Germania se opune ca Ungaria sa negocieze pe teme media cu tari partenere UE, in timpul mandatului sau la presedintia Uniunii

de V.O.     HotNews.ro
Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:54 Economie | Media & Publicitate

Guvernul german nu este de acord ca Ungaria, in calitate de tara ce detine de la 1 ianuarie presedintia UE, sa negocieze pe parcursul mandatului sau, pe teme legate de media, cu tari partenere ale Uniunii, precum fostele republici sovietice, relateaza Politics.hu, care citeaza o inalta oficialitate germana. Motivul invocat de aceasta este noua lege a presei din Ungaria, aplicata de la inceputul anului si aspru criticata pe plan international.

Werner Hoyer, secretar de stat pentru afaceri europene in cadrul Ministerului german de Externe, apreciaza, citat de Politics.hu, ca Ungaria ar trebui sa lase Comisia Europeana sa se ocupe de discutii pe teme media cu tari precum Ucraina sau Belarus. Hoyer a apreciat ca valorile comune europene pot fi reprezentate in negocieri doar de catre tarile membre UE care intr-adevar respecta aceste valori.

Sursa il citeaza, totodata, pe un expert care a declarat pentru index.hu ca este pentru prima data cand un guvern pune sub semnul intrebarii drepturile unei tari ce detine presedintia UE. Fapt pentru care nu exista o practica impamantenita pentru a retrage asemenea drepturi, iar comentariile oficialului german ar trebui citite doar ca un mesaj politic dur.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

1537 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    parere (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:23)

    panaite [utilizator]

    Orice societate, indiferent de oranduirea sociala, mai evoluata sau nu, mai mult sau mai putin justa, mai mult sau mai putin producatoare de bunastare, are nevoie pentru a supravietui de ordine sociala, de echilibru. Acestea , in caz de perturbare, sunt restabilite de spiritul civic, patriotic, moral al natiunii sau prin mijloacele de coercitie create pentru acest scop de insasi societatea. In situatia nou creata in Romania, unde infractori verosi au acaparat mijloacele de formare a opiniei, pe fondul entropiei populatiei, echilibrul s-a rupt, societatea civila nu se mai poate autoregla. Asanumiti lideri de opinie, infractori deosebit de periculosi grupati in jurul agenturilor ostile tarii propavaduiesc distrugerea statului, dezordinea, compromiterea valorilor morale prin posturile tradatoare rtv si a3 care functioneaza pe principilul oficinelor. Cum se poate autoechilibra un popor cand de morala lui se ocupa canalii ca vantu, voiculescu sau patriciu, nus, felix si conu; dinu………In aceasta situatie se impune autorizarea folosirii fortei pentru salvarea tarii !
    • 0 (2 voturi)    
      Mai-mai-mai... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:22)

      George [anonim] i-a raspuns lui panaite

      Inseamna ca Germania e de partea celor ce atenteaza la principiile alea enumerate de tine ca fiind necesare unui stat, unei societati! Dar nu te intrebi in ce directie "coteste" acea societate, societate care se vrea aliata a Germaniei (in acest caz), care foloseste banii contribuabililor germani sa acopere gauri in economia si situatia sociala proprie. Ba mia mult, cand au aderat la UE (nimeni nu i-a chemat, si ungurii si romanii au cerut ei aderarea) s-au angajat sa respecte niste reguli, niste principii, printre care cele democratice (autentice, nu originale) sunt la loc de frunte.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:52)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui panaite

      Indiferent cine detine posturile tv, atata timp cat de moralitatea unui popor se ocupa televizorul, lupta este pierduta din start.
  • +1 (1 vot)    
    egalitate vrem, dar nu pentru catei (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:35)

    piktor [anonim]

    in UE, unii sunt mai egali ca altii
    n-am vazut pe nimeni care sa se opuna ca Germania sa discute despre energie in timpul mandatului sau, pe motiv ca Germania are o politica nationala ce dauneaza comunitatii in ceea ce priveste energia (petrol, gaze), in loc de una comunitara
    • 0 (0 voturi)    
      Si nici nu ai sa vezi (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:23)

