​Piata de publicitate isi va reveni pe deplin din recesiune, la nivel global, pana in 2012, cand veniturile din publicitate ar urma sa depaseasca nivelul atins in 2008, dupa cum scrie, luni, Media Guardian. Sursa citeaza doua estimari publicate separat de reteaua ZenithOptimedia, respectiv de Group M, entitatea ce reuneste operatiunile de media ale grupului de comunicare WPP. Potrivit Group M, tot in 2012, la nivel global, Internetul ar urma sa ajunga al doilea mare mediu de comunicare din punct de vedere al investitiilor de publicitate, dupa TV, depasind ziarele.

Raportul ZenithOptimedia, retea detinuta de grupul de comunicare Publicis, arata ca in 2012 cheltuielile globale de publicitate vor atinge 500 miliarde de dolari, peste nivelul inregistrat in 2008 (480 miliarde de dolari). Potrivit estimarilor Group M, pragul de 500 de miliarde de dolari ar urma sa fie atins anul viitor.

Tot Group M arata ca la nivel international segmentul ziarelor urmeaza sa fie depasit de Internet, din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate, "la un moment dat, in 2012".

ZenithOptimedia isi imbunatateste prognoza de crestere a cheltuielilor globale de publicitate pentru anul viitor, de la 4,5%, cat estimase in raportul precedent, la 6,8%. Cresterea in urmatorii trei ani va fi alimentata, potrivit ZenithOptimedia, de piete emergente precum Asia Pacific (+23%) si America Latina (+26%) si de cheltuielile de publicitate pe Internet, care "vor creste de trei ori mai rapid decat piata in ansamblul ei".

Tot ZenithOptimedia se asteapta ca publicitatea in ziare si reviste sa inregistreze o scadere de 2% intre 2010 si 2013, iar cota publicitatii TV sa atinga 41,8%, comparativ cu 37,1% in 2005. Brand Republic ofera, la randul sau, detalii despre estimarile ZenithOptimedia:

  • In 2010, regiunea Asia-Pacific va depasi Europa Occidentala din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate (106 miliarde de dolari in Asia-Pacific, 104,2 miliarde de dolari in Europa Occidentala)
  • Piata vest-europeana va creste cu 10% in intervalul 2010-2013, in timp ce piata Asia-Pacific va creste cu 23%
  • In 2010-2013, cheltuielile globale de publicitate vor creste cu 15,8%, pana la 520,8 miliarde de dolari.
  • Piata chineza va creste cu peste 50%, de la 22,6 miliarde de dolari in 2010 la 34,2 miliarde de dolari in 2013, urmand sa depaseasca piata germana in 2011.
  • Publicitatea pe Internet la nivel global este de asteptat sa creasca cu 48%, pana la 91,5 miliarde de dolari in 2013. Televiziunea va creste cu 19%, pana la 213,9 miliarde de dolari, publicitatea stradala - cu 18% (34,5 miliarde in 2013), iar ziarele vor scadea cu 2,4%, pana la 91,9 miliarde de dolari