Audiente in presa scrisa: Aproape toate ziarele pierd cititori

de V.O.     HotNews.ro
Marţi, 11 ianuarie 2011, 14:16 Economie | Media & Publicitate

Aproape toate ziarele generaliste si economice si saptamanalele de business au inregistrat o scadere a numarului de cititori in ultimul val al Studiului National de Audienta, aferent perioadei octombrie 2009-octombrie 2010, comparativ cu valul precedent. Click si Libertatea raman ziarele cu cel mai mare numar de cititori, dar Cancan este singurul care inregistreaza o crestere, fie ea si de numai 5000 de cititori, comparativ cu valul precedent. In randul saptamanalelor, Money Express inregistreaza o crestere usoara a audientei.

Click a inregistrat o scadere a numarului de cititori de la 1.258.000 in medie pe editie la 1.210.000, in timp ce Libertatea a scazut de la 1.183.000 la 1.073.000 de cititori in medie pe editie. Al treilea clasat, Cancan, a crescut de la 850.000 la 855.000 de cititori. O scadere substantiala a inregistrat Evenimentul Zilei, de la 391.000 de cititori la 338.000 de cititori, in timp ce Adevarul a scazut de la 631.000 la 599.000 de cititori in medie pe editie. In randul saptamanalelor economice, Money Express creste de la 42.000 de cititori pe editie la 45.000 de cititori in medie pe editie.

Cotidian generalist si de sport - nr. cititori valul oct.09-oct.10 (nr. cititori valul iul.09-iul.10)

  • Click 1.210.000 (1.258.000)
  • Libertatea 1073.000 (1.183.000)
  • Cancan 855.000 (850.000)
  • Gazeta Sporturilor 706.000 (716.000)
  • Adevarul 599.000 (631.000)
  • Jurnalul National 561.000 (588.000)
  • Pro sport 562.000 (588.000)
  • Evenimentul Zilei 338.000 (391.000)
  • Romania libera 154.000 (185.000)
  • Gandul 129.000 (149.000)

Ziar economic - nr. cititori valul oct.09-oct.10 (nr. cititori valul iul.09-iul.10)


  • Ziarul Financiar 183.000 (185.000)
  • Financiarul 156.000 (171.000)

Saptamanal economic - nr. cititori valul oct.09-oct.10 (nr. cititori valul iul.09-iul.10)

  • Saptamana Financiara 231.000 (245.000)
  • Capital 177.000 (191.000)
  • Business Magazin 64.000 (74.000)
  • Money Express 45.000 (42.000)



Citeste mai multe despre   






















2746 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Sa avem pardon... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 14:24)

    deea [anonim]

    ...dar...Click se citeste in 5 minute din scoarta in scoarta! Ala e un ziar de...nici nu imi gasesc cuvintele sa il definesc. In tara asta 1mil de oameni citesc ce in Click? Ca eu nu prea inteleg! in jur de 10% dintre romani citesc click si cancan:))
    Doamne apara-ma si pazeste-ma de ce poate fi mai rau!
    • +2 (2 voturi)    
      nu te speria :) (Marţi, 11 ianuarie 2011, 16:40)

      C.T.C [utilizator] i-a raspuns lui deea

      click, libertatea si cancan se cumpara ca au pagini multe si sunt bune la curatat cartofii pe ele :)))))))
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Marţi, 11 ianuarie 2011, 23:21)

        RaduAndreea [utilizator] i-a raspuns lui C.T.C

        Mi-ai cititi gandurile! Eu cred ca tirajul la click cancan creste si in perioada curateniei de toamna (sau de primavara) ca....mai sterge lumea si geamurile;))
  • -1 (3 voturi)    
    audienta??? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 14:30)

    asdf [anonim]

    audienta ... la ziare??? poate tiraj... dar e greu...uf!!!
    • +3 (3 voturi)    
      tiraj/audienta (Marţi, 11 ianuarie 2011, 14:50)

      Un stelist [anonim] i-a raspuns lui asdf

      Tirajul ala de care vb tu se refera la nr de ziare tiparite, eu cred ca articolul se refera la nr de cititori, deci e corect utilizat termenul de audienta ... dar e greu ... uf!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Da' Tirajele? Care sint Tirajele? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 14:54)

    Ionescu [anonim]

    Importante sint tirajele nu audiente calculate dupa formula fiecare exemplar e vazut de x cititori; audientele sint false si irelevante.
  • +1 (1 vot)    
    AUDIENTA SI TIRAJUL (Marţi, 11 ianuarie 2011, 19:50)

    minotaur [anonim]

    Cred ca in general se inmulteste tirajul(deci numarul efectiv de publicatii iesit de sub tipar) cu 7 si asa spun ei ca afla numarul efectiv de cititori. Sistem de calcul al audientei bazat pe ideea ca o publicatie e citita nu doar de cel care o cumpara ci si de ceilalti membri ai familiei, colegi sau prieteni... Oricum, daca vreti sa stiti TIRAJUL impartiti la 7. Da nici asa nu e sigur ca unii declara mai mult ca sa tina sus pretul publicitatii. Sau declara exact dar o parte nu ajunge niciodata pe taraba, sau e retur calculat ca se acopera din acelasi profit din publicitate. De-asta unele publicatii refuza BRAT-ul si refuza topurile de audienta: ca nu e o concurenta corecta la numaratoare. Ma intreb pina la urma ce e corect in presa noastra????


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version