Sari direct la conținut

Ungaria: Televiziunile trebuie sa reduca proportia de stiri despre infractiuni

HotNews.ro

Buletinele de stiri de dimineata si seara ale principalelor televiziuni din Ungaria nu mai trebuie sa includa stiri despre infractiuni in proportie mai mare de 20%, potrivit unor amendamente la legea presei votate luni de parlament, relateaza Politics.hu. Motivul este ca asemenea stiri provoaca stari depresive, induc teama si au un impact negativ.

Restrictiile urmeaza sa se aplice televiziunilor RTL Klib si TV2 in intervalele 07.00 – 08.30 si 18.00 – 21.00, dar se vor extinde si posturilor de radio Neo FM si Class FM pentru orele 06.30 – 08.30.

De asemenea, cel putin 35% din muzica data la radio trebuie sa fie ungureasca.

Parlamentarii au votat totodata extinderea timpului pentru publicitate la televiziunea publica, de la 6 la 8 minute pe ora.

Amendamentele parlamentarilor pe legea presei au fost adoptate pentru ca institutiile media sa poata contesta amenzile primite in instanta, in loc sa fie obligate sa le achite imediat.

ARHIVĂ COMENTARII
popas • 2010-12-14 13:49:46
Daca s-ar fi propus asa ceva in Romania, sa vedeti ce petitii ar fi facutCiutacu, Gadea, Stan si Co pe la UE!!! Ca se ingradeste libertatea presei, si ca nu vor mai putea ei sa balacareasca despre "marinar" si despre "pitic"... si despre "adevarata" fata a situatiei economice a tarii... Au ajuns sa comenteze despre situatia tarii un popa frumusel cu buzute mari, un nevrotic mustacios, domnite rujate cu ochii cat cepele si alti diletanti care se dau "mari analisti" Bleah!
4 23
cenzuratu' • 2010-12-14 15:09:27
S-a propus exact asta în România, atât aia cu știrile bune cât și aia cu muzica. Iar libertatea de exprimare este tocmai esențială pentru cei ce NU sunt în acord cu părerile majoritarilor sau nu au păreri populare. Părerile populare nu au nevoie de libertate de exprimare, majoritarii NU au nevoie de libertate de exprimare, se pot impune cu forța. Libertatea de exprimare ESTE exat libertatea de a exprima păreri nepopulare, de a critica, pentru că numai așa se poate progresa și se pot evita indivizii care vor putere, indivizii care vor să abuzeze și totalitarismul.
7 3
neaga1900 • 2010-12-14 15:10:39
Presa noastra e jalnica si nu ma refer doar la acest aspect!Prea , a patra putere in stat, ar fi trebuit sa fie cea care sa educe poporul , dar de parte de ea acest gand! ...Cu privire la stirile despre infractiuni -cel mai bine sa nu se dea nimic, iar daca tot dai trebuie dat pe scurt , dar lor le place sa comenteze ,sa detalieze, ca sa poata da exemple si altora.....Au fost copii care s-au spanzurat " din curiozitate" : au auzit o stire la tv si au vrut sa vada cum e.....Asa presa , asa societate...
0 11
Sarbu • 2010-12-14 13:51:09
Sa speram cu interes ca si ai nostri politicieni si CNA vor auzi acesta stire si vor lua masuri similare.
1 17
Ivanu • 2010-12-14 13:52:08
Nu stiu cati dintre voi ati urmarit evenimentele din Ungaria din ultimele luni, dar cred ca se pune de o mica dictatura de cand partidul ultra-nationalist de la putere a preluat conducerea si are sustinerea totala in parlament, putand sa modifice inclusiv constitutia.
8 11
xolv • 2010-12-14 14:01:10
Intre dictatura si colaps, oamenii normali aleg dictatura!
1 12
Orban e un bun roman • 2010-12-14 14:23:42
