Contestatiile depuse de GfK Romania si compania ceha MediaResearch, impotriva rezultatului licitatiei prin care Kantar Media a fost aleasa sa masoare audientele TV incepand de anul viitor, au fost respinse de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, potrivit unei decizii postate pe site-ul institutiei.

GfK Romania ceruse anularea rezultatului procedurii de licitatie si reluarea procesului de selectie, in timp ce MediaResearch ceruse anularea procedurii de licitatie.

Potrivit deciziei publicate, CNSC "admite exceptia inadminisibilitatii introducerii contestatiilor, invocata de entitatea contractanta" (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor). CNSC respinge ca inadmisibile cele doua contestatii. Impotriva deciziei CNSC se poate formula plangere in termen de zece zile de la comunicare.

Procesul de selectie a companiei care va furniza studiul national de masurare a audientei TV de la 1 ianuarie 2012 s-a desfasurat pe parcursul anului 2010 si s-a finalizat la 17 ianuarie 2011, cand Comisia Paritara (formata din cinci reprezentanti ai posturilor TV, cinci reprezentanti ai agentiilor si cinci membri CNA) a declarat castigatoare compania Kantar Media. La licitatie au mai participat GfK Romania, MediaResearch si Nielsen Company.

La sfarsitul lunii ianuarie, GfK si MediaResearch au contestat procedura. GfK a invocat "nerespectarea transparentei procesului decizional", la care a participat o institutie publica - CNA. GfK a mai spus ca se considera dezavantajata in procesul de selectie. Lipsa de transparenta a fost invocata si de MediaResearch. Vezi mai multe detalii despre cele doua contestatii

Desi comisia de licitatie a inclus membri CNA, studiul de masurare a audientei TV este platit de Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), formata din posturi TV si agentii de publicitate. Datele de audienta sunt instrumentul folosit pentru achizitionarea spatiului de publicitate TV.