Publicitatea romaneasca - in scadere, dar multipremiata la Cannes Lions. Bogdan Enoiu si Adrian Botan/McCann Erickson au discutat online cu cititorii

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 28 iunie 2011, 16:16 Economie | Media & Publicitate

Bogdan Enoiu si Adrian Botan
Foto: AGERPRES
McCann Erickson a obtinut la ultima editie a festivalului de publicitate Cannes Lions cea mai buna performanta a unei agentii de publicitate romanesti: nu mai putin de 9 premii, inclusiv doua Mari Premii, la cel mai mare eveniment de profil din lume. Bogdan Enoiu, managing director McCann WorldGroup Romania, si Adrian Botan, creative partner McCann Erickson au discutat online cu cititorii HotNews.ro.

McCann Erickson a castigat, la Cannes, cu o campanie realizata pentru batonul Rom, pe care l-a "imbracat" in toamna anului trecut in ambalaj american, revenindu-se ulterior la vechiul ambalaj tricolor. Actiunea a declansat proteste ale oamenilor, pe Facebook si in alte medii. McCann Erickson a urmarit, astfel, sa trezeasca "patriotismul reactiv" al romanilor. Premiile obtinute la Cannes Lions, cel mai mare festival international de publicitate:

  • 2 Grand Prix Lions la categoriile Promo&Activation şi Direct Lions
  • 1 Titanium Lion la categoria Titanium and Integrated
  • 3 Gold Lions la categoriile Integrated, Direct Lions, Promo&Activations
  • 1 Silver Lions la categoria Media Lions
  • 2 Bronze Lions la PR Lions

Este un model pentru agentiile romanesti si din regiune, sau o exceptie intr-o vreme cand nemultumirea oamenilor fata de calitatea reclamelor in general a devenit o regula? Ce inseamna premiile de la Cannes pentru McCann Erickson si pentru piata romaneasca de publicitate in ansamblul ei - care urmeaza sa scada, din punct de vedere al investitiilor media, si anul acesta, potrivit celor mai recente estimari?
  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   
















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 gabi

    Cum se dau premiile astea - se iau doar dupa prezentarile frumoase sau verifica cineva toate datele de la dosar?

    • Adrian Botan

      Fireste ca se verifica si chiar foarte in detaliu. Chiar am primit de la unul dintre jurii cereri pentru mai multe date si am trimis un intreg research.

  • Întrebarea nr. 2 gogu13

    Bravo! Mi-a placut ce-ati facut atunci chiar daca mi-a parut oarecum previzibil. Dar credeti ca sunt multe companii suficient de indraznete, acum, pentru chestii care sa fie premiate la Cannes? Cat de rara e pasarea kandia?

    • Bogdan Enoiu

      Cred ca sunt multe pasari ca si Kandia si este treaba noastra, a agentiilor, sa le scoatem la suprafata.

    • Adrian Botan

      Era previzibil pentru tine ca ai un anumit nivel si iata, te intereseaza marketingul si pub. Multi nu s-au prins. Sunt putine campanii "pe bune" care sa fie premiate la Cannes. Cred ca asta a si fost puterea Romului ca s-a vazut ca e o idee foarte curajoasa dusa foarte departe.

  • Întrebarea nr. 3 ad prayer

    asa cum e prezentata, campania a fost spectaculoasa. totusi, rezultatele imaginii fresh-uite care au fost pentru produs? cota de piata inainte si imediat dupa campanie? cota de piata de acum?
    Multumesc

    • Bogdan Enoiu

      Campania a avut rezultate foarte bune intr-un segment de piata foarte competitiv si in criza. Datele de vanzari sunt confidentiale si nu pot fi puse la dispozitia publicului. Urmariti valul urmator al campaniei pentru ciocolata Rom.

  • Întrebarea nr. 4 mititelu

    Nu credeti ca exista criza in pr si din cauza comportamentului oamenilor ca dvs. Cazul TOTB - Coca-Cola arata bine cam unde se afla publicitatea in Romania in acest moment. Treaba publicitarului este sa fie creativ si onest sau sa execute orice li se cere?

    • Bogdan Enoiu

      Treaba publicitarului este sa isi faca jobul creativ si onest, in functie de brieful pe care il primeste. Si nu cred ca criza in presa se datoreaza "comportamentului" oamenilor ca mine. Din contra.
      Articolele care au aparut pe site-ul TOTB, sponsorizat de un competitor al Coca Cola, erau niste prostii care nu aveau nicio legatura cu adevarul si de aceea cei de la Adevarul le-au si scos.

  • Întrebarea nr. 5 Droga5

    Cat de creative si utile sunt tonele de reclame care apar pe unele site-uri pe homepage, pe fiecare pagina si, mai rau, intre fiecare doua pagini, suprapuse, ravasite, cu coduri broken eventual...
    Cat de creative sunt reclamele de la tv cand jumatate dintre ele sunt cu ardeleni care au, in mare, aceeasi atitudine?
    Cat de creativ este sa lasi impresia in reclame ca omul cade de la balcon si de fapt nu cade? (doh)
    Cat de folositor e sa faci ceva interesant daca CNA interzice ce i se pare lui ca are Vitali mica?
    Cat si cum ajuta premiile luate de McCann in aceasta situatie?

    Sanatate si felicitari oricum

    • Adrian Botan

      90% din reclame nu sunt deloc creative - si asta se intampla in toata lumea. Ganditi-va ca la Cannes se inscriu peste 10000 de reclame si castiga cateva sute, poate zeci.

      Creativitate nu inseamana neaparat sa atragi atentia cu orice pret. Din punctul meu de vedere reclama cu Vitalie va fi retinuta for the wrong reasons. La ce e? La un produs de stimulare sexuala?

  • Întrebarea nr. 6 Viorica Alexandru

    Daca vi s-ar solicita o campanie pentru valorificarea experienta si expertiza cetatenilor seniori (+50) ati accepta? Daca da, creativitatea McCann ar fi castigatoare ?

    Va rog sa transmiteti salutari lui Titus Dumitrescu care a inceput la Club Europa in perioada 1996-2000.
    Ii urmaresc cariera si sunt extrem de incantata de ceea ce face . Multa bafta in cotinuare.

    • Adrian Botan

      Titus e un mare om si un mare director de creatie. Am vorbit aseara. O sa ii transmit, multumim.

      Despre cetatenii nu asa de seniori (50 de ani e o varsta de aur pentru creativitate) bineinteles.

  • Întrebarea nr. 7 oarecare

    Cine-l joaca pe "americanul" din reclama?

    • Bogdan Enoiu

      Un om de afaceri american, care dupa acest spot se pare ca va primi multe oferte de la Hollywood.

  • Întrebarea nr. 8 Dodo

    dpdv al dumneavoastra a trecut supararea cu adevarul? de la scandal incoace a mai intrat reclama de la universal in produsele adevarul? dlui Imre pare sa nu-i fi trecut necazul avand in vedere iesirea lui de la conferinta media institute de acum o luna contra santajului agentiilor

    • Bogdan Enoiu

      Nu am fost suparati cu Adevarul. Am avut puncte de vedere diferite si pentru ce s-a intamplat atunci ne-am cerut scuze. Am incheiat capitolul. De atunci au intrat reclame in Adevarul.

    • Bogdan Enoiu

      Referitor la domnul Imre, este problema dumnealui daca i-a trecut sau nu. Sa nu uitam ca a lucrat timp de 17 ani intr-o industrie cu adevarat grav daunatoare sanatatii.

  • Întrebarea nr. 9 Maria

    Felicitari !

    Am trecut si eu pe la McCann acum mai bine de zece ani si trebuie sa recunosc ca m-a ajutat mult sa ajung unde sunt azi. Desi a fost un job scurt (de aproape un an) , s-a dovedit a fi o experienta foarte interesanta.
    Intrebarea mea vizeaza politica de recrutare a personalului din McCann. Agentia mai are nevoie de oameni de creatie? Daca da, ce anume se cauta? Conteaza stabilitatea angajatilor pentru activitatea unei companii de publicitate ? (Felicitari pentru Adrian Botan ca ramane "fidel" lui mccann de atatia ani).


    Multumesc.

    • Bogdan Enoiu

      Multumim pentru cuvintele frumoase. Adrian Botan care e alaturi de mine iti va raspunde la a doua parte a intrebarii.

    • Adrian Botan

      Conteaza foarte mult stabilitatea si loialitatea in cultura mccann. Si in ceea ce priveste angajatii si clientii - cred ca relatiile pe termen lung duc la rezultate foarte bune. Noi suntem singura agentie care de mai bine de 15 ani se mentine in top si ca business dar si la creativitate si eficienta. Secretul sunt oamenii si o cultura foarte competitiva.