      George [anonim] i-a raspuns lui piktor

      Si stii de ce? Finndca fiecare ar dori sa se traiasca in propria tara ca in germania, dar fiecare sa fie mai al dracu' !!!
  • -1 (1 vot)    
    oare (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:01)

    trandafir [anonim]

    oare tot ce ne prezinta rtvsau at3 este ireal,nu cred deoarece l-am vazut pe base zicind ca nu ne trebuie fmi sau alte minciuni ,nenumarate,dar sa ne uitam la news tv a fost activ in campania prezidentialelor si a elogiat pe basescu enorm,de fapt pentru el infintat,asa ca lasam mai moale cu alte critici.UN lucru este sigur ca,in UEsunt douo tipuri de tari unele care au drepturi mai mari ca altele,sau mai bine zis unele au dreptul sa calce normele UEfara a fi sanctionate(franta,germania,etc)
    • 0 (0 voturi)    
      Asta fiindca cele doua tari... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:24)

      George [anonim] i-a raspuns lui trandafir

      ... contribuie cu cei mai multi bani la indestularea celorlalti.
      • 0 (0 voturi)    
        mituri (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:53)

        piktor [anonim] i-a raspuns lui George

        Cele doua tari nu contribuie cu nimic la indestularea celorlalte ci doar la a lor. Ai primit vreun euro gratis din Germania/Franta? Grecii crezi ca au primit ceva gratis?
        De ce crezi ca le-a dat UE (aka Germnania) bani? Pentru ca datoriile lor sunt tot catre banci/firme din uniune (majoritatea germane). Pentru ca trebuie sa cumpere in continuare si banii se intorc la ei. Intreit.
        Celebrele fonduri structurale pot fi accesate doar daca nu ai neaparata nevoie de ele (suna ciudat, stiu). Practic, mai mult de jumatate din cei 30 mld euro alocati Romania nu vor putea fi accesati, iar din cei accesati, o mare parte s-au intors deja in Germania/Franta (import). Bancile care (nu) te finanteaza sunt straine si capitalul se intoarce de unde a plecat.
        Investitiile (Dacia, Nokia, etc) nu sunt pomeni, sunt facute pentru ca invesitorul isi ia profitul inapoi (si e normal).
        Iar dc ne referim strict la Germania, ceilalti suntem piata de desfacere. Ce procent din cumparaturile tale lunare sunt produse fabricate in Romania? (ahh, da, stiu replica, ale noastre sunt proaste - capra vecinului e tot timpul mai buna!)
        Eu nu vad nici o indestulare din Germania/Franta aici si la o adica, nici nu o caut. Trebuie sa crestem noi insine.
        Dar in nici un caz nu sunt de acord cu o uniune in care unii sunt smecheri si altii prosti. Nu de alta, dar forma aia de organizare se cheama imperiu.
        • 0 (0 voturi)    
          Daca e asa cum spui... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:19)

          George [anonim] i-a raspuns lui piktor

          ... de ce ni se prezinta ca un panaceu universal ca una din cele mai sigure modalitati de a invinge criza ce nu ne da pace, este tocmai accesarea acestor fonduri. Si nu uita, fondurile UE sunt constituite din contributiile fiecarui stat membru, suma prevazuta expres in bugetele natioanle respective, cu alte cuvinte, banii provin tot de la contribuabili. Iar cei mai mari contribuabili la bugetul UE sunt, stie toata lumea, Germania si Franta. In acest caz... nu e normal sa aiba si pretentii?
          Stii cum e? Cam cum se intampla intr-o tara, de exemplu Romania. Se iau bani de la toti posibilii contribuabili (cetateni, firme), se aduna la buget, si se repartizeaza celor cu nevoi (bugetari, mame, pensionari pe caz de boala, handicapati, oameni in nevoi speciale, oameni fara niciun venit, etc.) Si ce face statul roman? Conditioneaza la marele greu, de un an incoace, aceste sume repartizate (sa nu spui ca nu stii de asta), mai ales dijmuindu-le. Privit in general, se pare ca totul e corect, dar mai putin corecta este pozitia Romaniei (prin conducatorii ei, evident), care se zburleste la UE ca aia, ca ailalta, dar ignora ca in propriul teritoriu procedeaza cam la fel...
          • 0 (0 voturi)    
            pentru ca (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:08)

