​Intalnirile Media&Advertising

VIDEO UPDATE Zoltan Szigeti, thegroup: Clientii care anticipeaza momentul revenirii pietei vor comunica mai puternic inaintea altora. Ma astept ca acest lucru sa se intample la sfarsit de 2011 si in 2012

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 8 decembrie 2010, 16:10 Economie | Media & Publicitate

Televiziunea va continua sa castige cota de piata in 2011, in detrimentul publicitatii in presa scrisa si outdoor, desi piata TV va scadea cu pana la 5% anul viitor, a apreciat, joi, Zoltan Szigeti, presedintele holdingului de comunicare thegroup si unul dintre veteranii pietei locale de publicitate, in discutia online cu cititorii HotNews.ro. In cazul mediilor digitale, "pentru a creste major investitia, efectul digitalului in vanzari trebuie sa fie mai mare", intr-o perioada cand e "mai facil sa-ti faci publicitate la televiziune", a apreciat el in studioul HotNews.ro. Zoltan Szigeti a discutat online cu cititorii si in studioul HotNews.ro despre situatia din piata media si batalia pentru bugete de publicitate.

In cadrul discutiei cu cititorii, Zoltan Szigeti a estimat, pe baza experientei sale, ca unii producatori de bunuri de larg consum vor anticipa momentul revenirii pietei si o vor "lua inainte cu cateva luni printr-o comunicare puternica", lucru care, se asteapta el, se va petrece la sfarsit de 2011 si in 2012. In studioul HotNews.ro, el noteaza si faptul ca 2012 este an electoral, cand "vin bonusuri in special din sectorul de stat", bonusuri care, probabil, "vor incepe sa amelioreze consumul din Romania".

  • Vezi mai jos raspunsurile invitatului pentru cititorii HotNews.ro

Zoltan Szigeti in studioul HotNews.ro



Ideile principale din interviu:
  • Pe piata media batalia pentru bugete "s-a accentuat datorita crizei, care de fapt este o aliniere la niste noi norme de existenta. Nu este mai dificila, nu este mai acerba, dar este mai disperata. Si cand spun disperata ma refer si la unele metode mai putin fair, cel putin in piata de publicitate, care se utilizeaza."
  • "Astazi se utilizeaza un limbaj pentru industria de comunicare care din pacate raneste industria, in loc sa o dezvolte. Iar asta ne face rau."
  • Practicile folosite in lupta pentru bugete "sunt practici foarte profesionale. Dar daca acele practici sunt insotite de discursuri mai putin profesionale, practicile in sine devin mai putin profesionale."
  • Despre faptul ca si thegroup este subiectul unor discutii privind felul cum opereaza pe piata: "Nu ne coboram la acele discutii, preferam sa avem o atitudine pur profesionala atat cu competitorii nostri, cat si cu clientii nostri. Iar acest lucru cred ca ne-a facut sa castigam in randul clientilor nostri un renume frumos".
  • Scaderea investitiei in publicitate se va opri cand se va opri scaderea consumului populatiei, la nivelul economiei romanesti. "Atat timp cat populatia Romaniei va continua sa-si scada consumul, vor scadea si bugetele. Citeam acum cateva zile un press release al unei companii celebre in fast food care spunea ca 4% din cifra de vanzari e investita in marketing. E o corelatie directa intre vanzarile acestui client si bugetul de comunicare. Cand va incepe sa creasca consumul, atunci si bugetele isi vor reveni."
  • Pe ce se bazeaza diverse estimari ca piata de publicitate va da semne mai bune in a doua jumatate a lui 2011? "Nu-mi dau seama pe ce se bazeaza." In cazul propriilor estimari, mentionate in intalnirea online, ca astfel de semne vor aparea la sfarsitul lui 2011 si in 2012: "Ma bazez pe faptul ca 2012 este an electoral, stim ca in anii electorali, de obicei, vin foarte multe bonusuri in special din sectorul de stat si probabil ca aceste bonusuri vor incepe sa amelioreze consumul din Romania. Moment in care, consumand mai mult, vom si comunica mai mult".
  • Isi mentine decizia de a nu reveni in publicitatea politica? "Da".
  • "Digitalul creste. Investitiile in digital cresc. Daca vorbim procentual, cresc foarte mult. Dar investitia clientilor in digital continua sa fie destul de mica. Pentru a creste major investitia in digital, efectul digitalului in vanzari trebuie sa fie din ce in ce mai mare. Acest lucru nu s-a probat pana in acest moment in Romania. (...) Nu exista dovezi ca nu poate... Sau exista si dovezi. Atata vreme cat investesti destul de mult, dar rezultatele nu vin instantaneu, iar in paralel ai campanii de TV, care genereaza rezultate cat de cat viabile si vizibile, clientii vor continua sa aiba incredere in televiziune. Audienta posturilor de televiziune in criza creste, fiind cea mai ieftina distractie pe care consumatorul si-o poate permite. Drept urmare, este mult mai facil sa-ti faci publicitate la televiziune si sa ai rezultate foarte rapide.
  • Cum abordeaza mediul online la thegroup: "L-am abordat cu seriozitate intotdeauna. Am investit in echipe care sa lucreze pentru online. Daca ma intrebati daca aceste investitii au fost recuperate, raspunsul nu este afirmativ. Dar aceasta nu ne impiedica sa investim in continuare. Trebuie sa fim acolo unde consumatorii clientilor nostri sunt. Iar ei sunt din ce in ce mai mult pe net. Este si o problema, o tematica a noastra sa ne convingem clientii ca si acesti consumatori trebuie targetati intr-un mod cat mai eficient. Aici lucram cu partenerii nostri din online astfel incat sa convingem clientii ca e bine, dar trebuie sa vina si rezultate pragmatice de vanzari, care sa fie corelate cu investitiile online pentru ca si clientii nostri sa aiba o incredere cat mai mare in acest domeniu."
  • Despre numarul mare de agentii din holdingul thegroup: Nu exista un target pentru numar de agentii, exista oportunitati de business. Atata vreme cat am observat o oportunitate, am raspuns afirmativ doar daca am gasit si omul potrivit. Fiecare agentie genereaza business pentru thegroup. Avem domenii care sunt foarte noi pentru grupurile de comunicare clasice, domenii unde niciunul dintre competitorii nostri nu este prezent.
  • Exista in thegroup agentii fara activitate sau cu activitate foarte redusa? "Cred ca da, nu stiu sa va zic astazi cifre exacte, dar cred ca da. Nu toate lansarile trebuie sa fie succes, ne dorim acest lucru, dar nu se intampla. Dar nici nu experimentam in continuare. Nu a mers, nu a functionat, am facut pasul inapoi rapid."
  • Despre o eventuala intentie de vanzare a business-ului thegroup: "In acest moment nu consider ca este oportun. Piata este foarte jos, e aproape la jumatate fata de acum doi ani. Nu cred ca exista interes adevarat pentru Romania, pentru o piata atat de mica, drept urmare un demers in aceasta directie astazi ar fi inoportun."



Zoltan Szigeti a fondat holdingul de comunicare thegroup, alaturi de Mihaela Nicola, la inceputul lui 2005, imediat dupa plecarea lor - marcata de controverse - din Ogilvy Group, grup de publicitate pe care l-au condus timp de zece ani. In ultimii cinci ani, thegroup a devenit unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare din Romania, reunind numeroase agentii de media sau specializate in diverse nise de marketing, in frunte cu agentia Media Investment.
  • Inainte de Ogilvy, Zoltan Szigeti a lucrat ca account executive Graffiti/BBDO (1991-1992), account manager la Michael Kammrath Advertising (1992-1993) si general manager Viewpoint Advertising (agentia ce avea sa fie preluata de Ogilvy si transformata in Ogilvy&Mather - 1993-1994).Doar in ultimul an, in plina criza, thegroup a lansat o agentie specializata in trade marketing, o agentie specializata in productia de materiale promotionale personalizate si a preluat o agentie de field marketing. Tot in 2010, unul dintre partenerii din Media Investment, Ovidiu Florea, s-a despartit de thegroup.
Zoltan Szigeti a discutat despre asteptarile sale privind piata de media si publicitate si despre cum influenteaza criza practicile existente pe o piata in continua schimbare.


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 r2d2

    Cand vanezi un buget nou, un client nou, cu atat mai mult acum, ca e criza, pana unde poti sa mergi in efortul de a prinde acel buget? Cand e cazul sa te opresti, etic vorbind, cel putin? Ce "nu se face"?
    Multumesc

    • Zoltan Szigeti

      Pentru a lua un client faci toate eforturile profesionale posibile si aceleasi eforturi, sau chiar mai mari, pentru a-l mentine ulterior. thegroup a respectat intotdeauna principiile etice si normele legale. Suntem complet devotati clientilor si disponibili 24/7. Descurajam relatiile neprincipiale. Fiecare agentie se opreste unde si-a trasat granita propriilor principii, iar noi ne-am marginit intotdeauna la ce e legal si moral.
      As putea spune etic ce nu se face: apropierea excesiva de client, oferirea de daruri, stimulente si prietenii de timp liber. Dar etica profesionala inseamna si un comportament adecvat in industria de publicitate. Iar aici inteleg un discurs profesional despre tine si nu impotriva altora, o atitudine profesionala care sa ridice standardul industriei. Din pacate, astazi sunt multi competitori care prefera sa arunce cu noroi in competitie decat sa-si scoata in evidenta competentele profesionale, lucruri care tin de moralitate individuala si, pana la urma, de educatia primita in primii ani de scoala (scoala si publicitara).

  • Întrebarea nr. 2 agentul dublu

    De ce atatea agentii in grup? Cate si care dintre ele au activitate in mod curent, cu clienti din afara grupului?

    • Zoltan Szigeti

      Fiecare agentie din thegroup este un vector specializat in industria comunicarii. Fiecare agentie reprezinta o oportunitate in plus de a acumula market share in diversele discipline ale comunicarii. De cate ori am indentificat o oportunitate de business si oameni foarte eficienti, care sa exploateze aceasta oportunitate, am lansat un nou business. S-a dovedit o reteta profesionala de succes, tocmai pentru ca ne-a condus la pozitia de lider in industrie. Fiecare agentie exista si functioneaza de sine statator, avand un maxim de 20% business comun cu alte agentii din grup. Restul de 80%, pentru fiecare agentie, provine din business dobandit si gestionat independent. Asta inseamna sa acumulezi cota de piata.

  • Întrebarea nr. 3 george

    cum se diferentiaza agentia Media Investment fata de restul agentiilor (cea mai creativa, stratega...) si cum comentati faptul ca marea majoritate a pietii percepe agentia de mai sus ca una care apasa , pentru a castiga un client, apasa "niste" butoane.

