecto. Groupama lucreaza online pe baza de proiecte cu diverse agentii interactive (kinecto, Interactions, iLEo, the Geeks).
  • am vreo sansa? (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:15)

    wonderwoman [anonim]

    aproape am terminat TCM, dupa 12 ani. Am 30 de ani si nu am muncit o zi pana acum. Ce credeti, am vreo sansa sa ma angajez la creatie, la Leo Burnett?
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:02)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui wonderwoman

      Bine, domnul Naumovici :-). Treceti pe la doamna Ioana Manea si vedeti daca treceti testul :-)))
  • evolutie (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:17)

    jazz [anonim]

    inspre ce directie crezi ca va evolua piata de publicitate in urmatorii 5 ani? si cum se va modifica ponderea fiecarui element al mixului de comunicare?
    si nu in ultimul rand, dupa experienta acumulata, unde te vezi, daca vorbim despre cariera, in urmatorii 5 ani? poate e timpul pentru un nou challenge? merci fain.
    • r (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:12)

      Roxana Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui jazz

      Cred ca si Romania va evolua inspre digital, imi doresc foarte tare ca in urmatorii 5 ani sa evoluam mai aproape de pietele dezvoltate, dar inca nu imi este clar ca o sa si reusim. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne si straduim sa progresam. Nu va disparea TV-ul, in mod evident, va ramane foarte puternic pentru cele mai multe categorii si target grupuri. Vor fi insa categorii in care online-ul va bate TV-ul. Si asta mai repede decat 5 ani.

      In ceea ce ma priveste, am challenge-uri noi in fiecare zi. Sa nu iti imaginezi ca vreo zi la Leo Burnett seamana cu cealalta. Nu ajung sa ma plictisesc niciodata. Abia cand voi simti rutina si nu voi mai crede ca locul meu este la Leo Burnett, imi voi intinde aripile :-)
  • copii in publicitate (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:22)

    bo [anonim]

    Ati sustine o initiativa legislativa ce sa reglementeze folosirea imaginii "copilului" mai ales in cazul promovarii produselor ce corespund unor alte categorii de varsta a consumatorilor?
  • intrebari (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:26)

    Daniel [anonim]

    Cati bani au intrat in creatia publicitara anul acesta?
    Care este perspectiva vostra pentru anul viitor?
  • Clienti-agentii (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:20)

    Adelina [anonim]

    Ce faceti atunci cand clientul intervine in conceptul creativ si-l modifica dupa cum vrea el? Nu conteaza ca voi, ca agentie, ii faceti recomandarile cele mai bune si stiti ca ceea ce vrea el este exact invers. Il lasati sa isi bata joc de munca voastra numai pentru a incasa banii? Stiti bine ca sunt clienti care nu renunta nici in ruptul capului la ideile lor si din pacate, chestia asta se vede in multe cazuri.
    Va calcati pe inima si faceti ca el? sa presupunem ca nu accepta nici macar o solutie de "mijloc".


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă