Intalnirile Media&Advertising

VIDEO Andrei Grigorescu: Tendinta de scadere a preturilor nu va continua si anul viitor pentru ca in toate tarile din jur deja in 2010 fata de 2009 s-au inregistrat cresteri pe piata de publicitate

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 6 decembrie 2010, 12:20 Economie | Media & Publicitate

Andrei Grigorescu
Foto: Hotnews
Televiziunea si-a pastrat statutul de lider absolut pe piata de publicitate in 2010, an in care posturile au scazut preturile si au incercat sa compenseze difuzand mai multe reclame, unele dintre ele riscand, chiar, amenzi la CNA pentru depasirea timpului rezervat legal publicitatii. Andrei Grigorescu, manager de vanzari publicitate la Discovery Romania, a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre evolutia pietei de publicitate TV, despre cum fac fata crizei posturile de nisa si despre ce fac advertiserii pentru a fi mai vizibili, intr-un spatiu din ce in ce mai aglomerat.

Andrei Grigorescu in studioul HotNews.ro




Despre scaderea preturilor pe piata de publicitate:
  • pe toata piata s-au inregistrat scaderi ale preturilor
  • la Discovery acest lucru a adus consecinte pozitive deoarece numarul de branduri prezente pe post au crescut cu 18%, iar numarul de proiecte speciale s-a dublat
  • tendinta de scadere a preturilor nu va continua si anul viitor pentru ca in toate tarile din jur deja in 2010 fata de 2009 s-au inregistrat cresteri pe piata de publicitate in general si implicit si pe TV. In Polonia de exemplu  au crescut cu 17% investitiile pe TV in 2010 fata de 2009, iar in Ungaria se observa o crestere de 1-2%. In mod normal, si Romania in 2011 ar trebui sa urmeze aceeasi tendinta.
Despre inmultirea posturilor detinute de cablisti:
  • s-au lansat mai multe posturi de televiziune in Romania anul acesta, nu doar cele ale cablistilor, iar acest lucru este o tendinta de maturizare a pietei
  • in tarile din jur majoritatea operatorilor de cablu au si posturi proprii. Acest lucru va impune o calitate mai buna a emisiunilor si va duce la o crestere a competitiei. Discovery este un brand puternic, are emisiuni testate pe piata internationala, dar in acelasi timp are si echipa locala de programe care le gestioneaza si care pregateste grila pentru publicul din Romania, din acest motiv nu percepem inmultirea posturilor ca pe o amenintare, ci ca pe o maturizare normala a pietei
Despre lansarea TLC, o televiziune pentru femei:
  • TLC este un canal pentru femei si pentru intreaga lor familie si se adreseaza unui target care in acest moment nu este acoperit - femei active, care se ocupa atat de familie, cat si de cariera.
  • o sa aiba un continut de divertisment factual, din care telespectatoarele sa ramana mereu cu ceva
Despre cum a fost afectat Discovery Romania de criza economica:
  • o asemenea criza cerne piata si doar jucatorii care au brand puternic si au curaj sa faca lucruri noi pot continua sa se dezvolte. Acesta este si cazul Discovery - avem emisiuni de o calitate foarte buna, suntem un brand puternic international, oferta de publicitate contine lucruri deosebite pentru clienti , asa ca avem in continuare incredere in piata din Romania -  drept dovada anul viitor vom lansa un post nou aici.
Andrei Grigorescu este Manager de Vanzari Publicitate la Discovery Romania din luna mai a acestui an. El coordoneaza echipa interna de vanzari a companiei, gestionand spatiul publicitar pentru Discovery Channel, Animal Planet, TCM,si, de anul viitor, si pentru postul TLC, care urmeaza sa fie lansat de Discovery Networks in Romania. Andrei are o experienta de peste 10 ani in industria de advertising: a fost General Manager al PosterCom, agentia de outdoor a The Group, iar anterior a fost Sales Director si Development Director in cadrul News Outdoor Group, divizia de advertising Out-Of-Home a The News Corporation (NewsCorp).

Diverse estimari privind publicitatea TV in 2010 vorbesc despre o scadere pana la 200-210 milioane de euro, de la 220 de milioane in 2009, cand toata piata de publicitate s-a ridicat la 340 de milioane de euro, potrivit Media Fact Book. Recent, Catalin Tolontan aprecia pe blogul sau ca anul acesta Pro TV si Antena revendica aproximativ 60% din totalul publicitatii TV.


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Ada

    In ce masura considerati ca, data fiind criza, bugetele nu vor mai fi directionate atat de mult catre cantitativ, ci vor tinti public de un anumit profil, cel cu venituri superioare mediei, de exemplu?

