The Daily, primul ziar digital creat exclusiv pentru tableta iPad si care este menit, potrivit magnatului Rupert Murdoch, sa dea un suflu nou presei, pe fondul scaderii accelerate a pietei de ziare, va fi prezentat oficial miercuri. Magnatul Rupert Murdoch, presedintele gigantului media News Corp, si Eddy Cue, vicepresedinte in cadrul companiei Apple, vor dezvalui "The Daily" in cadrul unui eveniment ce va avea loc la Muzeul Guggenheim din New York, dupa cum anunta AFP.

Site-ul TheDaily.com, inainte de lansareFoto: Captura TheDaily.com

UPDATE:

  • The daily va costa doar 14 centi pe zi si reprezinta "o schimbare radicala a modului in care facem presa", conform declaratiilor lui Rupert Murdoch de la conferinta de lansare;
  • Publicatia va include continut multimedia, cum ar fi filme HD si imagini panoramice interactive, si va avea pana la 100 de pagini in fiecare zi;
  • Pentru a naviga prin continutul The Daily, utilizatorii vor avea acces la un mod de vizualizare care permite afisarea mai multor pagini simultan, iar toate articolele vor include si o varianta audio;
  • Fiecare articol va putea fi impartasit contactelor de pe retelele de socializare Facebook si Twitter, iar unele articole vor avea acces direct la Twitter pentru a observa evenimente in derulare, cum este cazul revolutiei din Egipt;
  • Revista va putea fi cumparata in doua feluri: un abonament saptamanal, in valoare de 0,99$ si un abonament anual, de 39,99$;

Realizatorii The Daily nu au facut un secret din lansarea acestuia, insa au tinut sub cheie multe detalii despre felul cum va functiona aplicatia iPad, despre cine o realizeaza si despre modelul de business folosit. Lansarea publicatiei ar fi trebuit sa aiba loc luna trecuta, insa a fost amanata, iar de atunci presa americana si-a dat silinta sa afle cat mai multe informatii despre cea mai noua initiativa a lui Murdoch si a News Corp.

AFP noteaza ca The Daily aduce laolalta trei pasiuni ale lui Murdoch - ziarele, tableta iPad si o posibila solutie pentru a-i face pe utilizatori sa plateasca pentru continutul online (publicatii ale News Corp precum Wall Street Journal sau The Times taxeaza accesul la continutul online), intr-o perioada in care tirajele ziarelor si veniturile din publicitate ale acestora sunt intr-o continua scadere.

Aceeasi sursa citeaza informatii publicate de The Wall Street Journal, ziar detinut de News Corp, potrivit carora The Daily va putea fi vandut exclusiv prin iTunes, platforma de vanzari a Apple, la pretul de 99 de centi pe saptamana. Aceeasi sursa a anuntat ca News Corp a angajat circa 100 de oameni sa lucreze pentru The Daily, inclusiv jurnalisti cu vechime de la ziare precum New Yorker, Forbes sau New York Post.

  • Forbes a anuntat, la randul sau, ca News Corp a alocat un buget de 30 de milioane de dolari pentru primul an de la lansarea The Daily.
  • AllThingsD.com, blog de tehnologie detinut de News Corp, a anuntat la randul sau ca The Daily va oferi articole informative, grafice, materiale foto si video.
  • CNN a prezentat, miercuri, cateva detalii despre cum arata The Daily si scrie ca prin aceasta aplicatie Apple va introduce si un nou serviciu de abonamente. Principalul ecran este asemanator unei prime pagini de ziar, paginile pot fi "rasfoite" miscand degetul pe ecranul tabletei, iar sectiunile sunt de interes general, cu accent pe actualitatea americana. Continutul este format din materiale de tip text, imagini si clipuri video de inalta rezolutie, jocuri (cuvinte incrucisate, sudoku). Desi aplicatia The Daily poate fi descarcata contra cost, materialele pot fi transmise mai departe prin e-mail sau retele sociale.
  • The Daily are si propriul cont Twitter, primul mesaj fiind "Este oficial. The Daily se lanseaza miercuri, 2 februarie".
  • Poynter.org i-a identificat pe multi dintre cei care vor lucra pentru The Daily, folosindu-se de detalii prezentate de acestia pe Twitter sau LinkedIn. Printre sefii The Daily se numara Jesse Angelo (ex-The New York Post), Greg Clayman (ex-Viacom) Mike Nizza, ex-New York Times, ex-AOL News), Steve Alperin (ex-ABC News), potrivit sursei citate.

The Daily este promovat drept primul cotidian realizat exclusiv pentru iPad. Multe publicatii din intreaga lume au realizat, insa, versiuni pentru aceasta tableta, iar in noiembrie 2010 magnatul britanic Richard Branson a lansat o revista lunara dedicata iPad, "Project".

Saptamana aceasta, Techcrunch a prezentat, in premiera, informatii despre o alta aplicatie dedicata exclusiv iPad, News.me, prezentata drept "raspunsul New York Times" la adresa The Daily. In dezvoltarea acesteia, New York Times colaboreaza cu o echipa de la betaworks, iar sursa citata scrie ca News.me "va arata complet diferit de The Daily". Techcrunch scrie ca aplicatia prezinta, intre altele, stirile citite de oamenii pe care un utilizator ii urmareste pe Twitter si filtreaza continutul in functie de gradul de raspandire al materialelor prin retele sociale.