Sa intelegem ca Ungaria nu mai stie sa aleaga intre politica socialistilor maghiari care au dus tara in prapastie economica si politica conservatorilor maghiari care duc Ungaria spre dictatura de tip fascist? A ajuns poporul maghiar iarasi unul extremist (cum de multe ori a arata in Istorie)? Totusi, masurile luate de Orban Victor par sa fie cele dorite de o majoritate de cetateni ai Ungariei. Si la noi oamenii ar sustine o asemenea masura de limitare a libertatii, libertatea asta tip stiri de ora 17.00 sau de iRealitatea, de a arunca cu noroi si jeg in 100% din romani sub pretext ca unii romanii sunt asa si chiar le place. Da, unii oameni sunt pedofili, altii ucigasi, asta nu inseamna ca la tv trebuie sa aratam zilnic acte de violuri asupra unor copii si trupuri sfartecate de topoare ! Suntem liberi daca suntem si responsabili, altfel am fi doar o hoarda de prostanaci anarhisti care-si duc societatea spre permanente scandaluri si autodistrugere.
2 8
Ivanu • 2010-12-14 15:08:00
Si atunci de ce-l mai judecam pe Putin, ca nu e asa cum scrie in cursul de democratie?
2 1
Legea lui Funar • 2010-12-14 13:54:12
Banuiesc, obisnuit cu latraturile romanilor complexati, ca odata ce legea e aprobata si aplicata in tara vecina „cu autostrazi”, aceasta lege va deveni brusc foarte interesanta si pozitiva si pt romanii care pana acum au refuzat initiativa lui Funar pe motiv ca „e cenzura”. Ungaria lui Victor Orban a copiat deja Romania in ce priveste acordarea cetateniei si instaurarea cotei unice. Legea „stirilor pozitive” ar fi a 3-a masura de impact ce ar proveni din Romania. Eu sunt pt votarea si aplicarea in Romania a unei asemenea initiative. Suntem cu totii ingroziti si satui de mizeria deversata zilnic pe canale tv, cu morti, violuri, furturi, etc. Si nu, asta nu E Romania, ci SI asta e Romania, mare diferenta. Pt ca vrem sa vedem/auzi si ce se face bun in tara asta, vrem sa citim si sa vedem cate ceva despre romanii extraordinari ce reusesc prin lume sau la noi !
2 7
marius • 2010-12-14 13:58:24
Si la noi ar fi binevenita o astfel de masura. Si la canalele de "sport" unde se arata mai mult interviuri cu patronii in loc jucatori/antrenori. Can-can-ul este in floare la noi. Nu prea vad scapare pe termen scurt/mediu
1 14
emilper • 2010-12-14 14:57:10
... inchizi televizorul ? :-)
2 5
Cote • 2010-12-14 14:08:21
Decenta si abtinere de la trivialitate, chiar daca e impusa cu forta, nu inseamna dictatura. Asa cum libertate nu inseamna sa acceptam ineptii si ticalosii doar pentru ca respectivii sunt liberi sa ni le debiteze.
0 13
drak latinu • 2010-12-14 14:30:21
Stirile de pe PROsT TV de la ora 17.
0 9
Stefan • 2010-12-14 14:39:58
Nu inteleg cine va obliga sa va uitati la respectivele emisiuni(posturi TV). E incredibil cum poate o astfel de lege sa fie sustinuta de populatie. Sunteti liberi sa nu va uitati la televizor, sau sa taxati emisiunile pe care le considerati in neconcordanta cu dorintele personale. NU sunt de acord cu cenzura oricarei informatii, indiferent de natura acesteia. Orice, oricand, oriunde trebuie sa fie spus, ramand la latitudinea fiecarui individ daca vrea sa asculte/vada. P.S. Daca vom asculta ca oile, si vom inghiti ce se pune pe masa orbindu-ne cu dorinta de a proteja interesele personale, e foarte posibil sa ajungem sclavii granitelor pe care le-am impus. (De ce nu sunteti de acord si cu arestarea fondatorului WikiLeaks in acest caz, ca doar a divulgat informatii ce va pot influenta direct viata in mod negativ.) Simtul dreptatii pare atata de relativ uneori...