    • Zoltan Szigeti

      Media Investment este o agentie de media care traieste dupa religia eficientei. Suntem mai eficienti decat competitorii nostri pentru ca elaboram strategii inovative, optimizam zilnic campanii aflate in derulare, pentru ca am depasit intotdeauna obiectivele de comunicare cuprinse in brief-urile clientilor.
      Nu stiu daca "majoritatea percepe ca..." se bazeaza pe un studiu sau este frustrarea competitorilor nostri. Pe noi ne intereseaza exclusiv perceptia pe care o au clientii nostri despre serviciile noastre. Si imi ingadui sa va imparasesc ca aceasta perceptie este superlativa.

  • Întrebarea nr. 4 somebody

    Buna ziua,
    V-a scazut businessul in 2010? Daca da, cat de mult? Ce agentii au fluctuat cel mai mult?

    Mai exista aliati pe piata media? Mai e loc de prietenii? Cati "inamici" aveti per prieten?

    • Zoltan Szigeti

      2010 nu s-a incheiat. Dar cred, in acest moment, ca pe parcursul acestui an ne-am sporit cota de piata in industrie. Din punctul de vedere al cifrei de afaceri, probabil vom termina la acelasi nivel cu 2009. Daca luam in considerare micsorarea pietei, putem afirma ca am castigat cota de piata.

      Nu avem nici prieteni, nici dusmani. Nu tratam lucrurile in cheie emotionala, personala, avem doar obiective de business si parteneri alaturi de care desavarsim etic si in mod responsabil obiectivele noastre. Si atat.

  • Întrebarea nr. 5 Parpala

    Credeti ca dupa scaderea investitiilor de publicitate din ultimii doi ani s-a ajuns la bottom? In cazul preturilor media, extrem de mici, credeti ca mai e loc de scadere?

    • Zoltan Szigeti

      Nu stiu daca s-a ajuns la bottom... In mod pragmatic, potentialul de consum al anului viitor arata si mai firav decat cel din 2010. Consumatorii vor avea la nivelul anului 2011 mai putini bani alocati consumului decat in 2010. Asadar exista premizele ca anul viitor sa fie si mai convulsiv decat acesta.

  • Întrebarea nr. 6 Creea

    Cum vedeti piata media in 2011, dar in 2012-2013?

    • Zoltan Szigeti

      Cred ca piata de media va suferi si in 2011, tocmai din pricina potentialului de consum al populatiei. Depinde foarte mult de ce se intampla in 2011 pentru a vedea tendinte pentru anii urmatori (2012-2013). Este hazardant sa facem astazi previziuni.

  • Întrebarea nr. 7 DanBG

    Va ganditi sa vindeti sau sa va afiliati vreunui grup international, cu tot thegroup sau cu unele dintre agentii?
    Cum va luptati cu o concurenta plina de clienti de retea?

    • Zoltan Szigeti

      In postura de agentie independenta, avem cateva avantaje certe. Suntem mai dinamici, mai elastici, mai agili, avem o reactie si o flexibilitate pentru a ne adapta strategia in functie de dinamica pietei. Portofoliul nostru contine 60% clienti internationali, iar 40% companii autohtone. Clientilor, in ultimii ani, le pasa cu mult mai mult de eficienta solutiilor de comunicare decat de afilierea noastra internationala.

  • Întrebarea nr. 8 Kondy

    Cati angajati si ce rezultate financiare are acum Media Partnership? Cum opereaza Media Partnership? Multumesc

    • Zoltan Szigeti

      Agentia The Media Partnership este o companie specializata de media buying care, practic, vinde media catre agentii din afara thegroup. Exista agentii mai mici de media si agentii de creatie care isi doresc oferte bune de media pentru clientii lor. Iar The Media Partnership, in baza volumului pe care il are thegroup, ofera aceste solutii catre agentii din piata. The Media Partnership are, astazi, doi angajati. The Media Partnership beneficiaza de resursele comune grupului (cercetare, administrativ, financiar, legal), iar scopul pentru care a fost infiintata este, mai degraba, de a aduna volum suplimentar de media din piata, decat de a genera profit.

  • Întrebarea nr. 9 Andi

    Buna ziua, puteti descrie care sunt acum spiritele pe piata, mai sunt sau nu companii, cum au fost anul trecut si anul acesta, care vor sa bage masiv publicitate in perioada urmatoare ca sa aiba upper hand fata de competitorii care comunica mai putin?
    Multumesc

    • Zoltan Szigeti

      Clientii, astazi, sunt mai degraba rezervati. Intr-adevar, in conditii de criza si tinand cont de aceasta rezerva generala, cei care au curajul de a comunica pot avea avantaje in perioada ulterioara. Din pacate, "criza" dureaza si va dura. Motiv pentru care si acest curaj de a comunica in perioada de criza incepe sa se diminueze.

  • Întrebarea nr. 10 Minerva

    Estimarile pietei de comunicare se fac pornind de la cifrele de afaceri ale companiilor de profil.
    In cazul the group este corect sa deducem ca suma cifrelor de afaceri ale companiilor (cu exceptia MediaPartneship) este suma bugetelor reale investite de clienti in comunicare? Sau de ex. bugetele campaniile PR care au componenta de investitie online se regasesc si sub agentia de PR si sub cea de media si sub cea de online media?(editat de HotNews.ro)

    • Zoltan Szigeti

      Estimarile pietei de comunicare referitor la bugetele cheltuite intr-un an se fac pornind de la cifrele de afaceri ale companiilor furnizoare de media, astfel incat sa avem o cifra corecta, valabila pentru toata lumea.
      Cifrele de afaceri ale grupurilor de companii de comunicare reprezinta suma cifrelor de afaceri ale tuturor companiilor incluse in fiecare grup. Asa se masoara in toata lumea, asa se masoara si in Romania.

  • Întrebarea nr. 11 Minervastie

    Care sunt cele mai frecvente 3 motive pe care vi le comunica noii clienti ai companiilor thegroup ca fiind atuuri pt care v-au preferat in defavoarea retetlor multinationale, care detin knowhow de profil foarte valoros?

    • Zoltan Szigeti

      1. Suntem mai creativi in a oferi solutii de investitie in media. Oferim intotdeauna efect mai bun in cifre, masurabil, pentru acelasi pret pe care il ofera toata lumea. Clientii nu cumpara numai pret, ci si rezultate. Preturile sunt aceleasi pentru toate agentiile. In licitatii se masoara efectul felului in care s-a folosit acelasi buget, la aceleasi preturi disponibile in piata.
      2. Suntem seriosi si transparenti. Ne respectam intotdeauna promisiunile - si cele mici, si cele mari. Si asa ne recomanda toti clientii nostri cand vorbesc altor oameni despre noi.
      3. Suntem mai rapizi in reactie si imediat adaptabili la oportunitati de comunicare pentru clientii nostri, iar asta conteaza enorm in contextul actual al pietei.

  • Întrebarea nr. 12 Minerva

    Credeti ca fenomenul scaderii pietei de comunicare este cauzat 100% de scaderea consumului sau exista si alte motive?
    La cat estimati piata de tv in 2011, in conditiile in care liderul ProTv a a vandut audienta cu o medie de 28% mai ieftin decat in 2009?
    Care considerati ca este cel mai castigat segment de media in 2011 - ma refer la valoare, nu share, intre: tv, ooh, radio, print, cinema si online?
    Pe segmentul online puteti estima valoarea si impartirea investiilor intre display-search si dezvoltare?

    • Zoltan Szigeti

      Fenomenul scaderii pietei de comunicare este cauzat 100% de scaderea consumului.
      Cu mare aproximare, estimez piata de TV in 2010 la 200 de milioane de euro. Ma astept sa scada in 2011, dar nu mai mult de 5%. Televiziunea va ramane si in 2011 media cea mai importanta din orice mix al bugetelor de comunicare, castigand market share in detrimentul print si OOH. Din punct de vedere online, astazi estimez o impartire a investitiilor intre display si search de 50%-50%. Estimez sa creasca investitia in search.

  • Întrebarea nr. 13 Ionut

    ce parere ai de publicitatea in publicatii B2B? e utila? cat la suta din bugetele de publicitate ar trebui consumate pentru astfel de publicatii?

    • Zoltan Szigeti

      Depinzand de client si de obiectivele acestuia, se pot lua in calcul publicatii B2B. Este foarte greu sa estimam un procent predeterminat pentru astfel de investitii. Revistele B2B sunt de obicei foarte specializate si sunt luate in considerare doar de catre clienti care isi doresc o targetare foarte precisa pe nisa respectiva de activitate.

  • Întrebarea nr. 14 Vali Dumitrescu

    1. De ce Media Partnership nu asigura transparenta "furnizor-client" si prezinta clientilor alte oferte decat cele agreate cu furnizorii ?
    2. Este adevarat ca s-a format un pool de agentii de media care refuza sa mai participe la pitchurile la care participia si Media Partnership datorita practicilor neloaiale folosite de aceasta din urma si ca acest pool tinde sa se mareasca? Stiti despre existenta unui astfel de pool ?

    • Zoltan Szigeti

      1. The Media Partnership nu este o agentie de strategie si media planning si nu are contracte directe cu niciun client. The Media Partnership opereaza la fel de transparent ca toate companiile noastre. Clientii The Media Partnership sunt alte agentii de creatie si/sau media mai mici din piata.
      2. The Media Partnership nu a participat niciodata la niciun pitch. Nu poate participa la niciun pitch, avand ca obiect de activitate exclusiv cumpararea de media.

  • Întrebarea nr. 15 Nadia

    Piata de publicitate isi va reveni concomitet cu celelalte sectoare ale economiei nationale sau va fi nevoie de ceva timp pana cand se va intampla miracolul?

    • Zoltan Szigeti

      Piata de publicitate se revigoreaza ca efect al revigorarii celorlalte sectoare ale economiei nationale, dar ma astept ca anumite categorii de clienti sa devanseze aceste asteptari. Stim din experienta anterioara ca anumiti clienti din FMCG, foarte dinamici, au aproximat momentul revenirii pietei (vezi anul 1999), luand-o inainte cu cateva luni printr-o comunicare puternica si castigand astfel puncte importante de market share. Ma astept ca acest lucru sa se intample in anii urmatori - sfarsit de 2011 si in 2012.

  • Întrebarea nr. 16 theodosie inflacaratul

    Ce parere aveti despre materialele fara (p) care impanzesc presa romana, ziare tv radio etc? Vi se par corecte? Si ce parere aveti despre interventiile telefonice ale unor companii sau chiar ale unor agentii in redactii, in legatura cu materiale sensibile? Si cat ati experimentat pe pielea dumneavoastra anul acesta situatii in care presa a publicat "marlaneli" si materiale de "avertisment" ca sa obtina ceva in schimbul incetarii acelor subiecte?

    • Zoltan Szigeti

      Nu am avut astfel de experiente si nici nu vreau sa le judec sau sa le comentez. Nu am calitatea de a le judeca.

  • Întrebarea nr. 17 george mirita

    Privind în urmă cu cinci ani, cum vede Zoltan piața de publicitate peste alți cinci ani? Către ce media se vor îndrepta bugetele?

    • Zoltan Szigeti

      In ultimii cinci ani, televiziunea a jucat un rol foarte important, rol avut datorita numarului mare de consumatori care continua sa petreaca mult timp in fata televizorului. Acest lucru nu se va modifica dramatic in urmatorii cinci ani. Ponderea majoritara din bugete se va indrepta catre televiziune si in urmatorii cinci ani. Estimez si faptul ca online-ul va fi din ce in ce mai prezent in viata a cat mai multi dintre consumatorii targetati de catre clienti, drept urmare si ponderea bugetelor investite pe online va creste. Poate nu in ritmul in care cei prezenti pe aceasta medie isi doresc.

  • Întrebarea nr. 18 Dan

    Ce segmente de piata au crescut in ponderea cheltuielilor de promovare in 2010 fata de 2009? Ce asteptari aveti pentru 2011 in privinta ponderii diferitelor industrii/sectoare economice in totalul cheltuielilor de promovare?

    multumesc

    • Zoltan Szigeti

      Cele mai puternice investitii vor fi, ca si pana acum, tot din zona telecom si FMCG. 2010 nu a avut o dinamica foarte diferita fata de 2009, din aceasta perspectiva. Si nu estimez ca 2011 sa fie diferit. Cea mai mare schimbare s-a inregistrat in 2009 versus 2008, cand sectorul financiar-bancar a inregistrat o scadere foarte puternica in materie de investitii de comunicare. Acest sector, impreuna cu cel auto, asteapta momentul prielnic revenirii la bugete mai consistente.

  • Întrebarea nr. 19 dragos veghe

    Isi va creste online-ul cota de piata in 2011 fata de restul mediilor? Cum vedeti adaptarea clientilor la trendul international care arata cresterea cheltuielilor pe online? Sint adaptate companiile din Romania? Au strategii de comunicare eficiente, creative pe online?

    • Zoltan Szigeti

      Cota de piata a investitiilor in online va creste datorita prezentei din ce in ce mai mari a consumatorilor pe aceasta medie. Procentul de crestere este spectaculos, dar din pacate cifrele nete investite in publicitatea online sunt inca mici. Companiile din Romania se adapteaza si isi creeaza strategii de comunicare pe mediul online. Vedem din ce in ce mai multi clienti prezenti pe retelele de socializare, folosind metode creative de a atrage consumatori. Si, probabil, acest lucru se va accentua, depinzand si de dezvoltarea economica a societatii.








Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3500 vizualizari

  • ce se face sau nu se face (Miercuri, 8 decembrie 2010, 18:14)

    r2d2 [anonim]

    Cand vanezi un buget nou, un client nou, cu atat mai mult acum, ca e criza, pana unde poti sa mergi in efortul de a prinde acel buget? Cand e cazul sa te opresti, etic vorbind, cel putin? Ce "nu se face"?
    Multumesc
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:37)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui r2d2

      Pentru a lua un client faci toate eforturile profesionale posibile si aceleasi eforturi, sau chiar mai mari, pentru a-l mentine ulterior. thegroup a respectat intotdeauna principiile etice si normele legale. Suntem complet devotati clientilor si disponibili 24/7. Descurajam relatiile neprincipiale. Fiecare agentie se opreste unde si-a trasat granita propriilor principii, iar noi ne-am marginit intotdeauna la ce e legal si moral.
      As putea spune etic ce nu se face: apropierea excesiva de client, oferirea de daruri, stimulente si prietenii de timp liber. Dar etica profesionala inseamna si un comportament adecvat in industria de publicitate. Iar aici inteleg un discurs profesional despre tine si nu impotriva altora, o atitudine profesionala care sa ridice standardul industriei. Din pacate, astazi sunt multi competitori care prefera sa arunce cu noroi in competitie decat sa-si scoata in evidenta competentele profesionale, lucruri care tin de moralitate individuala si, pana la urma, de educatia primita in primii ani de scoala (scoala si publicitara).
  • agentii multe (Miercuri, 8 decembrie 2010, 19:42)

    agentul dublu [anonim]

    De ce atatea agentii in grup? Cate si care dintre ele au activitate in mod curent, cu clienti din afara grupului?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:40)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui agentul dublu

      Fiecare agentie din thegroup este un vector specializat in industria comunicarii. Fiecare agentie reprezinta o oportunitate in plus de a acumula market share in diversele discipline ale comunicarii. De cate ori am indentificat o oportunitate de business si oameni foarte eficienti, care sa exploateze aceasta oportunitate, am lansat un nou business. S-a dovedit o reteta profesionala de succes, tocmai pentru ca ne-a condus la pozitia de lider in industrie. Fiecare agentie exista si functioneaza de sine statator, avand un maxim de 20% business comun cu alte agentii din grup. Restul de 80%, pentru fiecare agentie, provine din business dobandit si gestionat independent. Asta inseamna sa acumulezi cota de piata.
  • conturi castigate (Miercuri, 8 decembrie 2010, 21:39)

    george [anonim]

    cum se diferentiaza agentia Media Investment fata de restul agentiilor (cea mai creativa, stratega...) si cum comentati faptul ca marea majoritate a pietii percepe agentia de mai sus ca una care apasa , pentru a castiga un client, apasa "niste" butoane.
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:43)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui george

      Media Investment este o agentie de media care traieste dupa religia eficientei. Suntem mai eficienti decat competitorii nostri pentru ca elaboram strategii inovative, optimizam zilnic campanii aflate in derulare, pentru ca am depasit intotdeauna obiectivele de comunicare cuprinse in brief-urile clientilor.
      Nu stiu daca "majoritatea percepe ca..." se bazeaza pe un studiu sau este frustrarea competitorilor nostri. Pe noi ne intereseaza exclusiv perceptia pe care o au clientii nostri despre serviciile noastre. Si imi ingadui sa va imparasesc ca aceasta perceptie este superlativa.
  • doua (Miercuri, 8 decembrie 2010, 22:52)

    somebody [anonim]

    Buna ziua,
    V-a scazut businessul in 2010? Daca da, cat de mult? Ce agentii au fluctuat cel mai mult?

    Mai exista aliati pe piata media? Mai e loc de prietenii? Cati "inamici" aveti per prieten?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:45)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui somebody

      2010 nu s-a incheiat. Dar cred, in acest moment, ca pe parcursul acestui an ne-am sporit cota de piata in industrie. Din punctul de vedere al cifrei de afaceri, probabil vom termina la acelasi nivel cu 2009. Daca luam in considerare micsorarea pietei, putem afirma ca am castigat cota de piata.

      Nu avem nici prieteni, nici dusmani. Nu tratam lucrurile in cheie emotionala, personala, avem doar obiective de business si parteneri alaturi de care desavarsim etic si in mod responsabil obiectivele noastre. Si atat.
  • bottom (Joi, 9 decembrie 2010, 8:52)

    Parpala [anonim]

    Credeti ca dupa scaderea investitiilor de publicitate din ultimii doi ani s-a ajuns la bottom? In cazul preturilor media, extrem de mici, credeti ca mai e loc de scadere?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:47)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Parpala

      Nu stiu daca s-a ajuns la bottom... In mod pragmatic, potentialul de consum al anului viitor arata si mai firav decat cel din 2010. Consumatorii vor avea la nivelul anului 2011 mai putini bani alocati consumului decat in 2010. Asadar exista premizele ca anul viitor sa fie si mai convulsiv decat acesta.
  • bila de cristal (Joi, 9 decembrie 2010, 9:03)

    Creea [anonim]

    Cum vedeti piata media in 2011, dar in 2012-2013?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:49)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Creea

      Cred ca piata de media va suferi si in 2011, tocmai din pricina potentialului de consum al populatiei. Depinde foarte mult de ce se intampla in 2011 pentru a vedea tendinte pentru anii urmatori (2012-2013). Este hazardant sa facem astazi previziuni.
  • concurenta (Joi, 9 decembrie 2010, 9:34)

    DanBG [anonim]

    Va ganditi sa vindeti sau sa va afiliati vreunui grup international, cu tot thegroup sau cu unele dintre agentii?
    Cum va luptati cu o concurenta plina de clienti de retea?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:51)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui DanBG

      In postura de agentie independenta, avem cateva avantaje certe. Suntem mai dinamici, mai elastici, mai agili, avem o reactie si o flexibilitate pentru a ne adapta strategia in functie de dinamica pietei. Portofoliul nostru contine 60% clienti internationali, iar 40% companii autohtone. Clientilor, in ultimii ani, le pasa cu mult mai mult de eficienta solutiilor de comunicare decat de afilierea noastra internationala.
  • media partnership (Joi, 9 decembrie 2010, 10:03)

    Kondy [anonim]

    Cati angajati si ce rezultate financiare are acum Media Partnership? Cum opereaza Media Partnership? Multumesc
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:54)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Kondy

      Agentia The Media Partnership este o companie specializata de media buying care, practic, vinde media catre agentii din afara thegroup. Exista agentii mai mici de media si agentii de creatie care isi doresc oferte bune de media pentru clientii lor. Iar The Media Partnership, in baza volumului pe care il are thegroup, ofera aceste solutii catre agentii din piata. The Media Partnership are, astazi, doi angajati. The Media Partnership beneficiaza de resursele comune grupului (cercetare, administrativ, financiar, legal), iar scopul pentru care a fost infiintata este, mai degraba, de a aduna volum suplimentar de media din piata, decat de a genera profit.
  • intrebare (Joi, 9 decembrie 2010, 11:30)

    Andi [anonim]

    Buna ziua, puteti descrie care sunt acum spiritele pe piata, mai sunt sau nu companii, cum au fost anul trecut si anul acesta, care vor sa bage masiv publicitate in perioada urmatoare ca sa aiba upper hand fata de competitorii care comunica mai putin?
    Multumesc
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 14:58)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andi

      Clientii, astazi, sunt mai degraba rezervati. Intr-adevar, in conditii de criza si tinand cont de aceasta rezerva generala, cei care au curajul de a comunica pot avea avantaje in perioada ulterioara. Din pacate, "criza" dureaza si va dura. Motiv pentru care si acest curaj de a comunica in perioada de criza incepe sa se diminueze.
  • /// (Joi, 9 decembrie 2010, 11:34)

    Minerva [anonim]

    Estimarile pietei de comunicare se fac pornind de la cifrele de afaceri ale companiilor de profil.
    In cazul the group este corect sa deducem ca suma cifrelor de afaceri ale companiilor (cu exceptia MediaPartneship) este suma bugetelor reale investite de clienti in comunicare? Sau de ex. bugetele campaniile PR care au componenta de investitie online se regasesc si sub agentia de PR si sub cea de media si sub cea de online media?(editat de HotNews.ro)
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:04)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Minerva

      Estimarile pietei de comunicare referitor la bugetele cheltuite intr-un an se fac pornind de la cifrele de afaceri ale companiilor furnizoare de media, astfel incat sa avem o cifra corecta, valabila pentru toata lumea.
      Cifrele de afaceri ale grupurilor de companii de comunicare reprezinta suma cifrelor de afaceri ale tuturor companiilor incluse in fiecare grup. Asa se masoara in toata lumea, asa se masoara si in Romania.
  • Atuurile comp. locale in fata multinationalelor (Joi, 9 decembrie 2010, 11:39)

    Minervastie [anonim]

    Care sunt cele mai frecvente 3 motive pe care vi le comunica noii clienti ai companiilor thegroup ca fiind atuuri pt care v-au preferat in defavoarea retetlor multinationale, care detin knowhow de profil foarte valoros?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:07)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Minervastie

      1. Suntem mai creativi in a oferi solutii de investitie in media. Oferim intotdeauna efect mai bun in cifre, masurabil, pentru acelasi pret pe care il ofera toata lumea. Clientii nu cumpara numai pret, ci si rezultate. Preturile sunt aceleasi pentru toate agentiile. In licitatii se masoara efectul felului in care s-a folosit acelasi buget, la aceleasi preturi disponibile in piata.
      2. Suntem seriosi si transparenti. Ne respectam intotdeauna promisiunile - si cele mici, si cele mari. Si asa ne recomanda toti clientii nostri cand vorbesc altor oameni despre noi.
      3. Suntem mai rapizi in reactie si imediat adaptabili la oportunitati de comunicare pentru clientii nostri, iar asta conteaza enorm in contextul actual al pietei.
  • Cel mai castigat segm. media al pietei in 2011 (Joi, 9 decembrie 2010, 11:47)

    Minerva [anonim]

    Credeti ca fenomenul scaderii pietei de comunicare este cauzat 100% de scaderea consumului sau exista si alte motive?
    La cat estimati piata de tv in 2011, in conditiile in care liderul ProTv a a vandut audienta cu o medie de 28% mai ieftin decat in 2009?
    Care considerati ca este cel mai castigat segment de media in 2011 - ma refer la valoare, nu share, intre: tv, ooh, radio, print, cinema si online?
    Pe segmentul online puteti estima valoarea si impartirea investiilor intre display-search si dezvoltare?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:11)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Minerva

      Fenomenul scaderii pietei de comunicare este cauzat 100% de scaderea consumului.
      Cu mare aproximare, estimez piata de TV in 2010 la 200 de milioane de euro. Ma astept sa scada in 2011, dar nu mai mult de 5%. Televiziunea va ramane si in 2011 media cea mai importanta din orice mix al bugetelor de comunicare, castigand market share in detrimentul print si OOH. Din punct de vedere online, astazi estimez o impartire a investitiilor intre display si search de 50%-50%. Estimez sa creasca investitia in search.
  • salut! (Joi, 9 decembrie 2010, 11:53)

    Ionut [anonim]

    ce parere ai de publicitatea in publicatii B2B? e utila? cat la suta din bugetele de publicitate ar trebui consumate pentru astfel de publicatii?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:13)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionut

      Depinzand de client si de obiectivele acestuia, se pot lua in calcul publicatii B2B. Este foarte greu sa estimam un procent predeterminat pentru astfel de investitii. Revistele B2B sunt de obicei foarte specializate si sunt luate in considerare doar de catre clienti care isi doresc o targetare foarte precisa pe nisa respectiva de activitate.
  • Semne de intrebare (Joi, 9 decembrie 2010, 12:58)

    Vali Dumitrescu [anonim]

    1. De ce Media Partnership nu asigura transparenta "furnizor-client" si prezinta clientilor alte oferte decat cele agreate cu furnizorii ?
    2. Este adevarat ca s-a format un pool de agentii de media care refuza sa mai participe la pitchurile la care participia si Media Partnership datorita practicilor neloaiale folosite de aceasta din urma si ca acest pool tinde sa se mareasca? Stiti despre existenta unui astfel de pool ?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:16)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vali Dumitrescu

      1. The Media Partnership nu este o agentie de strategie si media planning si nu are contracte directe cu niciun client. The Media Partnership opereaza la fel de transparent ca toate companiile noastre. Clientii The Media Partnership sunt alte agentii de creatie si/sau media mai mici din piata.
      2. The Media Partnership nu a participat niciodata la niciun pitch. Nu poate participa la niciun pitch, avand ca obiect de activitate exclusiv cumpararea de media.
  • intrebare (Joi, 9 decembrie 2010, 13:12)

    Nadia [anonim]

    Piata de publicitate isi va reveni concomitet cu celelalte sectoare ale economiei nationale sau va fi nevoie de ceva timp pana cand se va intampla miracolul?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:20)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nadia

      Piata de publicitate se revigoreaza ca efect al revigorarii celorlalte sectoare ale economiei nationale, dar ma astept ca anumite categorii de clienti sa devanseze aceste asteptari. Stim din experienta anterioara ca anumiti clienti din FMCG, foarte dinamici, au aproximat momentul revenirii pietei (vezi anul 1999), luand-o inainte cu cateva luni printr-o comunicare puternica si castigand astfel puncte importante de market share. Ma astept ca acest lucru sa se intample in anii urmatori - sfarsit de 2011 si in 2012.
  • etica (Joi, 9 decembrie 2010, 13:43)

    theodosie inflacaratul [anonim]

    Ce parere aveti despre materialele fara (p) care impanzesc presa romana, ziare tv radio etc? Vi se par corecte? Si ce parere aveti despre interventiile telefonice ale unor companii sau chiar ale unor agentii in redactii, in legatura cu materiale sensibile? Si cat ati experimentat pe pielea dumneavoastra anul acesta situatii in care presa a publicat "marlaneli" si materiale de "avertisment" ca sa obtina ceva in schimbul incetarii acelor subiecte?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:22)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui theodosie inflacaratul