      Dar probabil stii, daca ai fost la mccann... :) E o carte misto: "From good to great" - ti-o recomand/

      Cat despre angajari, da! Da, da, da! Problema noastra e ca piata din Romania a pierdut foatrte mult talent in perioada crizei si e foarte greu sa recrutezi de aici. Trimite un email. Don't be a stranger.

  • Întrebarea nr. 10 mm

    A aparut o luare de pozitie in Adplayers care citeaza doua institute de cercetare care atesta ca Rom a pierdut cota de piata de la 13-14% inainte de campanie la 8% dupa campanie. E adevarat? Daca nu e adevarat, cu cat au crescut vanzarile si cu cat market shareul?

    • Adrian Botan

      Rom este pe o piata foarte volatila si competitorii sunt tot timpul in promotie si arunca pe media MULT mai multi bani decat noi. Cu toate acestea trend-urile log-term ne avantajeaza si la fiecare burst de campanie vindem like hell. Ceea ce arata valoarea extraordinara a acestui brand. Evident, nu putem da cifre, dar poti vedea in caz mai multe date. vezi pe canneslions.com.

  • Întrebarea nr. 11 Dragos Eduard

    Buna ziua, cand ati inceput campania care au fost cele mai mari temeri - v-ati temut vreodata ca lumea se supara ca e pacalita/mintita, de exemplu?

    Ma intreb, de asemenea, care credeti ca ar fi fost reactia pe Internet daca nu ar fi fost reclamele de la televizor si intreaga schimbare de ambalaj si identitate rom in ciocolata americana ar fi fost promovata doar pe Internet.

    Multumesc

    • Bogdan Enoiu

      La orice campanie avem temeri. Am facut ceva foarte curajos si reactia oamenilor a fost pe masura. Campania a fost integrata si a aparut si la televizor, si pe internet. In general nu folosim un singur canal pentru promovare, nu folosim doar internetul.

    • Adrian Botan

      Noi am avut incredere in simtul umorului si inteligenta celor carora ne adresam.

      Evident ca am stat ca pe ace cateva zile, dar am reusit sa manageruim foarte bine conversatia, mai ales in social-media si asta a fost cheia succesului acestei campanii.

  • Întrebarea nr. 12 mccannes

    Mai aveti vreun client care sa va permita sa faceti reclame demne de Grand Prix la Cannes?

    • Bogdan Enoiu

      Toti clientii ne permit. Depinde doar de noi.

    • Adrian Botan

      Nu ne-am gandit la Cannes cand am facut reclama ROM. Incercam sa ne uitam la Cannes ca la un standard nu ca la un scop in viata. Cred ca si ROM si Vodafone fac campanii care sunt diferite de ceea ce se intsampla in acest moment pe piata - campanii care nu se termina cand trimitem betele la statie. Vremurile alea au trecut.

  • Întrebarea nr. 13 undemiesalariul

    Ne puteti spune cum credeti ca arata vara aceasta in publicitate si la ce se poate astepta media in toamna? Si la sfarsit de S1 cum evaluati acest prim semestru (cheltuiala media)?

    • Bogdan Enoiu

      Va fi o vara rece in publicitate si in acest an. S1 - cheltuielile media cred ca au fost cu circa 10% mai jos decat anul trecut. Ar fi bine ca in 2012 sa reusim o oprire a caderii in investitiile din publicitate si sa incepem, usor-usor, sa crestem.

  • Întrebarea nr. 14 Mircea

    Salut,
    Cum a primit lumea la Cannes, in cercurile casual, vestea ca ati luat atatea premii? S-a uitat cineva la voi ca la circ (uite, domne, romani care iau grand prix-uri)? Oamenii din breasla din Romania cum au reactionat?

    • Bogdan Enoiu

      Colegii de breasla - majoritatea ne-au felicitat, dar au fost si unii care nu au reactionat in niciun fel.

    • Adrian Botan

      Romania a fost admirata anul acesta la Cannes. Colegii de la alte agentii spuneau ca primeau felicitari pentru campania Rom - la inceput mai reticent, apoi au inceput usor, usor sa le accepte si sa fie mandri. E extraordinar cum campania asta ne-a unit pe toti, o piata altfel destul de competitiva.