    Ar fi de bun augur o astfel de abordare pentru clientii de publicitate?
    Multumesc

    • Andrei Grigorescu

      Intr-adevar criza economica genereaza o eficientizare a modului in care sunt folosite bugetele de publicitate dar in ceea ce priveste publicul tinta, acesta difera de la produs la produs, de la campanie la campanie asadar nu cred ca vor mai exista campanii doar pentru cei cu venituri superioare mediei. Se pune un accent mai mare pe calitate din punct de vedere al modalitatilor de comunicare folosite, am avut ocazia si noi sa simtim acest lucru in 2010 cand spatiul nostru de publicitate a fost vandut 100% incepand cu luna martie si pana acum. Publicitatea non-standard a inceput sa fie foarte apreciata iar in cazul nostru proiectele speciale si-au dublat numarul, pentru ca reusesc sa transmita mesajul publicitar intr-un mod mult mai placut. O sa va dau un exemplu – recent am difuzat pe Discovery Channel un spot pentru Audi, de 4 minute, in stilul unui scurt documentar care a fost foarte bine primit de telespectatori. Deci incercam sa oferim fiecarui client solutii adaptate si originale, in functie nevoile sale. Nu oferim doar contracte comerciale standard, ci si strategii de aliniere la brand-ul Discovery, la grila noastra de programe si la alte campanii pe care le desfasuram.

  • Întrebarea nr. 2 Mihai

    De ce mi-ar pasa mie de publicitate TV? Ma uit extrem de rar si intotdeauna sar pe alte posturi cand sunt reclame.

    TV-ul clasic - "broadcast-ul orb" - o sa moara incet incet. Sper cat mai repede. Pacat de atatea benzi de frecventa irosite.

    Cum credeti ca va veti adapta la tehnologia care se schimba f repede?

    • Andrei Grigorescu

      Presupun ca va referiti la sistemele de televiziune nelineara si la raspandirea acestora. Discovery deja emite in acest sistem in tarile unde platformele de emisie permit acest lucru asadar din punct de vedere tehnologic suntem deja adaptati. In ceea ce priveste publicitatea, nu vreau sa va dezamagesc dar exista pauze comerciale si in sistemele de televiziune nelineara, in functie de cuantumul abonamentului :) Respectiv in functie de cost va exista un volum mai mic sau mai mare de publicitate in interiorul emisiunilor. Compania Discovery a fost intotdeauna un pionier in industria TV – noi am fost primii din lume care am lansat un canal HD 24 din 24, iar acum lucram deja la un proiect in 3D si vom lansa unul dintre primele posturi TV 3D in Statele Unite, in anii urmatori. Acesta va fi o colaborare intre Discovery, Sony si iMax.

  • Întrebarea nr. 3 alina

    S-a tot scris in presa ca preturile de publicitate la TV au scazut foarte mult. S-a intampat la fel si in cazul Discovery sau faptul ca sunteti un post de nisa v-a ajutat sa mentineti preturile la nivelul celor din anii trecuti?
    Am vazut ca veti lansa in ianuarie un canal de televiziune pentru femei. Sa intelegem ca Discovery nu a fost afectat de criza economica din moment ce isi permite in aceasta perioada sa deschida un nou canal de televiziune?
    Care este "reteta" sa supravietuiesti ca media in aceasta perioada, avand in vedere ca majoritatea companiilor taie prima data bugetele de promovare?

    • Andrei Grigorescu

      In ultimii doi ani preturile de publicitate au scazut pe toate mediile, nu numai pe televiziune. Pentru noi au existat insa si consecinte pozitive, am inregistrat o crestere de 18% a numarului de branduri prezente pe posturile noastre, fata de ultimul an, si o dublare a numarului de proiecte speciale pe care echipa noastra le-a realizat.

    • Andrei Grigorescu

      In ceea ce priveste TLC, noul canal de televiziune pe care il vom lansa in ianuarie, el face parte din strategia globala de largire a portofoliului nostru. In Romania ne va permite sa ne pastram pozitia de lideri pe piata posturilor tematice si sa oferim in continuare continut de cea mai buna calitate telespectatorilor si partenerilor nostri. Ne propunem sa ocupam o nisa adresata femeilor tinere si active dar cu un puternic accent pe „shared viewing” respectiv vom avea programe care sa poata fi urmarite de intreaga familie, sa fie interesante si pentru publicul masculin.
      Legat de situatia economica actuala, pentru noi nu stiu daca este vorba despre o „reteta”, noi continuam sa facem ceea ce am facut si pana acum, respectiv sa oferim publicului nostru programe de divertisment factual de cea mai buna calitate, intr-o grila pusa la punct de echipa noastra de programe din Romania care ne cunoaste foarte bine telespectatorii.

  • Întrebarea nr. 4 Viorel

    In conditiile in care, de regula, un mediu de informare nou le surclaseaza pe cele anterioare, cum se manifesta acest trend raportat la comunicarea publicitara TV-Internet (new media)? Parerea mea este ca, publicitatea TV ramane inca in top, pe fondul unui amplu concurs de motive (evolutie tehnologica, capacitatea redusa de implicare activa a telespectatorului, profesionalizarea creatorilor de spoturi publicitare, etc. ). Care este opinia dvs?
    P.S: Cat de "pretentionase" sunt conditiile pentru cooptarea unui nou angajat in departamentul dvs? As fi interesat de implicarea in aceasta echipa. Va multumesc

    • Andrei Grigorescu

      Exista bineinteles o doza de competitie intre diverse tipuri de media dar fiecare are rolul si specificul sau. Tocmai de aceea clientii prefera un mix de medii in comunicare, ca sa poata atinge diverse obiective. Televiziunea isi pastreaza locul in top, si, dupa parerea mea, lucrurile vor continua sa fie asa, pentru ca televiziunea are penetrare foarte mare - romanii continua sa consume televiziune si din fericire, exista o orientare din ce in ce mai mare spre programe de calitate si spre canale specializate.
      In privinta angajarii la Discovery, cel mai bine ar fi sa trimiteti la noi un CV si un scurt mail in care sa ne spuneti ce fel de post va intereseaza si putem discuta mai departe.

  • Întrebarea nr. 5 adi

    Cum au evoluat vanzarile pe posturile dvs in 2010 comparativ cu 2009?

    • Andrei Grigorescu

      Din fericire, noi gestionam un portofoliu de canale care ofera programe pentru un public cu educatie medie sau peste medie, cu venituri medii sau peste medii - ceea ce ne face atractivi pentru advertiseri. In plus, brand-ul Discovery are o forta pe care putine alte canale TV o au, ceea ce face de dorit asocierea cu el. De aceea, chiar si intr-o perioada mai grea din punct de vedere economic, rezultatele noastre pe anul asta sunt bune: numarul de GRP-uri livrate de canelele noastre a crescut cu 17%, numarul de brand-uri prezente pe post a crescut cu 18% fata de anul trecut iar numarul de proiecte speciale s-a dublat – ceea ce inseamna ca advertiserii au investit mai mult in proiecte non-standard, pentru o vizibilitate mai buna.

  • Întrebarea nr. 6 bagator de seama

    Stiti un post mare care taie din nou, de la sine si far' negocieri, preturile pt startul lui 2011 si le duce mai jos decat startul lui 2010? Care ar fi ratiunea unei astfel de decizii?

    • Andrei Grigorescu

      Mi-e greu sa va spun care va fi strategia de preturi a unui alt post in 2011, cu atat mai mult sa o comentez. In ceea ce priveste piata de publicitate in general eu ma astept la o usoara crestere anul viitor in Romania, asadar o scadere a preturilor nu mi se pare justificata.

  • Întrebarea nr. 7 DDD

    Credeti ca in prima parte a anului viitor preturile practicate de televiziuni vor scadea mai mult decat au scazut anul acesta? sau vor ramane la acelasi nivel? Multumesc

    • Andrei Grigorescu

      La fel cu am spus si mai sus ma astept ca preturile sa ramana la acelasi nivel sau sa inregistreze o usoara crestere. Avand in vedere tendintele inregistrate in alte tari din regiune in 2010, cand piata de publicitate a crescut, preconizez o tendinta asemanatoare si in Romania pe masura ce piata se consolideaza. Evident bugetele de publicittate sunt si ele legate de situatia economica generala, de consumul populatiei prin urmare sunt multi factori care vor influenta evolutia.

  • Întrebarea nr. 8 polish hungarian

    Buna ziua
    Imi puteti explica de ce la televiziuni care transmit regional, de documentare, desene animate etc, in pauze publicitare e plin de reclame poloneze sau unguresti, iar romanesti ffff putin (am vazut pe un singur post reclame romanesti si poloneze impreuna, dar nu mai stiu care)?

    si de ce ar transmite cineva pentru mine, roman, reclame poloneze?

    • Andrei Grigorescu

      Acest lucru se poate intampla intr-adevar in cazul televiziunilor care transmit printr-un semnal regional - respectiv o singura emisie este destinata mai multor tari iar pauzele comerciale sunt impartite intre clienti din aceste tari. Mai exista cazuri in care operatorii de cablu preiau un alt semnal decat cel destinat Romaniei si atunci se poate intampla sa vedeti reclamele pentru tara respectiva. Din fericire in cazul Discovery Channel sau Animal Planet este foarte greu sa se intample acest lucru deoarece noi avem emisii dedicate pentru Romania iar publicitatea este exclusiv romaneasca. Si pentru TLC pe care il vom lansa anul viitor lucrurile vor sta la fel deoarece va fi un post localizat.

  • Întrebarea nr. 9 Emilia

    Ce fel de public se uita la Discovery Channel si ce fel de advertiseri vreti sa atrageti pe acest post? Aceeasi intrebare poate fi valabila si in cazul noului TLC, pe viitor.

    • Andrei Grigorescu

      Discovery Channel are un public tanar, preponderent masculin, care isi doreste sa afle lucruri noi si sa-si largeasca orizonturile. Avantajul nostru major si motivul pentru care diverse tipuri de companii, de la FMCG si pana la auto, investesc in publicitate pe Discovery Channel, e faptul ca ne cunoastem foarte bine publicul si stim ce sa-i oferim astfel incat sa stea alaturi de noi. In cazul TLC, acesta va fi intr-un fel un complement pentru Discovery Channel, un post orientat mai mult catre femei, cu programe bazate pe situatiile reale din viata unei femei si care va oferi advertiserilor posibilitatea sa targeteze publicul feminin prin intermediul unui canal TV de calitate.

  • Întrebarea nr. 10 Ioana

    Buna ziua,

    As avea si eu o intrebare,daca tot suntem cu totii in criza:(

    Cum a resimtit Discovery efectele crizei economice?

    Multumesc.

    • Andrei Grigorescu

      In perioade de genul acesta, ceea ce conteaza cel mai mult este sa privim in perspectiva, sa ne concentram pe viitor, nu numai pe prezent. Criza duce la o reasezare a pietei - si numai jucatorii care au un brand puternic si au curajul sa faca lucruri noi isi pastreaza pozitia si continua sa se dezvolte. Este cazul Discovery, unde calitatea serviciilor si inovatia primeaza. Ma refer aici la calitatea continutului pe care-l difuzam, brand-ul puternic pe care il crestem in mod constant si oferta de publicitate adaptata in functie de nevoile clientilor, cu accent pe proiecte speciale care sa aduca plus valoare.
      In concluzie, Discovery este o companie puternica care continua sa-si dezvolte business-ul in Romania – ca dovada, vom lansa un nou post de televiziune anul viitor.

  • Întrebarea nr. 11 Simona S

    Buna ziua,

    Avand in vedere masurile luate de guvern anul acesta si faptul ca acestea vor duce la o scadere a puterii de cumparare a populatiei, credeti ca investitiile clientilor in publicitate se vor diminua in 2011?

    Multumesc,

    Simona

    • Andrei Grigorescu

      Evident, situatia economica generala are un impact important asupra bugetelor de publicitate dar nu cred ca vom inregistra o scadere din acest punct de vedere in 2011. Ma astept ca bugetele sa ramana la nivelul lui 2010, chiar sa se inregistreze o usoara crestere. Exista deja clienti care si-au anuntat intentia de a majora bugetele in 2011 fata de 2010.

  • Întrebarea nr. 12 Conrad_QS

    Buna ziua.
    Desi nu este permisa intreruperea unui meci live cu reclame, televiziunile au gasit metoda: includ in pretul reclamei ce trebuie difuzate si cuantumul amenzii. Era 2000 de euro secunda? Ok, avem amenda de 50000 de euro daca intrerupem meciul, deci in funcite de cati clienti avem trebuie sa platiti 2000 + x suma. Acest fenomen nu poate fi combatut sau cuantumul amenzii sa fie mai mare? Si nu se poate impune un volum mediu la reclame? Pentru ca in majoritatea cazurilor sunetul la reclame este cu 20 - 50% mai ridicat decat volumul transmisiei.

    La fel se procedeaza si in cazul depasirii timpului alocat de reclame, se include in pret amenda.

    Pentru televiziunile cu datorii de milioane si zeci de milioane de lei ce masuri se iau? Pentru ca banii din reclame sunt incasati, dar datoriile la stat nu.

    Multumesc.

    • Andrei Grigorescu

      Spre deosebire de alte televiziuni Discovery emite din Marea Britanie, asadar noi trebuie sa respectam atat reglementarile CNA cat si pe cele ale Ofcom, organismul britanic similar. In consecinta noi nici nu incercam si nici nu ne permitem sa nu respectam vreuna dintre regulile existente si cred ca asta este ce ar trebui sa faca toate televiziunile. Scopul acestor reglemenari este ca telespectatorul sa nu fie deranjat si noi respectam acest lucru.

  • Întrebarea nr. 13 Anca

    Puteti sa faceti o comparatie intre felul in care arata piata de publicitate TV in Romania si felul in care arata ea in alta tari din jurul nostru, cum ar fi Polonia sau Ungaria?

    • Andrei Grigorescu

      In Romania, ca si in celelalte tari din regiune, publicitatea TV a fost cel mai putin afectata de recesiune, dimpotriva, a inregistrat o crestere ca procent din volumul total al bugetelor. Asa cum spuneam mai sus, in celelalte tari din regiune s-au inregistrat cresteri ale bugetelor chiar in 2010 comparativ cu 2009 - in Polonia o crestere de 17% iar in Ungaria una mai mica - de 1 - 2%. Aceasta evolutie ma face sa cred ca anul viitor si piata din Romania se va consolida si vom inregistra cresteri.

  • Întrebarea nr. 14 Andreea M

    Cu toate ca TV-ul atrage in continuare cele mai mari bugete de publicitate, cat credeti ca va mai dura situatia asta?

    • Andrei Grigorescu

      In Romania bugetele cheltuite pe televiziune reprezinta in jur de 65% din totalul bugetelor de publicitate, ceea ce reprezinta un procent mai mare decat in alte tari din regiune. in Ungaria bugetele de TV reprezinta doar 43% din total. Acest lucru se datoreaza faptului ca romanii sunt mari consumatori de televiziune asadar probabil cel mai corect raspuns este ca aceasta impartire a bugetelor se va pastra atat timp cat romanii vor prefera televiziunea altor medii de comunicare.

  • Întrebarea nr. 15 Nicoleta

    Buna ziua. Intrebarea mea este legata de televiziunile de femei. Nu credeti ca exista deja destule? Ce va face sa lansati inca una? Care va fi diferenta intre TLC toate celelalte posturi existente pe piata?