7 1
vasile • 2010-12-14 15:27:39
Pe toate canalele (in afara de cele ptr documentare sau cele numai cu filme) gasesti numai asemnea stiri; tare imi doresc sa se dea si la noi o asemnea lege....dar nu vad prea curand data :(
0 8
stefan • 2010-12-14 15:52:45
Nu este obligatoriu sa te uiti la TV. Exista o serie intreaga de mijloace media disponibile celor ce le cauta: ziare, internet, radio. Exista o serie intreaga de emisiuni la diferite posturi tv care exprima si alt tip de media decat cel uzual: Apropo Tv, Specialistii, Literatura astazi.. Uneori ne e greu sa intelegem ca schimbarea poate veni din noi insine, prin hotarari personale. E mult mai usor sa spui: e frumos sa limitam stirile negative la 20%, dar nimeni nu intreaba: Negative pentru cine? Negative pentru domnul X, sau negative pentru domnul Y, sau poate realizam un referendum sa vedem ce inseamna negativ pentru toata populatia. Poate negativ pentru cel ce reglementeaza, este interzicerea prezentarii emisiunilor de educatie sexuala , a celor culturale la TV, sau la fel de bine negativ poate sa insemne ca nu mai prezinta cum Domnul x s-a imbatat si a omorat pe Doamna y. Uneori imi vine in minte un vers destul de cunoscut: "Let me see you take decision without your television " . P.S. Drumul spre iad e pavat cu intentii bune..
3 0
fifi • 2010-12-14 21:10:30
... de intelectuali ca tine! Frate, ce parte din "pana cand nu ii interzici bizonului sa faca ceva, nu va inceta" nu intelegi? O astfel de lege nu ar fi pentru un intelectual fin ca tine... care te uiti doar la Apropo TV, Specialistii si Literatura astazi. E pentru bizonii care citesc Click si Libertatea! Si care nu vor inceta sa citeasca/priveasca pana nu le va interzice cineva s-o faca. Si pentru bizonii care transmit/scriu asa ceva! Care nu vor inceta decat daca o lege le va interzice sa mai faca asta! Ufffff, ce de intelectuali!
0 2
Milka • 2010-12-14 17:45:01
Daca suntem sustinatorii unei astfel de masuri, nu inseamna ca ne uitam la stirile de la ora 5.Dar se uita altii minorii care au tendinta sa ia exemplu, doar ca sa ajunga la TV, se uita persoane instabile psihic care sunt "in criza " de idei. Si mai sunt si alte categorii de populatie care se uita la asa ceva.Si ca sa iti dau ceva de gandit: de ce se uita lumea la asa ceva? Care este scopul?Ce ar avea de castigat de aici telespectatorii?Problema se pune altfel: posturile TV fac rating din asa ceva, daca nu ar avea subiecte din astea ...insangerate, nu ar avea ce sa mai difuzeze, s-ar scurta emisiunile de stiri si s-ar pierde bani.Asa traduc unii dreptul la exprimare... Wikileaks nu are nici o legatura cu treaba asta si nici macar o vaga asemanare nu exista.
0 2
stefan • 2010-12-14 18:35:58
Si cine iti da tie dreptul sa iei decizii pentru altii in ceea ce priveste libertatea lor de exprimare? Ratingul se face atunci cand cineva se uita la respectiva emisiune(asa ca conform spuselor tale, romanii prefera sa vada crime decat sa se uite la o emisiune culturala. Daca ti se pare ca nu este reprezentativ pentru ce vrei tu sa vezi la TV nimeni nu iti ingradeste dreptul de a creea ceea ce crezi tu ca ar trebui sa difuzeze o televiziune, sau de a cere aces lucru catre o terta persoana ce are prosibilitatea de a rezolva aceasta problema). Faptul ca tu crezi ca ceea ce iti displace ar