            piktor [anonim] i-a raspuns lui George

            e vorba doar de politica aici.
            Lucrez cu fonduri structurale si stiu cum se dau si mai ales cum nu se dau. In mare parte, banii se duc pe resurse umane (POSDRU) - acolo e eligibila si hartia igienica iar sumele decontate ajung la 98%. Resurse umane care de multe ori ajung apoi sa lucreze in Germania... ca sa dau un exemplu. Daca lucreaza vreodata pe undeva, caci in mare parte, in aceste proiecte, banii sunt sifonati pur si simplu (legal).
            In investii (POR, etc) - banii se dau mult mai greu, desi aici ar trebui sa fie interesul maxim pentru Romania. Contributia EU variaza intre 40-50%, o multime de cheltuieli nu sunt eligibile si bancile iti cer sa ai deja banii (ai auzit bine). Practic, clientii eligibili sunt cei care pot dezvolta proiectul si fara banii din fondurile structurale. Iar creditele bancare stii cum sunt, sumele ce le platesti inapoi variaza intre 150 si 300% din valoarea imprumutului luat.
            Practic, se dau bani pentru companiile mari, care de multe ori intorc banii inapoi in UE (cumparand echipamente din Germania, de exemplu).
            Banii necheltuiti se intorc inapoi in bugetul UE si se redistribuie pe principiul contributivitatii.
            Romania contribuie si ea la bugetul UE si nu am ultimele cifre, dar ma indoiesc ca iesim pe plus (cati bani au intrat prin fonduri structurale vs cat am platit noi la buget).
            Deci nu prea e normal sa aiba pretentii, desi le vor avea intotdeauna (tara mare vs tara mica).
            • 0 (0 voturi)    
              Intamplator stiu cum functioneaza... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 17:04)

              George [anonim] i-a raspuns lui piktor

              ... sistemul acestor acordari de fonduri, de vreo 3 ani ma chinui cu fel de fel de proiecte, unele bune dar doar pana la alocarea banilor. Si da, ai dreptate, banii trebuie sa-i ai inainte, apoi ii vezi de la UE (in limita participarii lor la investitie).
              Stiu ca banii se intorc in tarile dezvoltate (nu musai doar Germania) dar ceva ramane si aici: investitia, capitalul, afacerea, si nu e de colea. Cu alte cuvinte, UE (de fapt tarile mari din UE) fac cu cele mici cam ce facea SUA prin Planul Marshall cu tarile vest-europene dupa cel de-al doilea razboi mondial. SI le-a mers atunci americanilor, au avut, poate, cea mai mare crestere din istorie.
              Legitimitatea pretentiilor e... interpretabila, dar n-ai sa gasesti fair-play in politica internationala.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo, Germania! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:33)

    Ioana [anonim]

    Trebuie inteles faptul ca noua lege a presei din Ungaria este una total si pur comunista. UE trebuie sa impiedice sau sa sanctioneze astfel de apucaturi inacceptabile. Bravo Germaniei pentru ca a tras semnalul de alarma.
  • 0 (0 voturi)    
    dilema (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 23:39)

    toro [utilizator]

    Ungaria vrea sa fie mare si sa iasa din UE. Iar Germania o inceput sa-si arate coltii. Cu cine sa tin? :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri