Televiziunea si-a pastrat statutul de lider absolut pe piata de publicitate in 2010, an in care posturile au scazut preturile si au incercat sa compenseze difuzand mai multe reclame, unele dintre ele riscand, chiar, amenzi la CNA pentru depasirea timpului rezervat legal publicitatii. Andrei Grigorescu, manager de vanzari publicitate la Discovery Romania, a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre evolutia pietei de publicitate TV, despre cum fac fata crizei posturile de nisa si despre ce fac advertiserii pentru a fi mai vizibili, intr-un spatiu din ce in ce mai aglomerat.

Andrei GrigorescuFoto: Hotnews

Andrei Grigorescu in studioul HotNews.ro

Despre scaderea preturilor pe piata de publicitate:

  • pe toata piata s-au inregistrat scaderi ale preturilor
  • la Discovery acest lucru a adus consecinte pozitive deoarece numarul de branduri prezente pe post au crescut cu 18%, iar numarul de proiecte speciale s-a dublat
  • tendinta de scadere a preturilor nu va continua si anul viitor pentru ca in toate tarile din jur deja in 2010 fata de 2009 s-au inregistrat cresteri pe piata de publicitate in general si implicit si pe TV. In Polonia de exemplu  au crescut cu 17% investitiile pe TV in 2010 fata de 2009, iar in Ungaria se observa o crestere de 1-2%. In mod normal, si Romania in 2011 ar trebui sa urmeze aceeasi tendinta.

Despre inmultirea posturilor detinute de cablisti:

  • s-au lansat mai multe posturi de televiziune in Romania anul acesta, nu doar cele ale cablistilor, iar acest lucru este o tendinta de maturizare a pietei
  • in tarile din jur majoritatea operatorilor de cablu au si posturi proprii. Acest lucru va impune o calitate mai buna a emisiunilor si va duce la o crestere a competitiei. Discovery este un brand puternic, are emisiuni testate pe piata internationala, dar in acelasi timp are si echipa locala de programe care le gestioneaza si care pregateste grila pentru publicul din Romania, din acest motiv nu percepem inmultirea posturilor ca pe o amenintare, ci ca pe o maturizare normala a pietei

Despre lansarea TLC, o televiziune pentru femei:

  • TLC este un canal pentru femei si pentru intreaga lor familie si se adreseaza unui target care in acest moment nu este acoperit - femei active, care se ocupa atat de familie, cat si de cariera.
  • o sa aiba un continut de divertisment factual, din care telespectatoarele sa ramana mereu cu ceva

Despre cum a fost afectat Discovery Romania de criza economica:

  • o asemenea criza cerne piata si doar jucatorii care au brand puternic si au curaj sa faca lucruri noi pot continua sa se dezvolte. Acesta este si cazul Discovery - avem emisiuni de o calitate foarte buna, suntem un brand puternic international, oferta de publicitate contine lucruri deosebite pentru clienti , asa ca avem in continuare incredere in piata din Romania -  drept dovada anul viitor vom lansa un post nou aici.

Andrei Grigorescu este Manager de Vanzari Publicitate la Discovery Romania din luna mai a acestui an. El coordoneaza echipa interna de vanzari a companiei, gestionand spatiul publicitar pentru Discovery Channel, Animal Planet, TCM,si, de anul viitor, si pentru postul TLC, care urmeaza sa fie lansat de Discovery Networks in Romania. Andrei are o experienta de peste 10 ani in industria de advertising: a fost General Manager al PosterCom, agentia de outdoor a The Group, iar anterior a fost Sales Director si Development Director in cadrul News Outdoor Group, divizia de advertising Out-Of-Home a The News Corporation (NewsCorp).

Diverse estimari privind publicitatea TV in 2010 vorbesc despre o scadere pana la 200-210 milioane de euro, de la 220 de milioane in 2009, cand toata piata de publicitate s-a ridicat la 340 de milioane de euro, potrivit Media Fact Book. Recent, Catalin Tolontan aprecia pe blogul sau ca anul acesta Pro TV si Antena revendica aproximativ 60% din totalul publicitatii TV.