Surpriza la licitatia pentru vanzarea drepturilor TV ale meciurilor din urmatoarele trei sezoane ale Ligii 1. RCS&RDS, Romtelecom si Antena 1 au achizitionat un singur pachet fiecare, lasand astfel Liga Profesionista de Fotbal cu sase pachete nevandute.

Liga 1Foto: Agerpres

Desi se astepta sa adune cel putin 100 milioane de euro (fara TVA) din vanzarea drepturilor TV pentru urmatoarele trei sezoane, Liga Profesionista de Fotbal nu a reusit sa vanda decat trei pachete la licitatia de luni, in valoare de 36,6 milioane de euro, fara TVA.

"Se va organiza o alta licitatie pentru restul pachetelor sau aceste meciuri nu se vor transmite! Felicitari castigatorilor! Ne-ati tras-o de data aceasta, dar cine rade la urma rade mai bine!", a declarat presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), Dumitru Dragomir.

"Probabil a fost o intelegere intre societati. Au fost nemultumite probabil de pretul ridicat al pachetelor. Exista posibilitatea ca la Adunarea Generala sa luam in considerare si micsorarea preturilor pe pachete", a adaugat Dragomir.

"Nu vreau sa comentez mai mult decat e cazul. Daca asa s-a votat inseamna ca atat au meritat pachetele respective. Distributia pachetelor nu este atractiva pentru nicio televiziune, nu costul acestora ne-a descurajat. Dupa ce vom discuta cu LPF e posibil sa licitam si pentru alte pachete", a mentionat Alexandru Oprea, reprezentantul RCS&RDS.

Dupa retragerea Televiziunii Romane, trei societati au ramas in cursa pentru achizitionarea drepturilor TV: RCS&RDS (Digisport), Romtelecom (Dolcesport) si Antena 1. Drepturile tv din Liga 1 au fost impartite in noua pachete (cate unul pentru fiecare meci al etapei). Pretul de pornire pentru primele sapte pachete a fost de 4,3 milioane de euro pe sezon, iar al ultimelor doua de 3,5 milioane de euro.

Pentru pachetul unu au licitat RCS%RDS (Digisport) si Romtelecom (Dolcesport), fiind adjudecat de catre Digi pentru 13,2 milioane de euro pe trei ani, fara TVA. La licitarea celui de-al doilea pachet a intrat in cursa doar Romtelecom, adjudecandu-si optiunea cu 12,9 milioane de euro (fara TVA) pentru trei sezoane.

A urmat surpriza societatilor prezente la licitatie: nimeni nu a licitat pentru pachetele 3,4,5,6 si 7. Antena 1 a fost singurul candidat pentru cumpararea pachetului opt, pe care l-a si achizitionat pentru 10,5 milioane de euro (fara TVA) pentru trei sezoane. Pachetul numarul noua nu a avut nici el vreun doritor, astfel ca licitatia s-a incheiat in mai putin de un sfert de ora, cu doar trei pachete vandute.

In cursul diminetii, TVR solicitase amanarea licitatiei pentru pachetul 9, pentru care isi manifestase interesul pana cand, saptamana trecuta, Consiliul de Administratie al TVR a decis sa nu mai participe la licitatie. Decizia respectiva a declansat numeroase discutii in contradictoriu, la nivelul CA al TVR, pe parcursul ultimelor zile.

La precedenta licitatie a drepturilor TV din Liga 1, din 2008, pentru sezoanele 2008/2009, 2009/2010 si 2010/2011, au participat trei societati: RCS&RDS-Antena 1, Realitatea/GMG Media Box/Telesport si Kanal D. RCS&RDS a castigat licitatia pentru suma de 85 milioane de euro (102 milioane euro cu TVA). Kanal D s-a oprit la 73 de milioane de euro, iar Realitatea la 84,5 milioane de euro.

In comparatie cu ultima licitatie (din 2008), cand drepturile s-au vandut intr-un singur pachet global, acum, pentru sezoanele 2011/2012, 2012/2013 si 2013/2014, drepturile au fost impartite in noua pachete, in functie de difuzor: televiziune, radio, internet, telefonie mobila, rezumate, extern. Pachetele au acelasi numar de meciuri, avand insa optiuni alternative.

Astfel, televiziunea care a cumparat pachetul unu va da intr-o etapa prima optiune (derby-ul), urmand ca in etapa viitoare, televiziunea cu pachetul numarul doi sa transmita prima optiune, prin sistemul de rotatie propus. Optiunile vor fi stabilite de catre Liga Profesionista de Fotbal in fiecare etapa, "in functie de pozitia din clasament, rating si valoarea in timp a echipelor".