trebui sa displaca si celorlalti este complet gresit. Fiecare individ e unic, si de aceea exista reguli ce reglementeaza convetuirea, si ofera posibilitatea de a alege. Ingradirea posibilitatii de a alege, inseamna ingradirea dreptului de a exista. Atata timp cat exista libertatea de a nu urmari ceea ce nu-ti place, de ce ar trebui sa reglementez altceva? Ce autoritate permite tie sau oricui altcuiva sa califice ce e stire negative si ce e stire pozitiva pentru mine(aici este esenta problemei)? Care este linia de demarcatie atunci intre stirile ce se serveau pe vremea comunistilor despre marile realizari ale sistemului, si stirile ce iti vor fi servite cu ajutorul unei legi ce nu permite difuzarea unui procent mai mare de 20% de stiri negative. Faptul ca suntem in criza si scad veniturile a nu stiu ce categorie, nu este considerata o stire negativa? Sau ca o serie de protestatari GreenPeace s-a luptat cu politia , in scopul de a proteja un areal bilologic nu este tot stire negativa? Faptul ca Fidel Castro poate a murit este deasemeni o stire negativa? Dar ca in Coreea de sud au murit 20 persoane in urma bombardamentului efectuat de Coreea de nord, ce fel de stire este? Sper ca incetelgi ceea ce vreau sa spun. P.S. Copii si cei "labili" au fiecare cate un tutore responsabil cu supravegherea lor. Actiunile lor au repercursiuni juridice si asupra tutorelui.
1 0
fifi • 2010-12-14 21:04:17
ca nu esti tu de acord cu cenzura. Uite ca majoritatea romanilor sunt si o sustin. Iar faptul ca ne sugerezi tu sa nu ne mai uitam la televizor nu ne ajuta prea mult, sa stii. In locul nostru se uita de-astia ca tine si uite-asa ne afecteaza si pe noi, astialalti... Ca de acolo inveti tu sa dai in cap, sa violezi, sa furi, sa jignesti, sa... sa... sa... Si altii ca tine, care vor sa vada astfel de emisiuni. Auzi! sa nu ma mai uit la televizor! Da' de ce crezi ca mi l-am luat? Sa il tin de bibelou, cu mileu pe el?
0 2
stefan • 2010-12-14 22:13:09
Ce pot spune..... Tot respectul pentru gandirea pragmatica. P.S. Crezi ca mileul si bibeloul sun etichete ce trebuie blamate, tinand cont ca toti venim din acele vremuri, sau vrei sa exprimi emanciparea ta fata de acest stereotip?
0 0
Roxana • 2010-12-14 15:31:15
Ar fi minunat daca si aici ar disparea genul asta de stiri care ocupa 70%din informatii. Ar fi minunat daca emisiuni gen Fata lui tata.,Ochiul dn umbra etc s-ar difuza dupa orele 23 Ar fi minunat a vada copiii nostri fime de aniamtie Mihaela sau Lessie filme frumoase ,educative si fara violenta. Unde e CNA care nu ia masuri impotriva acestor emisiuni care nu sunt pt ora 20.
0 6
gogu • 2010-12-14 17:39:03
adica reglementarile unei legi se vor aplica numai la 2 televiziuni si 2 radiouri? ati tradus cumva stirea cu google translate?
0 1
Teddy • 2010-12-15 12:54:44
Haideti sa ne dezvatam de obiceiul de-a mai considera ca 100 % tot ce se intampla mai la vest de noi e excelent si e un exemplu de urmat . In fond, daca ne gandim la anii 1956 si 1968...tot mai la vest de noi erau situatiile de atunci dar...parca a fost mai bine ca nu s-a intamplat ca pe-acolo, nu ? Acum 21 de ani se murea pentru dreptul la libertate , nu pentru dreptul la frumusete si - fie-mi scuzat - nici pentru dreptul la decentza. Ultimele doua categorii nici nu exista. Ele sunt doar valori care se cultiva, prin orice mijloace, mai putin cele dictatoriale.
1 0
INTERVIURILE HotNews.ro