      Nu am avut astfel de experiente si nici nu vreau sa le judec sau sa le comentez. Nu am calitatea de a le judeca.
  • previziuni (Joi, 9 decembrie 2010, 14:23)

    george mirita [anonim]

    Privind în urmă cu cinci ani, cum vede Zoltan piața de publicitate peste alți cinci ani? Către ce media se vor îndrepta bugetele?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:27)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui george mirita

      In ultimii cinci ani, televiziunea a jucat un rol foarte important, rol avut datorita numarului mare de consumatori care continua sa petreaca mult timp in fata televizorului. Acest lucru nu se va modifica dramatic in urmatorii cinci ani. Ponderea majoritara din bugete se va indrepta catre televiziune si in urmatorii cinci ani. Estimez si faptul ca online-ul va fi din ce in ce mai prezent in viata a cat mai multi dintre consumatorii targetati de catre clienti, drept urmare si ponderea bugetelor investite pe online va creste. Poate nu in ritmul in care cei prezenti pe aceasta medie isi doresc.
  • Segmente de piata (Joi, 9 decembrie 2010, 14:57)

    Dan [anonim]

    Ce segmente de piata au crescut in ponderea cheltuielilor de promovare in 2010 fata de 2009? Ce asteptari aveti pentru 2011 in privinta ponderii diferitelor industrii/sectoare economice in totalul cheltuielilor de promovare?

    multumesc
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:30)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Cele mai puternice investitii vor fi, ca si pana acum, tot din zona telecom si FMCG. 2010 nu a avut o dinamica foarte diferita fata de 2009, din aceasta perspectiva. Si nu estimez ca 2011 sa fie diferit. Cea mai mare schimbare s-a inregistrat in 2009 versus 2008, cand sectorul financiar-bancar a inregistrat o scadere foarte puternica in materie de investitii de comunicare. Acest sector, impreuna cu cel auto, asteapta momentul prielnic revenirii la bugete mai consistente.
  • Online (Joi, 9 decembrie 2010, 14:59)

    dragos veghe [anonim]

    Isi va creste online-ul cota de piata in 2011 fata de restul mediilor? Cum vedeti adaptarea clientilor la trendul international care arata cresterea cheltuielilor pe online? Sint adaptate companiile din Romania? Au strategii de comunicare eficiente, creative pe online?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:33)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui dragos veghe

      Cota de piata a investitiilor in online va creste datorita prezentei din ce in ce mai mari a consumatorilor pe aceasta medie. Procentul de crestere este spectaculos, dar din pacate cifrele nete investite in publicitatea online sunt inca mici. Companiile din Romania se adapteaza si isi creeaza strategii de comunicare pe mediul online. Vedem din ce in ce mai multi clienti prezenti pe retelele de socializare, folosind metode creative de a atrage consumatori. Si, probabil, acest lucru se va accentua, depinzand si de dezvoltarea economica a societatii.
  • onestitate (Joi, 9 decembrie 2010, 15:04)

    mihai d [anonim]

    Apropo de onestitate: cum apreciati "parandaratul" qvasi-generalizat practicat in piata publicitatii? Pentru a nu exista dubii, ma refer la cei 10-30% din valoarea contractelor cu mass-media cerute inapoi de catre majoritatea agentiilor? Va multumesc.
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:37)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai d

      Practica internationala si pe cale de consecinta cea din Romania, din ultimii ani, au oficializat prezenta in contractele dintre client, agentii si media a unui rebate, bazat pe volumul anual. Este o practica transparenta si benefica atat clientilor, cat si agentiilor.
  • Viitor (Joi, 9 decembrie 2010, 15:09)

    Daniela [anonim]

    Buna ziua!

    ma intereseaza parerea dumneavoastra pentru viitorul pietei de advertising - dar nu anul acesta sau celalalt, ci viitorul pe termen mediu si lung. eu lucrez in aceasta industrie si cred ca relatiile si circuitul banilor au ajuns sa fie atat de complicate si intermediarii atat de multi incat se simte nevoia unei simplificari masive. eu cred ca viitorul va reduce influenta agentiilor media pe piata si va reveni agentiilor one-stop-shop care elimina din circuit toti ceilalti intermediari - am dreptate?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:39)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniela

      Practica ultimilor ani s-a indreptat catre agentii specializate, atat pe plan international, cat si in Romania. Agentiile de media si-au castigat un rol foarte important atat in fata mediilor, dar mai ales ca partener al clientilor. Nu anticipez revenirea la agentii one-stop-shop si nu vad agentiile de media ca pe intermediari. Dar, bineinteles, nu stim ce o sa fie peste multi, multi ani.
  • Player nou (Joi, 9 decembrie 2010, 15:21)

    andrei [anonim]

    Pe piata tocmai se lanseaza o noua televizune generalista, cea a grupui RCS/RDS. Credeti ca mai e loc pe piata pentru o noua televiziune? Sint suficiente bugete pentru a o mentine pe linia de plutire?
    • r: (Joi, 9 decembrie 2010, 15:42)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      Demersul antreprenorial al RCS&RDS nu are loc pentru ca sunt suficiente bugete in piata, ci isi face loc si isi va insusi o parte din aceste bugete, daca dobandeste legitimitate si audienta, astfel incat clientii sa aiba incredere sa investeasca pe acest suport media.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri