Ministerul Dezvoltarii intentioneaza sa cheltuiasca 17,2 milioane de lei, fara TVA, pentru difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV internationale in anul 2011, in vederea promovarii Romaniei ca destinatie turistica si cresterea gradului de constientizare asupra noului brand turistic national. In acest sens, Ministerul Dezvoltarii a postat pe e-licitatie.ro un anunt de participare.

"Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului lanseaza procedura de achizitie de publicitate pe canale internationale de televiziune, cu un buget maxim de 4.000.000 Euro fara TVA, actiune cofinantata in cadrul Programului Operational Regional 2007-2013, Axa 5, operatiunea "Crearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica prin definirea si promovarea brandului turistic national", a precizat Ministerul Dezvoltarii.

Potrivit acestuia, obiectivul general al campaniei este promovarea brandului turistic national pe canalele internationale de televiziune "in scopul crearii unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica, a cresterii gradului de cunoastere a tarii pe plan international si a cresterii numarului de turisti proveniti in special de pe principalele piete prioritare identificate in Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007 - 2026".

  • Vor fi difuzate spoturi de 30 secunde si de 20 de secunde in proportie egala (50% spoturi de 30 de secunde si 50% spoturi de 20 de secunde). Ofertantul va asigura distributia spoturilor pe durata unei campanii de 12 luni iar numarul difuzarilor va fi distribuit in mod egal pe zile. MDRT doreste ca cel putin 60% din spoturile difuzate pe fiecare din cele trei posturi sa fie difuzate la ore de maxima audienta corespunzatoare fiecarei regiuni geografice acoperite de fiecare dintre acestea.

Posturile de televiziune vizate sunt primele trei posturi de televiziune internationale in functie de audienta in randul persoanelor care calatoresc (in interes de afaceri si de placere, minim 6 calatorii pe an) conform datelor furnizate de European Media and Marketing Survey (EMS) pentru anul 2010.

Criteriul de atribuire a contractului este oferta cea mai avatajoasa din punct de vedere economic in conditiile celui mai mic cost pe punctul de audienta, conform media planului oferit. Durata contractului este de 12 luni de la data atribuirii acestuia.

  • Brandul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden", lansat in iulie la Shanghai, a starnit o serie de controverse din cauza asemanarii izbitoare cu un alt logo comercializat pe internet.
  • Elena Udrea a declarat atunci ca produsul a fost achizitionat "in urma unei licitatii publice de la o mare firma de brand". Firma se numeste THR-TNS, iar Udrea a subliniat respectabilitatea firmei argumentand ca aceasta are contracte cu tari precum Spania, Grecia, SUA, Cuba.

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 10 martie 2011, urmand ca ofertele sa fie deschise pe 14 martie.

Principalele conditii pe care trebuie sa le indeplineasca firmele participante:

  • Garantie de participare de 340.000 RON; garantie de buna executie: 10% din valoarea fara TVA a contractului
  • Media cifrei de afaceri pe ultimii 3 ani trebuie sa fie egala sau mai mare de 34.000.000 Lei sau echivalentul acestei sume in
  • Se solicita experienta similara pentru contracte incheiate prin prezentarea unei liste a principalelor prestari de servicii similare efectuate in ultimii 3 ani continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati si prezentarea unui contract de servicii anterior ce reprezinta din punct de vedere valoric suma de cel putin 1.200.000 euro, echivalent a 5.160.000 lei sau prezentarea a maxim trei contracte anterioare a caror suma cumulata sa fie minim 2.000.000 euro, echivalent a 8.600.000 lei.
  • Se va anexa cel putin o recomandare emisa de beneficiarii care au derulat campanii publicitare.

Mai multe amanunte le gasiti in documentul atasat.