Ministerul Turismului va aloca jumatate din bugetul de comunicare promovarii online, potrivit unui comunicat de presa publicat joi. Astfel, din totalul bugetului de comunicare, 49% va fi alocat promovarii online, 32% spoturilor televizate si 19% reclamelor tiparite.

Ministrul dezvoltarii regionale si turismului, Elena Udrea, a prezentat joi Planul de marketing strategic si operational al turismului romanesc pentru perioada 2011 - 2015, elaborat de campania Horvath HTL.

Desi planul de marketing ofera linii directoare strategice pana in 2015, Horvath HTL recomanda ca bugetul disponibil sa fie cheltuit in perioada 2011-2013, argumentand ca daca se concentreaza bugetul in perioade mai scurte, se genereaza o mai mare presiune asupra grupului tinta, potrivit Mediafax.

Pentru 2011-2013, consultantul propune ca bugetul de 72,4 milioane de euro sa fie defalcat in cate 21,5 milioane de euro pentru 2011 si 2013 si 29,4 milioane de euro pentru 2012.

Bugetul de comunicare va insuma 13,2 milioane de euro in 2011, 17,5 milioane euro in 2012 si 13 milioane euro in 2013. Partea de vanzari din strategie va necesita fonduri de 3,3 milioane de euro, 5,4 milioane euro si 4,7 milioane de euro in urmatorii trei ani, potrivit Mediafax.

Pentru 2014-2015, Horvath propune cheltuirea unui buget de 46 de milioane de euro, 28,5 milioane de euro din aceasta suma fiind alocati pentru comunicare.

Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit in urma cererii de oferte organizate in octombrie 2010 de minister si face parte din programul de redefinire a imaginii turismului romanesc finantat din fonduri europene nerambursabile.

Planul de marketing propune, pentru perioada urmatoare, printre altele, specializarea si diversificarea produselor si serviciilor din turism, dezvoltarea celor sase produse cheie (fiecare dintre ele beneficiind, in viitor, de propriul plan operational de marketing) si prelungirea sezonului turistic.

Actiunile de promovare vor fi indreptate, cu prioritate, pe urmatoarele piete-sursa: Germania, Italia, Franta, Marea Britanie, Austria, Rusia, SUA si Ungaria.

Alte actiuni vor fi derulate si pe piete cum ar fi Olanda, Spania, Polonia, Belgia, Suedia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Moldova, China sau Japonia.

Piata interna vizeaza activitati predominant orientate catre construirea unui sistem de marketing al turismului romanesc, indeosebi pentru crearea unui portal web central al turismului romanesc, cu sistem adiacent de rezervare.

"Comunicarea, in perioada urmatoare, se va concentra pe constructia notorietatii prin campanii televizate de constientizare, printr-o strategie de inovare media prin canalele media non-traditionale, si prin crearea unei platforme de comunicare a brand-ului pentru partile interesate. Din totalul bugetului de comunicare, 49% va fi alocat promovarii online, 32% spoturilor televizate si 19% reclamelor tiparite", se arata in comunicatul citat.