Gazeta Sporturilor a trimis catre SATI, miercuri dimineata, o initiativa prin care solicita ca "datele privind referrerii tuturor siteurilor BRAT sa devina pe deplin transparente catre publisheri, agentii si clienti", dupa cum spune Augustin Roman, directorul site-urilor din reteaua GSP. Printr-un acces transparent la aceste date, toti cei interesati ar putea vedea de unde provine traficul siteurilor romanesti. "Agentiile de publicitate si clientii sunt unanimi in a sprijini acest gen de transparenta si ei sunt principalii beneficiari ai unei audiente clare", se arata in cererea lansata de GSP.ro.

UPDATE Citeste si: Povestea GSP-SATI: Audienta siteurilor romanesti, intre vizitatori "curati", vizitatori din tari exotice si unici din surse necunoscute

Potrivit lui Augustin Roman, "avem acordul de principiu al Ringier (Mihnea Vasiliu), Realitatea Media (Sorin Kosz), Q2M (Dragos Stanca), ARBOmedia (Calin Rotarus), Adevarul pentru a lansa dezbaterea in SATI". Contactati de HotNews.ro, Mihnea Vasiliu, Sorin Kosz, Calin Rotarus si Dragos Stanca au confirmat acest lucru. UPDATE Dragos Stanca a precizat ca este si va fi de acord, in principiu, cu orice discutie menita sa duca la transparentizarea modului in care site-urile din Romania produc trafic valid din punct de vedere comercial, indiferent din partea cui si in ce context vine aceasta propunere.

Nota redactiei HotNews.ro: HotNews.ro sprijina initiativa GSP. De altfel, in urma cu doi ani, a fost, alaturi de GSP.ro si Antena3.ro, initiator al eforturilor de transparentizare a datelor privind referrerii din statisticile SATI.

Augustin Roman a declarat ca "vom incerca o solutie care sa reprezinte interesele tuturor celor deschisi catre transparenta, care sint mai multi decit cei cu care am vorbit. Daca ideea va pica la vot, oricum vom propune sa fondam un grup de buna practica format din publisheri care sa-si publice in mod voluntar referrerii". El a spus pentru HotNews.ro ca urmatoarea adunare generala in care va putea fi discutata, la BRAT, aceasta initiativa va avea loc peste o luna.

Referrerii unui site sunt paginile online, motoarele de cautare sau serviciile online (e-mail etc.) de unde provin vizitatorii acelui site.

SATI este Studiul de Audienta si Trafic Internet, realizat in cadrul Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), ce ofera informatii detaliate referitoare la traficul, audienta si profilele vizitatorilor site-urilor din Romania.