  • Întrebarea nr. 15 Andrei

    Astazi marile agentii isi opresc sub forma de rebate si comision in media 25% din bugetele de publicitate aferente anumitor tipuri de media. In opinia mea s-a ajuns in aceasta situatie in urma adoptarii de catre marile agentii, inclusiv BV MC, a unor practici comerciale injuste. Dvs cum sustineti / explicati aceste cifre ce paraziteaza semnificativ bugetul clientului ?

    • Bogdan Enoiu

      Cred ca faceti o confuzie. Bugetul clientului este bugetul clientului si se duce la media, iar clientul primeste de toti acesti bani, conform unor negocieri, ceea ce trebuie sa primeasca. Agentiile primesc un rebate de volum, indiferent ca sunt mari sau mici, de la fiecare media in parte, care si el, in functie de marimea clientului si de contractul pe care fiecare o agentie il are cu clientul sau, ajunge tot la client. Din acest punct de vedere, cred ca BV McCann este cea mai transparenta agentie de pe piata. Altfel nu ne-am pastra, de ani buni (in unele cazuri, zeci), relatiile cu clientii nostri.

  • Întrebarea nr. 16 dorul

    de ce credeti ca presa din Romania nu acorda un interes mai ridicat acestei realizari?
    succesul se poate compara cu cel al sportivilor sau inventatorilor in opinia mea.
    felicitari!

    • Bogdan Enoiu

      Va multumesc
      Cred ca media a acordat suficient interes. Au inteles si ei ca facem parte din aceeasi industrie si ca trebuie sa ne sustinem reciproc si ca succesul nostru se poate transforma in succesul lor. Pentru ca facem mai repede, mai bine, spoturi mai creative. Si toata lumea are de castigat. Cred ca anul viitor mai multe televiziuni si institutii de presa vor fi prezente la Cannes, pentru ca este campionatul mondial al publicitatii si sunt cei mai mari clienti prezenti acolo, cei mai creativi oameni din industrie, ai ce sa inveti de acolo. Si impactul economic cred ca este mult mai mare decat al festivalului de film.








Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

3073 vizualizari

  • cum (Marţi, 28 iunie 2011, 20:40)

    gabi [anonim]

    Cum se dau premiile astea - se iau doar dupa prezentarile frumoase sau verifica cineva toate datele de la dosar?
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:18)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui gabi

      Fireste ca se verifica si chiar foarte in detaliu. Chiar am primit de la unul dintre jurii cereri pentru mai multe date si am trimis un intreg research.
  • cati au curaj (Marţi, 28 iunie 2011, 23:32)

    gogu13 [anonim]

    Bravo! Mi-a placut ce-ati facut atunci chiar daca mi-a parut oarecum previzibil. Dar credeti ca sunt multe companii suficient de indraznete, acum, pentru chestii care sa fie premiate la Cannes? Cat de rara e pasarea kandia?
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:17)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gogu13

      Cred ca sunt multe pasari ca si Kandia si este treaba noastra, a agentiilor, sa le scoatem la suprafata.
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:55)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui gogu13

      Era previzibil pentru tine ca ai un anumit nivel si iata, te intereseaza marketingul si pub. Multi nu s-au prins. Sunt putine campanii "pe bune" care sa fie premiate la Cannes. Cred ca asta a si fost puterea Romului ca s-a vazut ca e o idee foarte curajoasa dusa foarte departe.
  • eficienta (Miercuri, 29 iunie 2011, 0:01)

    ad prayer [anonim]

    asa cum e prezentata, campania a fost spectaculoasa. totusi, rezultatele imaginii fresh-uite care au fost pentru produs? cota de piata inainte si imediat dupa campanie? cota de piata de acum?
    Multumesc
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:19)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ad prayer

      Campania a avut rezultate foarte bune intr-un segment de piata foarte competitiv si in criza. Datele de vanzari sunt confidentiale si nu pot fi puse la dispozitia publicului. Urmariti valul urmator al campaniei pentru ciocolata Rom.
  • criza (Miercuri, 29 iunie 2011, 0:15)

    mititelu [anonim]

    Nu credeti ca exista criza in pr si din cauza comportamentului oamenilor ca dvs. Cazul TOTB - Coca-Cola arata bine cam unde se afla publicitatea in Romania in acest moment. Treaba publicitarului este sa fie creativ si onest sau sa execute orice li se cere?
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:23)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mititelu

      Treaba publicitarului este sa isi faca jobul creativ si onest, in functie de brieful pe care il primeste. Si nu cred ca criza in presa se datoreaza "comportamentului" oamenilor ca mine. Din contra.
      Articolele care au aparut pe site-ul TOTB, sponsorizat de un competitor al Coca Cola, erau niste prostii care nu aveau nicio legatura cu adevarul si de aceea cei de la Adevarul le-au si scos.
  • mai multe pe aceeasi tema (Miercuri, 29 iunie 2011, 0:32)

    Droga5 [anonim]

    Cat de creative si utile sunt tonele de reclame care apar pe unele site-uri pe homepage, pe fiecare pagina si, mai rau, intre fiecare doua pagini, suprapuse, ravasite, cu coduri broken eventual...
    Cat de creative sunt reclamele de la tv cand jumatate dintre ele sunt cu ardeleni care au, in mare, aceeasi atitudine?
    Cat de creativ este sa lasi impresia in reclame ca omul cade de la balcon si de fapt nu cade? (doh)
    Cat de folositor e sa faci ceva interesant daca CNA interzice ce i se pare lui ca are Vitali mica?
    Cat si cum ajuta premiile luate de McCann in aceasta situatie?

    Sanatate si felicitari oricum
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:29)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Droga5

      90% din reclame nu sunt deloc creative - si asta se intampla in toata lumea. Ganditi-va ca la Cannes se inscriu peste 10000 de reclame si castiga cateva sute, poate zeci.

      Creativitate nu inseamana neaparat sa atragi atentia cu orice pret. Din punctul meu de vedere reclama cu Vitalie va fi retinuta for the wrong reasons. La ce e? La un produs de stimulare sexuala?
  • Felicitari (Miercuri, 29 iunie 2011, 8:43)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Daca vi s-ar solicita o campanie pentru valorificarea experienta si expertiza cetatenilor seniori (+50) ati accepta? Daca da, creativitatea McCann ar fi castigatoare ?

    Va rog sa transmiteti salutari lui Titus Dumitrescu care a inceput la Club Europa in perioada 1996-2000.
    Ii urmaresc cariera si sunt extrem de incantata de ceea ce face . Multa bafta in cotinuare.
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:31)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Titus e un mare om si un mare director de creatie. Am vorbit aseara. O sa ii transmit, multumim.

      Despre cetatenii nu asa de seniori (50 de ani e o varsta de aur pentru creativitate) bineinteles.
  • personaj (Miercuri, 29 iunie 2011, 9:05)

    oarecare [anonim]

    Cine-l joaca pe "americanul" din reclama?
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:27)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui oarecare

      Un om de afaceri american, care dupa acest spot se pare ca va primi multe oferte de la Hollywood.
  • relatia cu presa (Miercuri, 29 iunie 2011, 9:18)

    Dodo [anonim]

    dpdv al dumneavoastra a trecut supararea cu adevarul? de la scandal incoace a mai intrat reclama de la universal in produsele adevarul? dlui Imre pare sa nu-i fi trecut necazul avand in vedere iesirea lui de la conferinta media institute de acum o luna contra santajului agentiilor
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:29)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dodo

      Nu am fost suparati cu Adevarul. Am avut puncte de vedere diferite si pentru ce s-a intamplat atunci ne-am cerut scuze. Am incheiat capitolul. De atunci au intrat reclame in Adevarul.
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:30)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dodo

      Referitor la domnul Imre, este problema dumnealui daca i-a trecut sau nu. Sa nu uitam ca a lucrat timp de 17 ani intr-o industrie cu adevarat grav daunatoare sanatatii.
  • felicitari (Miercuri, 29 iunie 2011, 9:46)

    Maria [anonim]

    Felicitari !

    Am trecut si eu pe la McCann acum mai bine de zece ani si trebuie sa recunosc ca m-a ajutat mult sa ajung unde sunt azi. Desi a fost un job scurt (de aproape un an) , s-a dovedit a fi o experienta foarte interesanta.
    Intrebarea mea vizeaza politica de recrutare a personalului din McCann. Agentia mai are nevoie de oameni de creatie? Daca da, ce anume se cauta? Conteaza stabilitatea angajatilor pentru activitatea unei companii de publicitate ? (Felicitari pentru Adrian Botan ca ramane "fidel" lui mccann de atatia ani).


    Multumesc.
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:31)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Multumim pentru cuvintele frumoase. Adrian Botan care e alaturi de mine iti va raspunde la a doua parte a intrebarii.
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:38)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Conteaza foarte mult stabilitatea si loialitatea in cultura mccann. Si in ceea ce priveste angajatii si clientii - cred ca relatiile pe termen lung duc la rezultate foarte bune. Noi suntem singura agentie care de mai bine de 15 ani se mentine in top si ca business dar si la creativitate si eficienta. Secretul sunt oamenii si o cultura foarte competitiva.

      Dar probabil stii, daca ai fost la mccann... :) E o carte misto: "From good to great" - ti-o recomand/

      Cat despre angajari, da! Da, da, da! Problema noastra e ca piata din Romania a pierdut foatrte mult talent in perioada crizei si e foarte greu sa recrutezi de aici. Trimite un email. Don't be a stranger.
  • adevaratele rezultate ale campaniei rom (Miercuri, 29 iunie 2011, 10:36)

    mm [anonim]

    A aparut o luare de pozitie in Adplayers care citeaza doua institute de cercetare care atesta ca Rom a pierdut cota de piata de la 13-14% inainte de campanie la 8% dupa campanie. E adevarat? Daca nu e adevarat, cu cat au crescut vanzarile si cu cat market shareul?
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:41)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui mm

      Rom este pe o piata foarte volatila si competitorii sunt tot timpul in promotie si arunca pe media MULT mai multi bani decat noi. Cu toate acestea trend-urile log-term ne avantajeaza si la fiecare burst de campanie vindem like hell. Ceea ce arata valoarea extraordinara a acestui brand. Evident, nu putem da cifre, dar poti vedea in caz mai multe date. vezi pe canneslions.com.
  • 2 (Miercuri, 29 iunie 2011, 11:00)

    Dragos Eduard [anonim]

    Buna ziua, cand ati inceput campania care au fost cele mai mari temeri - v-ati temut vreodata ca lumea se supara ca e pacalita/mintita, de exemplu?

    Ma intreb, de asemenea, care credeti ca ar fi fost reactia pe Internet daca nu ar fi fost reclamele de la televizor si intreaga schimbare de ambalaj si identitate rom in ciocolata americana ar fi fost promovata doar pe Internet.

    Multumesc
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:35)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos Eduard

      La orice campanie avem temeri. Am facut ceva foarte curajos si reactia oamenilor a fost pe masura. Campania a fost integrata si a aparut si la televizor, si pe internet. In general nu folosim un singur canal pentru promovare, nu folosim doar internetul.
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:45)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos Eduard

      Noi am avut incredere in simtul umorului si inteligenta celor carora ne adresam.

      Evident ca am stat ca pe ace cateva zile, dar am reusit sa manageruim foarte bine conversatia, mai ales in social-media si asta a fost cheia succesului acestei campanii.
  • clienti (Miercuri, 29 iunie 2011, 11:08)

    mccannes [anonim]

    Mai aveti vreun client care sa va permita sa faceti reclame demne de Grand Prix la Cannes?
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:36)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mccannes

      Toti clientii ne permit. Depinde doar de noi.
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:48)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui mccannes

      Nu ne-am gandit la Cannes cand am facut reclama ROM. Incercam sa ne uitam la Cannes ca la un standard nu ca la un scop in viata. Cred ca si ROM si Vodafone fac campanii care sunt diferite de ceea ce se intsampla in acest moment pe piata - campanii care nu se termina cand trimitem betele la statie. Vremurile alea au trecut.
  • pub (Miercuri, 29 iunie 2011, 11:57)

    undemiesalariul [anonim]

    Ne puteti spune cum credeti ca arata vara aceasta in publicitate si la ce se poate astepta media in toamna? Si la sfarsit de S1 cum evaluati acest prim semestru (cheltuiala media)?
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:39)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui undemiesalariul

      Va fi o vara rece in publicitate si in acest an. S1 - cheltuielile media cred ca au fost cu circa 10% mai jos decat anul trecut. Ar fi bine ca in 2012 sa reusim o oprire a caderii in investitiile din publicitate si sa incepem, usor-usor, sa crestem.
  • reactii (Miercuri, 29 iunie 2011, 12:47)

    Mircea [anonim]

    Salut,
    Cum a primit lumea la Cannes, in cercurile casual, vestea ca ati luat atatea premii? S-a uitat cineva la voi ca la circ (uite, domne, romani care iau grand prix-uri)? Oamenii din breasla din Romania cum au reactionat?
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:41)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Colegii de breasla - majoritatea ne-au felicitat, dar au fost si unii care nu au reactionat in niciun fel.
    • r (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:51)

      Adrian Botan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Romania a fost admirata anul acesta la Cannes. Colegii de la alte agentii spuneau ca primeau felicitari pentru campania Rom - la inceput mai reticent, apoi au inceput usor, usor sa le accepte si sa fie mandri. E extraordinar cum campania asta ne-a unit pe toti, o piata altfel destul de competitiva.
  • rebate, comision, consultanta externa, spaga ? (Miercuri, 29 iunie 2011, 13:04)

    Andrei [anonim]

    Astazi marile agentii isi opresc sub forma de rebate si comision in media 25% din bugetele de publicitate aferente anumitor tipuri de media. In opinia mea s-a ajuns in aceasta situatie in urma adoptarii de catre marile agentii, inclusiv BV MC, a unor practici comerciale injuste. Dvs cum sustineti / explicati aceste cifre ce paraziteaza semnificativ bugetul clientului ?
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:45)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Cred ca faceti o confuzie. Bugetul clientului este bugetul clientului si se duce la media, iar clientul primeste de toti acesti bani, conform unor negocieri, ceea ce trebuie sa primeasca. Agentiile primesc un rebate de volum, indiferent ca sunt mari sau mici, de la fiecare media in parte, care si el, in functie de marimea clientului si de contractul pe care fiecare o agentie il are cu clientul sau, ajunge tot la client. Din acest punct de vedere, cred ca BV McCann este cea mai transparenta agentie de pe piata. Altfel nu ne-am pastra, de ani buni (in unele cazuri, zeci), relatiile cu clientii nostri.
  • presa (Miercuri, 29 iunie 2011, 13:28)

    dorul [utilizator]

    de ce credeti ca presa din Romania nu acorda un interes mai ridicat acestei realizari?
    succesul se poate compara cu cel al sportivilor sau inventatorilor in opinia mea.
    felicitari!
    • r: (Miercuri, 29 iunie 2011, 14:49)

      Bogdan Enoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorul

      Va multumesc
      Cred ca media a acordat suficient interes. Au inteles si ei ca facem parte din aceeasi industrie si ca trebuie sa ne sustinem reciproc si ca succesul nostru se poate transforma in succesul lor. Pentru ca facem mai repede, mai bine, spoturi mai creative. Si toata lumea are de castigat. Cred ca anul viitor mai multe televiziuni si institutii de presa vor fi prezente la Cannes, pentru ca este campionatul mondial al publicitatii si sunt cei mai mari clienti prezenti acolo, cei mai creativi oameni din industrie, ai ce sa inveti de acolo. Si impactul economic cred ca este mult mai mare decat al festivalului de film.
  • Exista PROBE ca PASUL 1 - STEAG USA ? (Miercuri, 29 iunie 2011, 15:57)

    MIHAI 2 [anonim]

    .....si comentariul aferent (vrem sa fiti si voi mandri de steagul nostru...!) care părea adresat unor
    neajutorati ....există probe deci, ca acel prim pas
    nu a fost pe bune ? Adica de sine statator ?
    *
    Nu vreau sa ma bag in seama.
    Daca a existat din prima
    o strategie in DOI PASI tac din gura.
    O fi niscai stiinta la care eu nu am acces
    (oricum nu mi place nici asa, dar eu sunt necalificat)
    *
    Mi se pare insa ca a existat initial o singura idee - aceea a PRIMULUI PAS cu efect dezastruos ...
    ....dupa care , vazandu-se ce reactie negativa devastatoare a produs ...s-a recurs la o solutie de
    remediere PR....insailandu-se PASUL 2 - povestea cu ”am glumit ”
    *
    Premiile din strainatate nu imi dau garantia
    ca aici, pe plan local faptele nu s-au desfasurat romaneste....in 1989-1990 vesticii in general si francezii in special au fost cu mult mai inceti decat noi in a se prinde cum e cu Revolutia Romana in Direct.
    *
    Oricum ar fi , e tot mai greu sa vietuiesti intr-o lume in care manipularea e considerata o virtute daca e facuta cu talent.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri