Senat: Raport de respingere pentru proiectul lui Silviu Prigoana ca presa scrisa sa intre sub incidenta CNA si cel prin care prin care SRTV putea infiinta noi canale cu acordul Parlamentului

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 7 decembrie 2010, 18:49 Economie | Media & Publicitate

Comisia pentru cultura din Senat a intocmit, marti, in unanimitate, un raport de respingere a propunerii legislative a deputatului PDL Silviu Prigoana prin care presa scrisa si site-urile de informatii ar fi intrat sub incidenta Consiliului National al Audiovizualului (CNA), relateaza Agerpres.

Senatorul PSD Georgica Severin a sustinut ca propunerea legislativa "instituie in primul rand autocenzura si apoi cenzura", motiv pentru care PSD nu il sustine.

Presedintele MediaSind, Cristi Godinac, a afirmat ca in opinia sa propunerea legislativa a lui Silviu Prigoana este "o continuare, un pui" al Strategiei Nationale de Aparare, care inscrie campaniile de presa in randul amenintarilor la adresa sigurantei nationale.

Pe de alta parte, Silviu Prigoana a explicat ca propunerea sa legislativa nu reprezinta 'un pumn in gura presei, o botnita', ci doar o reglementare prin lege a domeniului legat de presa scrisa.

"O reglementare este necesara fiindca audiovizualul citeaza drept sursa presa scrisa, site-urile de internet, care nu raspund in fata nimanui si pot sa scrie orice. Orice neadevar capata credibilitate prin faptul ca este preluat, uneori fara sa fie verificata informatia, de televiziuni si radiouri. (...) In Uniunea Europeana presa de informatii este foarte strict reglementata, in sensul ca publicatiile se declara singure de informatii si primesc o licenta", a spus Prigoana.

El a adaugat ca intentioneaza sa solicite "imperativ" CNA-ului sa dea o reglementare prin care audiovizualul sa nu mai poata cita drept sursa presa scrisa.

Raport de respingere pentru proiectul prin care SRTV putea infiinta noi canale cu acordul Parlamentului

Comisia pentru cultura din Senat, a intocmit marti, in unanimitate, un raport de respingere pentru propunerea legislativa a deputatului PDL, Silviu Prigoana, prin care SRTV-ul ar fi putut infiinta noi canale de televiziune numai cu aprobarea Parlamentului.

Silviu Prigoana propunea, de asemenea, ca in TVR sa existe patru canale de baza - TVR1, TVR2, TVR Cultural si TVR International. Propunerea legislativa continea, intr-o prima faza, si prevederea ca TVR International sa fie transferata catre Ministerul Afacerilor Externe (MAE), insa initiatorul si-a retras aceasta propunere in timpul dezbaterilor din comisia de specialitate din Senat.

"Rolul TVR-ului in ultima vreme a fost sa infiinteze televiziuni. Tinde sa ajunga la 10 canale si acest lucru cu finantare de la bugetul de stat. In proiectul de buget solicita bani pentru investitii, iar apoi infiinteaza noi televiziuni. In fiecare an, depasirile de buget sunt suportate la rectificarile bugetare. Anul acesta va fi o depasire de buget de aproximativ 20 de milioane de euro. (...) Prin acest proiect de lege solicit ca orice alt post, in afara de TVR1, TVR2, TVR Cultural si TVR International, sa se infiinteze cu acordul Parlamentului, cel care valideaza si Consiliul de Administratie al SRTV", a declarat Prigoana, sustinand, de asemenea, si desfiintarea TVR3 si TVR Info.

In replica, directorul general al SRTV, Alexandru Lazescu, a explicat ca prin eliminarea TVR3 si TVR Info s-ar economisi 1% la buget.

"Televiziunea publica are trei surse de finantare. Una este reprezentata de taxa, a doua de o alocatie bugetara, iar cea de-a treia din publicitate. Alocatia bugetara nu are nici o legatura cu investitiile, ea se duce de fapt la factura de emisie, adica spre furnizorul de servicii, de transmisie. Daca am elimina TVR3 si TVR Info, am face o economie de numai 1%', a declarat acesta.

Totodata, Lazescu a tinut sa clarifice faptul ca nu este vorba de infiintarea de noi televiziuni, ci de canale ale aceleiasi televiziuni.

"Noi nu vorbim aici de alte televiziuni, ci de noi canale. In Polonia, exista noua canale tematice si 14 canale regionale. Televiziunea publica este una singura, insa are mai multe canale. Trebuie sa intelegem aceasta distinctie", a conchis acesta.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

543 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Prigoana are dreptate. (Marţi, 7 decembrie 2010, 19:35)

    mircea [anonim]

    Trebuie facuta publica lista parlamentarilor care sustin dezmatul pe banii nostri.SRTV s-a tot intins prin infiintarea de noi canale in schimb calitatea programelor a scazut.Daca vor sa extinda numarul de canale,sa nu o faca cu banii publici(abonament si subventie).Prin SRTV se sifoneaza banul public la televiziuni private care sunt mult mai slabe editorial,dar vand programe la SRTV.La SRR situatia este chiar mai rea.Radio Romania Actualitati a inceput sa imite posturile"golanesti",folosind vocabularul acestora.
  • 0 (0 voturi)    
    hi (Joi, 9 decembrie 2010, 8:51)

    omar [anonim]

    prigoana nu are dreptate. Prigoana are intrese. Nu te intrebi d ece a cerut desfinntarea celor 2 posturi exact in perioad ain care el lanseaza televiziune Romania ta. care intamplator are acelasi profil cu TVR3 si TVR Info.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă