Reteaua de publicatii gratuite Zile si Nopti ameninta cu retragerea din Studiul National de Audienta (SNA) in presa scrisa, din cauza rezultatelor prezentate in ultimul val SNA. La editia de anul acesta a festivalului AdPrint s-au inscris echipe din 43 de agentii europene. Iar membrii IAA mai au la dispozitie cateva zile sa faca nominalizari pentru editia din 2011 a Premiilor de Excelenta IAA.

  • Reteaua Zile si Nopti se declara, intr-un comunicat remis miercuri presei, nemultumita de rezultatele de audienta prezentate in ultimul val al Studiului National de Audienta (SNA), ce masoara audienta in presa scrisa, si ameninta cu retragerea din SNA. Zile si Nopti, retea de publicatii ce se distribuie gratuit, scrie ca in ultimul val al studiului "s-au observat discrepante evidente intre cifre, atat la nivelul audientei, cat si al numarului de cititori per exemplar difuzat pe piata ghidurilor de petrecere a timpului liber". Daca in privinta SNA controversele s-au legat, in ultimii ani, in special de faptul ca numarul cititorilor este foarte mare, atunci cand este raportat la vanzarile publicatiilor distribuite contra cost, comunicatul arata ca Zile si Nopti Bucuresti, publicatie gratuita, are un tiraj difuzat mediu de 49.910 exemplare, dar are, potrivit SNA, o audienta de 6.000 de cititori: "Rezulta astfel 0,1 cititori per exemplar difuzat", afirma comunicatul. Acesta semnaleaza ca publicatia rivala "Sapte Seri Bucuresti" are "1 cititor per exemplar difuzat". Comunicatul mai arata ca Zile si Nopti va sesiza BRAT pentru a solicita explicatii si ca, in functie de raspunsul primit, isi rezerva dreptul de a se retrage complet si pe termen nedeterminat din SNA. Contactata de HotNews.ro, Arina Ureche, directorul BRAT, a spus ca nu comenteaza pe aceasta tema atat timp cat BRAT nu a primit inca o sesizare si ca este vorba despre o situatie in care, in mod normal, reclamantii pot face apel la mecanismele interne ale Biroului. In ultimul val SNA, Zile si Nopti Bucuresti figureaza impreuna cu alte patru publicatii locale cu aparitie saptamanala ale retelei, cu o audienta totala de 49.000 de cititori in medie pe editie. Vanzarile de publicitate pentru Zile si Nopti sunt administrate de Splendid Media, iar cele ale Sapte seri - de Midas Media, regia condusa de Silviu Ispas, presedinte BRAT.
  • La editia de anul acesta a festivalului AdPrint, ce premiaza creatia publicitara pe suport tiparit, s-au inscris 72 de echipe din 43 de agentii europene, potrivit unui comunicat al organizatorilor. Este vorba despre agentii din Austria, Bulgaria, Cipru, Elvetia, Franta, Germania, Grecia, Israel, Italia, Marea Britanie, Olanda, Republica Moldova, Romania, Rusia, Serbia, Spania, Ucraina. In total au fost inscrise 258 de lucrari, care vor fi evaluate de juriul condus de Carl Le Blond, chief creative officer Ogilvy Group - Rusia.
  • Membrii IAA Romania, organizatie ce reprezinta interesele pietei de marketing si comunicare, mai au la dispozitie cateva zile sa faca nominalizari pentru editia din acest an a Premiilor de Excelenta IAA. Nominalizarile pot fi inaintate pana luni, 28 martie. Gala Premiilor de Excelenta IAA - menite sa ofere recunoastere publica persoanelor care au contribuit substantial, din punct de vedere profesional si etic, la evolutia pietei - va avea loc in data de 31 martie, la sediul IAA.