Valoarea pietei de publicitate online in Romania a atins anul trecut 86,05 milioane de RON (20,4 milioane euro, la un curs mediu anual de 4,2099 RON/euro), potrivit ultimei editii a Romanian Online Advertising Study, realizat de IAB Romania si PwC Romania.

ROADS arata ca veniturile lunare din ultimele trei luni ale lui 2010 au depasit pragul de 8 milioane de lei/luna si au reprezentat aproape 60% din totalul veniturilor inregistrate in semestrul al doilea (43,99 milioane RON).

In prima jumatate a anului trecut, piata de publicitate se ridicase la 42,05 milioane RON (circa 10 milioane de euro), cu 65% mai mult decat primul trimestru al anului 2009.

In 2009, piata de publicitate online din Romania s-a ridicat la 65,19 milioane RON (15,4 milioane euro, la un curs mediu anual de 4,23 RON/euro).

  • Studiul citat analizeaza investitiile in publicitatea online in functie de formatele folosite si categoriile de advertiseri care au apelat la publicitate pe Internet. La studiu au participat 18 companii - publisheri online, regii de publicitate si agentii interactive, reprezentand circa 1150 de website-uri din Romania. Studiul nu ia in calcul valoarea totala a publicitatii pe Google sau Facebook, ci doar bugetele administrate de companiile participante la studiu.