Un grup de mari publisheri on-line preseaza SATI-BRAT pentru transparentizarea surselor de audienta ale siteurilor

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:04 Economie | Media & Publicitate

Gazeta Sporturilor a trimis catre SATI, miercuri dimineata, o initiativa prin care solicita ca "datele privind referrerii tuturor siteurilor BRAT sa devina pe deplin transparente catre publisheri, agentii si clienti", dupa cum spune Augustin Roman, directorul site-urilor din reteaua GSP. Printr-un acces transparent la aceste date, toti cei interesati ar putea vedea de unde provine traficul siteurilor romanesti. "Agentiile de publicitate si clientii sunt unanimi in a sprijini acest gen de transparenta si ei sunt principalii beneficiari ai unei audiente clare", se arata in cererea lansata de GSP.ro.

UPDATE Citeste si: Povestea GSP-SATI: Audienta siteurilor romanesti, intre vizitatori "curati", vizitatori din tari exotice si unici din surse necunoscute

Potrivit lui Augustin Roman, "avem acordul de principiu al Ringier (Mihnea Vasiliu), Realitatea Media (Sorin Kosz), Q2M (Dragos Stanca), ARBOmedia (Calin Rotarus), Adevarul pentru a lansa dezbaterea in SATI". Contactati de HotNews.ro, Mihnea Vasiliu, Sorin Kosz, Calin Rotarus si Dragos Stanca au confirmat acest lucru. UPDATE Dragos Stanca a precizat ca este si va fi de acord, in principiu, cu orice discutie menita sa duca la transparentizarea modului in care site-urile din Romania produc trafic valid din punct de vedere comercial, indiferent din partea cui si in ce context vine aceasta propunere.

Nota redactiei HotNews.ro: HotNews.ro sprijina initiativa GSP. De altfel, in urma cu doi ani, a fost, alaturi de GSP.ro si Antena3.ro, initiator al eforturilor de transparentizare a datelor privind referrerii din statisticile SATI.

Augustin Roman a declarat ca "vom incerca o solutie care sa reprezinte interesele tuturor celor deschisi catre transparenta, care sint mai multi decit cei cu care am vorbit. Daca ideea va pica la vot, oricum vom propune sa fondam un grup de buna practica format din publisheri care sa-si publice in mod voluntar referrerii". El a spus pentru HotNews.ro ca urmatoarea adunare generala in care va putea fi discutata, la BRAT, aceasta initiativa va avea loc peste o luna.


Referrerii unui site
sunt paginile online, motoarele de cautare sau serviciile online (e-mail etc.) de unde provin vizitatorii acelui site.

SATI este Studiul de Audienta si Trafic Internet, realizat in cadrul Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), ce ofera informatii detaliate referitoare la traficul, audienta si profilele vizitatorilor site-urilor din Romania.


Citeste mai multe despre   






















3484 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    bine nenea augustin (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:25)

    marius [anonim]

    Bine nenea Augustin, si cu vizitatorii GSP care v-au venit un sfert in luna martie din America de Sud, cum ramane? Conteaza cum ajung ei pe site sau ca sunt din tari care nu stiu limba romana?
    • 0 (0 voturi)    
      Pot (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:33)

      cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Pot veni sa vada un video viral de exemplu. Important e asadar sa se vada de unde vin (daca vin tot de pe site-uri de stiri sau daca vin de pe te miri unde...)
  • 0 (0 voturi)    
    Vot pentru fair-play (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:37)

    Ionut Manole [anonim]

    Transparenta totala ar fi un mare pas inainte in piata asta. Cine nu se teme de adevar nu are ce ascunde, parca asa se spune, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    trafic.ro (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:43)

    sorin [anonim]

    pai nu daia ati iesit toti din trafic.ro ptr ca se vedeau aceste date ?
  • +1 (1 vot)    
    Normalitate (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:45)

    Media scanner [anonim]

    Transparenta, transparenta, dar s-o vrea si ceilalti, nu doar hotnews si gsp. In fapt, cine refuza se acuza ...
  • 0 (0 voturi)    
    adica vor trafic.ro din sati? (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:45)

    gigi [anonim]

    pai stati asa fratilor, nu d'aia a plecat lumea de la trafic.ro? acum vreti aceleasi lucruri?
  • +1 (1 vot)    
    Apa de ploaie (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:46)

    Ferdi [anonim]

    Problema ii ca pe GSP-isti ii cam arde ca site-urile de la Media pro (prosport si sport.ro) au trafic mai mare si acum fac spume la gura. Adevarul ii ca sport.ro a devenit o hazna care nu prea mai respecta profilul principal al site-ului, stiri si evenimente din sport. Mai nou apar pictoriale iar pornografie este la ea acasa. Pastrand insa acelasi ton si unitatea de masura nici GSP.ro nu este mai prejos, aici stirile de sport sunt condimentate din plin cu imagini XXX + stiri mondene etc. Intr-un cuvant toate site-urile de sport romanesti au devenit un fel de "toalete publice" a medie romanesti. Exceptie fac 2 site-uri culmea care nu au si publicatii de profil ci numai editii online, acestae sunt onlinesport si sport365 probabil cele mai bune site de sport in limba romana diferenta consta in faptul ca pe acestea inca nu apar tarfe in tatzele goale.
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte buna intiativa (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:53)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Ferdi

      Ferdi, nu e chiar asa. Spre deosebire de sport.ro, GSP chiar are content de sport. Pe gsp gasesti articole scrise de jurnalisti adevarati (vochin, ioanitoia, tolontan, andries, etc). Pe sport.ro gasesti numai vome furate de pe youtube.

      Altfel, asa e.. a comis-o si gspul ca a intrat in jocul celor de la Media Pro.. ar trebui sa lase traficul deoparte si sa se concentreze numai pe sport.. pana la urma.. noi stim unde gasim informatia adevarata
    • 0 (0 voturi)    
      wikisport (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:57)

      George D [anonim] i-a raspuns lui Ferdi

      Nu stiu exact cifrele de trafic dintre GSP si celelalte doua din Pro, dar am remarcat in ultimele zile mai multe atacuri dinspre Mediapro. Banuiesc ca Gazeta de-asta cere transparenta, pentru a arata ca totul e in regula in curtea lor. Acuma, daca rivalii lor n-au nimic de ascuns, de ce sa nu-si "desecretizeze" datele?
  • 0 (0 voturi)    
    ?! (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:48)

    aaaaa [anonim]

    Smecheri astia...

    Sa zicem ca ei isi fac reclama (google adwords, etc) si pentru asta platesc sa zicem 10000 RON/Luna.

    Si sa presupunem ca traficul generat de plasarea acestor replame vin sa zicem in principal de la 3 siteuri. ( sa zicem peste 80%).

    Atunci gigel vb cu cu proprietarii celor 3 site-uri ca sa iti puna reclama permanenta cu 1000RON putin.

    Daca ei accepta practic gigel in loc de 8000RON pt 80% trafic din reclame o sa platesca doar 3000RON.

    Apoi pt restul de 20% daca doreste mai investeste ceva ( sa zicem 2000RON) sau nu si astfel isi reduce cheltuielile cu reclama intre 0 si 7000RON.

    Asta e smecheria.
    • 0 (0 voturi)    
      legatura? (Miercuri, 6 aprilie 2011, 17:15)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui aaaaa

      Si care este legatura cu subiectul articolului? Nici una.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce atata bataie de cap? (Miercuri, 6 aprilie 2011, 17:21)

    Adrian [anonim]

    Va contrati degeaba, parerea mea e ca astia de la Gsp cer un lucru normal. Publicati-va toate datele, scoateti totul la lumina si gata! Atunci o sa fie usor de vazut cine face magarii.
  • 0 (0 voturi)    
    transparenta in online (Miercuri, 6 aprilie 2011, 22:22)

    stef [anonim]

    foarte buna initiativa. adevarul ca gsp si hotnews sint singurele siteuri cu continut de calitate. am urmarit atacurile celor de la pro, care mi se par mizerabile
  • 0 (0 voturi)    
    pai? (Joi, 7 aprilie 2011, 0:36)

    vlad [anonim]

    minunata initiatiatva. vezi ca trafic.ro are aceasta transparenta de vreo..10 ani ?la 10 euro pe an nu la mii de euro cat costa sati.
    • 0 (0 voturi)    
      trafic la kilogram (Joi, 7 aprilie 2011, 17:16)

      trafic [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Stiu ei prea bine ca traficul cumparat la kilogram nu trebuie sa vina de la un singur referral - totusi publicarea macar a datelor de trafic/tari ar fi necesara ...

      Trafic.ro cu cei 10 euro al lor probabil face mai multi bani ca SATI, dar ghici cine analizeaza datele respective - din acelasi grup fac parte si mari site-uri de publishing (concurenta). Asa ca mai bine Google Analytics + T5.ro pentru publicare date + ca nu costa nimic
      • 0 (0 voturi)    
        cine masoara (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:26)

        augustin.roman@gsp.ro [utilizator] i-a raspuns lui trafic

        avem tot respectul pentru trafic.ro, insa monitorizarea internetului romanesc nu poate fi facuta de un instrument al unui mare jucator din piata.

        sfat pentru cei care au siteuri, merita 10 euro abonamentul la trafic ro.

        SATI este insa clasamentul oficial al internetului romanesc, iar acest clasament trebuie sa fie cit mai transparent. Clinetii sa vada referrerii, sa vada unicii deduplicati ale grupurilor mari, etc


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version