Asociatia Distribuitorilor de Piese Auto (ADPAR) a transmis inca o scrisoare deschisa catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) cu firme de asigurari (nementionate public) care sunt acuzate de practici ilegale si in care cere autoritatii sa verifice contractele si facturile dintre acesti asiguratori, furnizorii de piese si service-uri. La inceputul acestei luni, aceeasi asociatie acuza ca asiguratorii ar obtine ilegal venituri din alte activitati decat cele de asigurare. CSA a dat un comunicat in care a respins o parte din acuze si a cerut "dovezi concrete". Asociatia sustine insa ca la mijloc sunt contracte confidentiale, care pot fi puse la dispozitie doar in urma unei solicitari din partea autoritatilor de control dar ca pana acum nu au fost contactati.

ADPAR, asociatie care reprezinta distribuitori de piese auto din tara cu afaceri de peste 400 de milioane de euro in 2010, a transmis luni presei inca o scrisoare deschisa adresata CSA saptamana trecuta (14 septembrie) in care reia reclamatiile privind posibile practici ilegale desfasurate de firmele de asigurari, reclamatii facute publice deja la inceputul acestei luni.

Firmele de asigurari sunt acuzate ca in mod ilegal nu fac platile catre asigurat sau service, ci direct catre distribuitori agreati, ca intermediaza cumpararea de piese, desi legea le interzice, si ca ar obtine venituri sub forma reducerilor de pret, discount-uri, comisioane pe volumele de vanzari etc.

La momentul respectiv, conducerea CSA a analizat aspectele semnalate de aceasta asociatie si a precizat intr-un comunicat de presa ca plata directa catre furnizorii de piese efectuata de catre asiguratori nu contravine legii, pe motiv ca "piesele sunt utilizate in cadrul activitatii de lichidare a daunelor (adica solutionarea dosarelor de dauna) si nu in scop comercial (obtinerea de profit din revanzarea lor)" si a cerut "dovezi concrete".

CSA a transmis de asemenea si o scrisoare catre ADPAR in care mentioneaza aproximativ aceleasi lucruri ca in comunicatul de presa si cere asociatiei sa vina cu dovezi concrete.

In noua scrisoare, care este un raspuns la comunicatul CSA, asociatia numeste in dreptul fiecarei acuze si companiile de asigurari care ar avea asemenea comportamente. In scrisoarea remisa presei, numele firmelor de asigurari nu sunt insa vizibile.

  • "Nu putem sa facem publice aceste contracte pentru ca sunt confidentiale. Insa, in cazul in care primim o scrisoare din partea unei autoritati a statului, indiferent ca este CSA sau Consiliul Concurentei, putem pune la dispozitie aceste dovezi. Este singura modalitate prin care niste contracte confidentiale pot fi aduse la cunostinta autoritatilor. Dorinta noastra este ca CSA sa controleze si sa spuna daca este adevarat sau nu ceea ce reclamam, cu dovezi. Pana acum nu am primit nici macar un telefon din partea CSA si nici membrii asociatiei noastre", a declarat luni pentru HotNews.ro Haralambie Stanciu, presedintele ADPAR.

In document, asociatia solicita CSA sa ceara companiilor de asigurari nominalizate, distribuitorilor si service-urilor: "contractele/protocoalele, anexele si actele aditionale incheiate; facturile fiscale reprezentand livrarile de produse si servicii emise de distribuitori si unitatile reparatoare; documentele companiilor de asigurari care atesta plata produselor si serviciilor (ordine de plata, extrase de cont); documente de corepondenta intre partile semnatare ale contractelor si contractele de colaborare incheiate de companiile de asigurari cu firmele care administreaza platforme specializate cu baze de date privind piesele auto".

Asociatia mai mentioneaza in scrisoare ca in lipsa unei interventii a CSA se va adresa altor institutii ale statului precum Comisiile parlamentare de cercetare a abuzurilor, Comisiei Europene, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, organelor judiciare romane.

HotNews.ro a solicitat CSA un punct de vedere in legatura cu noua scrisoare deschisa adresata de ADPAR si a intrebat daca se va efectua vreun control la membrii ADPAR sau asiguratori pentru a verifica veridicitatea acuzelor.

Pana la publicarea acestui material nu am primit un raspuns din partea autoritatii de control a pietei.