Achizitia Aviva sustine realizarea obiectivului nostru de a deveni numarul unu pe piata de asigurari de viata din Romania in urmatorii ani, prin crestere organica, prin achizitii si prin dezvoltarea de noi structuri de distributie, iar dupa finalizarea tranzactiei Alico Asigurari de viata si Alico pensii private vor oferi servicii pentru mai mult de 1,5 milioane de romani, a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro Theodor Alexandrescu, seful Alico Asigurari de Viata. Potrivit acestuia, pot exista si alte achizitii, daca apar oportunitati in piata.

Theodor AlexandrescuFoto: Alico Asigurari

Grupul Aviva a anuntat saptamana trecuta vanzarea operatiunilor sale din Europa Centrala si de Est: Aviva Cehia, Aviva Ungaria si Aviva Romania (Aviva Asigurari de Viata si Aviva Pensii Private - Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private SP) catre MetLife Inc, grup care in Romania detine Alico (fosta AIG Life). Tranzactia urmeaza sa fie supusa procesului de autorizare de catre autoritatile competente din fiecare tara si se asteapta sa fie finalizata pana la finalul anului 2012.

Contactat in ziua anuntului de catre HotNews.ro, Mihai Popescu, seful Aviva Romania si fost director in cadrul Alico, a precizat ca "aceasta tranzactie deschide calea spre formarea, prin consolidare, a unei institutii financiare mai performante, ce poate schimba clasamentul industrei de asigurari de viata si a administrarii fondurilor de pensii".

Intr-un scurt interviu acordat luni pentru HotNews.ro, Theodor Alexandrescu, seful Alico Romania, ofera putin mai multe detalii despre urmatorii pasi si planurile de crestere ale viitoarei companii in Romania.

Reporter:Care este situatia in cifre pe piata asigurarilor de viata si ce schimbare poate mai exact sa aduca in clasament Alico si Aviva?

  • Theodor Alexandrescu: Ultimele date oficiale ne indica in primele noua luni din 2011 o crestere a pietei asigurarilor de viata cu 5,4% fata de aceeasi perioada din 2010. Aceasta crestere intr-un context economic dificil inseamna de fapt o schimbare de perceptie si de atitudine a consumatorilor de produse financiare. (...) In ceea ce priveste Alico suntem compania care a reusit sa atraga cel mai mare numar de clienti anul trecut. Fara a va putea furniza o cifra exacta pana la auditarea rezultatelor anului trecut, va putem spune ca avem peste 750.000 de clienti pe asigurari si peste 1 milion de clienti daca includem si participantii la fondul de pensii administrat privat Alico.

    Cat despre achizitia Aviva aceasta tranzactie sustine realizarea obiectivului nostru de a deveni numarul unu pe piata de asigurari de viata din Romania in urmatorii ani, prin crestere organica, prin achizitii si prin dezvoltarea de noi structuri de distributie atragand forta de vanzari foarte bine calificata.

Reporter:Cand au inceput negocierile si din ce directie? Cine a facut primul pas? Metlife sau Aviva?

  • Theodor Alexandrescu: Nu putem dezvalui calendarul exact al negocierilor dar ceea ce este important este ca interesele comune ale celor doua companii s-au intalnit si s-au materializat in aceasta tranzactie. Compania Metlife, care detine Alico Asigurari, considera Romania drept o piata cu un potential deosebit de crestere si a vazut operatiunile Aviva potrivite pentru planurile strategice pe piata locala intrucat aduc o distributie extinsa si diversificata care include forta de vanzari directa, parteneri brokeri si parteneriate de bancassurance, alaturi de un mix de produse unit linked si asigurari de viata traditionale dar si pensii private.

Reporter:Ati mai negociat si cu alte companii de asigurari posibile tranzactii?

  • Theodor Alexandrescu: Avem un plan de crestere pe termen lung in Romania, prin crestere organica, prin achizitii si prin dezvoltarea de noi structuri de distributie. In acest context ne vom uita la orice oportunitate ivita dar nu putem discuta despre tranzactii pana cand acestea nu se concretizeaza.

Reporter:Ce se va intampla in perioada urmatoare? Care vor fi principalele provocari?

  • Theodor Alexandrescu: Asa cum spuneam si anul trecut, Alico tinteste primul loc din piata asigurarilor de viata din Romania intr-un interval de cinci ani. Legat de Aviva, odata finalizata tranzactia in cursul acestui an vom elabora planul de integrare pe care il vom pune in practica cu colegii din Aviva. Totul va fi facut avand ca principala preocupare clientul, care nu va fi afectat in nici un fel de acest proces. Alico va respecta toate contractele si intelegerile anterioare de care beneficiaza in acest moment clientii Aviva. Mai mult, odata finalizata integrarea, clientii Aviva vor beneficia de o gama extinsa de produse si de ofertele speciale care sunt acum disponibile exclusiv clientilor Alico. In ceea ce priveste piata ne asteapta o serie de provocari in acest an: un climat economic incert pe de o parte dar si o serie de oportunitati noi pentru care trebuie sa ne pregatim, cum ar fi noul sistem de sanatate.

Reporter:Care considerati ca sunt principalele beneficii ale acestei tranzactii pentru Alico? Care sunt greutatile/aspectele mai delicate?

  • Theodor Alexandrescu: Achizitia anuntata va completa capacitatea pe care o are Alico cu o retea de distributie vasta si diversificata, va extinde paleta de produse si va consolida si mai mult pozitia companiei pe piata asigurarilor de viata si a pensiilor administrate privat. In plus dupa finalizarea tranzactiei, Alico Asigurari de viata si Alico Pensii vor oferi servicii pentru mai mult de 1,5 milioane de romani pe asigurari de viata si pensii private.

Reporter:Negociati sau intentionati sa mai faceti si alte achizitii?

  • Theodor Alexandrescu: Cum am mai spus deja, pot exista si alte achizitii daca apar oportunitati.

Cateva date financiare despre Alico, Aviva si liderul pietei - ING Asigurari de Viata

In 2010, Aviva Asigurari de Viata a inregistrat prime brute subscrise de peste 88,8 milioane lei, avand o cota de piata de 5,34% in totalul pietei de asigurari de viata, conform datelor CSA. In aceeasi perioada, asiguratorul a raporat o pierdere financiara de peste 19,09 milioane lei.

De cealalta parte, Alico (companie membra a grupului MetLife), a inregistrat prime brute subscrise in valoaree de peste 205,02 milioane lei, compania avand o pondere de 12,31% in total piata asigurari de viata. La nivelul anului 2010, Alico a inregistrat un profit financiar de peste 68,8 milioane lei.

Liderul pietei de asigurari de viata este ING Asigurari de Viata, care in 2010 a inregistrat prime brute subscrise de peste 543,4 milioane lei, compania avand o cota de piata de 32,62%. In privinta rezultatelor financiare, ING Asigurari de Viata a incheiat 2010 cu un profit de peste 38,8 milioane lei.