    • Andrei Grigorescu

      Cred ca nu as defini TLC ca fiind o televiziune DE femei ci ca pe o televiziune PENTRU femei si pentru familiile lor. Un alt lucru care va diferentia TLC este faptul ca va avea o grila de programe realizata local, de echipa noastra de programe condusa de Ada Roseti, si care va fi bazata pe preferintele telespectatoarelor din Romania. Grila va contine programe despre cariera, familie, sanatate, cresterea copiilor sau alte aspecte care intereseaza in mod direct publicul feminin. Programele vor fi inspirate din viata reala, cu personaje reale. Deci cred ca vom avea multe ingrediente pe care alte televiziuni nu le au.

  • Întrebarea nr. 16 Radu

    Ce sanse are Discovery sa obtina audienta, in competitie cu emisiuni de genul Dansez pt tine, Te pui cu blondele sau alte asemenea programe care la care se uita jumatate de tara?

    • Andrei Grigorescu

      Discovery are cel mai complet portofoliu de canale tematice in Romania. Avem in total 7 posturi si incepand de anul viitor 8 posturi care transmit programe de divertisment factual de cea mai buna calitate. Audienta noastra este formata din oameni tineri, dinamici si dornici sa afle lucruri noi. La fel ca si emisiunile de tipul Dansez pentru tine, care se bazeaza pe un format international si “reteta” Discovery, bazata tot pe experienta internationala, functioneaza acolo unde trebuie sa functioneze.

  • Întrebarea nr. 17 Florin

    Am si eu o curiozitate: ce tip de clienti sunt mai receptivi la proiecte speciale?

    • Andrei Grigorescu

      Toti clientii sun receptivi la ideea de proiect special deoarece este o modalitate de a iesi in evidenta intr-o piata incarcata. Discovery are avantajul ca poate sa ofere numeroase modalitati de asociere din acest punct de vedere, incepand cu sponsorizarea unui anumit program sau emisiuni, producerea de scurt metraje care sa fie difuzate fie in spatiul de programe fie in spatiul comerciale, proiecte integrate in care sa folosim si pagina de Facebook unde avem peste 80.000 de fani. Chiar acum derulam un asemenea proiect pentru Suzuki iar luna trecuta am derulat unul pentru Samsung.








Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

2402 vizualizari

  • cantitativ sau calitativ (Luni, 6 decembrie 2010, 13:04)

    Ada [anonim]

    In ce masura considerati ca, data fiind criza, bugetele nu vor mai fi directionate atat de mult catre cantitativ, ci vor tinti public de un anumit profil, cel cu venituri superioare mediei, de exemplu?

    Ar fi de bun augur o astfel de abordare pentru clientii de publicitate?
    Multumesc
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:04)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ada

      Intr-adevar criza economica genereaza o eficientizare a modului in care sunt folosite bugetele de publicitate dar in ceea ce priveste publicul tinta, acesta difera de la produs la produs, de la campanie la campanie asadar nu cred ca vor mai exista campanii doar pentru cei cu venituri superioare mediei. Se pune un accent mai mare pe calitate din punct de vedere al modalitatilor de comunicare folosite, am avut ocazia si noi sa simtim acest lucru in 2010 cand spatiul nostru de publicitate a fost vandut 100% incepand cu luna martie si pana acum. Publicitatea non-standard a inceput sa fie foarte apreciata iar in cazul nostru proiectele speciale si-au dublat numarul, pentru ca reusesc sa transmita mesajul publicitar intr-un mod mult mai placut. O sa va dau un exemplu – recent am difuzat pe Discovery Channel un spot pentru Audi, de 4 minute, in stilul unui scurt documentar care a fost foarte bine primit de telespectatori. Deci incercam sa oferim fiecarui client solutii adaptate si originale, in functie nevoile sale. Nu oferim doar contracte comerciale standard, ci si strategii de aliniere la brand-ul Discovery, la grila noastra de programe si la alte campanii pe care le desfasuram.
  • De ce mi-ar pasa? (Luni, 6 decembrie 2010, 13:53)

    Mihai [anonim]

    De ce mi-ar pasa mie de publicitate TV? Ma uit extrem de rar si intotdeauna sar pe alte posturi cand sunt reclame.

    TV-ul clasic - "broadcast-ul orb" - o sa moara incet incet. Sper cat mai repede. Pacat de atatea benzi de frecventa irosite.

    Cum credeti ca va veti adapta la tehnologia care se schimba f repede?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:07)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Presupun ca va referiti la sistemele de televiziune nelineara si la raspandirea acestora. Discovery deja emite in acest sistem in tarile unde platformele de emisie permit acest lucru asadar din punct de vedere tehnologic suntem deja adaptati. In ceea ce priveste publicitatea, nu vreau sa va dezamagesc dar exista pauze comerciale si in sistemele de televiziune nelineara, in functie de cuantumul abonamentului :) Respectiv in functie de cost va exista un volum mai mic sau mai mare de publicitate in interiorul emisiunilor. Compania Discovery a fost intotdeauna un pionier in industria TV – noi am fost primii din lume care am lansat un canal HD 24 din 24, iar acum lucram deja la un proiect in 3D si vom lansa unul dintre primele posturi TV 3D in Statele Unite, in anii urmatori. Acesta va fi o colaborare intre Discovery, Sony si iMax.
  • cateva intrebari (Luni, 6 decembrie 2010, 16:28)

    alina [anonim]

    S-a tot scris in presa ca preturile de publicitate la TV au scazut foarte mult. S-a intampat la fel si in cazul Discovery sau faptul ca sunteti un post de nisa v-a ajutat sa mentineti preturile la nivelul celor din anii trecuti?
    Am vazut ca veti lansa in ianuarie un canal de televiziune pentru femei. Sa intelegem ca Discovery nu a fost afectat de criza economica din moment ce isi permite in aceasta perioada sa deschida un nou canal de televiziune?
    Care este "reteta" sa supravietuiesti ca media in aceasta perioada, avand in vedere ca majoritatea companiilor taie prima data bugetele de promovare?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:09)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alina

      In ultimii doi ani preturile de publicitate au scazut pe toate mediile, nu numai pe televiziune. Pentru noi au existat insa si consecinte pozitive, am inregistrat o crestere de 18% a numarului de branduri prezente pe posturile noastre, fata de ultimul an, si o dublare a numarului de proiecte speciale pe care echipa noastra le-a realizat.
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:12)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alina

      In ceea ce priveste TLC, noul canal de televiziune pe care il vom lansa in ianuarie, el face parte din strategia globala de largire a portofoliului nostru. In Romania ne va permite sa ne pastram pozitia de lideri pe piata posturilor tematice si sa oferim in continuare continut de cea mai buna calitate telespectatorilor si partenerilor nostri. Ne propunem sa ocupam o nisa adresata femeilor tinere si active dar cu un puternic accent pe „shared viewing” respectiv vom avea programe care sa poata fi urmarite de intreaga familie, sa fie interesante si pentru publicul masculin.
      Legat de situatia economica actuala, pentru noi nu stiu daca este vorba despre o „reteta”, noi continuam sa facem ceea ce am facut si pana acum, respectiv sa oferim publicului nostru programe de divertisment factual de cea mai buna calitate, intr-o grila pusa la punct de echipa noastra de programe din Romania care ne cunoaste foarte bine telespectatorii.
  • Perspective... (Luni, 6 decembrie 2010, 19:36)

    Viorel [anonim]

    In conditiile in care, de regula, un mediu de informare nou le surclaseaza pe cele anterioare, cum se manifesta acest trend raportat la comunicarea publicitara TV-Internet (new media)? Parerea mea este ca, publicitatea TV ramane inca in top, pe fondul unui amplu concurs de motive (evolutie tehnologica, capacitatea redusa de implicare activa a telespectatorului, profesionalizarea creatorilor de spoturi publicitare, etc. ). Care este opinia dvs?
    P.S: Cat de "pretentionase" sunt conditiile pentru cooptarea unui nou angajat in departamentul dvs? As fi interesat de implicarea in aceasta echipa. Va multumesc
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:14)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel

      Exista bineinteles o doza de competitie intre diverse tipuri de media dar fiecare are rolul si specificul sau. Tocmai de aceea clientii prefera un mix de medii in comunicare, ca sa poata atinge diverse obiective. Televiziunea isi pastreaza locul in top, si, dupa parerea mea, lucrurile vor continua sa fie asa, pentru ca televiziunea are penetrare foarte mare - romanii continua sa consume televiziune si din fericire, exista o orientare din ce in ce mai mare spre programe de calitate si spre canale specializate.
      In privinta angajarii la Discovery, cel mai bine ar fi sa trimiteti la noi un CV si un scurt mail in care sa ne spuneti ce fel de post va intereseaza si putem discuta mai departe.
  • evolutie (Luni, 6 decembrie 2010, 23:38)

    adi [anonim]

    Cum au evoluat vanzarile pe posturile dvs in 2010 comparativ cu 2009?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:16)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adi

      Din fericire, noi gestionam un portofoliu de canale care ofera programe pentru un public cu educatie medie sau peste medie, cu venituri medii sau peste medii - ceea ce ne face atractivi pentru advertiseri. In plus, brand-ul Discovery are o forta pe care putine alte canale TV o au, ceea ce face de dorit asocierea cu el. De aceea, chiar si intr-o perioada mai grea din punct de vedere economic, rezultatele noastre pe anul asta sunt bune: numarul de GRP-uri livrate de canelele noastre a crescut cu 17%, numarul de brand-uri prezente pe post a crescut cu 18% fata de anul trecut iar numarul de proiecte speciale s-a dublat – ceea ce inseamna ca advertiserii au investit mai mult in proiecte non-standard, pentru o vizibilitate mai buna.
  • start 2011 (Marţi, 7 decembrie 2010, 1:04)

    bagator de seama [anonim]

    Stiti un post mare care taie din nou, de la sine si far' negocieri, preturile pt startul lui 2011 si le duce mai jos decat startul lui 2010? Care ar fi ratiunea unei astfel de decizii?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:19)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bagator de seama

      Mi-e greu sa va spun care va fi strategia de preturi a unui alt post in 2011, cu atat mai mult sa o comentez. In ceea ce priveste piata de publicitate in general eu ma astept la o usoara crestere anul viitor in Romania, asadar o scadere a preturilor nu mi se pare justificata.
  • preturi (Marţi, 7 decembrie 2010, 8:57)

    DDD [anonim]

    Credeti ca in prima parte a anului viitor preturile practicate de televiziuni vor scadea mai mult decat au scazut anul acesta? sau vor ramane la acelasi nivel? Multumesc
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:21)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui DDD

      La fel cu am spus si mai sus ma astept ca preturile sa ramana la acelasi nivel sau sa inregistreze o usoara crestere. Avand in vedere tendintele inregistrate in alte tari din regiune in 2010, cand piata de publicitate a crescut, preconizez o tendinta asemanatoare si in Romania pe masura ce piata se consolideaza. Evident bugetele de publicittate sunt si ele legate de situatia economica generala, de consumul populatiei prin urmare sunt multi factori care vor influenta evolutia.
  • de ce (Marţi, 7 decembrie 2010, 9:08)

    polish hungarian [anonim]

    Buna ziua
    Imi puteti explica de ce la televiziuni care transmit regional, de documentare, desene animate etc, in pauze publicitare e plin de reclame poloneze sau unguresti, iar romanesti ffff putin (am vazut pe un singur post reclame romanesti si poloneze impreuna, dar nu mai stiu care)?

    si de ce ar transmite cineva pentru mine, roman, reclame poloneze?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:25)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui polish hungarian

      Acest lucru se poate intampla intr-adevar in cazul televiziunilor care transmit printr-un semnal regional - respectiv o singura emisie este destinata mai multor tari iar pauzele comerciale sunt impartite intre clienti din aceste tari. Mai exista cazuri in care operatorii de cablu preiau un alt semnal decat cel destinat Romaniei si atunci se poate intampla sa vedeti reclamele pentru tara respectiva. Din fericire in cazul Discovery Channel sau Animal Planet este foarte greu sa se intample acest lucru deoarece noi avem emisii dedicate pentru Romania iar publicitatea este exclusiv romaneasca. Si pentru TLC pe care il vom lansa anul viitor lucrurile vor sta la fel deoarece va fi un post localizat.
  • Public (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:04)

    Emilia [anonim]

    Ce fel de public se uita la Discovery Channel si ce fel de advertiseri vreti sa atrageti pe acest post? Aceeasi intrebare poate fi valabila si in cazul noului TLC, pe viitor.
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:27)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emilia

      Discovery Channel are un public tanar, preponderent masculin, care isi doreste sa afle lucruri noi si sa-si largeasca orizonturile. Avantajul nostru major si motivul pentru care diverse tipuri de companii, de la FMCG si pana la auto, investesc in publicitate pe Discovery Channel, e faptul ca ne cunoastem foarte bine publicul si stim ce sa-i oferim astfel incat sa stea alaturi de noi. In cazul TLC, acesta va fi intr-un fel un complement pentru Discovery Channel, un post orientat mai mult catre femei, cu programe bazate pe situatiile reale din viata unei femei si care va oferi advertiserilor posibilitatea sa targeteze publicul feminin prin intermediul unui canal TV de calitate.
  • Criza la romani (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:15)

    Ioana [anonim]

    Buna ziua,

    As avea si eu o intrebare,daca tot suntem cu totii in criza:(

    Cum a resimtit Discovery efectele crizei economice?

    Multumesc.
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:29)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana

      In perioade de genul acesta, ceea ce conteaza cel mai mult este sa privim in perspectiva, sa ne concentram pe viitor, nu numai pe prezent. Criza duce la o reasezare a pietei - si numai jucatorii care au un brand puternic si au curajul sa faca lucruri noi isi pastreaza pozitia si continua sa se dezvolte. Este cazul Discovery, unde calitatea serviciilor si inovatia primeaza. Ma refer aici la calitatea continutului pe care-l difuzam, brand-ul puternic pe care il crestem in mod constant si oferta de publicitate adaptata in functie de nevoile clientilor, cu accent pe proiecte speciale care sa aduca plus valoare.
      In concluzie, Discovery este o companie puternica care continua sa-si dezvolte business-ul in Romania – ca dovada, vom lansa un nou post de televiziune anul viitor.
  • Investitii in publicitate (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:40)

    Simona S [anonim]

    Buna ziua,

    Avand in vedere masurile luate de guvern anul acesta si faptul ca acestea vor duce la o scadere a puterii de cumparare a populatiei, credeti ca investitiile clientilor in publicitate se vor diminua in 2011?

    Multumesc,

    Simona
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:31)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Simona S

      Evident, situatia economica generala are un impact important asupra bugetelor de publicitate dar nu cred ca vom inregistra o scadere din acest punct de vedere in 2011. Ma astept ca bugetele sa ramana la nivelul lui 2010, chiar sa se inregistreze o usoara crestere. Exista deja clienti care si-au anuntat intentia de a majora bugetele in 2011 fata de 2010.
  • Reclamele live (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:16)

    Conrad_QS [utilizator]

    Buna ziua.
    Desi nu este permisa intreruperea unui meci live cu reclame, televiziunile au gasit metoda: includ in pretul reclamei ce trebuie difuzate si cuantumul amenzii. Era 2000 de euro secunda? Ok, avem amenda de 50000 de euro daca intrerupem meciul, deci in funcite de cati clienti avem trebuie sa platiti 2000 + x suma. Acest fenomen nu poate fi combatut sau cuantumul amenzii sa fie mai mare? Si nu se poate impune un volum mediu la reclame? Pentru ca in majoritatea cazurilor sunetul la reclame este cu 20 - 50% mai ridicat decat volumul transmisiei.

    La fel se procedeaza si in cazul depasirii timpului alocat de reclame, se include in pret amenda.

    Pentru televiziunile cu datorii de milioane si zeci de milioane de lei ce masuri se iau? Pentru ca banii din reclame sunt incasati, dar datoriile la stat nu.

    Multumesc.
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:36)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Conrad_QS

      Spre deosebire de alte televiziuni Discovery emite din Marea Britanie, asadar noi trebuie sa respectam atat reglementarile CNA cat si pe cele ale Ofcom, organismul britanic similar. In consecinta noi nici nu incercam si nici nu ne permitem sa nu respectam vreuna dintre regulile existente si cred ca asta este ce ar trebui sa faca toate televiziunile. Scopul acestor reglemenari este ca telespectatorul sa nu fie deranjat si noi respectam acest lucru.
  • Comparatie piete (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:11)

    Anca [anonim]

    Puteti sa faceti o comparatie intre felul in care arata piata de publicitate TV in Romania si felul in care arata ea in alta tari din jurul nostru, cum ar fi Polonia sau Ungaria?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:39)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca

      In Romania, ca si in celelalte tari din regiune, publicitatea TV a fost cel mai putin afectata de recesiune, dimpotriva, a inregistrat o crestere ca procent din volumul total al bugetelor. Asa cum spuneam mai sus, in celelalte tari din regiune s-au inregistrat cresteri ale bugetelor chiar in 2010 comparativ cu 2009 - in Polonia o crestere de 17% iar in Ungaria una mai mica - de 1 - 2%. Aceasta evolutie ma face sa cred ca anul viitor si piata din Romania se va consolida si vom inregistra cresteri.
  • Bugetele pe piata media (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:23)

    Andreea M [anonim]

    Cu toate ca TV-ul atrage in continuare cele mai mari bugete de publicitate, cat credeti ca va mai dura situatia asta?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:43)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andreea M

      In Romania bugetele cheltuite pe televiziune reprezinta in jur de 65% din totalul bugetelor de publicitate, ceea ce reprezinta un procent mai mare decat in alte tari din regiune. in Ungaria bugetele de TV reprezinta doar 43% din total. Acest lucru se datoreaza faptului ca romanii sunt mari consumatori de televiziune asadar probabil cel mai corect raspuns este ca aceasta impartire a bugetelor se va pastra atat timp cat romanii vor prefera televiziunea altor medii de comunicare.
  • Un nou post de femei!!! (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:35)

    Nicoleta [anonim]

    Buna ziua. Intrebarea mea este legata de televiziunile de femei. Nu credeti ca exista deja destule? Ce va face sa lansati inca una? Care va fi diferenta intre TLC toate celelalte posturi existente pe piata?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:46)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicoleta

      Cred ca nu as defini TLC ca fiind o televiziune DE femei ci ca pe o televiziune PENTRU femei si pentru familiile lor. Un alt lucru care va diferentia TLC este faptul ca va avea o grila de programe realizata local, de echipa noastra de programe condusa de Ada Roseti, si care va fi bazata pe preferintele telespectatoarelor din Romania. Grila va contine programe despre cariera, familie, sanatate, cresterea copiilor sau alte aspecte care intereseaza in mod direct publicul feminin. Programele vor fi inspirate din viata reala, cu personaje reale. Deci cred ca vom avea multe ingrediente pe care alte televiziuni nu le au.
  • Sa vorbim despre calitate (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:42)

    Radu [anonim]

    Ce sanse are Discovery sa obtina audienta, in competitie cu emisiuni de genul Dansez pt tine, Te pui cu blondele sau alte asemenea programe care la care se uita jumatate de tara?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:48)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Discovery are cel mai complet portofoliu de canale tematice in Romania. Avem in total 7 posturi si incepand de anul viitor 8 posturi care transmit programe de divertisment factual de cea mai buna calitate. Audienta noastra este formata din oameni tineri, dinamici si dornici sa afle lucruri noi. La fel ca si emisiunile de tipul Dansez pentru tine, care se bazeaza pe un format international si “reteta” Discovery, bazata tot pe experienta internationala, functioneaza acolo unde trebuie sa functioneze.
  • Proiecte speciale (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:47)

    Florin [anonim]

    Am si eu o curiozitate: ce tip de clienti sunt mai receptivi la proiecte speciale?
    • R. (Marţi, 7 decembrie 2010, 13:53)

      Andrei Grigorescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      Toti clientii sun receptivi la ideea de proiect special deoarece este o modalitate de a iesi in evidenta intr-o piata incarcata. Discovery are avantajul ca poate sa ofere numeroase modalitati de asociere din acest punct de vedere, incepand cu sponsorizarea unui anumit program sau emisiuni, producerea de scurt metraje care sa fie difuzate fie in spatiul de programe fie in spatiul comerciale, proiecte integrate in care sa folosim si pagina de Facebook unde avem peste 80.000 de fani. Chiar acum derulam un asemenea proiect pentru Suzuki iar luna trecuta am derulat unul pentru Samsung.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri